Home › انجمن ها › بررسی مسائل تحریف کتاب ها › گفتگویی آرام با مخالفین حدیث صحیح
این جستار شامل 102 پاسخ ، و دارای 4 کاربر است ، و آخرین بار توسط noor.haq در 9 سال، 10 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2768شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2771وقتی شما معنی کلمات را همانطور که هست قبول نکنیدو اطعیوا الرسول را معنی کنید اطعیوا القران یعنی قران را قبول ندارید هرچند که مدحش کنید بیفایده است (همانطور که شیعه علی را قبول ندارد اما او را مدح میکند!!)
پس دیگر از دست من کاری بر نمیاید زیرا من جز کلمات قران ابزاری برای اثبات گفته های خود ندارمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2772من هم تلاشم اين است كه در عبادات و نسك با امت محمد باشم و از بدعتها دور شوم همان بدعتهايى كه خلاف قرآن است ولى با زينت ” سنت ” به رسول نسبت داده شده است.
من سنت مسلم و حقيقى رسول را بى نياز به كتب قطور روايى و احاديث مى شناسم!مانند اوقات و اداى نماز هاى 5 وقت و اداى روزه و انفاق معلوم مال به فقرا و مساكين و حج بيت الله و تمامى فرايضى كه الله تعالى در قرآنش به ما معرفى فرموده است.
و اما خروار خروار احاديث را مطالعه مى كنم و مندهش از بسيارى از آنها كه در آن رسول خدا نه بصورت صاحب رسالت بلكه بمانند يك کاهن از آینده خبر می دهد!
احادیثی که از کشتار مسلمین و دخالت همسررسول خدا خبرها می دهد چیزی جز بافته و اسرائيليات نيست .
احاديث دجال و مشابهش كه در آن خداوند قادر متعال به يك كافر معجزه ی مسیح می دهد نه برای هدایت بلکه برای گمراهی!
و منزه است الله تعالی از این تهمتها و دور است رسولش از این بافته ها!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2777فرض کنید احادیث همه دروغ است اما آیا این باید دلیل شود که شما اطعیوا الله را معنی کنید اطعیوا کتب آسمانی و اطعیوا الرسول را معنی کنید اطعیوا قران؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2778دقت كنيم در اصطلاح ” الرسول ” كه معنايش رسالتيست كه آن فرد ملزم به ابلاغش شده و الا عبارت الرسول معنايى نداشت.
درمقابل اصطلاح ” النبي ” سخن ازدريافت نبأ به فرديست كه الله تعالى بصورتى بنده اش را نبي قرار مى فرمايد.
بر اين اساس الرسول جدا از رسالت نيست و رسالت همين بلاغ قرآن وحى شده است.
خيلى سعى مى كنم فايده ى احاديث را مثل شما ببينم ولى … !
شايد منظور شما اين است كه انكار احاديث معنايش تعطيل شناختن نماز و روزه و حج و … است! اينطور نيست به اعتقادم اين امور به سبب قرآن ثابت ماندند و نه احاديث.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2780شما دیده و شنیده اید که امثال قزوینی چگونه بوسیله ی احادیث و روایات اذهان مسلمین را تشویش می کند؟
آیا امثال او قادر خواهد بود بوسیله ی قرآن چنین کند؟
هرگز! پس اساس و بنیان دین همین قرآن ثابت است تنها راه وحدت و اعتصام به حبل الله .وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿153﴾الأنعام
ولاتتبعوا السبل فتفرق بكم ….
… فتفرق بكم …شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2781اطعیوا الله و اطعیوا الرسول معنایش میشود اطعیوا کتاب آسمانی و اطعیوا قران
اما کتب آسمانی مثل حدیث راست و دروغ دارد پس به همان حجتی که از حدیث دروی میکنید باید از اطعیوا الله نیز دوری کنید در حالیکه الله اطعیوا الله را قاضی قضات دانسته آیه را ببینید:
وَمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ مِنْ شَيْءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّهِ
در معنی شما میشود که به در وقت اختلاف در قران، به کتب آسمانی مراجعه کنید نگویید این نظرتان نیست و مرا مجبور نکنید عین نوشته شما را بیاورمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2782سوء استفاده از احادیث بلکه حتی بالاتر از این، نادرست بودن تمام احادیث دنیا مبرر این نیست که ما کلمات قرانی را از جایش بکنیم و چیز دیگری معنی کنیم
تبلیغی ها جهاد را دوست ندارند لذا آنرا معنی میکنند کوشش
شما سخن رسول را دوست ندارید و با زبان بی زبانی میگویید ای کاش لال میبودلذاپیروی از رسول نرا معنی میکنید پیروی از رسالتش و رسالتش را هم معنی میکنید قران انگار که رسول ما لال بودند!!
شما به خود حق تفسیر صد درصدی قران را میدهید و شب و روز به اینکار مشغولید اما این حق را از رسول الله کاملا سلب کرده اید!!! آیا شما خود را از حضرت محمد بالاتر میبینید!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2785وما اختلفتم فیه من شیء فحکمه الی الله ذلکم الله ربی علیه توکلت والیه انیب ﴿10﴾
انا لله و انا الیه راجعون … الآیه
وان جاهداک علی ان تشرک بی ما لیس لک به علم فلا تطعهما وصاحبهما فی الدنیا معروفا واتبع سبیل من اناب الی ثم الی مرجعکم فانبئکم بما کنتم تعملون ﴿15﴾لقمان
الیه مرجعکم جمیعا وعد الله حقا انه یبدا الخلق ثم یعیده لیجزی الذین آمنوا … یونس الآیه 4
.. فلا تطعهما الی مرجعکم فانبئکم بما کنتم تعملون ﴿8﴾ عنکبوت
.. ولا تزر وازرة وزر اخری ثم الی ربکم مرجعکم فینبئکم بما کنتم تعملون … الزمر
…لکل جعلنا منکم شرعة ومنهاجا ولو شاء الله لجعلکم امة واحدة ولکن لیبلوکم فی مآ آتاکم فاستبقوا الخیرات الی الله مرجعکم جمیعا فینبئکم بما کنتم فیه تختلفون ﴿48﴾المائدة
.. ثم یبعثکم فیه لیقضی اجل مسمی ثم الیه مرجعکم ثم ینبئکم بما کنتم تعملون ﴿60﴾ الانعام
الی الله مرجعکم وهو علی کل شیء قدیر ﴿4﴾ هود
… ثم الی مرجعکم فاحکم بینکم فیما کنتم فیه تختلفون ﴿55﴾آل عمرانشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2786در تمامى اين اوقات حاضرم به دنبال سخنى يا حديثى باشم كه قرآن را خوب و زيبا برايم بيان نمايد زيرا زبان قرآن زبان تنزيل از كتاب مكنون در لوح محفوظ بوده كه رسول خدا از سوى معلم خود آموخته است.و مسلم است درك و فهم او بهترين است.
اما مشكل است كه احاديثى را بسيار از قرآن دور ببينم و تسليم شوم!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2787با سلامی دوباره برای ملایم کردن جو بحث
چرا شما حق تفسیر قران را داشته باشید و حضرت محمد نداشته باشد؟ با انکار حدیث شما این حق را از ایشان سلب نمودیدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2788در تمامى اين اوقات حاضرم به دنبال سخنى يا حديثى باشم كه قرآن را خوب و زيبا برايم بيان نمايد زيرا زبان قرآن زبان تنزيل از كتاب مكنون در لوح محفوظ بوده كه رسول خدا از سوى معلم خود آموخته است.و مسلم است درك و فهم او بهترين است.
و عمر فرمود:<>
آیا هرگز فکر کرده اید چرا اختلاف مدعیان پیروی قران ( منکرین حدیث ) در بین خودشان پایان ندارد؟ بلکه از زمین تا آسمان فرق دارد! مثلا حجاب منکرین حدیث از اندازه برگ درخت شروع میشود تا پوشاندن تمام بدن!!
سبب فقط این است که در وقت اختلاف در قران به فهم رسول (حدیث )رجوع نمیکنند
و میدانید چرا اختلاف بین پیروان اهل حدیث با یکدیگر تمام نمیشود؟ چون وقت اختلاف در حدیث به قران مراجعه نمیکنند! لازم و ملزوم را ببینید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2789با سلامی دوباره برای ملایم کردن جو بحث
چرا شما حق تفسیر قران را داشته باشید و حضرت محمد نداشته باشد؟ با انکار حدیث شما این حق را از ایشان سلب نمودیدقرآن تفسيرشده از جانب خداوند متعال است و رسولش به مردم ابلاغ مى كند:
ولا یاتونک بمثل الا جئناک بالحق واحسن تفسیرا ﴿33﴾الفرقان
اما احاديث منسوب به رسول ، من تفسير در آن نمى بينم جز اندك معدودوى كه حتى بدون آنهم قرآن واضح تر از شمس بود!
براى مثال احاديثى راجع به روزه ذكر شده كه خودقرآن بيانى روشن است . و متأسفانه اغلب احاديث شامل شأن نزول و افسانه هايى ست كه موحب تشويش فهم مى شود و حقيقت آيه را مخفى مى كند! مانند احاديث و روايات كساء!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2790“و میدانید چرا اختلاف بین پیروان اهل حدیث با یکدیگر تمام نمیشود چون وقت اختلاف در حدیث به قران مراجعه نمیکنند . ”موافقم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2791اگر قران احسن تفسیر است و به تفسیر رسول نیاز ندارد پس بطریق اولی به تفسیر شما نیز نیاز ندارد اما شما وبلاگ معنای توحید را درست کرده اید و متخصیصنتان شب و روز مشغولند!! -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اما درمورد احكام نمى توانم حكمى را در برابر حكم الله تعالى قرار دهم و دل خوش دارم كه شايد : فرشته ى وحى آخركار خسته شد و نيومد حكم خدا بياورد براى همين رسول خودش بقيه ى شريعت را تكميل كرد!
مثلاً فرشته ى وحى خبر شلاق زدن زناكار را آورد ولى بعد خبر رجم زناكارى كه همسر دارد را لزومومى نديد چون رسول زحمت را کم کرد!
شاید بر این انشانویسی ایراد بگیرید ولی با دلی غمناک می نویسم که بسیاری از احکام جدید و تشریع جدیدی که مخالف قرآن است را نمی توان قبول کرد وعقل را تعطیل کرد.