گفتگویی آرام با مخالفین حدیث صحیح

Home انجمن ها بررسی مسائل تحریف کتاب ها گفتگویی آرام با مخالفین حدیث صحیح

این جستار شامل 102 پاسخ ، و دارای 4 کاربر است ، و آخرین بار توسط  noor.haq در 9 سال، 10 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 103)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #2687
    استاد گرامي نوشتند:«انصاف این است که ابتدا این حدیث مردود شناخته شود و فریب نام رجالش هم نخوریم که شکی نیست نه صحابی چنین تهمتی به کتاب وحی می زند..»
    بر اين عقيده هستم كه شما دچار سوء تفاهم شده ايد و اگر به خوبي با عقيدۀ اهل سنت در اين مورد آشنا بوديد چنين نمي گفتيد.
    ابن مسعود يك انسان بود ، حافظ قرآن نبود بلكه قاري بود و فقط 70 سوره را مستقيماً از رسول خدا آموخته بود، وي سوره هاي معوذتين را از زبان رسول خدا شنيده بود ولي فكر نمي كرد كه آنها از قرآن باشند و او بر اين حريص بود كه چيزي از كلام بشر را با قرآن مخلوط نكند چنانكه وي نام سوره ها را نيز نمي نوشت چون ميگفت اين نامها از خود قرآن نيستند.
    و اين اشتباه ابن مسعود و رجوع از اشتباهش اين آيۀ قرآن را در ذهن حك ميكند:« إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»
    #2688
    .
    #2689
    گرامي نوشتند:«من معتقدم چون صحابه معصوم نیستند پس اگر روایت یا نقل قولی امضای صحابی هم داشت نباید دربست قبول کنیم و بگوییم:سنت است و تبعیت از سنت واجب الوجوب!! … مشکل متعصبین حدیث این است که می گویند : چون صحابه ” عدول ” هستند پس کسی نگوید بالای چشم فلانی ابروست!»
    دوباره ميگويم: شما دچارسوء تفاهم شده ايد . ما قبول ميكنيم كه ابن مسعود چنين گفته و روايان را متهم به دروغگويي نمي كنيم بلكه اقوال را كنار هم قرار داده و در نهايت به اين نتيجه مي رسيم كه ابن مسعود از راي خود برگشته است، ما نيز از اعمال نيك آنها و از اقوال زيباي آنان تبعيت ميكنيم و اشتباهاتشان را اشتباه ميدانيم و از آن تبعيت نميكنيم.
    *وقتي ميگوييم:”ابن مسعود اشتباه كرده” يعني بر او خرده گرفته ايم و گفته ايم بالاي چشمش ابروست! (واضح است!)
    #2690
    محض اطلاع بايد ياد آور شوم كه منظور اهل سنت از عدالت صحابه به معني عصمت آنها نيست!!! بلكه به اين معني است كه اصحاب در نقل احاديث از رسول خدا صلي الله عليه وسلم صادق بودند همانطور كه خداوند نيز آنان را “هم الصادقون” معرفي ميكند.
    *فرض كنيد: جماعت مسلمين تسليم شما و همفكران شما شدند و تمام كتب را به انبارها بردند و در انبار را هم قفل كردند.
    حال شما شيوۀ صحيح نماز خواندن را از قرآن به ما نشان دهيد، بگوييد چند ركعت بخوانيم، در نماز چه بخوانيم ، چه بگوييم، افعال مربوط به آن ، سجدۀ‌سهو و…. را از قرآن به ما ياد دهيد تا ما پشيمان نشويم كه دوباره برويم سر وقت ديگر كتب و آنها را از انبار بيرون بياوريم و شيوۀ نماز خواندن را از لابلاي آن كتب ياد بگيريم.
    ايضاً لطف كنيد سنت رسول خدا صلي الله عليه وسلّم را كه خداوند ما را امر كرده از آن پيروي كنيم از همين قرآن به ما نشان دهيد!
    #2691
    تا به حال به محتواي اين آيه فكر كرده ايد؟ منظور خداوند از اينكه ميفرمايد: ما خود حافظ قرآنيم چيست؟ آيا نميشود من قرآني چاپ كنم و در آن بعضي آيات را حذف كنم و آن را بين مردم پخش كنم؟ آيا اگر مرتكب چنين عملي شوم در جا خشك ميشوم يا مثلاً دستم قطع ميشود و كارم نيمه تمام مي ماند؟؟ خير بلكه چند ماه اخير در سوريه قرآني را چاپ كردند و به كردستان عراق فرستادند كه نزديك به 100 آيه از سه سورۀ آن ساقط بود و كتابي به نام “فرقان الحق” چاپ شد كه آن نيز چنين بود و ايضاً مصحفهايي در ايران چاپ ميشد كه اعراب آيۀ6 سورۀ مائده را تغيير داده بودند … ولي در تمام مواضع دستشان رو شد و هر بار مفتضح شدند و در ممالك اسلامي مصاحف جمع شد، چرا جمع شد؟ چون مسلمانان مخالفت كردند ، مسلمانان نگذاشتند حتي يك فتحه تبديل به كسره شود .(همانطور كه اصحاب يكصدا با ابن مسعود مخالفت كردند)
    ابن خطيب مصري كتابي نوشت با عنوان “الفرقان”و در صفحات 50 به بعد آن ميگويد:قرآني كه دست من و شماست بعضي از كلماتش به خاطر بدشنيدن حافظ يا به خاطر كم سوادي كاتب ، سهواً تغيير كرده است.
    #2692
    به عنوان مثال وي ميگويد: در سورۀ “الروم” آيۀ 30 چنين ميخوانيم:«لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ» ابن خطيب ميگويد: يك لام از كلمۀ لخلق كم شده و بايد نوشته ميشد «لَا تَبْدِيلَ للِخَلْقِ اللَّهِ »!
    ايضاً ميگويد: «إِنْ هَذَانِ لَسَاحِرَانِ» صحيح نيست «إِنْ هَذَينِ لَسَاحِرَانِ» صحيح است … الصلاة والزكاة صحيح نيست بلكه الصلوة والزكوة صحيح است!!!
    ولي مسلمين با او مخالفت كردند، شيخ احسان الهي ظهير در موردش گفت او ملحد شده است و رئیس بخش حقوق در دانشگاه الازهر، ابن خطيب را از جمله مجهول الهویه و دیوانگان ذکر کرد.(ظاهراً ابن خطيب از نظرش رجوع كرد .. والله اعلم)
    و هر بار مخالفي پيدا شد كه بر حرفي از حروف قران خورده گرفته باشد ، جماعت اهل سنت يك صدا با او مخالفت كرده اند .. و اين قدرت خداوندي است كه مسلمانان را در مورد قرآن اين همه غيور كرده كه كوچكترين اختلافي در آن را نمي پذيرند همينطور كه در عهد صحابه نيز از ابن مسعود نپذيرفتند و ما نيز رهرو همان راه هستيم.
    ضمناً فراموش نكند كه بفرمائيد كجاي حديث مورد بحث با كجاي قرآن مخالف است.
    #2693

    سجودی
    کاربر

    علت قبولي قرآن و يقين بر صحتش تواتر آن است ، و اگر اين تواتر نباشد هيچ دليل ديگري نيست كه بگوييم قرآن محفوظ مانده است.
    بله ممكن است بگوييد ، خود خداوند در مورد قرآن ميفرمايد: لاريب فيه ؛ انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون ؛ ولي اين مصادره به مطلوب خواهد بود زيرا بحث بر سر صحت قرآن است و بايد ابتدا صحتش مشخص و بعد به آن استناد شود!
    من هم از شما ميخواهم ، ثابت كنيد قرآني كه دست من و شماست همان قرآن عهد رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم است.

    ای کاش هر جمله برادر دانشمندابوبکر قشمی را چندین بار بخوانید ایشان تقریبا هر اشکالی را پاسخ داده اند

    #2700
    بسيار قبول است . سخن اين است كه قرآن را سالم از هر نوع ايراد و شكى معرفى كرديم.

    اما راجع به اينكه ثابت كنيم قرآن كلام خداوند است!

    باید بگویم هرچند پرسشتان ظاهراً راه جدل را مى بندد و شايد فردى تصور كند اين سؤال حول صحت قرآن مشت محكميست بر دهان منكران حديث!

    اما متاسفانه يا خوشبختانه چنين نيست.

    برادر گرامي

    فرق قرآن با كلام بشر تنها در نوشته شدن بصورت كتاب و انتشارش نيست و این محض غفلت است که تصور کنیم قرآن بهمان شکلی به ما رسیده که احادیث رسیده است!

    اگر اثبات صحت قرآن در تواتربودنش بود که هزاران کتب دارای این صفتند!

    اگر اثبات یک کتاب به تعداد طرفدارانش هم می بود باز چین لادین بر ما پیروز بود و نصارای صلیبی مشرک نیز!

    #2701
    بسيار قبول است . سخن اين است كه قرآن را سالم از هر نوع ايراد و شكى معرفى كرديم.

    اما راجع به اينكه ثابت كنيم قرآن كلام خداوند است!

    باید بگویم هرچند پرسشتان ظاهراً راه جدل را مى بندد و شايد فردى تصور كنيد اين سؤال حول صحت قرآن مشت محكميست بر دهان منكران حديث!

    اما متاسفانه يا خوشبختانه دنين نيستز

    برادر گرامي

    فرق قرآن با كلام بشر تنها در نوشته شدن بصورت كتاب و انتشارش نيست و این محض غفلت است که تصور کنیم قرآن بهمان شکلی به ما رسیده که احادیث رسیده است!

    اگر اثبات صحت قرآن در تواتربودنش بود که هزاران کتب دارای این صفتند.

    اگر اثبات یک کتاب به تعداد طرفدارانش هم می بود باز چین لادین بر ما پیروز بود و نصارای صلیبی مشرک نیز!

    #2702
    قرآن را اگر اکنون به یک چینی یا کره ای یا اروپایی نشان دهی چگونه ثابت می کنی که کلام الله تعالی ست و محفوظ و ثابت است؟

    آیا به آنان خواهی گفت که صحابه که چنین و چنان خوب و ثابت بودند دور هم جمع شدند و قرآن را جمع کردند و چون در همین کتاب نوشته آنان خیلی آدمهای خوبی بودند پس در نقل کتاب و کلام خدا هرگز خیانت نکردند و به ما سالم رساندند!؟

    یقین کنیم اگر به یک نامسلمان محقق حق جو این حرفها را بگوییم به ما خواهد خندید چون او براحتی خواهد گفت: خوب ! همانهایی که این کتاب را به شما رساندند بدست خودشان آن مدح و تعریفها را تأليف كردند!

    محترم عزيز

    قرآن كتاب تحديست و به همه ى مردمان در هر زمان نشان مى دهد كه تنها راه انکار این کتاب این است که شبیه و مانندش بیاورند یا در آن اختلاف بیابند.

    بله عزیزان

    این رمزیست که ثابت می کند این قرآن شبیه هر کتابی نیست.
    در آینده با لطف و مدد الهی این امور را بیشتر شرح خواهم داد که قرآن بمانند یک قهرمان ابرقدرت خود ایستاده و تنها عرض قدرت می کند و مبارز می طلبد و حاجتی به صحابه و مهاجرین و تابعین نداشته بلکه آن بندگان صالح خود یتیمانه سر در آغوش قرآن نهادند تا پناهندگی بیابتد.

    #2703
    فرمودید: ” و اين اشتباه ابن مسعود و رجوع از اشتباهش اين آيۀ قرآن را در ذهن حك ميكند:« إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»…

    ممنون که این همان سخنیست که بایستی به قاب گرفته شود و بارها و بارها تکرارش کنید تا بار دیگر تصور نکنید چاپ و نشر قرآنهای بریده و مقطوع کار آسانی بوده و کسی نه دستش قطع شده و نه … !!!!

    بله کاغذ فراوان است و چاپ و چاپ خانه هم فراوانتر و یهود و نصارا هم در این راهها کریمتر و بخشنده تر!!

    اما وعده ی خداست که تحقیق یافته و تنها خداوند متعال است که بر ما منت و لطفش را به ما نشان داده و خواهد داد.

    #2704
    اگر ابن مسعود و امثالش حرفهایی بزند که موافق با قرآن باشد از آن دفاع خواهید کرد و اگر سخنی خلاف قرآن منسوب به او شود راحت است رد کردنش.

    اما نه هنرمندی از شماست و نه از خوبی ابن مسعود و امثالش است که قرآن محفوظ مانده بلکه باز بگویم:

    این لطف خداوند تنزیل بوده که ابن مسعود به دایره ی ایمان و اسلام وارد گشته و اعمال خوبی ازاو قبول شده.

    این را نوعی غلو می بینم که بزرگی و عظمت قرآن را در خوبی صحابه خلاصه کنیم.

    هرچند آنان خوبانی بودند خوشابحالشان.

    اما قرآن برای هر زمانی خود امام است و نور و هدایت درحالیکه در هر زمانی ابن مسعود و عمر و ابوبکر و علی نیست همانطور که محمدرسول الله نیست.

    #2705
    قرآن را همه کتاب مقدس می شناسیم.

    آیا کتاب مقدس دیگری داریم؟

    نام ببرید تا قدسیتش را ثابت کنیم و همه تابع شویم.

    #2707

    سجودی
    کاربر
    با سلام! آیا امیدوار باشم که شما پاسخی برای پست 25 نداشتید که آنرا نادیده گرفتید،
    #2708
    استاد فرموديد:” الله میگوید:
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا
    اطاعت از رسول چگونه ممکن است وقتی که شما هیچ حدیثی را صحیح ندانید؟ رفتن به حج چگونه ممکن است وقتی که شما کعبه و مکه را قبول نداشته باشید؟!! ”

    ممنون از تذكرتان.

    خوب من به اين حقيقت ايمان دارم كه رسول الله نمونه ى عملى اولين مسلمين بوده است و نماز را بهمانصورتى ادا كرده كه خدايش فرموده كه ابتدايش وضو و اتجاه قبله و ذكر و تلاوت قرأن ، قيام ، ركوع ، سجود است.

    ما همين نماز را در ميان تمامى فرق مسلمين از شيعه ترين تا سنى ترين و صوفي ترين حتى با وجود اختلافات بسيار مى بينيم.
    خداوند هر امتى را با مناسك و نماز خاص آن امت آشنا فرموده است:
    … كل قد علم صلاته و تسبيحه …
    … ولکل امة جعلنا منسکا لیذکروا اسم الله … الحج الآية 34

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 103)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.