چندتاسوال خواهان جواب قانع کننده هستم از اهل تشیع

Home انجمن ها گفتگوی ازاد چندتاسوال خواهان جواب قانع کننده هستم از اهل تشیع

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  Mamadzaker در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1692

    Mamadzaker
    کاربر
    در تفسير جامع ج1ص334 ذيل آيه 238/بقره آمده است كه نمازها ي پنجگانه هريك داراي وقت معيني هستند.و بايد در وقت خودشان اقامه شود.از زراره روايت شده است كه… از حضرت باقر)ع( شمارهاي نماز هاي واجب را سوال نمودم؟فرمود)ع(خداوند در شبانه روز پنج نماز را واجب نموده عرض كردم آيا اين نمازهاي پنجگانه را در قرآن بيان فرموده ؟فرمودند بله..(در تفسير الميزان علامه طباطبايي ج13ص240 ذيل آيه78/اسراءآمده است كه… ))دلوك الشمس((هنگام ظهرو
    ))غسق الليل((نصف شب است…آيه شريفه از اول ظهر تا نصف شب را شامل مي شود،ونمازهاي واجب يوميه كه
    در اين قسمت شبانه روز بايد خوانده شود چهار نماز است،ظهر و عصر و مغرب و عشاء و با انظمام نماز صبح كه جمله))و قرآن الفجر(( دلالت بر آن دارد نمازهاي پنجگانه يوميه كامل مي شود
    #4492

    Mamadzaker
    کاربر
    جزايری می گوید : امامت عام و کلی که جایگاه آن از نبوت و رسالت فراتر قرار دارد . زهر الربیع ، ص 12 نعمت الله عبدالله حسینی الجزائری
    و در احادیث کلینی در الکافی آمده است که امامت از مقام نبوت برتر و بالاتر است . کافی 1 / 175 سپس باز از این فراتر رفته اند و گفته اند : امامت بزرگترین چیزی است که خداوند پیامبرش را با آن مبعوث کرده است : هادی تهرانی می گوید : ) بزرگترین مسئله از دین که خداوند پیامبرش را با آن مبعوث کرده است مسئله امامت است ( . ودایع النبوة هادی تهرانی ، ص 115 سپس فراتر رفته اند و گفته اند : امامت رکنی از ارکان اسلام است.
    کلینی از ابو جعفر روایت می کند که گفت : اسلام بر پنج چیز بنا شده است ، بر نماز و زکات و روزه و حج و ولایت و به هیچ چیزی چنان فرمان داده نشده که به ولایت فرمان داده شده است . اصول الکافی 2 / 18 و عالم معاصر شیعه عبد الهادی فضلی استاد یکی از دانشگاههای کشور در کتابش التربیة الدینیه ، ص 63 می گوید : امامت رکنی از ارکان دین است
    #4493

    Mamadzaker
    کاربر
    آل کاشف غطا گفته است : شیعه رکنی دیگر به ارکان اسلام اضافه کردند و آن امامت است. اصل الشیعه ، ص 58
    اين احاديث را آوردم كه نقدي بر پاسخ شما است.
    5-بداءبه معناي ظهور پس از خفا و يا به معناي پيدايش نظريه اي جديد مي آيد, لازمة اين هر دو معني اين است كه قبلاً جهلي وجود داشته باشد و پس از آن معرفتي پديد آيد و اين امر براي خداوند محال است, اما روافض بداء را به خداوند نسبت مي دهند.
    در روايتي ريان بن صلت مي گويد: »از رضا شنيدم كه چنين مي فرمود: خداوند هيچ پيامبري نفرستاده مگر براي تحريم شراب و اثبات بداء براي خداوند« كليني, اصول كافي ص40, و از ابوعبدالله روايت شده كه ايشان فرمود: » خداوند به عبادتي بهتر از بداء پرستيده نشده است« مرجع سابق, كتاب التوحيد 1/331
    #4494

    Mamadzaker
    کاربر
    برادر گرامي! ببين چگونه جهل و ناداني را به خداوند نسبت مي دهند, در صورتي كه خداوند مي فرمايد: ﴿قُلْ لا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلاَّ اللَّهُ﴾نمل/65
    »بگو آنان كه در آسمان و زمينند كسي جز الله, غيب نمي داند«.
    ﴿وَمَا تَكُونُ فِي شَأْنٍ وَمَا تَتْلُو مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَلا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا كُنَّا عَلَيْكُمْ شُهُوداً إِذْ تُفِيضُونَ فِيهِ وَمَا يَعْزُبُ عَنْ رَبِّكَ مِنْ مِثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاءِ وَلا أَصْغَرَ مِنْ ذَلِكَ وَلا أَكْبَرَ إِلاَّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ﴾. )يونس: 61(
    ))بدان كه در هيچ حالي نباشي و هيچ آيه از قرآن تلاوت نكني و هيچ عملي انجام ندهي مگر اينكه ما بر شما شاهد باشيم. و هيچ ذره اي در همه آسمان و زمين از پروردگار تو پنهان نيست و كوچكترين از ذره و بزرگتر از آن همه در كتابي مبين مسطور است((.
    ﴿يَمْحُوا اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ﴾. )الرعد:39(.
    )معني(: ))خداوند هر چه بخواهد محو، و هر چه بخواهد اثبات مي كند و ام الكتاب نزد او است((.
    #4495

    Mamadzaker
    کاربر
    جاي تعجب اين جاست كه شما در كنار اين عقيده معتقديد كه امامان همة علوم را مي دانند و هيچ چيزي بر آنها پوشيده نيست فقط داریدباکلمات بازی میکنیدبدون پراکنده گویی جواب بدید
در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.