چرا به امام زمان سکینه نازل نمی شود؟

Home انجمن ها مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ چرا به امام زمان سکینه نازل نمی شود؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  الهاشمي الحسني در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 13 نوشته (از کل 13)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1423
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم

    سوالی برایم پیش آمده خواستم که از اهل تشیع بپرسم وان شاءالله جوابی برای این سوال داشته باشند

    سوال این است که چرا هیچ *سکینه* آرامشی بر امام زمان شما بعد از 1200سال غیبت نازل نشده است؟

    مثلا الله تعالی در قرآن بر مومنین ارامش نازل می کند

    (( هو الذی أنزل سكینته فی قلوب المؤمنین لیزدادو إیماناً مع إیمانهم
    ولله جنود السموات والأرض وكان الله علیماً حكیماً))

    الله تعالی آرامش را بر قلوب مومنین نازل می کند تا ایمانشان زیاد تر شود

    وهمانطور که ائمه شیعه می گویند سکینه یعنی ایمان
    عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن خالد، عن ابن محبوب، عن العلاء، عن محمد بن مسلم عن أبی جعفر علیه السلام قال: السكینة الایمان

    خوب وقتی در کتب شیعه سیر می کنیم تنها دلیلی که امام زمانشان در سرداب مخفی شده و ظهور نمی کند خوف از ذبح شدن است ولاغیر
    به عنوان نمونه چند روایت

    7- وبهذا الإسناد عن محمد بن مسعود قال حدثنی عبد الله بن محمد بن خالد قال حدثنی أحمد بن هلال عن عثمان بن عیسى الرواسی عن خالد بن نجیح الجواز عن زرارة قال قال أبو عبد الله علیه السلام یا زرارة لا بد للقائم من غیبة قلت ولم قال یخاف على نفسه وأومأ بیده إلى بطنه.

    – وبهذا الإسناد عن محمد بن مسعود قال حدثنی محمد بن إبراهیم الوراق قال حدثنا حمدان بن أحمد القلانسی عن أیوب بن نوح عن صفوان بن یحیى عن ابن بكیر عن زرارة قال سمعت أبا جعفر علیه السلام یقول إن للقائم غیبة قبل أن یقوم قال قلت ولم قال یخاف وأومأ بیده إلى بطنه.

    – حدثنی عبد الواحد بن محمد بن عبدوس العطار رضی الله عنه قال حدثنا علی بن محمد بن قتیبة عن حمدان بن سلیمان عن محمد بن الحسین عن ابن محبوب عن علی بن رئاب عن زرارة قال سمعت أبا جعفر علیه السلام یقول إن للقائم غیبة قبل ظهوره قلت ولم قال یخاف وأومأ بیده إلى بطنه قال زرارة یعنی القتل.

    – حدثنا محمد بن علی ماجیلویه رضی الله عنه قال حدثنی عمی محمد بن أبی القاسم عن أحمد بن أبی عبد الله البرقی عن أیوب بن نوح عن صفوان بن یحیى عن ابن بكیر عن زرارة عن أبی عبد الله علیه السلام قال للقائم غیبة قبل قیامه قلت ولم قال یخاف على نفسه الذبح.

    درتمام این روایات وارد شده است که تنها دلیل غیبت مهدی شیعه ترس او از کشته شدن وذبح است
    خوب سوال می کنیم مگر امام شما مومن نیست وخداوند به مومنین وعده آرامش وسکینه نداده است؟پس چرا مهدی شما آرامش ندارد وظهور نمی کند واز ذبح می ترسد؟؟

    #3028

    hamidyavari
    کاربر
    با سلام
    اميدوارم شيعيان عزيز و گرامي با اين شبهات پفكي اهل سنت از راه به در نروند.
    اولا بايد عرض كنم كه قبول داريم بله امام زمان ما از خوف ذبح شدن به سرداب پناه بردند.
    اما در مورد سكينه بايد عرض كنم كه شما چرا 11 امام پيش از امام زمان را نمي بينيد؟ چرا امام حسين‌(عليه السلام) را نميبينيد كه قلب او مصداق بارز نزول سكينه الهي مي باشد و با با آرامش و اطمينان خاطراهل و عيالات خود را در ميان آن همه دشمن خونخوار رها ميكند و به خدا مي سپارد ؟ چرا امام صادق (عليه السلام) را نمي بينيد كه با آرامش خاطر از ميان آتش رد مي شود ؟ من اگر اينجا بخواهم مصاديق بارز نزول سكينه بر قلوب ائمه (عليهم السلام ) بگويم بايد هزاران خط بنويسم.
    اما در مورد امام زمان (عجل الله تعلي فرجه الشريف) بايد گفت ايشان در سن 5 سالگي در ميان آن همه دشمنان بايد نماز را بر پيكر پاك پدر خود مي خواندند و با شكوه و جلال در ميان چشم آن همه دشمن آمدند و نماز خواندند تا اثبات امامت خود كرده باشند. ديگر واضح تر از اين نزول سكينه آن هم در سن 5 سالگي امام نام ببريم.
    در مورد خوف ايشان از ذبح شدن هم بايد اين گونه بيان كرد كه خداي تعالي حجت را بر مردم تمام كرد و 11 حجت خود را به سوي مردم فرستاد ولي اين بشر نادان قدر ندانست و يكي را پس از ديگري به شهادت رسانيد و از آنجا كه بر دوش هر امامي يك وظيفه از سوي خدا قرار داده شده است لذا وظيفه ايشان نيز غائب شدن از انظار مردم بود تا اركان هدايت نابود نشود.
    در پايان هم بايد به شما آقاي هاشمي بگويم كه شما بهتر است به جاي اين شبهات در اصل امامت با ما به بحث بنشينيد تا اختلاف را از ريشه حل كنيم البته اگر طالب باشيد.
     
    #3136

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان گرامی
    به نظرم این تحقیق و سیر در عقاید شیعه آقای هاشمی بسیار ناقص هستش!
    یکی از دلایلش این بوده که حضرت مهدی(عج) ذبح نشوند
    ولی اگر شما به جای گشت و گذار چند ثانیه ای در عقاید شیعه درست و حسابی و بدون تعصب تحقیق کنیدمی فهمید که
    به جز بحث ذبح شدن د لایل دیگه ای هم برای تاخیر در ظهور ایشون بیان شده
    مثلا برای نمونه آماده شدن و وسیع شدن فهم و درک آدما برای برقراری حکومت عدل! پس میشه گفت سکینه بر قلب ایشون نازل شده ولی بنا بر دلایل دیگه ظهور به تاخیر افتاده!
    #3513

    سعدی
    کاربر
    بسمه تعالی
    البته در مورد امام مهدی اینکه شما میگین نماز پدرشو خوانده یا نه من تعجب کردم و این تعجب من هم ربطی به وهابی بودن یا نبودن نداره (من مذهبم شافعیه) چرا که تمام اهل سنت معتقدند که امام مهدی به دنیا نیومده و نزدیکای آخرالزمان میاد
    اما در مورد اینکه خدا یازده حجت فرستاده و دوازدهمی را نگه داشته به خاطر اینکه او را نکشند این خلاف حکمت و قاعده لطفه
    خلاف لطفه چونکه الان مسلمانان که دچار اختلاف شدند عقل حکم میکنه که امام مهدی به عنوان هدایتگر اختلافات رو برطرف کنه خلاف حکمته چون خدا کار عبث انجام نمیده چرا که نقش پیامبران و امامان(منصوب) هدایت کردنه حتی اگر به قیمت جانشون تموم بشه و هیچ کسی نقش نبوت و پیامبری بهش داده نشده ولی بیکار باشه الان چطور میشه که امام مهدی بیکار باشه
    اما در مورد ترسیدنش که شما ترس او را تأیید میکنین و میگین یکی از دلایلش اینه بایستی بگم که هم اهل سنت و هم شیعه کلا معتقدند که امام زمان موقعی میاد دنیا پر از ظلم و بیداد و هرج ومرجه
    و ترس از کشته شدنش نمیتواند دلیل محکمی باشه تازه اگه بنابه ترس باشه بایستی اصلا ظهور نکنه چون نزدیکای قیامت اختلافات و دشمنیها بیشتر از الانه و حتی الان موقع مناسبتریه که ظهور بکنه

    #5580

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    دلیل عدم نزول سکینه اینست

    21 قصص

    فخرج منها خائفا یترقب قال رب نجی من القوم الظالمین.

    به همان دلیلی که موسی ترسان از شهر خارج شد. حتما موسی هم ایمان نداشته که میترسیده.داشته؟

    یا اصلا 40توبه

    …اذ اخرجه الذین کفروا ثانی اثنین اذهما فی الغار اذ یقول لصاحبه لاتحزن ان الله معنا فانزل الله سکینة علیه…

    اولا چرا سکینه به یار غار نازل نشد ثانیا مگه قرآن نمیگه بر پیامبر سکینه نازل شد پس چرا پیامبر نپرید بیرون غار؟ چرا صبر کرد تا تعقیب کنندگان بروند بعد بیاد بیرون؟ پس پیامبر به سکینه خدا اعتماد نکرد یا خدا در قرآن دورغ گفته که بر رسولش سکینه نازل کرده است.

    کدام؟

    #7365

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده
    موسی علیه السلام اگر از ترس فرار کرد ولی مخفی نشد تا ابد الدهر.موسی نمی خواست ناجی کل دنیا باشد.لذا ضرورت وجود شجاعت در مهدی شما باید بیشتر از موسی باشد در حالی برعکس صفت ترس در مهدی شما غلبه بیشتری بر شجاعت او دارد
    #7545

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    دقت کنید که همین ایراد به پیامبر هم وارد است که با وجود فرمایش خدا مبنی بر نزول سکینه بر ایشان، ایشان مخفی ماند تا خطر برطرف شود.

    بعد میدانید که شجاعت با حماقت فرق دارد. این عدم شجاعت در جای دیگری هم بر پیامبر وارد است. دقت کنید.

    بعد چه کسی گفته که غیبت در نتیجه عدم نزول سکینه است؟

    #8706

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . اینکه گفته ای (اولا چرا سکینه به یار غار نازل نشد ثانیا مگه قرآن نمیگه بر پیامبر سکینه نازل شد پس چرا پیامبر نپرید بیرون غار؟)

    برادرم اولا از ایه مشخص است که پیامبر اندوهگین نشد و یارش در غار اندوهگین شد .

    چون پیامبر خطاب به وی می گوید (لا تحزن ان الله معنا) پس معلوم می شود که سکینه برای کسی نازل شده که اندوهگین شده . و حالا شما به این سوال پاسخ بده :

    پیامبر یعنی پیامرسان.

    و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :

    (17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)

    و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)

    و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .

    (الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ‌ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُ‌ونَ)

    و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ‌ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَ‌بِّهِ سَبِيلًا)

    و چندین آیه دیگر ….

    1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .

    4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!

    5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!

    #8707

    abdollah1990
    کاربر

    پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .

    و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .

    و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .

    و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .

    و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .

    و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .

    و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .

    و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .

    و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .

    و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .

    آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟

    #8708

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام برادرم . اینکه گفته ای (بعد چه کسی گفته که غیبت در نتیجه عدم نزول سکینه است؟)

    اگر امام زمان وجود دارد .

    شما به این سوال پاسخ بده :

    پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .

    و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .

    و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .

    و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .

    و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .

    و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .

    و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .

    و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .

    و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .

    و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .

    آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟

    #8709

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (بعد چه کسی گفته که غیبت در نتیجه عدم نزول سکینه است؟)

    اگر امام زمان وجود دارد .

    شما به این سوال پاسخ بده :

    پیامبر یعنی پیامرسان.

    و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :

    (17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)

    و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)

    و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .

    (الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ‌ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُ‌ونَ)

    و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ‌ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَ‌بِّهِ سَبِيلًا)

    و چندین آیه دیگر ….

    1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .

    4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!

    5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!

    #8720

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    اذ یقول تکلیف را معلوم کرده است.

    فرض که بر یار غاری که مومن هم نیست نازل شده باشد که نشده به جهت عدم ایمانش، چرا با وجود نزول سکینه نپرید بیرون غار و دست پیامبر را نگرفت و تا مدینه بدون خوف و ترس نبرد؟

    بعد دقت کنید که من به یار غار کاری نداشتم. نوشتم که اگر سکینه نازل شده چرا ایشان از مخفیگاه خارج نشده؟

    پیامبر یعنی پیامرسان. همان انه کالطارش است. قبل در این زمینه چندین بار اعتقاد شما را به شما یادآوری کرده ام.

    و بحث بر روی امامت نیست.جای دیگری مطرح کنید و جواب بگیرید.

    شما احتمالا تاریخ را می خوانید. مثلا پدر شریف امام عصر علیهما السلام تقریبا تمام عمر شریفشان را کجا تشریف داشتند؟ لقب ایشان گویاست. همین جوابی باشد برای سوال شما فعلا تا جای دیگری مطرح کنید. اینجا حرفی از امامت نیست.

    و البته موسی را نگفتید که چرا با ترس خارج شد و خبری ازسکینه هم نیست.

    #8744

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم .

    همین که نمی توانی با شفافیت کامل و با آیات مستند و مرتبط با موضوع پاسخ بدهی نشان دهنده ی بطلان عقیده ی شما می باشد .

    و چرا به دو موضوعی که به صراحت چندین سوال در آن مطرح شده نمی توانید پاسخ بدهید ؟؟

    و من قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .

    و اما پاسخ مطالب تکراری و بی ربط شما :

    اینکه گفته ای (فرض که بر یار غاری که مومن هم نیست نازل شده باشد که نشده به جهت عدم ایمانش،)

    برادرم در چندین جا پاسخ شما را داده ام که خداوند ایمان مهاجرین و انصار و رضایت خود را از آنها و وعده ی بهشت به آنها در ایه 100 سوره توبه بیان کرده است .

    اینکه گفته ای (پیامبر یعنی پیامرسان. همان انه کالطارش است.)

    برادرم ما پیامبر را همان گونه که در قران با آیات متعددی معرفی کرده است قبول داریم .

    و این شما هستید که می خواهید از پیامبر و نوه های پیامبر بت هایی بسازید و مقبره ها و گنبد و بارگاه ها بسازید و جیب ملت بیچاره را خالی کنید ، مثل زمان صدر اسلام که مردم مکه را به نام لات و عزی سر کیسه می کردند .

    و اینکه گفته ای (و بحث بر روی امامت نیست.جای دیگری مطرح کنید و جواب بگیرید. )

    برادرم این سوالاتی که من مطرح کرده ام درباره ی امام زمان است .

    که شما از پاسخ دادن به آن فراری هستی و در هر قسمتی از این سایت مطرح می کنم هیچ عالم شیعه ای نمی تواند پاسخ بدهد .

    و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .

    و اینکه گفته ای (و البته موسی را نگفتید که چرا با ترس خارج شد و خبری ازسکینه هم نیست.)

    ما در زمان حضرت موسی زندگی نمی کنیم و به اعمال آنها کاری نداریم .

    ما در این دوره و زمانه زندگی می کنیم و شما وضعیت و وظیفه و موجودیت امام زمان را روشن کنید .

در حال نمایش 13 نوشته (از کل 13)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.