چرا اهل سنت در سقیفه جمع نمیشوند و حضرت مهدی را تعیین نمکنند؟؟؟

Home انجمن ها مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ چرا اهل سنت در سقیفه جمع نمیشوند و حضرت مهدی را تعیین نمکنند؟؟؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  abd در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1623

    abd
    کاربر
    چرا اهل سنت در سقیفه جمع نمیشوند و حضرت مهدی را تعیین نمکنند تا بیایید و جهان را پر از عدل وداد کنند.مثلا پادشاهان ال سعود و ال خلیفه و مدرسین الازهر جمع شوند و مهدی را تعیین کنند و از بقیه به شیوه قبل بیعت بگیرند؟؟؟
    #4148

    kamyar-movahhed
    کاربر
    اتفاقا تا جایی که بنده خبر دارم اقداماتی در این مورد صورت گرفته و حتی سفرایی هم به جمکران فرستاده شدند. اما متاسفانه تا کنون پاسخی از ته چاه دریافت نشده است و رایزنی با گروه < <گرگ های عمامه سیاه به سر>> بر سر تصاحب نیابت ایشان همچنان ادامه دارد !!!

    آری چونان سوالی در خور چونین پاسخی هست !!!

    #4149

    abd
    کاربر
    شما از مطلب من درست برداشت نکردید من قصد مسخره کردن نداشتم چون قران گفته با مردم به خوبی ونرمی صحبت کنیم نه به مسخره کردن.منظور من از سوال این است که ایا از نطر اهل سنت حضرت مهدی را خدا انتخاب میکند و امر او را اشکار میکند یا مردم او را انتخاب میکنند.
    #4150

    kamyar-movahhed
    کاربر
    بسم الله الرحمان الرحیم

    ببینید ما به مهدی فقط در حد یک پیشگویی اعتقاد داریم. یعنی رسول الله صل الله علیه و آله و سلم چنین موضوعی را به ما خبر دادند مثل پیشگویی های دیگر.

    پس هرگاه چنین شد، ما سبحان الله و الله اکبر گویان میگوییم این همان مهدیست که پیامبرمان خبر داده.

    اما نصوصی مبنی بر این نداریم که شخص خاصی برای این موضوع نصب شده باشد.

    ممکن است ایشان با اجماع و شورای مسلمین به حکومت برسند یا انقلابی مردمی صورت بگیرد یا به هر شکل دیگری که باشد مهم نیست. برای ما نسب ایشان هم مهم نیست و هر کس ما را به قرآن و سنت رسول الله صل الله علیه و آله و سلم فراخواند ما از او پیروی میکنیم چرا که شاید او همان مهدی باشد که خبر داده شده.

    فرق کار ما با رافظه اینجاست که ایشان میگویند الله تعالی مستقیما قطرات باران را از عرش بر سر ما میریزد و ما میگوییم خیر!! چرخه آبی هست و دریا و خورشید و ابر و بادی هست اگر چه هردو از آمدن باران خبر داریم و هردو بر این باوریم که امر، امر الله تعالی است.(البته این نظر من بعنوان یک فرد عادیست و برداشتیست که تا کنون از سخنان علمای مسلمان پیدا کردم و ممکن است غلط باشد)

    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

    #4157

    mojahed.din
    کاربر
    دوست عزیز طرح این سوال به خاطر جهل شما نسبت به عقیده اهل سنت نسبت به محمد مهدی میباشد.

    لازم میدانم که توضیحاتی درباره ی مهدی اهل سنت اینجا بنویسم

    اين مرد اسم خود و پدرش مانند پيامبر خدا و پدر گراميشان است پس او احمد يا محمد بن عبدالله و از نوادگان فاطمه و از فرزندان حسن بن علي خواهد بود-عليه السلام-

    در اين زمينه ابن کثير مي‌گويد: او محمد بن عبدالله علوي، فاطمي و حسني -رضي الله عنه-است

    النهاية / الفتن و الملاحم» (1/29)

    پس مهدی ما از نسل حسن است نه از نسل حسین و شهربانو دختر یزدگرد.

    اینجا نیز طرح این سوال جالب است که چرا حسن که زیر کساء و معصوم است ذریه اش معصوم نیست ولی فرزندان حسین آن هم تنها از ذریه ی شهربانو معصوم هستند!!! این خلط بین اسلام و مجوسیت ریشه در چه چیز دارد؟؟؟

    برای همین است که شیعیان میگویند: اجتمعت الشجرة الهاشمية مع الشجرة الساتانية، فلذلك هم يحبون الحسين وأبناء الحسين؛ لأن أبناء الحسين أخوالهم المجوس، شهربانو بنت يزدجرد

    «يخرج في آخر أمتي المهدي، يسقيه الله الغيث وتخرج الأرض نباتها ويعطي المال صحاحاً وتکثر الماشية، وتعظم الأمة، يعيش سبعاً أو ثمانياً» (يعني: حججاً)

    «مستدرک حاکم» (4/557 558) حاکم می ‌گوید: این حدیث صحیح الإسناد است و شیخین آنرا روایت نکرده‌اند. ذهبی نیز موافق اوست. و آلبانی آنرا تصحیح کرده است «سلسلة الأحاديث الصحيحة» (م 2 / ص 336) (حدیث 711).

    «در پايان عمر امتم مهدي ظهور مي‌کند، خدا به او باران فراوان و زمين حاصلخيز مي‌بخشد. ثروت زياد مي‌شود. حيوانات اهلي افزايش مي‌يابند و امت اسلامي بزرگ مي‌گردد. او هفت يا هشت سال بعد از ظهور زندگي مي‌کند».

    از علي -رضي الله عنه- روايت شده است گفت: پيامبر خدا -صلى الله عليه وسلم- فرمودند: «المهدي منا أهل البيت يصلحه الله في ليلة»

    #4158

    mojahed.din
    کاربر

    از علي -رضي الله عنه- روايت شده است گفت: پيامبر خدا -صلى الله عليه وسلم- فرمودند: «المهدي منا أهل البيت يصلحه الله في ليلة»

    «مسند احمد» (2/58) (حدیث 645) تحقیق احمد شاکر می‌گوید اسناد حدیث صحیح است. و «سنن ابن ماجه» (2/1367).

    یعنی:«مهدي از اهل بيت است خداوند او را در يک شب اصلاح مي‌کند». ابن کثير مي‌گويد: يعني: توبه او را مي‌پذيرد، توفيق و رشدش مي‌دهد وبه او الهام مي‌کند.

    پس هر کس ادعا کند که او همان مهدی است باید نشانه و شرط های ذکر شده درباره ی او به وجود آمده باشد.

    برای مثال قریشی باشد فاطمی باشد حسنی باشد و در بعضی از احادیث شمایل او نیز آمده است . تا هر کسی چنین ادعایی نکند.

    اما بزرگترین نشانه ای که مردم همگی می فهمند که مهدی در آن زمان ظهور کرده است خسف زمین در بیابان های مدینه است. و همچنین بیرون آمدن کوه طلا از رود فرات میباشد.

    پس هر گاه آن لشکری که به سوی مدینه حرکت کرده است در زمین فرو رفت در ان زمان مهدی در مکه است و به کعبه پناه آورده است.

    در صحیح مسلم آمده است
    7421 – دخل الحارث بن ابي ربيعة وعبد الله بن صفوان وانا معهما، على ام سلمة ام المؤمنين فسالاها عن الجيش الذي يخسف به وكان ذلك في ايام ابن الزبير فقالت قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ” يعوذ عائذ بالبيت فيبعث اليه بعث فاذا كانوا ببيداء من الارض خسف بهم ” . فقلت يا رسول الله فكيف بمن كان كارها قال ” يخسف به معهم ولكنه يبعث يوم القيامة على نيته ” . وقال ابو جعفر هي بيداء المدينة .

    از ام سلمه درباره ی لشکری که در زمین فرو میرود سوال شد که گفت پیامبر فرمودند شخصی به بیت کعبه پناه میبرد پس لشکری به سویش میرود پس زمانی که به بیابان میرسند در زمین خسف رخ میدهد پس گفتم ای رسول خدا پس حال کسانی که به اکراه با آنها رفته اند چه میشود؟ گفت همراه آنها در زمین فرو میروند اما در روز قیامت بر نیت هایشان بر انگیحته میشوند.

    و رواه مسلم من حديث عقبة بن خالد من الوجهين، ثم رواه عن قتيبة، عن يعقوب بن عبد الرحمن، عن سهل، عن أبيه، عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: “لا تقوم الساعة حتى يَحْسِرَ الفراتُ عن جبل من ذهب يَقْتتِل الناسُ عَلَيه فَيُقْتَلُ مِنْ كُلِّ مائة تِسْعَةٌ وتسعون ويقول كلُّ رجل منهم لعلي أَكون أَنا الَّذِي أَنْجُو”.

    وقال الترمذي: حدثنا قتيبة، حدثنا رشيد بن سعد، عن يونس بن شهاب الزهري، عن قبيصة بن ذؤيب، عن أبي هريرة قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: “يخرج من خراسانَ راياتُ سود فلا يردها شيء حتَّى تُنْصبُ بإيلياء”.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.