پر شدن ترازوی اعمال با ادرار و مدفوع اسب ازنظر ابوهریره

Home انجمن ها گفتگوی ازاد پر شدن ترازوی اعمال با ادرار و مدفوع اسب ازنظر ابوهریره

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  Mehrab در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1774

    Mehrab
    کاربر
    من احتبس فرسًافي سبيل اللهِ، إيمانًا بالله، وتصديقًا بوعده، فإن شبعَه وريَه وروثه وبولَه في ميزانِه يومَ القيامةِ .
    الراوي:أبو هريرةالمحدث: البخاري-المصدر: صحيح البخاري-الصفحة أو الرقم:2853
    خلاصة حكم المحدث:صحيح. هركس كه اسبي را[براي جهاد] در راه خدا با ايمان به خدا وتصديق وعده هايش نگهداري كند روز قيامت ،خوردن ونوشيدن وادرار ومدفوع ان اسب در ترازوي اعمالش قرار خواهد گرفت .
    #7719

    بسم الله الرحمن الرحیم

    دوست عزیز امیدوارم تا این حد خودت را به حماقت نزنی و بعد جوابم از مسخره نمودن این حدیث دست بکشی .

    جواب :اولا اين حدیث هیچ اشکالی بر آن نیست چرا که مذمومیتی در ان نیست . اسم بابی که در آن این روایت امده است این است که :

    من احتبس فرسا في سبيل الله عز وجل

    ثواب پرورش اسب براي جهاد

    در واقع این حدیث تشویق به جهاد با مال می باشد . در اینجا اگر انسان قلبی مریض نداشته باشد متوجه این منظور می شود که رسول الله میخواسته که تشویق به جهاد بکند و اینکه اگر اسبی را در راه الله بکار بگیریم بدون پاداش نخواهد بود و بدن شک نزد الله اجر دارد

    ثانیا اینکه قبل از این حدیث که جنابعالی بدان استناد نمودی الله سبحانه و تعالی بسیار بهتر این تشویق به تجهیز در جهاد را بر اهل جهاد و اسلام ارایه داشته است الله فرموده است:

    سوره أنفال آيه 60

    متن آيه :

    وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ

    مِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ

    ترجمه :

    براي ( مبارزه با ) آنان تا آنجا كه مي توانيد نيروي ( مادي و معنوي ) و ( از جمله ) اسبهاي ورزيده آماده سازيد ، تا بدان ( آمادگي و ساز و برگ جنگي ) دشمنِ خدا و دشمن خويش را بترسانيد ، و كسان ديگري جز آنان را نيز به هراس اندازيد كه ايشان را نمي شناسيد و خدا آنان را مي شناسد . هر آنچه را در راه خدا ( از جمله تجهيزات جنگي و تقويت بنيه دفاعي و نظامي اسلامي ) صرف كنيد ، پاداش آن به تمام و كمال به شما داده مي شود و هيچ گونه ستمي نمي بينيد

    و هچنین الله در سوره ای دیگر برای تشویق به جهاد با مال از جمله آن اسبها می فرماید

    { وَمَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ

    خَيْلٍ وَلَا رِكَابٍ } … (حشر / 6)

    “و آنچه خدا از مال کفار به رسول خود عائد نمود پس شما اسبي و شتري بر آن نتاختيد

    اگر جنابعالی اینگونه تشویقهای جهادی رو منکر شوی باید سخن الله را هم زیر پا بگذاری . رسول خدا در این حدیث هیچ قصدی جز تببین ایات مذکور را نداشته است. و این قلبهای مریض است که چون منافقین در جهاد کارشکنی می کنند.

    #7720

    ثالثا در شرح این حدیث اگر دقت میکردید خود متوجه این می شدید که جنابعالی که مریض القلب هستی مفهموم اصلی حدیث را نمیخواهی بفهمی و آن را به تمسخر می گیری . درفتح الباری لابن حجر جلد3ص 152امده است که:

    ( وَتَصْدِيقًا بِوَعْدِهِ )

    أَيْ اَلَّذِي وَعَدَ بِهِ مِنْ اَلثَّوَابِ عَلَى ذَلِكَ وَفِيهِ إِشَارَةٌ إِلَى اَلْمَعَادِ كَمَا أَنَّ فِي لَفْظِ اَلْإِيمَانِ إِشَارَةً إِلَى اَلْمَبْدَأِ .

    وَقَوْله ” شِبَعَهُ ”

    بِكَسْرٍ أَوَّلِهِ أَيْ مَا يُشْبَعُ بِهِ

    وَكَذَا قَوْله ” رِيَّهُ ”

    بِكَسْرِ اَلرَّاءِ وَتَشْدِيد اَلتَّحْتَانِيَّة وَوَقَعَ فِي حَدِيثِ أَسْمَاء بِنْت يَزِيد اَلَّذِي أَشَرْت إِلَيْهِ فِي اَلْبَابِ اَلْمَاضِي ” وَمَنْ رَبَطَهَا رِيَاء وَسُمْعَة ” اَلْحَدِيث وَقَالَ فِيهِ ” فَإِنَّ شِبَعَهَا وَجُوعَهَا إِلَخْ خُسْرَانٌ فِي مَوَازِينِهِ ” قَالَ اَلْمُهَلَّب وَغَيْرُهُ : فِي هَذَا اَلْحَدِيثِ جَوَاز وَقْفِ اَلْخَيْلِ لِلْمُدَافَعَةِ عَنْ اَلْمُسْلِمِينَ وَيُسْتَنْبَطُ مِنْهُ جَوَاز وَقْف غَيْر اَلْخَيْلِ مِنْ اَلْمَنْقُولَاتِ وَمِنْ غَيْرِ اَلْمَنْقُولَاتِ مِنْ بَاب اَلْأَوْلَى .

    وَقَوْله ” وَرَوَثَهُ ”

    يُرِيدُ ثَوَابَ ذَلِكَ لَا أَنَّ اَلْأَرْوَاثَ بِعَيْنِهَا تُوزَنُ وَفِيهِ أَنَّ اَلْمَرْءَ يُؤْجَرُ بِنِيَّتِهِ كَمَا يُؤْجَرُ اَلْعَامِلُ وَأَنَّهُ لَا بَأْسَ بِذِكْرِ اَلشَّيْءِ اَلْمُسْتَقْذَرِ بِلَفْظِهِ لِلْحَاجَةِ لِذَلِكَ . وَقَالَ اِبْن أَبِي جَمْرَة : يُسْتَفَادُ مِنْ هَذَا اَلْحَدِيثِ أَنَّ هَذِهِ اَلْحَسَنَاتِ تُقْبَلُ مِنْ صَاحِبِهَا لِتَنْصِيصِ اَلشَّارِعِ عَلَى أَنَّهَا فِي مِيزَانِه بِخِلَافِ غَيْرِهَا فَقَدْ لَا تُقْبَلُ فَلَا تَدْخُلُ اَلْمِيزَانَ وَرَوَى اِبْنُ مَاجَهْ مِنْ حَدِيث تَمِيم اَلدَّارِي مَرْفُوعًا ” مَنْ اِرْتَبَطَ فَرَسًا فِي سَبِيلِ اَللَّهِ ثُمَّ عَالَجَ عَلَفَهُ بِيَدِهِ كَانَ لَهُ بِكُلِّ حَبَّةٍ حَسَنَة ” .

    اگر اندکی عاقل می بودی این سخن پیامبررا تمخسر نمی نمودی و قشنگ اصل مفهموم را می فهمیدی.

    #7721

    رابعا در اینکه خوردن ادرار حیوانات حلال گوشت برای شفا در بین فریقین اختلافی وجود ندارد شکی نیست ولیکن اینکه گوشت الاغ حرام است پس شیرش هم حرام می شود در نزد اهل سنت ثابت است . شما روافض ایا عیبهای خود را نمی بینید در کتب خودتان که خوردت شیر خر جایز است و لذیذ می باشد و از خوراکی های شماست در همه حال نه تنها در حالت شفا و مریضی . این احادیث خودت را نگاه کن و به این ها مسخره کن نه به احادیثی که تشویق دادن به جهاد است.

    محمد بن يعقوب، عن محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن عبد الرحمن بن أبي نجران، عن

    صفوان بن يحيى، عن عيص بن القاسم، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: تغديت معه فقال لي: أتدري ماهذا ؟ قلت: لا، قال: هذا شيراز الاتن اتخذناه لمريض لنا فان أحببت أن تأكل منه فكل. ورواه الشيخ باسناده عن أحمد بن محمد بن عيسى مثله

    محمد بن عيسى از عبد
    الرحمن بن ابی نجران ازصفوان بن يحيى از عيص بن القاسم از ابی عبدالله(ع)
    که فرمودند: من شام با این (اشاره به شیر خر) خوردم، پس به من گفت:ایا نمیدانی چیست؟گفتم: نه .گفت:

    این شیر بسیار خوشمزه‌ای است از شیر الاغ
    ، آن را برای بیماری از ما گرفتیم، اگر دوست داری بخوری پس بخور.(وسائل
    الشیعه/حدیث شماره 31370) باب جواز اکل لبن الاتن و شربه.)

    این حدیث هم در التهذیب جلد 9 صفحه
    101 هم بیان شده است

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.