پاسخ به مقاله “رد شبهه تولد حضرت علی در کعبه”

Home انجمن ها جانشینی پاسخ به مقاله “رد شبهه تولد حضرت علی در کعبه”

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  aa در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1503

    aa
    کاربر
    اخيرا در اين سايت مقاله اي با عنوان “رد شبهه تولد حضرت علي در کعبه” توسط جناب عليرضا حسيني نوشته شده. ايشان در پايان مقاله مثل عمروبن عبدود، براي پاسخ به آن مقاله رجز خوانده اند. ولي فراموش کردند امکان پاسخ گويي را در انتها فراهم کنند لذا جبارا در اينجا به آن پاسخ مي دهم.
    1- نوشته ايد:” چگونه است که در مورد حكیم بن حزام می آیید و سند حدیث را بررسی می کنید ولی در مورد تولد حضرت علی با سند حدیث ، کاری ندارید ؟” پاسخ :اين دو روايت از نظر اعتبار اصلا شبيه هم نيستند.روايت حکيم بن حزام صرفا در برخي کتب اهل سنت ، آن هم باسند کاملا غير معتبر و آلوده به غرض آمده.ليکن تولد حضرت علي هم در کتب شيعه و هم در خيلي از کتب اهل سنت مشترکا آمده است.از طرفي علماء شما از جمله حاکم نيشابوري اين حديث را متواتر مي دانند (اگر در معناي تواتر بين شما و ايشان اختلاف است به خودتان مربوط است!)
    2- موضوع راطوري ديگر نگاه کنيم.دو سري روايت داريم که به تولد فردي در کعبه اشاره دارد. فارغ از اينکه آن فرد چه کسي است اين مسئله احتمال وقوع چنين واقعه اي را بسيار محتمل مي کند.حال يک دسته از اين روايتها مي گويد آن فرد حضرت علي است و دسته ديگر مي گويد آن فرد حکيم بن حزام است. ما مي گوييم اگر روايت تولد فردي در کعبه درست باشد آن فرد علي است. حال اگر شما مي گوييد بن حزام محق تر است خجالت نکشيد اعلام کنيد.
    3- فرض کنيم يزيد ابن قعنب کافر بود وتا آخر عمرش اسلام نياورد.مگر او آيه اي از قرآن يا حکمي از پيامبر نقل کرده. او يک واقعه تاريخي را گفته .اگر عقيده شما درست باشد يعني هيچ حرف غير مسلمان را نبايد باور کرد.(که اين سخن پذيرفتني نيست) در ثاني مگر او مسلمان بود که بخواهد به نفع مسلمانان خصوصا حضرت علي امين و بازوي پيامبر سخني بگويد.
    4- اگرچه واقعه ولادت حضرت علي در کعبه قطعي است ليکن در نحوه ورود مادر ايشان به کعبه اتفاق نظر قطعي وجود ندارد .با اين وجود حتما اين بار که به خانه خدا مشرف شدي از وهابيون خانه خدا در مورد شکاف رکن يماني که همه ساله قصد پنهان کردن آن را دارند سوال کن تا از جوابشان حيرت کني.(جنابعالي که اهل مطالعه هستي حتما در سايتهاي مختلف تصاوير آن را هم ديده اي)
    5- نوشته اي:” چگونه تمامی اهل مکه نتوانستند درب کعبه را باز کنند ولی چند سال بعد ، یک نفر آمد و با یک ضربه ، درب خانه ی علی را از جا کَند و موجب کشته شدن فاطمه و جنین او شد ؟ چگونه آنجا معجزه شد و اینجا معجزه نشد؟ ” پاسخ:به همان علت که خداوند يکبار براي دفاع از کعبه ابابيل را مي فرستد ويک بار نمي فرستد و ابن زياد ملعون آن را به منجنيق مي بندد.يا به همان علت که رسول خدا در جنگ بدر به کمک خدا پيروز مي شود ولي در احد نه. شايد هم دليل آن رسوا نمودن همان يک نفر باشد که گفتي!
    6- نوشته اي:” چگونه در خصوص این ماجرا توسط مردم عرب ( البته در همان زمان تولد علی ) اشعار و ضرب المثلها و داستان ها ساخته نشد؟”
    پاسخ:اصحاب پيامبر بعد از وفات ايشان در حاليکه تنها چند ماه از واقعه غدير گذشته بود، بيعت خود را با علي فراموش کردند ونه حرمت پيامبر را نگه داشتند ونه علي وفاطمه را . حال چگونه توقع داري در دوران جاهليت که معيارها چيز ديگر بود قدر مقام علي را مي دانستند.
    7-نوشته اي:” چرا تقدیر خداوند چنین تعلق نگرفت که حضرت محمد (ص) در کعبه به دنیا بیاید….”
    پاسخ: به همان علت که تولد عيسي بدون پدر و يک معجزه بود ولي تولد رسول خدا چنين نبود.
    8-نوشته اي:” درست است که خداوند می تواند هر معجزه ای را انجام دهد ولی چگونه است که این معجزات به دست پیامبر اسلام انجام نشد ؟ ( در آیات متعددی از قرآن کریم آمده که معجزه فقط و فقط همین قرآن است) ”
    پاسخ:احتمالا خودت هم نفهميده اي چه گفتي. فرض کنيم تو سلفي معجزاتي که از طريق روايات به ما رسيده است را قبول نداري ولي در همين قرآن که خود يک معجزه است پر است از آياتي که از معجزات پيامبران مي گويد.
    9-نوشته اي:” چگونه خداوند هنگام تولد عیسی روح الله به حضرت مریم دستور می دهد از بیت المقدس خارج شود و به بیابان برود، ولی در اینجا فاطمه مادر علی را به سوی کعبه می کشاند ؟ البته پاسخ حضرات ، روشن و مشخص است : مقام حضرت علی از مقام حضرت عیسی و از تمامی پیامبران اولی العزم و غیراولی العزم بالاتر بوده است ! ! ! ( البته عاقلان دانند، نه مغزهای گچ شده از خرافات !)”
    پاسخ:در اين باره سري به تالار گفتمان فيلد جانشيني بزن و پاسخت را بطور مبسوط در مقاله” آيا مقام امام بالاتر است يا نبي”دريافت کن.
    10-بقيه مطالب شما چون ارتباطي به بحث نداشت و کيلويي وصرفا تخريبي بود،عملا پاسخي هم ندارد. فقط بگويم که شماهم در کتب معتبرتان روايات بسياري داريد که به آن عمل نمي کنيد. مثلا در همين سايت در تالار گفتمان در فيلد شرکيات مقاله اي مستند با عنوان “استفاده از مهر بدعت يا سنت” وجود دارد که از کتب خودتان جمع آوري شده وپاسخي هم براي آن نداريد، ولي همچنان از مهر استفاده نمي کنيد و ما را هم سر زنش مي کنيد.

    #3410

    abdollah.abdolahi
    کاربر
    برادر کمی فکر کن اگر این امر به این محمی انجام شده بود بر اساس تفکر شیعه آیا جایز نبود الله جل جلاله در قرآن امامت حضرت علی را به این برهان روشن میفرمودند که :«کسی که با این معجزه که دیوار خانه خدا باز شد و در آنجا متولد شد و کسی تا بدنیا آمدن او اجازه ورود به کعبه را نداشت را به امامت منسوب کردم» کمی فکر کن و دست از این خرافه بردار که قابل قبول نیست و الله جل جلاه در قرآن از آن نام نبرده است پس اگر هم شما درست گفته باشید فضیلتی نبوده چونکه اگر فضیلتی بود به طور قطع یک بار در کتاب خدا وحد اقل ائمه از آن به عنوان افتخار نام می بردند.
    آیا اینطور نیست ؟
    #3418
    سلام علیکم
    ببخشید این مطلب را من در سایت شیعه تکس پاسخ داده ام.
    لطفا به ادرس زیر بروید:
    http://shiatxt.net/%D8%B5%D8%AD%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B9%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B9%D8%A8%D9%87/
    با تشکر
    #3421

    montazeralmahdi
    کاربر
    به نام مالک هستی وبا یاد ولی او/

    سلام خدمت تمام دوتان
    اگر دوستان اجازه بدن حقیر نیز مطلبی را ذکر کنم:

    فقد تواترت الأخبار أن فاطمة بنت أسد ولدت أمير المؤمنين علي بن أبي طالب كرم الله وجهه في جوف الكعبة .

    روايات متواترى وارد شده كه فاطمه بنت اسد ، اميرمؤمنان على بن ابى طالب – كرم الله وجهه – را در داخل كعبه به دنيا آورده است

    المستدرك على الصحيحين ، ج 3 ، ص 550 ،

    #4292

    rrw
    کاربر
    .
    #5562

    اهل سنتم
    کاربر
    میشود بفرمایید تواتری که شما از قول حاکم آوردین کجاست؟؟آیا در صحیح بخاری و مسلم هم این واقعه یا افسانه آمده است؟؟

    کدام کتابهای اهل سنت دارای این روایت هستند؟؟؟تا ما بررسی کرده و یا از بررسی اساتید اهل سنت نسبت به این احادیث در مورد صحت و سقمشان استفاده کنیم….

    ممنون

    #5565

    abdollah1990
    کاربر
    اگر حضرت علی داخل کعبه به دنیا امده بود و دیوار کعبه شکافته می شد اولا : همانطوری که درباره اصحاب فیل به کعبه یک سوره نازل شده است در این مورد هم یک سوره نازل می شد دوما : پیامبر اسلام در هیچ موقع به این موضوع اشاره ای نکرده اند. سوما : خود حضرت علی هم در هیچ کجا ادعا نکرده اند که مولود کعبه هستند و چهارما : اگر داخل کعبه به دنیا می امدند ، مردم خرافاتی و بت پرست انزمان مکه، ان نوزاد را هدیه بت های خود دانسته و حضرت علی و مادرشان را مقدس شمرده ، و از انها مثل حضرت مریم و کودکی حضرت عیسی انواع بتها می ساختند و ابوطالب هم با نذوراتی که مردم بت پرست و خرافاتی می دادند پولدار و ثروتمند می شد .
    #5567

    zzz
    کاربر
    خنده دار است که این رافضی آمده و نویسنده موحد را به عمرو بن عبدود تشبیه نموده!!! باید بگویم: عمروبن عبدود اینقدر شجاعت داشت که در جنگ حاضر شد و با شیرخدا جنگید ولی شما روافض ترسو تنها حرف می زنید و سالهاست که علیه آمریکا و اسرائیل فقط شعار می دهید ولی حتی یک گلوله هم به سمت این دشمنان شلیک نکرده اید. پس چقدر بدبخت و بیچاره هستید که حتی از کفار مکه هم ترسوتر و بزدل تر هستید، آنوقت خنذه دار است که همیشه مخالفین خود را به آنها تشبیه می کنید. در مورد تولد علی هم باید واقعا به حال شیعیان گریست که ما تازه باید چه چیزهایی را به ایشان ثابت کنیم. متاسفانه اینقدر خرافات در این فرقه وجود دارد که تولد علی در کعبه در میان آنها گمشده است.
    #5569

    habib
    مشارکت کننده
    #5570

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا و درود بر پیامبر گرامی و خاندان پاک و یاران باوفایش و دوستداران او

    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    موضع گیری ها و شناخت درست روش ها در هر امر چه مادی و چه معنوی اهمیت خاص و ویژه غیر قابل انکار دارد.

    حال با توجه به روح حاکم بر آموزه های اصیل دینی و تصریحات تشریعی و مشروحات تکوینی در مبانی دین مبین اسلام از جمله به واژگان مفهوم و مصداق می رسیم و با عنایت به نقش این کلمات در زندگی و امور دینی می توان ریشه خیلی از عوامل موثر در هدایت و انحرافات را دریافت.

    نگاه و توصیه و امر اکید به مفاهیم و نفس اعمال در کلام الهی و سنت نبوی روشن است که در جهت تنویر مطلب گاه به ذکر مصداق و یا مثل و قرینه پرداخته می شود.

    درست فهمیدن توصیه ها و دستورات و شناخت روش های درست قطعا” و بدون شک در رسیدن به هدف تاثیر مستقیم دارد و معیار سعادت و برتری، به حق در آیین نورانی اسلام ناب عمل صالح است و لا غیر.لذا دانستن و تعریف عمل صالح از اوجب واجبات است و در این خصوص خلط مفاهیم و مصادیق بزرگترین عامل انحراف و ضلالت می باشد.

    و این همان عامل اصلی افتراق و تکثر و سردرگمی فرق منحرف و گمراه است.

    به روشنی می توان تکثر و گمراهی فرق متکی بر مصادیق و امثال را در مقابل وحدت و هدایت جماعت مجاهد و محقق مفاهیم ناب دریافت کرد.

    آنچه از تجربه چندین هزار ساله بشری در دست است و اهل خرد و مهتدین بر آن باور دارند به ما می آموزد که روشهای مصداقی از جمله شخصیت محور سرانجامشان شرک و انحراف از راه راست در رسیدن به حق و حقیقت است.و به همین دلیل شرک گناه نا بخشودنی است.

    این گونه پرداخت و موضع گیری در آیین بدیع مدعیان تشیع در مقایسه با سایر مذاهب دینی چشمگیر و در بسیاری موارد منحصر است.بدین معنی که در مدعیان تشیع افسانه ها و منقولات اساس و معیار سنجش ها و درجات ایمان است ولی در اکثر جماعت مسلمین اساس و معیار ها نفس اعمال است و اگر انحرافی هم در سایرین دیده می شود عمدتا” با تذکر و تحقیق قابل اصلاح است و اینگونه بوده و انشاءالله خواهد ماند.

    تکیه بر رویدادهای تاریخی و مهمتر از آن داوری در مورد اشخاص بر اساس منقولات محتمل بر خطا غیر معقول و در بسیاری موارد ابلهانه و نا کارآمد است.و تکیه بر آنها به روشنی تکرار اشتباهات گذشتگان و امور اختلاف انگیز است.

    بدیهی است گروه جاهل تر و تهی اندیش تر بر اصالت تاریخ و منقولات بیشتر تکیه دارد.و به همین دلیل است که در این عصر مدعی تشیع پرچم دار جریان انحراف و شرک و خرافات است.

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.