پاسخ به مقاله”ماه رمضان نزدیک است، بمن بگویید وقت افطار شیعه درست است یا اهل سنت؟”

Home انجمن ها فقه پاسخ به مقاله”ماه رمضان نزدیک است، بمن بگویید وقت افطار شیعه درست است یا اهل سنت؟”

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  m441391 در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1571

    m441391
    کاربر
    در این مقاله نیز مانند سایر مقالات تهمت هائی علیه شیعه زده شده بود.
    مثلا یکجا در مقاله گفته شده بود:”لذا علمای سوء شیعه ( همانها که فقه شیعه را نوشتند ) چون خودشان روزه نمیگرفتند ، لذا بر روزه داران کار را سخت کردند” که قضاوت در مورد این جمله سخیف را به خوانندگان واگذار می کنم. و از خدا برای نویسنده برای این تهمتی که به علمای شیعه زده استغفار می کنم.

    یا مثلا گفته شده:”با آنکه رسول الله عادت داشتند تا روزه را با یک شیرینی ( خرما ) افطار کنند شیعه؛ برعکس؛ اصرار دارد که روزه را با نمک افطار کند!! که امروز ثابت شده این خیلی مضر است و بر عکس ثابت شده که گشودن روزه با خرما بینهایت مفید است .” این هم یکی دیگر از تهمت ها. البته اینکه عده ای شیعه اینچنین کنند دلیل بر درستی کارشان نمی شود. باید دید روایات چه می گوید. در وسائل الشیعه ج 10 بابی داریم تحت عنوان:”بَابُ اسْتِحْبَابِ الْإِفْطَارِ عَلَى الْحَلْوَاءِ أَوِ الرُّطَبِ أَوِ الْمَاءِ وَ خُصُوصاً الْفَاتِرَ أَوِ التَّمْرِ أَوِ السُّكَّرِ أَوِ الزَّبِيبِ أَوِ اللَّبَنِ أَوِ السَّوِيق‏” البته در بین شیعه هم افطار با خرما و آب جوش معمولا رسم است. که بخاطر این تهمت نیز برای نویسنده طلب استغفار می کنیم.

    اما در مورد اصل موضوع هم شیعه برای خود دلایلی دارد هم سنی. هم شیعه به روایات استناد می کند هم سنی.

    حال حق با کدام است!؟ اگر ندانیم حق با کدام است برهان معقولیت حکم می کند طبق نظر شیعه رفتار کنیم.
    چون اگر حق با سنی باشد شیعه گناهی مرتکب نشده. اما اگر حق با شیعه باشد سنی همه روزه هایش باطل است چون زودتر از موعد افطار کرده.

    #3519

    rrw
    کاربر
    جناب سعدي
    جواب اين سوال شما در جمله آخرتان بود ”همیشه احتیاط صحیح نیست چراکه موقعی که حدیث صحیح بر انجام عملی باشد دیگر احتیاط معنایی ندارد”
    دوست عزيزاينکه در وضو پاها را بايد مسح کرد، برمبناي آيات قرآن وروايات براي ما قطعي است وتريدي وجود ندارد که بخواهيم براحتياط ، مثلا شستن پا ،عمل کنيم. درصورت رسيدن به قطعيت ،عمل به احتياط ضرورت ندارد .بلکه صحيح نيست.( اگر فرصت شد به اميد خدا در اين باره بيشتر خواهم گفت)
    اما موضوع توسل و ولايت اهل بيت که اصلا براي ما فراتر از اين است . ببينيد خداوند به شيطان دستور فرمود که بر آدم خليفه خود سجده کندوتکريم نمايد. حال به نظر شما آيا شيطان اين اختيار را دارد که به خداوند بگويد مرا از سجده بر آدم معاف دار ولي پس از آن تو را چنان عبادت مي‌کنم که ديگر کسي تو را آنگونه سجده نکرده باشد؟! بديهي است که پاسخ منفي است؛ چرا که عبادت خداوند آنگونه است که خداوند مي‌خواهد نه آنگونه که بنده بخواهد. بنابراين با وجود اينکه در اينجا شيطان به خداوند ايمان دارد ولي اعمال او به دليل استکبارش و سجده نکردن بر خليفه خدا پذيرفته نيست.دوست عزيزشيعه مودت و ولايت اهل بيت را اصلا شرط قبولي اعمال مي داند.(در اين باره زياد نوشته ام درصورت لزوم باز خواهم نوشت)
در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.