هشدار به خوانندگان در مورد مقاله ی “آیا قرآن درباره ازدواج موقت، آیه ای دارد؟”

Home انجمن ها فقه هشدار به خوانندگان در مورد مقاله ی “آیا قرآن درباره ازدواج موقت، آیه ای دارد؟”

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  blackblock در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1442

    blackblock
    کاربر

    درود بر محمد و آل محمد
    ====================
    این را بخوانید: آیا قرآن درباره ازدواج موقت، آیه ای دارد؟
    قبل از این که از این مقاله متاثر شوید و نتیجه گیری کنید، لطفا قدری دقت کنید.

    من نمی خواهم که در این جا به شما اثبات کنم که حکم متعه در قرآن وجود دارد. من فقط می خواهم در این جا به شما نشان دهم که دلایلی که در آن مقاله آورده اند باطل است. و به صورت موذیانه ای ذهن مخاطب را به تدریج شستشو می دهد.

    من که هرچه بیشتر در مقاله دقت می کنم، کمتر سر در می آورم. لطفا یکی بیاد برای من توضیح بده. من نمی فهمم که شما از روی آیات چگونه به این نتایج رسیده اید. واقعا که شگفت انگیز است.
    شما می گویید شیعیان از روی آیات نتیجه گیری مبهم می کنند. ولی خود شما از روی آیات نتیجه گیری بی ربط می کنید. نتیجه گیری شیعه ها اگر هم مبهم باشد حد اقل یک ربطی دارد. مال شما که به کلی نا مربوط است.

    بخشی از سخنان مطرح شده در مقاله:

    و ترجمه شیعه به چند دلیل مردود است:
    دلیل اول اینکه در هيچ جاي قرآن « اسْتَمْتَعْتُم » به معنی صیغه کردن نیست، در جاهای دیگر قرآن این کلمه و مشتقاتش آمده اما به معنی کامجویی دایم آمده نه ازدواج موقت..

    «كَالَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ كَانُوا أَشَدَّ مِنكُمْ قُوَّةً وَأَكْثَرَ أَمْوَالًا وَأَوْلَادًا فَاسْتَمْتَعُوا بِخَلَاقِهِمْ فَاسْتَمْتَعْتُم بِخَلَاقِكُمْ كَمَا اسْتَمْتَعَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُم بِخَلَاقِهِمْ وَخُضْتُمْ كَالَّذِي خَاضُوا ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ » (التوبه/69)
    حال شما منافقان چون كسانى است كه پيش از شما بودند آنان از شما نيرومندتر و اموال و فرزندان بيشتر بودند پس از نصيب خويش [در دنيا] بهره مند شدند و شما [هم] از داراى نصيب خود بهره مند شدید همان گونه كه آنان كه پيش از شما بودند از نصيب خويش بهره مند شدند و شما [در باطل] فرو رفتيد همان گونه كه آنان فرو رفتند آنان اعمالشان در دنيا و آخرت به هدر رفت و آنان همان زيانكارانند.

    «وَيَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَذْهَبْتُمْ طَيِّبَاتِكُمْ فِي حَيَاتِكُمُ الدُّنْيَا وَاسْتَمْتَعْتُم بِهَا فَالْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَبِمَا كُنتُمْ تَفْسُقُونَ» (الأحقاف: ٢٠)

    «و روزی که کافران را بر آتش عرضه کنند [به آنان گویند] نعمت های پاکیزه خود را [که می توانست وسیله آبادی آخرتتان باشد] در زندگی دنیایتان مصرف کردید و [همانجا] از آن برخوردار شدید؛ بنابراین امروز به سبب اینکه به ناحق در زمین تکبّر می ورزیدید و در برابر اینکه همواره نافرمانی می کردید با عذاب خفّت بار کیفر می یابید. »
    اگر اینجا بهره گیری از دنیا به معنی موقت میبود، پس خوشبخت تر از کافران و منافقان کسی نبود
    پس در آن صورت آیه این معنی را میداشت که که کافران و منافقان بطور موقت گناه کردند بعد توبه نمودند !!!!!

    اگر بهره گیری از دنیا به معنی موقت باشد، چه می شود؟ چرا نتیجه گرفتید که در آن صورت خوشبخت تر از کافران و منافقان کسی نبود؟
    اصلا چه ربطی دارد؟ شما خیال می کنید که بهره گیری از دنیا دائم است؟ اصلا مگر دنیا ابدی است؟
    بهره گیری از دنیا چگونه می تواند دائمی باشد؟ شک نداریم که بهره گیری از دنیا موقت است.
    از این که بگذریم، حالا چرا کافران خوشبخت ترین مردم اند؟ اگر بهره گیری موقت باشد چه ربطی دارد که کافران خوشبخت باشند؟

    ============================

    این مقاله ی شما کلا مبهم و بی ربط است. من از مقاله هیچ سر در نیاوردم. فکر می کنم بهتر است مقاله را بازبینی کنید.

    شما چند تا مطلب مبهم و غلط را مطرح کرده اید. بعد نتیجه گیری کرده اید که « اسْتَمْتَعْتُم » به معنی موقتی است. بعد نمی دانم چطور ربط پیدا کرد به متعه کردن و غلط بودن متعه و بعد هم با کمی پیچاندن بحث و زبان بازی کردن کار را به جایی رساندید که به علمای شیعه توهین کردید و …

    من که در سلامت ذهن نویسنده ی مقاله شک دارم.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.