نماز استغاثه به فاطمه (قسمت دوم)

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت نماز استغاثه به فاطمه (قسمت دوم)

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mojahed.din در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 19)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #8063

    bi_siasate-gharib
    کاربر
    گفتی:زدن حرف های بودار و نیش دار نشان از آن دارد که طرف برای فهم مطلب نیامده.==نه اینکه تو اومدی مطالب را درک کنی، آنقدر سوال کردی که نامت نهند علامت سوال!==.
    .
    .
    گفتی علی بشکست پشت دلیران عرب را. یکی از اون دلیران را نام ببر!< جریان غیرت علی فراموشت نشه>.
    #8067
    ؛
    #8075

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    bi_siasate-gharib عزیز،

    بعد از اینکه خودتان بیجا کرده اید و حتما ادب را بعد از این رعایت بکنید؛

    اول این را دقت کنید که معلوم شد که شیعه بر خلاف ابتدا کننده تاپیک، نه صدیقه طاهره سلام الله علیها را عبادت می مند و نه بر این اساس مشرک است. پس اساس حرف ایشان بر هوا رفته است.

    و دقت مضاعف کنید که با این دو نمونه ای که در قرآن آمده، حصر سجده برای خداوند شکسته شده. البتع سجده به مفهوم عبادت که مختص خداست و شکی در آن نیست. اما اگر من کسی را به جهت تعظیم، سجده کنم، کجایش شرک است؟

    اما دقت کنید که بنده گفتم سجده برای تعظیم نباشد برای چیست؟ من وجه دوم سجده را عبادت می دانم. چرا؟ اصل هدف از آن چیست؟ هدف از سجده عبادت است. حالا اگر خداوند فرموده باشد که آدم را سجده کنید برای اینکه افضل است یعنی یک استثنا ایجاد کرده در هدف سجده. خب به چه دلیل نمیشود آن سجده را با همان هدف برای دیگری انجام داد؟

    اگر صدیقه کبری سلام الله علیها افضل زنان باشد که هست، من سجده اش میکنم به این منظور. اگر ایشان را هم برای مطهره بودنش سجده کنم، او را تعظیم کرده ام. اشکال این سجده کجاست؟

    ضمن اینکه عرض کرد یک سجده دستور خدا و ک سجده در حضور و توسط رسول خدا بوده. اگر منعی موجود بود قطعا بیان میشد. شما به جای اینکه از من آیه و حدیث برای عدم ایراد داشتن سجده بر دیگری بخواهید، فکر کنید اولا چرا خداوند این دو سجده را بیان فرموده، ثانیا اصل در امور بر چیست؟

    افضل تر؟ افعل تر داریم؟

    ابلیس طبق حرف شما فرشته است ” ببینید وقتی ابلیس این کار را نکرد خداوند بخاطر سرپیچی او از دستوراتش مردودش کرد، همانطور که میدانیم فرشتگان معصومند. اما چطور میشود فرشته معصوم سرپیچی کند؟ ” این را شما نوشتید.

    ادامه حرف خود را بخوانید ” ببینید وقتی ابلیس این کار را نکرد خداوند بخاطر سرپیچی او از دستوراتش مردودش کرد، همانطور که میدانیم فرشتگان معصومند. اما چطور میشود فرشته معصوم سرپیچی کند؟درواقع این خواست و اراده خداوند بود……. … . ”

    شما برای اثبات حرف خود، خداوند را متهم به این کرده اید که معصومی را مجبور به تخلف کرده. حرفتان معنای دیگری میدهد؟ من نوشتم ” اگر تخلف ابلیس را خواست خداوند بدانیم در حالیکه خود ملعونش ناتوان از عدم سجده باشد، جبر برداشت نمیشود؟ ان ابلیس به خاطر خواست خداوند باید به جهنم برود؟ این جبر نیست؟ “. این ناتوانی را هم به جهت عصمتی گفتم که شما مدع شدید.

    و نوشتید ” شرک “. وقتی نتوانید اثبات کنید که شیعه حضرتش را عبادت میکند و نتوانید ثابت کنید که سجده مختص خداست، این حرف که میگویید شرک، کشک محض است.

    و ” وعدم تکرار بدان معناست که عمل خوبی نیست و نباید تکرار شود ”

    این کار ناشایس را آیا خدا امر کرده یا دیگری؟ به قول شما اراده و خواست خدا نبوده؟ واقع که خداوند دست به افعال قبیحی میزند.

    آیه وجود دارد که کار برادران و البته پدر و مادر یوسف، از روی شرمندگی بود؟

    دقت کنید، پدر یوسف، یعقوب نبی، از چه چیزی شرمنده بوده؟

    خداوند برای تحقق خواب رسولش او را به عمل شرک آلود جواز داده؟ این استثنایی برای شرک نیست؟

    #8076

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    و البته کشف کردیم که جایز = واجب.

    عزیزم ما هم قیاس نکردیم. عرض کردیم که خداون با بیان نمونه، انحصار را شکسته است.

    و دلیلتان برای اینکه آن سجده برای عذرخواهی بود؟

    محراب در پست شماره3 ” -1سجده دراينجا سجده تعظيم وبزرگداشت است نه سجده به قصد عبادت وپرستش ”

    من مدعی شدم؟

    عزیزم سوال کردن ایراد ندارد. وقتی که مطلبی را ناقص و با غرض مینویسید، قطعا ایرادات فراوانی متوجه آن خواهد شد. بنده ایراداتم را در قالب سوال بیان میکنم. چرا که اگر چیزی در چنته داشته باشید میتوانید پاسخ دهید و الا فلا.

    از اون دلیران همونی که توی خیبر بود و سه تا از دوست جونهای شما جرات مقابله با او را نداشتند باید کافی باشی. احزاب احد حنین و……… .

    شما غیرت ایشان را حساس نشو. غیرت با غیرتان گروه مقابل را بچسب.

    برای غیرت به باب اخراج المتشبهون بالنسا من البیوت بخاری و شرحی که ابن حجر ذر الاصابه و عینی در عمدة القاری داده مراجعه کنید.

    علاوه بر اینکه بحث رو نپیچون. اصل قضیه رو جواب بده.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 19)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.