نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. :

Home انجمن ها مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. :

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  zanbaq در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1677

    zanbaq
    کاربر

    نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. :

    http://forum.bidari-andishe.ir/thread-28386.html

    فرمانده سپاه سفیانی و عنصر پلیدی از امویان است. دوازده هزار نفر از سپاه سفیانی به سوی مکه و مدینه حرکت می کنند که «خزیمه» پرچمدار آن سپاه است. چشم چپ او کور است و پرده سفیدی روی چشمش را گرفته است. او قساوت پیشه ای است که مردم را مثله می کند و همه جا را می کوبد تا وارد مدینه می گردد. در آن جا مستقر می شود و در جست و جوی بزرگ مردی از خاندان پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، سپاهی گران به سوی مکه گسیل می دارد که پرچمدار آن، مردی از طایفه غطفان است.
    منابع:

    امام مهدی (علیه السلام) از ولادت تا ظهور، سید محمد کاظم قزوینی، ص 541

    حجّاج با یک لشکر دوازده هزار نفری به جنگ عبدالله بن زبیر رفت. در سال ۷۳ هجری، مکّه سقوط کرد و به دست امویان افتاد. عبدالله بن زبیر نیز به فرمان حجّاج بن یوسف کشته شد.

    ref.kodoom.com/…/
    ابن خزيمه خثعمى در حمله حجاج بن یوسف مامور پرتاب منجنیق از سوی او بود
    و خزیمه در روایت سفیانی همان ابن خزیمه است

    اما فرد یک چشم از غطفان مسلم بن عقبه است او از فرماندهان سپاه معاويه به شمار مى آمد و در جنگ صفين با على – عليه السلام – جنگيده و در همين جنگ يك چشمش را از دست داده بود.
    او فرمانده نیروهای یزید بن معاویه در جریان حمله و کشتار حره در مدینه بود و بین راه مکه مرد و حصین بن نمیر فرمانده شد
    پس در این روایت تداخل شده زیرا حمله یزید به مکه سالها قبل از حمله عبدالملک مروان بود

    #4336

    zanbaq
    کاربر

    جعلي بودن احاديث سفياني

    http://forum.bidari-andishe.ir/thread-28386-page-3.html

    #4337

    zanbaq
    کاربر
    نظر من درمورد سایت

    من امروز با سایت شما اشنا شدم قبلا هم خیلی از مسائل مذهب خودم تشیع از نظرم تحریف شده یا ساختگی بود با مطالعه چند پست در سایت شما معتقدم در اکثر موارد دلایل برادران اهل سنت از نظر سندیت و عقلی صحیح است البته بعضا زیاده روی هم دیده میشه و حتی بعضی اشتباهات از سوی انها ولی کلا اشتباهات و خرافه ها در مذهب شیعه دهها برابر اهل تسنن است

    به نظر این بحث ها تا حالا بی فایده بوده خیلی از شیعیان اگه اینها رو بشنوند به خرافه و اشتباه بودن برخی داستانها و دستورات مذهبی تشیع پی میبرند حتی بعضی علما هم همینطورند اما خودخواهی و ترس از شکست باعث میشه علما وظیفه خود را انجام ندهند زیرا از نظر انها قبول برخی واقعیتها یعنی عقب نشینی در برابر اهل سنت و البته به نظرم در مورد اهل سنت هم اینها صدق میکند فقط با این تفاوت که اشتباهات و خرافات در مذهب انها خیلی کمتر تشیع است

    منظورم از اشتباهات مواردی است که با گذشت زمان و تحریف بوجود امده
    انسان عصر حاضر دیگه مانند گذشته خرافات را قبول ندارد و کافی است مواردی خرافه در مذهبش بیابد همین زمینه ای میشود برای اینکه کلا دین در افکار و اعمالش کم رنگ و خراف جلوه کند
    متاسفانه هیچ کدام از علمای دو طرف قصد ندارن از مواضع مغرورانه و اشتباه خود عقب نشینی کنند زیرا این را شکست در برابر دیگری تلقی میکنن و اینطور میشه حقیقت خاموش می ماند

    البته بسیاری از خرافات در کتب شیعه بهشون عمل نمیشه و یا علما هم قبولشون ندارن اما متاسفانه حذفشون نمیکنند
    و کلا وحدت به دست نمیاد مگر بزرگان دینی چون حضرت عیسی و امام مهدی به میان مردم بیایند تا همه خرافات را از همه ادیان و مذاهب دور کنند

    #4414

    zanbaq
    کاربر
    #4417

    zanbaq
    کاربر
    در برخی از روایات طلوع ستاره های دنباله دار از علایم ظهور به حساب رفته است چنان که امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: «و طلوع الکواکب المذنبة واقتران النجوم ». و همچنین فرمود: «و بدا لکم النجم ذوالذنب من قبل المشرق و لاح لکم القمر المنیر فاذا کان ذلک فراجعوا التوبة ».
    «یعنی برای شما ستاره دنباله داری از جانب مشرق آشکار و مانند ماهتاب پرفروغی ظاهر می شود در این هنگام به توبه باز گردید


    يَظهَرُ فيِ السَّماءِ آيَةٌ لِلَيلَتَينِ تَخلوُانِ مِن شَهرِ رَمَضانَ.
    ” “دو شب گذشته از ماه رمضان نشانه اي در آسمان ظاهر مي*شود.”(الملاحم و الفتن: سيّد بن طاوس، ص35.).

    به نظر این روایت اشتباه ترجمه شده شاید منظور دو شب مانده به اغاز ماه رمضان است تخلو معنی های صرف نظر کردن و مقدم بودن و پیش از چیزی واقع شدن را دارد

    اگر هدف قبل از رمضان سال ظهور است امسال دو شب قبل رمضان تقویم ثابت یعنی 12 یا 13 ابان

    در این تاریخ کسوف رخ میده و این در حالیه که خورشید در صورت فلکی میزان قرار داده و همزمان عطارد و زحل هم در این برج قرار دارند.چند ساعت قبل از کسوف ماه دقیقا از مقابل عطارد عبور میکنه و بعد از کسوف هم از مقابل زحل رد میشه. هم کسوفه هم اجتماع ماه و خورشید و عطارد و زحل و هم احتراق ماه و عطارد و زحل! همه این اتفاقات هم در نزدیکی ستاره زوبین جنوبی پیش میاد

    #4471

    aliomare
    کاربر
    کاربران عزیز سایت شما میتوانید به سایت ولیعصر مراجعکنید تا ببینید مهدی را هم شیعه قبول دارد هم عزیزان اهل سنت
در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.