نظر برادر محمد بن عبدالوهاب (سلیمان بن عبدالوهاب) درباره محمد بن عبدالوهاب

Home انجمن ها گفتگوی ازاد نظر برادر محمد بن عبدالوهاب (سلیمان بن عبدالوهاب) درباره محمد بن عبدالوهاب

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  غزوه 2 در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1739

    غزوه 2
    کاربر
    _سليمان بن عبد الوهاب (برادر محمد بن عبد الوهاب) مي نويسد:

    «إنّ هذه الأمور حدثت من قبل زمن الإمام أحمد في زمان أئمة الإسلام وأنكرها من أنكرها منهم ولا زالت حتي ملأت بلاد الإسلام كلّها وفعلت هذه الأفاعيل كلّها التي تكفّرون بها، ولم يرو عن أحد من أئمة المسلمين أنّهم كفّروا بذلك، ولا قالوا: هؤلاء مرتدّون، ولا أمروا بجهادهم، ولا سمّوا بلاد المسلمين بلاد شرك وحرب، كما قلتم أنتم بل كفّرتم من لم يكفّر بهذه الأفاعيل، وإن لم يفعلها.
    أيظنّون أنّ هذه الأمور من الوسائط التي في العبارة الذي يكفّر فاعلها إجماعاً، وتمضي قرون الأئمة من ثمان مائة عامّ ومع هذا لم يرو عن عالم من علماء المسلمين أنّها كفر بل ما يظنّ هذا عاقل بل واللّه لازم قولكم: إنّ جميع الأمّة بعد زمان الإمام أحمد رحمه الله تعالي، علماؤها، وأمراؤها، وعامّتها، كلّهم كفّار، مرتدون، فإنّا للّه وإنّا إليه راجعون، وا غوثاه إلي اللّه ثمّ وا غوثاه، أم تقولون ـ كما يقول بعض عامّتكم ـ إنّ الحجّة ما قامت إلاّ بكم، وإلاّ قبلكم لم يعرف دين الإسلام»
    (( الصواعق الإلهيّة في الردّ علي الوهابيّة، ص 124. )).

    ترجمه :

    اين امور (توسل به پيامبر گرامي(صلي الله عليه وسلم) كه تو موجب شرك و كفر مسلمانان مي داني) قبل از احمد حنبل و در زمان پيشوايان اهل سنت هم مطرح بود. جمعي آن را انكار كردند ولي هيچ يك از پيشوايان اسلام روايت نشده است كه مرتكبين اين اعمال را كافر و مرتد دانسته باشند، و دستور جهاد با آنها داده باشند، و بلاد مسلمانان را به همان گونه كه تو مي گويي، بلاد شرك و يا دار الحرب (جهاد) ناميده باشند، بلكه تو كساني را كه متوسلين به پيامبر گرامي (صلي الله عليه وسلم) را تكفير نكند نيز، كافر مي داني، گر چه خود به آن حضرت توسل نجويند.
    تو گمان مي بري كه علماي اسلام اتفاق نظر دارند كه واسطه قرار دادن پيامبر اكرم(صلي الله عليه وآله وسلم) نزد خدا، موجب كفر مي شود، اينك هشتصد سال از زمان ائمه اربعه مي گذرد، از هيچ عالمي از علماي اسلام نقل نشده است كه اين امور را كفر دانسته باشند.
    بخدا سوگند كه لازمه سخن تواين است كه تمام امت پيامبر(صلي الله عليه وسلم) بعد از زمان احمد حنبل، چه علما و چه امرا و چه عامه مردم، همه كافر و مرتدّ هستند. ( إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّـآ إِلَيْهِ رَ جِعُونَ )!!
    واغوثاه! و هزاران فرياد از اين سخناي شما.
    و يا بر اين خيال هستيد ـ همانگونه كه برخي از عوام شما به زبان مي آورد ـ : قبل از شما كسي دين اسلام را نشناخته است و اسلام راستين توسط شماها معرفي مي شود.

    #8366

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا و درود بر پیامبر گرامی خاندان پاک و یاران باوفایش و دوستداران او

    السلام علی عبادالله الصالحین

    این توهم و تصور و باور انحرافی در جملات منتسب به برادر امام محمد ابن عبدالوهاب برای هر فرد منصف و صادقی کافی است که به عمق ظلم و انحراف و ضلالت حاکم بر جماعت مسلمین اعم از جماعت تبلیغ و عامه پی ببرد و عظمت و ارجمندی حرکت امام موحد را دریابد.

    نمونه بارز و شاهد زنده چنین جماعات منحرف و ضال را می توان در جوامع مدعی تشیع به وضوح مشاهده کرد.

    بدیهی است (البته بر صاحبان خرد)نظر و قول افراد نمی تواند علی الاطلاق مستمسک و ملاک صحت و سقم چیزی قرار گیرد. و تطایق با مبانی اصیل و عقل سلیم در رد و اثبات هر چیز غیر قابل انکار است.

    این امری رایج و مستعمل است که غیر مسلمین و یا گروه های ضاله و جهول که عملا” از تواناهای خدادادی خود غافلند پیوسته بر طبل تقلید و محوریت افراد می پردازند و با تکرار مغالطلت خود و اربابانشان و منحرفین و کج فهمان دیگر در توجیه اباطیل خود دست وپا می زنند.و در این راه از تهمت و انتساب کذب به بزرگان دین و حتی الله سبحانه و تعالی ابایی ندارند.

    اینها همه نتیجه عدم تعقل و تدبر و تفکر در امور است و در مقابل محوریت اشخاص ملاک سنجش واقع می شود و بدیهی است که از این طریق با چاشنی احساسات و عواطف بشری و ابزار تخدیر و تحمیر زمینه انحراف و گمراهی عامه و سوء استفاده مکاران و شیادان متظاهر به تدین و علم فراهم است.

    والسلام علی من اتبع الهدی

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.