مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا

Home انجمن ها امهات المومنین مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  rrw در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 135)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5200

    خير البريه
    مشارکت کننده
    با سلام

    اين سوال جوابش واضحه ! زنان پيرامون يوسف (ع) مكار و شهوتي بودند وعقلشان مغلوب هواي نفسشان بنص قرآن كريم .

    اما چرا پيامبر (ص) گفت صواحب يا صاحبات يوسف ؟ چون هنگاميكه به آنان ميگفت برادرم علي (ع) را صدا بزنيد عائشه ميگفت ابوبكر اصدا بزنيم !

    حفصه ميگفت عمر ر ا صدا بزنيم !

    يعني پيامبر را مسخره كردند و …. گفتند هذيان ميگويد !

    #5201
    سلام علیکم خدمت برادرای عزیز
    من تا آخر این بحث رو خوندم. راستش دو سالی هست که نسبت به مذهبم حساس شدم حالا بگذریم علت حساسیتم چی بود!!
    همینقد بگم که دو سالی هست که سایت اسلام تکس، کتابخانه عقیده و نیز سایت شیعی ولی عصر را میرم و میخونم…
    انصافا و انصافا باید بگم سایت اسلام تکس خیلی نسبت به سایت ولی عصر بهتره..کتابخانه عقیده که قربونش برم آخرشه…
    در مورد سایت ولی عصر اگر جناب ار ار دبلیو اونجا کاره ای هستن برای اینکه بیشتر مورد تمسخر حتی شیعه ها نشن بهتره مثل همین سایت اسلام تکس باشه پست گذاریشون! یعنی هرکی از راه رسید نیاد نطر دو خطی و الکی (بیشترشم فحش به مادرم عایشه) بده…سایت اسلام تکس یکی از مزیت هاش نسبت به سایت ولی عصر اینه..
    البته خیلی مزیت زیادی داره که بگذریم…مثلا قبل از اعلان عمومی پستها مسولین پستها رو نگاه میکنن و اگر صلاح بدانند عمومی میکنن!!!(این دیگه نوبرشه. البته از شیعه ها بعید نیست)
    در مورد این تایپیک هر کسی میفهمه که موضوع بحث موضوع سبکیه…شبهه ی مسخره اییه…
    منطورم اهانت به طرفین بحث (مخصوصا برادران خودم)نیست اصلا!!!
    منطورم اینه که استاد مجاهد دین و استاد اوربان و شریعتی خیلی خوب جوابارو دادنو حتی بیشتر از نیاز… و نیاز به تکرار چیزی نیست…
    هر کسی به زندگینامه حضرت عایشه، مادر مومنان نگاه کنه و اندک مطالعه ای داشته باشه راحت میفهمه که نیازی به پاسخ به شبهاتی اینگونه مسخره(ببخشید) نیست…
    یکم مطالعه از زندگینامه پیامبر و مادرمان و زندگینامه اصحاب و کتب حدیث صحیح، همه چی دست آدم میاد…
    و در آخر:
    جناب ار ار (عر عر خر) دبلیو بدان که صدای عر عر خرها هیچ ضرری به ابر و آسمان و خورشید و … نمیرساند!!!
    “توبه کن از طعن به ناموس پیامبر”
    #5457

    islam99
    کاربر
    سلام. ما در اين پست ها با دو تا تفسير از صواحب يوسف طرف هستيم. اول اينکه مادر مومنان همانند زليخا در ظاهر ابراز چيزي را مي کردند که در باطن خلاف آن وجود داشت. يعني در ظاهر خود را مخالف امامت پدرش نشان داد اما در درون دوست داشت. و دوم و در جهت عکس اولي، مادر مومنان مانند زليخا صاحب نيرنگ و حيله معرفي مي گردد. حال موارد زير را مروري ميکنيم تا دريابيم کدام درک از جمله پيامبر (ص) صحيح است.

    1. بعد از پيامبر کسي معصوم نيست و هر کسي مي تواند مرتکب هر خطايي شود.و اگر کسي با گناه کسي راي بر فتنه گر و دور از رحمت خداوند بودن را براي آن شخص نتيجه گيري کند بيشتر به خوارج گرايش پيدا کرده است.
    2. ما بايد بطور کامل وارد اسلام شويم. نبايد به بعضي آيات مومن و به بعضي کافر باشيم. اگر به مواردي اين چنيني برخورد داشتيم و نتوانستيم آن را درک کنيم بايد بقيه دين شامل آيات و احاديث را بررسي نموده تا برايمان روشن شود.
    3. اين حديث اسنادش صحيح است. ما براي درک مفهوم اين حديث بايد به بقيه احاديث صحيح رجوع کنيم که آيا پيامبر چه توصيفات ديگري ازهمسرش داشته است.
    4. عايشه به تصريح قرآن مادر مومنان است. در حديث صحيح ايشان محبوب ترين شخص نزد پيامبر است. هميشه احترام به ايشان در بين ياران پيامبر مهم بوده است و نمونه آن نحوه برخورد امام علي پس از جنگ جمل با ايشان است. عايشه به تصريح تاريخ معلم مومنان پس از پيامبر بود. کوچکترين چيزي که در مورد ايشان رخ ميداده توسط کنيزان و منافقان بسيار بزرگ جلوه داده ميشد.
    5. اگر مادر مومنان به تصريح پيامبر صاحب آن مکر و حيله اي بود که تشيع آن را نتيجه گيري کرده، طلاق ندادن ايشان توسط پيامبر، خود پيامبر را زير سوال ميبرد. همچنين بحث شاخ شيطان و فتنه گر بودن ايشان که اگر اين چنين نتيجه گيري شود پس همراهي پيامبر با فتنه و ابراز محبت پيامبر با فتنه و تعليم دادن بيشتر آن فتنه گر نسبت به ساير همسرانش، بزرگترين سوال را پيش رويمان مي گشايد که چرا پيامبر امت را در فتنه انداخت؟ و چرا پيامبر در مريضي وفاتش که حدس زده بودند که بيماري وفاتشان است چرا در دامان فتنه گر بودند تا همان جا در محل فتنه دفن نيز گردند.
    6. پيامبر مي فرمايند: بعد از خود چيزي زيانبار تر و مضر تر از زن براي مردان امتم بجا نميگذارم. همچنين فرمودند که زن با يک بدي همسرش ميگويد خيري از تو نديده ام. و موارد ديگر. از اين نکته برمي آيد که زن کمالش نسبت به مرد پايين تر بوده و بايد در همان سطح خودش سنجيده شود و مقايسه گردد و بايد زن با زنان مقاسه گردد نه با مردان. پس اگر کل مشکلات مادران مومنان را با بقيه زنان آن زمان و اين زمان مقايسه کنيم درمي يابيم که پس از هر مشکل و هر تخطئه اي به بهترين نحو در صدد اصلاح خويش برآمدند.

    #5458

    islam99
    کاربر
    7. قرآن در بازه زمانی بیست و سه سال کامل شد. دلایل نزول اکثریت آیات بحث و حل کردن مشکلاتی بود که در جامعه رخ می داد. بحث شرک، توحید، زنده به گور کردن، زنا، شرابخواری، استهزا، تخلف از جهاد، نمامی، غیبت، دروغ، جاسوسی و بسیاری از موارد دیگر که در جامعه رخ میداد و توسط وحی حل و فصل میشد.اینکه هر اتفاقی در زمان قبل از اتمام وحی رخ دهد و بدون توجه به موضع قرآن در آن رابطه و بدون توجه به عملکرد خاطیان پس از نزول وحی، خودمان تشکیل دادگاه داده و افراد را محاکمه کنیم، از عدالت تخطی کرده ایم و وارد حریم ظلم شده ایم.قرآن نیز تصریح دارد به این موضوع و تخطی و نافرمانی را پس از نزول حق و وحی زشت جلوه می دهد. خداوند قطع پیمان را بعد از عهد بستن حرام می داند نه قبل از آن. گمراهی و گناه را بعد از آمدن حق گناه میداند نه قبل از آن. جاء الحق و زهق الباطل. اول حق می آید بعد باطل میرود. پس اگر صحابی صدایش را روی پیامبر بلند کرد بعد آیه سوره حجرات نازل شد باید به عملکرد او بعد از آمدن حق نگاه کنیم و بدلیل عملکردش قبل از آمدن حق، او را طرد ننموده و باطلش ندانیم.
    8. منظورم از ذکر مورد شماره هفت این بود که اهل تشیع را بسیار دیده ام که هر کار اشتباهی از اصحاب و همسران پیامبر را آن چنان جلوه می دهند که انگار دین تمام شده و وحی قطع شده و آموزه های پیامبر تمام شده آنگاه ایشان تخطی کرده و راه غیر عدالت را پیش گرفته اند. قرآن برای همین اشتباهات و غیر از آن نازل میشد تا جامعه ای سالم را پس از اتمام وحی تحویل دهد. پس اظهار نظر کردن در مورد افراد زمان پیامبر باید پس از فوت ایشان باشد نه قبل از اتمام و اکمال دین. اما تخطی کردنشان قبل از فوت پیامبر به عهده خود پیامبر و اصحاب باید باشد زیرا آنان در جریان دین نازل شده تا آن لحظه بودند نه ما که غیر از چند مورد معروف، از لحظه نزول اکثر آیات غافلیم. شاید بدانیم که هر آیه و عملکرد پیامبر برای چه موضوعی بوده است اما کسی پیدا نمیشود ادعا کند ترتیب تمامی مشکلات و عملکرد پیامبر و خطاهای صورت گرفته را می داند. پس تخطی پس از آمدن حق معنا دارد نه قبل از آن.
    9. شماره های 7 و 8 کلی بودند و خاص موضوع مورد بحث نبود. پس بابت کلی گویی از شما پوزش می خواهم. نتیجه این می شود با توجه به دیگر احادیثی که در مورد مدح عایشه می آید، ابراز محبت پیامبر به ایشان، مواخذه نکردن عایشه توسط پیامبر بعد آن سخنان که چندین بار در طول حیاتشان رخ داد، مورد بحث نبودن فتنه گر بودن و حیله گر و مکار بودن عایشه در میان کنیزان و مومنان و منافقان معاصرش، آمدن مردان و زنان بسیار از تمام نقاط نزد عایشه پس از پیامبر. اینها همه تفسیری هستند از سخنان پیامبر به مادر مومنان و برخورد و رفتار پیامبر با ایشان. که اگر تفسیر تشیع درست میبود نباید با عایشه این طور برخورد میشد و نباید این جایگاه را در میان مومنان می داشت.
    کلام آخر: و الذین جاء وا من بعدهم یقولون ربنا اغفر لنا و لاخواننا الذین سبقونا بالایمان و لا تجعل فی قلوبنا غلا للذین آمنو ربنا انک رءوف رحیم
    النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم
    و من یتق الله یجعل له مخرجا
    #5473

    rrw
    کاربر
    جناب Islam99 تشکر مي کنم که نوشته خود را وزين و مطابق اخلاق اسلامي مرقوم داشته ايد. هرچند جنابعالي همان سخنان ديگر دوستان اهل سنت را فرموديد و لذا همچنان ابهامات وسولات باقي است، ليکن باور بفرماييد چنان تحت تاثير ادبيات با وقار شما قرار گرفتم که تمايل به نوشتن رديه وپاسخ ندارم. دوستان مي دانند که بنده حتي در کامنت 41مي خواستم اين بحث را تمام کنم و خيلي مايل به کش پيدا کردن آن نبودم ،چون عايشه جزء مقدسات اهل سنت است و حقير جريحه دار شدن احساسات اين برادران را صحيح نمي دانم .

    خدا به شما توفيق بيشتر دهد. والسلام

    #5475
    جناب رافضی یعنی شما قبلا نمیدانستی عایشه برای اهل سنت محترم است؟؟پس بدان که اگر مسلمانی، باید برای تو هم محترم باشد…زیرا:

    النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم

    پس اگر برای تو محترم نیست، بدان که مسلمان نیستی! لطفا نگو وهابی تکفیری هستی…چون این حرف گفته ی من نیست. …این موضوع تمام!

    لطفا جواب اسلام 99 را بده….اگر میتوانی….و فرار نکن

    #5493
    بسم الله الرحمن الرحیم

    برادر اسلام 99از بنده درخواست نمودن سری به این پست بزنم که ظاهرا اخوند ار ار دبیلوسی ردی بر سخنان بنده نوشته است

    سخن ارار دبیلو=

    چنان تحت تاثير ادبيات با وقار شما قرار گرفتم که تمايل به نوشتن رديه وپاسخ ندارم.

    جواب اوربان======

    این دوست عزیز اسلام 99بسیار نرم هستند و نرم بودن خوب است . بنده هم میگم اگر طرفت حق جو بود بسیار بسیار نرمتر باش . ولی اسلام 99عزیز این روش 5سال قبل من بود با اخوندا . روزی به این نتیجه میرسی جز تند بودن و خود را مسلط بودن بر آنان با قرآن وسنت هیچ روشی به کار نمی اید .

    بعضی ها گویند در دنیای مجازی که اوربان پیامبر
    فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ

    من هم در جواب می گویم

    مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ

    أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ

    کسانی که با محمد هستن با کفار تند هستن بدون شک و بین خد الفت دارند

    اگر مخاطبت بشر بود باهاش بسیار نرمتر باش همچون پیامبر . ولی ایشان زن پیامبرت را کافر میداند و به او طعن می زند پس ایشان منکر ایات قرآنند و از نظر من کافرند .پس باید تند بود با این نجس . این چه ادبی را به زنت پیامبرت گذاشته که شما نرم هستی . البته شما مختاری و هرکس منهج خود را دارد .موفق باشی دوست عزیزم

    سخن ار ار دبیلو===============

    تمايل به نوشتن رديه وپاسخ ندارم.

    جواب اوربان===============

    تو اگر جوابی میداشتی به 5سوال من قشنگ جواب میدی .نه فرار کنی و اکنون به طرزی بسیار عجیب رسوا شوی و رویت نشود سخن بگویی . منتظر جواب مستند و علمی برای سوالات هستم . تو اگر جواب می داشتی بدون شک میگذاشتی برای سوالاتم چون بی حیاتر از آنی که می شناسمت

    #5494
    سحن ارار دبیلو=======================

    دوستان مي دانند که بنده حتي در کامنت 41مي خواستم اين بحث را تمام کنم و خيلي مايل به کش پيدا کردن آن نبودم

    جواب اوربان=====================

    اره دوستان دیدن که چطور درهمان چند پست اول رسوا شدی و فرار را بر قرار ترجیح دادی با آن فرار از جوابهای ادعای باطنی در مورد ام المومنین عایشه صدیقه طاهره .لعنت خدا بر دشمنان صحابه و زن پیامبر

    سخن ار ار دبیلو=================================

    ،چون عايشه جزء مقدسات اهل سنت است و حقير جريحه دار شدن احساسات اين برادران را صحيح نمي دانم .

    جواب اوربــــــــــــــــــــــــــان=================

    عایشه مقدسات تمام امت اسلامی است الا روافض . این سخن متناقضت را نگاه کن . از طرفی پست می گذاری عایشه فتنه گر و کافر است العیاذ بالله و از سوی دیگر میگویی قصد اهانت به مقدسات اهل سنت را ندارم . اخر با ادب احمق به تناقضت نگاه کن . همه

    نتیجه اخر:

    امام شافعی و این قیم فرمودن هر کس ادعایی بکند و نتواند ثابتش کند جاهل ترین جاهلان است

    و در واقع مصداق سخن سقراط است که حکمت مشائی داشت و روزی سخن نهاییش را اینجوری بیان کرد که جهل مرکب این است که شخصی بداند ولی خود را جهالت بزند .

    ان کس که بداند که نداند در اخر الدهر در جهل مرکب بماند

    در این پست اثبات شد شما کذابی و یک رافضی تکفیری هستی و همه دیدن چطوری فرارت دادم و اینکه اثبات شد که سیده عایشه صدیقه سرور هر مسلمانی هست و تنها دسمن اسلام همین روافض بی ادب تکفیری هستند .

    لعنت الله بر دشمنان صحابه و زن رسول الله

    الله مستعان

    #5495
    گفتی============================

    خوانندگان محترم مشاهده مي کنند که اهل سنت و وهابيت توجيهات عجيب و مسخره اي براي تشابه عايشه با زنان اطراف يوسف دارند و زير بار نمي روند که ويژگي بارز اين زنان فتنه گري و نيرنگ بوده و اين تشابه نيز لاجرم همين ويژگي است. حال بنده مي خواهم اين موضوع را با کمک آيات قرآن ، اثبات کنم.

    جواب================================

    چند سوال بر ادعابت مطرح شد و همگی مشاهده نمودند که شما جوابی نداشتی . رافضیت اثنی عشری تکفیری تروریست توجیهات باطتی شان بر همه عیان است .

    از روشهای رافضه برای حق جلوه دادن اشفته کردن مباحث .خلط کردن مباحث . سخنی را به سخنی دیگر مربوط می سازند که هیچ ربطی ندارد به اصل قضیه . پر گویی و زیاد حرف زدن .قیچی و تدلیس .اهانت به مخاطب در لفافه ی ادب . مظلوم نمایی افراطی همچون برادران یهودیشان .

    هر خواننده ای این مطالب من و شما را بخواند می داند سخن چه کسی به قرآن و سنت نزدیک است.درادامه در مورد عایشه صدیقه توضیح خواهم داد .

    #5496
    باز تدلیسی دیگر

    گفتی================

    لذا براي هر خواننده عاقلي ترديدي نمي ماند که ويژگي بارز زنان اطراف يوسف خيانت ونيرنگ است ،نه قورمه سبزي پختن ، نه تعجب کردن و نه چيز ديگر . اما چون وهابيت با تعقل ميانه خوبي ندارند، بنده به سه آيه

    کليدي از اين 12 آيه ، که به صراحت از نيرنگ زليخا مي گويد اشاره مي کنم.

    يوسف 28:( فلما را قميصه قد من دبر قال انه من كيدكن ان كيدكن عظيم ) و چون پيراهن او را ديد كه از عقب دريده شده گفت اين از نيرنگ شما زنان است كه نيرنگ شما بزرگ است.

    مي بينيد که اين آيه به صراحت زليخا را نيرنگ باز مي داند.

    يوسف 33:( قال رب السجن احب الى مما يدعوننى اليه و الا تصرف عنى كيدهن اصب اليهن و اكن من الجاهلين) گفت پروردگارا زندان براى من از گناهى كه مرا بدان مى خوانند خوشتر است و اگر نيرنگشان را از من دور نكنى متمايل به ايشان مى شوم و از جهالت پيشه گان مى گردم.

    در اين آيه نيز يوسف به صراحت اين زنان را نيرنگ باز و حيله گر مي داند.

    يوسف34:( فاستجاب له ربه فصرف عنه كيدهن انه هو السميع العليم) پروردگارش اجابتش كرد و نيرنگشان را از او دور ساخت كه او شنوا و داناست.

    جواب=============================================

    پست بعدی

    جواب را نوشتم

    #5497
    بنا به تعبیر جنابعالی باید عرض شود که العیاذ بالله خدا هم حیله گر است .ابتدا مفهوم کید را بدان . کید طرح و نقشه هم هست . کید نیرنگ برای رسیدن به هدفی هم هست . تو چرا نیرنگ میکنی ؟؟چون میخواهی به هدفی باب میلت برسی

    ایا این ایه را نخوانده ای ؟؟

    سوره أعراف آيه 183

    متن آيه :

    وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِين

    ایا با توجه به این ایه الله هم نیرنگ باز است العیاذبالله؟؟

    ایا حضرت ابراهیم هم مکار بوده با تعبیر جنابعالی؟؟؟

    سوره أنبياء آيه 57

    متن آيه :

    وَتَاللَّهِ

    لَأَكِيدَنَّ أَصْنَامَكُم بَعْدَ أَن تُوَلُّوا مُدْبِرِينَ

    ایا الله نیرنگ باز و حیله گر است . کید را به مفهوم نیرنگ میگیری ی به معنی طرح و نقشه . کید در واقع در زبان عربی دو مفهوم بارز دارد . طرحی بدون غرض و از روی دلسوزی و تعقل و نیرنگی برای هدفی شوم . میشه بفرمایی حضرت عایشه در این حدیث چه هدف شومی داشتند؟؟

    اینم در مورد الله

    سوره طارق آيه 16

    متن آيه :

    وَأَكِيدُ كَيْدا

    در ادامه در مورد این ایات سخن میگویم و با حدیث مورد استنادت مقایسه میکنم

    #5498
    به این ایات اشاره کرد و گفت زلیخا صفت بارزش حیله گری است. و به چند ایه اشاره نمود . زلیخا از صفات بارزش حب یوسف بود

    امْرَأَةُ الْعَزِيزِ تُرَاوِدُ فَتَاهَا عَن نَّفْسِهِ قَدْ

    شَغَفَهَا حُبّاً

    یوسف30

    قَدْ

    شَغَفَهَا حُبّاً » : عشق يوسف به اندرون دل او خزيده است

    صفات بارز کیلو چند است بیسواد. زلیخا حب یوسف ذاشت . حیله ی زلیخا برای هدفی شوم بوده واینجوری تدلیست را به قرآن نچسبان . عایشه محب نبی بود و زلیخا هم محبش بود . میشه بگی عایشه چه هدف شومی داشته ؟؟

    الله می فرماید

    ذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ وَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْ

    كَوَافِرِ وَاسْأَلُوا مَا أَنْفَقْتُمْ وَلْيَسْأَلُوا مَا أَنْفَقُوا ذَلِكُمْ حُكْمُ اللَّهِ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ

    الله می فرماید

    الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَال

    طَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُولَئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ

    الله می فرماید

    وَ

    لَا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَلَا تُنْكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّى يُؤْمِنُوا وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ

    با این اوصاف یا پیامبر را خطا کار و خبیث بدان لعیاذبالله یا حرفهایت را پس بگیر . چطوری پیامبر عایشه را طبق قرآن طلاق نداد؟؟ چرا میگوید خبیث بوده عایشه صدیقه العیاذ بالله .پس پیامبر هم طبق قرآن خبیث بوده که با خبیث می زیسته .العیاذ بالله .

    العیاذ بالله .روافض زبانشان لال

    #5500

    rrw
    کاربر
    بنده بي تقصيرم گويا خود اهل سنت دلش مي خواهد اين بحث کشدار شود.

    هرچند اوربان همواره ادعا مي کند که بنده از پاسخ به او فرار کرده ام ليکن خوانندگان اگر يکبار کامل کامنتها را خوانده باشند، متوجه مي شوند، اين دروغي بي شرمانه است. بنده هربار که پاسخ مي دادم او دوباره عينا همان ادعا را تکرار مي کرد. اما در آخرين کامنت خود چيز جديدي گفتند که بهتر ديدم آن را هم پاسخ دهم، تا دوباره توهم نکند که من پاسخي نداشتم.

    اوربان نوشته:” زلیخا از صفات بارزش حب یوسف بود امْرَأَةُ الْعَزِيزِ تُرَاوِدُ فَتَاهَا عَن نَّفْسِهِ قَدْ شَغَفَهَا حُبّاً یوسف30 قَدْ قشَغَفَهَا حُبّاً » : عشق يوسف به اندرون دل او خزيده است. صفات بارز کیلو چند است بیسواد. زلیخا حب یوسف ذاشت .
    پاسخ:
    کار اهل سنت به کجا رسيده که سنگ زليخا و زنان اطراف يوسف را به سينه مي زند. قرآن بارها از حيله زليخا مي گويد. آنجاييکه از خيانت به شوهر مي گويد. آنجا که با حيله ،يوسف را به اتاق خود کشيده و در ها را مي بندد.آنجايي که با حيله مي گويد يوسف به او تعدي کرده. آنجاکه با حيله براي ديگر زنان ،دام پهن مي کند تا براي خود شريک جرم بتراشد. آنجا که با نيرنگ و حيله ، يوسف را روانه زندان مي کند تا خود را بي گناه نشان دهد.
    حال اين نادان اينها را رها کرده چسبيده به اينکه صفت بارز اين زنان حب يوسف بود. حتي فراموش کرده که اين عشق هم يک عشق شيطاني و خيانت به شوهر بوده است. تازه اين صفت شرم آور چه ارتباطي به عايشه دارد. آيا اين عشق همانند عشق زنان مومن به رسول خداست؟!!!آيا نعوذ بالله رسول خدا مي خواست بگويد عايشه به مرد اجنبي علاقه مند است، و مي خواهد به رسول خدا خيانت کند!!(اوربان اگر سکوت مي کردي بهتر نيود)

    نوشته اي:” عایشه محب نبی بود و زلیخا هم محبش بود . میشه بگی عایشه چه هدف شومی داشته ؟؟

    پاسخ:

    مي گويي شباهت عايشه و زليخا اين است که هر دو عاشق يک نبي بودند!! آخر نادان آن نبي(يوسف) شوهر زليخا نبود عشقي شيطاني و حرام و توام با خيانت بود. هيچ مي فهمي چه مي گويي. شيعه هرگز زبانم لال تهمت فساد و فحشاء به عايشه نسبت نمي دهد آن وقت تو نادان با دفاع احمقانه خود ، داري چنين مي کني!!
    اما اينکه گفتي عايشه چه هدف شومي داشت؟ پاسخ را بارها گفتم باز هم مي گويم. طبق روايت مسند احمد، هنگامي که موقع نماز رسيد، پيامبر بارها نام علي را صدا زد. و هر بار عايشه وحفصه گفتند پدارانمان را صدا کنيم. و اين يعني فتنه و کارشکني براي به نماز نرفتن علي. حتي اگر هم بگوييم شباهت عايشه با زنان اطراف يوسف اين بود که چيزي مي گفتند ولي منظورشان چيز ديگري بود، در اينجا بيشتر قرينه دارد. عايشه و حفصه نمي خواستند علي به نماز برود ، براي همين هي مي گفتند پدرانمان را صدا کنيم. پاسخ رسول خدا نيز که ساکت شويد شما مانند زنان اطراف يوسف هستيد نيز در اينجا کاربرد دارد نه در جمله اي که عايشه گفته پدرم مناسب به نماز رفتن نيست.

    #5501

    rrw
    کاربر

    اوربان نوشته: العیاذ بالله خدا هم حیله گر است .ابتدا مفهوم کید را بدان . کید طرح و نقشه هم هست . کید نیرنگ برای رسیدن به هدفی هم هست . تو چرا نیرنگ میکنی ؟؟چون میخواهی به هدفی باب میلت برسی

    ایا این ایه را نخوانده ای ؟؟ وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِين ایا با توجه به این ایه الله هم نیرنگ باز است العیاذبالله؟؟

    پاسخ:

    لطفا سخنان احمقانه نگو . مغلوم است که کيد طرح ونقشه است حتي مکر نيز چنين است. و حتي خداوند خود را متصف به مکر نيز نموده است، ولي مکر داريم تا مکر. حضرت ابراهيم نيز براي اثبات بطلان عقايد کفار ومشرکين، چه در تظاهر به خورشيد و ستاره پرستي، و چه در شکستن بتها وگذاشتن تبر بر دوش يکي از بتها، نقشه وکيد بکار برد. ولي اين نقشه الهي کجا و نقشه هاي خائنانه زليخا کجا. اين دو کيد و نقشه اصلا در يک مسير و شبيه هم نيستند.حتما رسول خدا هم از نقشه و کيد ابراهيم باخبر بود ، هم از نقشه و کيد زليخا، ولي عايشه را با ابراهيم مقايسه نکرد بلکه با زنان بد نام و خائن اطراف يوسف مقايسه نمود. آيا اين فرق را متوجه نمي شوي.

    نوشته اي:” الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُولَئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ

    پاسخ:

    اولا : اين آيه مي فرمايد زنان پليد لايق مردان پليد هستند و مردان پاک لايق مردان پاک. نه اينکه اگر زني پليد بود حتما شوهرش هم پليد است وبرعکس. در خود قرآن آمده است كه همسر نوح و همسر لوط زنان بدى بودند و به آنها خيانت كردند (سوره تحريم آيه 10) و در مقابل ، همسر فرعون از زنان با ايمان و پاكدامنى بود كه گرفتار چنگال آن طاغوت بى ايمان گشته بود (سوره تحريم آيه 11). به اين ترتيب آيا نوح بد وفرعون خوب بود.

    ثانيا:منظور اصلى از ((خباثت ))درآيه خـبـيـثـات للخـبـيثين و الخبيثون للخبيثات و الطيبات للطيبين و الطيبون للطيبات(سوره نورآيه26) آلودگى به اعمال منافى عفت است و ((طيب )) بودن نقطه مقابل آن مى باشد. شرح آيات قبلي اين آيه نيز مويد همين است . اين آيه همانند ((الزانى لا ينكح الا زانية او مشركة )) مى باشد.

    در واقع هيچيك از همسران پيامبران به طور قطع انحراف و آلودگى جنسى نداشتند، اصولا اين عيب از عيوب تنفر آميز محسوب مى شود و مى دانيم محيط زندگى شخصى پيامبران بايد از اوصافى كه موجب نفرت مردم است پاك باشد تا هدف نبوت كه جذب مردم به آئين خدا است عقيم نماند. عايشه قطعا از اتهام فحشا مبرا بود .ولي اين آيه متعرض نيرنگ وحيله گري اين زنان نشده.

    #5554

    اهل سنتم
    کاربر
    سلام علیکم بر همه ی خوانندگان سایت اسلام تکس و این تایپیک…

    اومدم فقط بگم جناب رافضی ار ار دبلیو چرا شما فکر میکنی مفسر هستی؟؟

    چرا قرآن را تفسیر به رای میکنی؟؟

    چرا فکر میکنی هر چیزی که تو از قرآن مفهمی و معنا میکنی همان درست است؟؟

    متاسفم برات:

    مثالی میزنم فقط …نمیخوام جواب سطر به سطر بدم:

    گفتی: منظور اصلى از ((خباثت ))درآيه خـبـيـثـات للخـبـيثين و الخبيثون للخبيثات و الطيبات للطيبين و الطيبون للطيبات(سوره نورآيه26) آلودگى به اعمال منافى عفت است و ((طيب )) بودن نقطه مقابل آن مى باشد. شرح آيات قبلي اين آيه نيز مويد همين است . اين آيه همانند ((الزانى لا ينكح الا زانية او مشركة )) مى باشد.

    جواب:

    ترجمه: چیزهای ناپاک مخصوص ناپاکان است، و ناپاکان مخصوصند به آنچه ناپاکست و آنچه پاکیزه‌ها است مخصوص پاکان و پاکان مخصوصند به چیزهای پاکیزه، آنان مبرا و منزهند از آنچه در حقشان می‌گویند، برای ایشان آمرزش و روزی گواراست(26)

    نکات: الخبیثت به کلمات زشت از قبیل قذف و لعن و ذم اطلاق می‌شود، و به زنان زناکار نیز اطلاق می‌‌شود، در این آیه مقصود قذف و کلمات زشت است بقرینة مما یقولون، و همچنین الطیبت به کلمات خوب و پاکیزه گفته می‌شود و به زنان پاکیزه نیز اطلاق می‌شود، بهر حال اگر مقصود را عام بگیریم بهتر است، و این اشاره به این است که رسول خداص و صفوان و زنان رسول خداص همه پاکیزگانند، و سخنان زشت را نباید در حق ایشان گفت. و کلمات زشت مخصوص منافقین و قاذفین است. تا اینجا آیات راجع به عایشه و قصة او تمام می‌شود و در این آیة آخر خدا وعدة مغفرت و رزق کریم که بهشت است به عایشه و صفوان و مدافعین ایشان داده است. بنابراین نمی‌توان نسبت به آنان بدگوئی و لعن نمود، حال اگر خطائی از عایشه در قصة جنگ جمل سر زده باشد جزا و یا عفو او با خداست و مردم زمان ما حق ندارند به لعن و شتم اقدام کنند.

    ای رافضی ملاحظه فرمودین؟؟سند: تفسیر تابشی از قرآن جلد سوم صفحه 405: اثر علامه برقعی…

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 135)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.