مقارنه قرآنی بین امهات مومنین و ائمه امامیه

Home انجمن ها امهات المومنین مقارنه قرآنی بین امهات مومنین و ائمه امامیه

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  الهاشمي الحسني در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 35)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5672

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    اطاعت از رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم هیچ تفاوتی با اطاعت از خداوند ندارد.چون تنها و تنها دستورات و آنچه به او وحی شده گفته و جز آن هیچ.و دروازه وحی هم با ختم نبوت وی بسته شد.البته تمام و کمال در خصوص رسالت ایشان است.به عبارت ساده شارع الله متعال است و رسول الله صلی الله علیه و آله نذیر و بشیر و مبلغ و رساننده شرع و وحی الهی.سعی کنید بیشتر و دقیق تر این جملات بنده را از نظر بگذرانید.و اگر در تکمیلش سخنی دارید بفرمائید.

    دین کامل شد و نعمت الله سبحانه و تعالی تتمیم و اسلام به عنوان دین مرضی خدا اعلام شد.

    قرآن به عنوان کتاب هدایت و امام مبین و تبیان کل شی و حاوی هر خشک و ترومیزان و محک هر حق وباطل به یادگار ماند و محافظتش را الله متعال ضمانت فرمود.

    نبی مکرم و بزرگان صحابه و ائمه مسلمین متفقا” به بطلان هر سخنی که مخالف قرآن کریم باشد تاکید داشته اند و این سخن معجزه بودن کلام الله را می رساند.

    در حال حاضر و پس از رحلت ایشان هر سخن منقولی که با قرآن در تعارض باشد باید که به دیوار کوبید به فرموده خودشان.

    پس می بینید که اطاعت از الله مطلق است و انبیا و صدیقین و صالحین به اتفاق به این امر دلالت می کنند.که تنها اورا عبادت کنید و تنها از او یاری بخواهید.

    -آیا خداوند برای بندگانش کافی نیست.

    -حسبناالله و نعم الوکیل نعم المولی و معم النصیر

    -ایاک نعبد و ایاک نستعین

    -قل انما انا بشر مثلکم یوحی الی انما الهکم اله واحد فمن کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا و لا یشرک به عباده ربه احدا.

    -و من اظلم ممن افتری علی الله کذبا .و ایضا”بایاته

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5676

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    جواب؟

    اصل موضوع تاپیک را فراموش نکنید.

    اصراتان بر اینکه این خط را پیگیری کنید را متوجه نمیشوم.

    آن اولی الامر چه شد؟آن صاحب ولایت سوم چه شد؟

    #5688

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    شما فرض محال و یا ممکن بفرمایید که اولی الامر دستوری خلاف دستور خدا بدهد.آنوقت تکلیف باز اطاعت مطلق است؟

    عدم اطاعت مطلق از غیر خدا موکد و صریح است.و رسول مطاع است چرا جز امر و وحی خدا را فرمان نداده ونفرموده.

    عدم انحراف و امانت رسول توسط خداوند تضمین و تاکید شده و اطاعت از وی به همین دلیل عین اطاعت از خداوند است.و امر اطاعت از رسول مصرح است و اطاعت از اولی الامر مقید به انطباق با امر خدا که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ابلاغ فرموده است.و اینکه نبی مکرم هیچ امری را از روی میل شخصی نگفته و تمام گفته هایش فرمان الله و وحی منزل است.

    شما برای اثبات پیش فرض خود چشم و گوش خود را جز بر القائات رهبران محرف آیین تان بسته ای و توضیح روشن و منطقی را جواب مقنع نمی دانی.

    اطاعت کور و بی چون چرا مراد این آیه نیست چرا که دراین صورت آیات فراوان امر و توصیه به تعقل و تفکر و تدبر و عبرت از عاقبت امر چنین اندیشانی نمی شد.

    متاسفانه در جوامع بسته با توجه به القای دروغها و افترائات بزرگ به غیر خودی های غالبا” به دور از دسترس حتی تصور حسن نیت کسی جز اربابانشان را نمی کنند.

    و نوع برخورد عبد الحسین هم مستثنی نیست و از همان توجیهات نخ نما بهره می برد.

    زهی تاسف که گذشتگانمان را با قتل و ارعاب و تجاوز و خفقان از دین خدا و راه هدایت منحرف کردند و مجبور به فراموشی های سهمگینی کردند که امثال جناب عبدالحسین با شعار دانایی حتی الفبای منطق قرآنی و اسلامی را بی بهره است.

    بارها عرض شد و سروران گرامی با دلیل و آیات پاسخ صریح و قاطع را بیان کردند.

    کافی است که گوش شنوایی باشد و قوه تشخیص بر اساس فطرت الهی نه موهومات کلیشه ای مراجع تحریف مدعی دروغین تشیع به فعلیت برسانی.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5694

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    شما فرض محال و یا ممکن بفرمایید که اولی الامر دستوری خلاف دستور خدا بدهد.آنوقت تکلیف باز اطاعت مطلق است؟

    شما همین فرض رو در مورد رسول بفرما.

    ضمنا نقش آن واو را معلوم نکرده اید. بدون آن امکان بحث نیست.

    در مورد رسول که فرمودید تضمین شده و…. . کی گفته؟ غرانیق چیست؟

    من میگم اطاعت از اولی الامر عین اطاعت از رسول است. اطاعت از رسول عین اطاعت از خداست. خدا در چه مرتبه ای است؟ میشود امر کند که از کس دیگری مانند او اطاعت شود؟ اگر نمیشود آیه و من یطع الرسول فقد اطاع الله باطل است. اگر میشود، در 59 نسا فرموده اطاعت از اولی الامر و نبی یکسان است. یعنی؟ طاعت از اولی الامر اطاعت از رسول و اطاعت از رسول اطاعت از خداست.

    حالا میشود کسی را مطاع کند آن هم مطلق ولی طرف مشکل داشته باشد؟ اگر بشود که بر من و شما ایرادی در مطیع بودن نیست. خدا امر کرده و ما اطاعت. بعدا هم سر خدا زبان داریم که این فاسقی که مطاع مطلق بود را تو بر ما گماشتی و رسولت معرفیش کرد.

    نتیجه حرف من اینست که اوی الامر هم مرتبه رسول اسد در اطاعت شدن. اگر رسول مطلق است او هم هست. رسول چرا مطلق است؟ چون خطا ندارد. پس اولی الامر هم خطا ندارد.

    اپر معصوم نباشد که حداقل قضیه این است که امکان خطا دارد و از کجا معلوم که در کجا خطا میکند یا نمیکند؟

    اطاعت کور و بی چون چرا….

    اتفاقا کور نه ولی بی چون و چرا هست. شما در برابر خداوند حق چون و چرا داری؟ اگر داری در برابر رسول هم داری و برعکس.

    .

    زهی تاسف که….

    تاریخ گواه است که چه شده. در هند منقل آتش بر سر علامه میگذارند. آن یکی را زنده زنده پوست میکنند.جناب محمود غزنودی در ری افراد را بر دار میکند و کتابهایشان را زیر پایشان آتش میزند. آن یکی شبانه از بغداد فرار میکند….

    #5695

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    شما فرض محال و یا ممکن بفرمایید که اولی الامر دستوری خلاف دستور خدا بدهد.آنوقت تکلیف باز اطاعت مطلق است؟

    شما همین فرض رو در مورد رسول بفرما.

    ضمنا نقش آن واو را معلوم نکرده اید. بدون آن امکان بحث نیست.

    در مورد رسول که فرمودید تضمین شده و…. . کی گفته؟ غرانیق چیست؟

    من میگم اطاعت از اولی الامر عین اطاعت از رسول است. اطاعت از رسول عین اطاعت از خداست. خدا در چه مرتبه ای است؟ میشود امر کند که از کس دیگری مانند او اطاعت شود؟ اگر نمیشود آیه و من یطع الرسول فقد اطاع الله باطل است. اگر میشود، در 59 نسا فرموده اطاعت از اولی الامر و نبی یکسان است. یعنی؟ طاعت از اولی الامر اطاعت از رسول و اطاعت از رسول اطاعت از خداست.

    حالا میشود کسی را مطاع کند آن هم مطلق ولی طرف مشکل داشته باشد؟ اگر بشود که بر من و شما ایرادی در مطیع بودن نیست. خدا امر کرده و ما اطاعت. بعدا هم سر خدا زبان داریم که این فاسقی که مطاع مطلق بود را تو بر ما گماشتی و رسولت معرفیش کرد.

    نتیجه حرف من اینست که اوی الامر هم مرتبه رسول اسد در اطاعت شدن. اگر رسول مطلق است او هم هست. رسول چرا مطلق است؟ چون خطا ندارد. پس اولی الامر هم خطا ندارد.

    اپر معصوم نباشد که حداقل قضیه این است که امکان خطا دارد و از کجا معلوم که در کجا خطا میکند یا نمیکند؟

    اطاعت کور و بی چون چرا….

    اتفاقا کور نه ولی بی چون و چرا هست. شما در برابر خداوند حق چون و چرا داری؟ اگر داری در برابر رسول هم داری و برعکس.

    .

    زهی تاسف که….

    تاریخ گواه است که چه شده. در هند منقل آتش بر سر علامه میگذارند. آن یکی را زنده زنده پوست میکنند.جناب محمود غزنودی در ری افراد را بر دار میکند و کتابهایشان را زیر پایشان آتش میزند. آن یکی شبانه از بغداد فرار میکند….

    #5700

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    با این سماجت و تکیه شما بر اباطیل تحمیلی که خود گرفتار بوده ام چاره ای جز فرض محال درستی ادعای تحمیلی و باطل، در راستای گریز از تسلسل نیست.

    اگر تضمینی باز تاکید می کنم “بر فرض محال” بر اطاعت مطلق از من دون الله باشد،این من دون الله مفترض الطاعه کجاست؟و چگونه می توان به صحت منقولات منتسب به او اطمینان یافت؟

    یا اگر یک شیر خام خورده ضد دینی بخواهد بدعتی و یا طریقی مخالف شریعت را در جماعت قائل به این اطاعت مطلق القا کند و بخوراند آیا ساده تر از این ترفند راهی برایش ممکن است؟

    به اصل منظور توجه کنید و در نظر داشته باشید که علی الخصوص در جوامع مدعی تشیع اساس باور و میزان صحت اعمال درانطباق با امر امام مفترض الطاعه است و امر ائمه از طریق روایات است که در دست ایشان می چرخد و امام زمانشان هم غایب است و معاف از هدایت تا زمان فرج.و در برگه سفید هر چه منظور است می توان نوشت.

    بیایید کمی در درستی ادعا ها بیندیشیم و القائات شیطانی و احمقانه را بشناسیم تا دچار فتنه و گناه نگردیم.البته پذیرش و رد هر فرقه مستلزم پذیرش و رد فرقه ای دیگر نیست.که راه راست واحد است و فرقه ها گرد آن متفرق.و تقوا پیشه کسی است که تنها به حقیقت گرایش دارد و به علایق دنیوی و فرقه ای وابسته نیست.و البته از ظرفیت های موجود در راه رسیدن به حق استفاده می کند.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5707

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    سماجت؟ شما چرا از موضعت کوتاه نمیایی؟ احتمالا به خاطر اینکه فکر میکنی درسته. دقیقا همین موضوع در مورد من هم صادق است.

    این من دون الله مفترض الطاعه کجاست؟و چگونه می توان به صحت منقولات منتسب به او اطمینان یافت؟

    به منقولات منتسب به پیامبر چگونه اعتماد میکنید؟همانطوری.

    در جوامع مدعی تشیع اساس باور و میزان صحت اعمال درانطباق با امر امام مفترض الطاعه است و امر ائمه از طریق روایات است که در دست ایشان می چرخد و امام زمانشان هم غایب است و معاف از هدایت تا زمان فرج

    وقتی این مدلی حرف میزنی یادم میفته که فرقه74 هم هست.

    بر اساس استنباط شیعه از آیه59نسا داستان اینطوریه که، بله امام مفترض الطاعه ملاک صحت یا بطلان عمل است. چرا؟ تشخیص واو و شئ را بفرمایید تا توضیح بدهم. مرجع ضمیر تنازعتم را نیز معلوم کنید.

    کی و کجا و چه وقت گفته که ایشان روحی له الفداء معاف از هدایت هستند؟

    .

    اام اصل قضیه چه بود؟ امهات المومنین و مقارنه و….. .

    چرا خدا به آنها امر و نهی کرده و عتاب و خطاب داشته ولی به ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین نداشته؟

    #5716

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    اولا” امر و نهی و عتاب و خطاب را الله متعال نسبت به همه انبیا و مومنین داشته و آیات مشهورند و نیازی به تکرار نیست.و این امر نه موجب تنقیص است و نه موجب فضیلت مخاطب.بلکه موعظه است و تنویر و شاید در مواردی تنبیه به معنای آگاهی دادن و دلالت به انابه از راه رفته و یا نا رفته به راه راست و قرب الهی.

    و این موضوع که ائمه مورد امر ونهی و عتاب و خطاب نبودند لزوم خلقت متفاوت ایشان با ابنای آدم و حتی جنیان را به دنبال خواهد داشت.و این همان مخالف نصی است که مدعیان و مبدعین امامت منصوص من عندالله ناچار به جعل آن شده اند.

    شما مادامی که از منظر تنگ و کور پیش فرض ها به موضوعات و آیات نگاه کنید روشنی مفاهیم روان مقدورتان نخواهد شد.

    در مورد خاص آیه شریفه 59 سوره مبارکه نسا هم این مدعا ثابت است.

    اطاعت از خدا برای یک مسلمان جای بحث ندارد و در این خصوص حرفی نباید باشد.

    و اطاعت از رسول هم واجب است چرا که جز وحی نگفته و در واقع ابلاغ امر رب کرده و نه هیچ چیز و یا شی دیگر.ساده تر اینکه شما از “وحی” اطاعت مطلق می کنید و نه از اوامر شخصی محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله.

    و اطاعت از اولی الامر منکم مقید به انطباق امرش با امر الله سبحانه و تعالی است و در صورت عدم انطباق اینجا تکلیف به فردوه الی الله و الرسوله می شود.

    دقت کنید که رسول و اولی الامر عادل نمی توانند و حق ندارند خلاف امر الله چیزی بگویند و امر ونهی کنند.

    در مورد رسول اکرم صراحت تضمین و تایید الهی موجود و روشن است و در مورد اولی الامر صراحت تضمین وجود ندارد.لذا به واقع خارج از افسانه ها و بدعتها و موهومات مجعول فرق منحرفه تنها ملاک تشخیص حق از باطل مصحف شریف قرآن کریم است و با عقل سلیم امکان انتخاب و تعیین و تشخیص اولی الامر در هر عصری بر امت همان عصر مهیا است و بهره مندی و یا محرومیت از این نعمت به عملکرد افراد بر میگردد.

    این فرقه های منحرف از دین همگی از فهم این واقعیت ساده محرومند و تقصیرشان هم در کتاب و امام مبین مذکور و محفوظ.و تنبیه ایشان به عهده مومنین امت واحده اسلام ناب محمدی و اولی الامر منهم است و البته وصال حق مدعای هیچ موحدی در این عالم نیست بلکه امید همه موحدین قرار داشتن در مسیر حق است.اگر توضیح واضحی دادم برای رفع شبهه بود نه از باب کاستن ارزش بحث.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5777

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    و این موضوع که ائمه مورد امر ونهی و عتاب و خطاب نبودند………..

    هان؟ معلم در کلاس سه نفر را متمایز از دیگران می داند و آنها را سرزنش نمیکند وعده و وعید هم نمیدهد. مثلا میداند که آنها در سطحی پایینتر یا بالاتر از این هستند که مانند بقیه با آنها برخورد شود. معنایش اینست که آن سه نفر دارای خلقت دیگری هستند؟

    شما مادامی که از منظر تنگ و کور پیش فرض ها………

    شما بدون پیش فرض میگویید که ولی یعنی دوست یا اولی الامر یعنی هر کسی که حاکم شد. بر یا فاجر.

    احتمالا بررسی کرده ای و به نتیجه رسیده ای. خب اگر این است چرا فکر میکنید که ما بررسی نکرده ایم؟

    …….چرا که جز وحی نگفته…….

    کبوتران گلی؟غلب علیه الوجع؟

    .

    عزیزان چرا نقش واو را معلوم نمیکنید. آن ضمیر تنازعتم به چه کسی بر میگردد؟ مصداق شئ چیست؟

    .

    توضیح واضح؟ آن کتاب مبین امام مبین یه جایی هم گفته لتبین للناس.

    #5791

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    تنها به این بسنده می کنم که ادعای خلقت خاص از مدعیان تشیع است و نه قرآن کریم و نه جماعیت مسلمین چنین ادعایی ندارند

    #5818

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    توی روزنامه خوندم که آب زرشک بخورید که برای تصفیه شدن خون بسیار مفید است.

    واو

    #5847

    محمد35
    کاربر
    باسلام واحترام به همه دوستان مطلبی را که بحث می کنید از مشکلات بحث اعتقادی است که طرفین شیعه وسنی در آن نظراتی دارند اما ابتدا به تفسیری که آقای هاشمی از این آیات کرده اند اشکالاتی وارد است که بیان می کنم:

    1-در صورتی شما می توانید از دلالت سیاق آیات برای تفسیر اهل بیت واینکه اهل بیت همان همسران پیامبر صلی الله علیه وآله هستنداستفاده کنید که ثابت کنید این آیات همه در یک زمان نازل شده است در این صورت شاید بتوان با استفاده از سیاق که آیات قبل وبعد در خصوص همسران پیامبرصلی الله علیه وآله است استفاده کرد که مراد از اهل بیت همان همسران پیامبر است واین مطلب قابل اثبات نیست که تمام این آیات در یک زمان نازل شده است زیرا طبق روایاتی که بعدا اشاره می کنم این آیه انما یرید الله لیذهب…در جای دیگری ومکان وزمان دیگری نازل شده است وبعدا توسط رسول خدا در اینجا قرار داده شده است.

    2-ولو که بپذیریم که این آیات همه در یک زمان نازل شده خوب در این صورت چه وجهی دارد که خدای متعال به یکباره از ضمیر جمع مونث به ضمیر جمع مذکر عدول فرموده است در آیات قبل وبعد همه افعال با ضمیر کنّ آمده است اما در این آیه خاص ضمیر کم که برای جمع مذکر استعمال می شود آمده است لذا همین مهم ترین برهان است که در اینجا مخاطب کسانی دیگر غیر از همسران پیامبر صلی الله علیه وآله هستند.

    3-ولو که از دلیل فوق هم بگذریم وبگوییم مراداز اهل بیت همان همسران پیامبر هستند در این صورت این آیه به صورت تکوینی وبه خواست واراده الهی عصمت را برای ایشان ثابت می کند واینکه همسران پیامبر از هر گناهی چه کوچک وچه بزرگ معصوم وپاک هستند در صورتی که در هیچ یک از صحاح اهل سنت ودر هیچ کدام از روایات چنین ادعایی برای همسران پیامبر نشده است علاوه انکه تاریخ هم غیر از این را می گوید زیرا عایشه با وجودیکه ام المومنین است وهمسر پیامبر صلی الله علیه وآله ولذا مشمول این آیه وجزء اهل بیت در برابر خلیفه زمان خود خروج کرد پس خداوند چیزی را اراده کرده ودر خارج محقق نشده است.

    4-با توجه به این مشکلات تفسیری که حضرت عالی از آیه فرمودید تفسیر صحیحی نیست و ومبتلای به اشکالاتی است که عرض کردم هم از جهت ادبی وهم از جهت عقلی.

    #10027

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (این آیه انما یرید الله لیذهب…در جای دیگری ومکان وزمان دیگری نازل شده است وبعدا توسط رسول خدا در اینجا قرار داده شده است.)

    پاسخ من : چرا دروغ می گویی ؟؟

    خداوند به صراحت گفته است (إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْ‌آنَهُ ) (17 قیامت)

    اینکه گفته ای (ولو که بپذیریم که این آیات همه در یک زمان نازل شده خوب در این صورت چه وجهی دارد که خدای متعال به یکباره از ضمیر جمع مونث به ضمیر جمع مذکر عدول فرموده است)

    پاسخ من : اصلا خود کلمه اهل مذکر می باشد و در ایه ی 73 سوره هود هم برای زن ابراهیم خداوند از ضمیر مذکر استفاده کرده و به یکباره از ضمیر مفرد مونث به ضمیر جمع مذکر عدول فرموده است .

    اینکه گفته ای (در این صورت این آیه به صورت تکوینی وبه خواست واراده الهی عصمت را برای ایشان ثابت می کند)

    پاسخ من : اگر با این استدلال شما بخواهیم آیات قران را تفسیر کنیم پس طبق ایه ی 11 سوره انفال همه ی اصحاب جنگ بدر معصوم هستند .

    اینکه گفته ای (با وجودیکه ام المومنین است وهمسر پیامبر صلی الله علیه وآله ولذا مشمول این آیه وجزء اهل بیت در برابر خلیفه زمان خود خروج کرد)

    پاسخ من : حضرت عایشه زمانی که در حج بودند خبر شهید شدن حضرت عثمان توسط عبدالله ابن سبا یهودی و پیروانش که اهل عراق بودند به ایشان رسید و به جهت دستگیری و خونخواهی حضرت عثمان به سمت بصره حرکت کردند .

    و جنگ بین حضرت علی و حضرت عایشه را منافقین راه انداختند و همچنین جنگ بر سر عقیده و دین نبود بلکه جنگ بر سر دستگیری قاتلین حضرت عثمان بود .

    و از خوانندگان محترم می خواهم برای مطالعه و خواندن مطالب بیشتر در این موضوع به این لینک مراجعه کنند .

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2055

    #10028

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (شیعه میگوید اولی الامر یعنی ائمه.)

    با کدام دلیل قرانی می گویی ؟؟؟

    با دلیل شکمی و کیلویی می گویی ؟؟

    اینکه گفته ای (صاحبان ولایت در 55مائده یعنی ائمه.)

    در کجای ایه ی 55 سوره ی مائده موضوع 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام مطرح شده است ؟؟

    اینکه گفته ای (ابنائنا در مباهله یعنی ائمه.)

    پس چرا به عبدالله افطح و جعفر برادر امام حسن عسگری می گویید کذاب ؟؟!!

    مگر آنها ابنائنا پیامبر نبودند ؟؟

    اینکه گفته ای (یطعمون الطعام علی حبه …. یعنی ائمه.)

    پاسخ من : در ایه ی 8 سوره ی انسان (وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرً‌ا )

    از کلمه ی اسیرا مشخص می شود که این موضوع هیچ ربطی به خانواده ی حضرت علی ندارد و این ایه برای این آمده است که به این افراد کمک بشود .

    و اگر بگویی برای حضرت علی بوده کلمه ی اسیر مشخص می کند که گفته ی شما باطل است .

    چون اسیر در مکان خاصی نگه داشته می شود و کسی که در خانه ی فردی بیاید اسیر نیست آزاد است .

    اینکه گفته ای (از کجا میگه؟ انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم. همین آیه میفرماید که لازم نیست هر چیزی در قرآن بیاید.)

    پاسخ من : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟

    کجای این ایه ی 44 سوره ی نحل گفته است لازم نیست هر چیزی در قران بیاید .

    در همین ایه ی 44 نحل به صراحت گفته شده است تبیین کن آنچه که ما نزل الیهم هست .

    #10029

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (من هم میگه حرف این خانم رو قبول نمیکنم چون عملش با موازین شیعه جور نیست.)

    پاسخ من : خوب معلوم است که عمل زن پیامبر اسلام با موازین غیر شرعی جور نیست مثل خمس مکاسب که برای خالی کردن جیب مردم طراحی شده است به نام دین .

    مثل صیغه ، مثل توسل به اهل قبور ، مثل قمه زنی ، مثل زنجیر زنی و ده ها مورد دیگر ….

    اینکه گفته ای (و اصلا به من چه که در پیشگاه خداوند چه وضعیتی دارد.)

    پاسخ من : چون شما به خدا و به گفته های خدا در قران اعتقاد نداری .

    اینکه گفته ای (دوستان میگن پیامبر صحابه را تربیت کرده و چه و چه…. . خب قبول اما همین صحابه برخوردها و اختلافاتی داشته اند)

    پاسخ من : اینکه خداوند در ایات زیادی در قران صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر را ستوده است و آیه ی 100 سوره ی توبه و 11 انفال و 72 انفال و … آنها را تایید نموده نشانه ی این است که پیامبر آنها را خوب تربیت کرده .

    و اگر در مسائل سیاسی و اجتماعی با همدیگر اختلافاتی داشته اند ربطی به موضوع عقیده و دین ندارد .

    اینکه گفته ای (من که نگفتم اینها ام المومنین نیستند. تمام حرف اینست که هستند اما هیچ مصونیت و فضیلتی نیست.)

    پاسخ من : اگر هیچ مصونیت و فضیلتی به گفته ی شما نمی داشتند پس چطوری خداوند این آیات را نازل کرد .

    در ایه ی 6 سوره ی احزاب که فضائل پیامبر را بیان کرده ازواج پیامبر را مادر مومنین معرفی کرده است نه مادر منافقین .

    و خداوند در ایه ی 52 سوره احزاب به پیامبر دستور داد :

    (لَّا يَحِلُّ لَكَ النِّسَاءُ مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَكَ حُسْنُهُنَّ)

    (با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : بعد از این دیگر زنی بر تو حلال نیست، و نمی‌توانی همسرانت را به همسران دیگری مبدّل کنی [= بعضی را طلاق دهی و همسر دیگری به جای او برگزینی‌] هر چند جمال آنها مورد توجّه تو واقع شود،)

    آیا اگر حضرت عایشه عمل زشتی در اینده انجام می داد خداوندی که از اینده و گذشته خبر دارد چنین دستوری به پیامبر می داد ؟؟

    اینکه گفته ای (خدا فرموده اطاعت کنید از این سه نفر ولاغیر.)

    پاسخ من : چون خودت به صراحت اعتراف کرده ای که خدا فرموده اطاعت کنید از این سه نفر ولاغیر پس 11 امام دیگر جزو لا غیر هستند ؟؟؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 35)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.