Home › انجمن ها › خلفای راشدین › مروان طلحه را کشت برای اینکه طلحه عثمان را کشته بود و خدا از همشون راضی!!!
این جستار شامل 6 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
سه شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۴ در ۹:۳۵ ب.ظ #25574
+حدثنا وَكِيعٌ عن إسْمَاعِيلَ عن قَيْسٍ قال كان مَرْوَانُ مع طَلْحَةَ يوم الْجَمَلِ قال فلما اشْتَبَكَتْ الْحَرْبُ قال مَرْوَانُ َلاَ أَطْلُبُ بِثَأْرِي بَعْدَ الْيَوْمِ قال ثُمَّ رَمَاهُ بِسَهْمٍ فَأَصَابَ رُكْبَتَهُ فما رَقَأَ الدَّمُ حتى مَاتَ قال وقال طَلْحَةُ دَعَوْهُ فَإِنَّمَا هو سَهْمٌ أَرْسَلَهُ اللَّهُ .
مروان در جنگ صفين با طلحه بود ، وقتي كه جنگ شروع شد ، مروان گفت : از امروز به بعد خون خواهي نخواهم كرد ، سپس تيري به طرف طلحه انداخت كه بر زانويش نشست ، طلحه گفت : رهايم كنيد اين تيري است كه خدا انداخته است ، خون زانويش بند نيامد وجاري بود تا مرد.
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=96&pid=56849&hid=29989
راویان همگی ثقه هستندجمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۰ ب.ظ #25656بسیاری از روایات به این امر اشاره دارند که طلحه بن عبیدالله توسط مروان بن حکم به قتل رسیده است. اما با بررسی این روایات به این نتیجه میرسیم که مروان در این امر دخالتی نداشته است و از این تهمت مبرا است، به دلایل زیر:
الف- ابن کثیر میگوید: گفتهاند که کسی که این تیر را به سوی طلحه پرتاب کرد مروان بن حکم بوده است. نیز گفتهاند: کسی دیگر این تیر را پرتاب کرده بود. من این قول را به واقعیت نزدیک میبینم، گرچه قول اول مشهورتر است. والله أعلم.ب- ابن العربی میگوید: میگویند: مروان طلحه را به قتل رسانده است، چه کسی جز خداوند از این امر اطلاع دارد، حال آنکه کسی که روایت وی صحیح باشد آن را نقل نکرده است( ).
ج- محب الدین خطیب میگوید: این خبر وارده در مورد قتل طلحه به وسیله مروان به مانند یک بچه سر راهی است که پدر و مادر آن معلوم نیست( ).
د- سببی که بیان شده که مروان به خاطر آن طلحه را به قتل رسانده است باطل میباشد. این سبب مورد ادعا این است که مروان طلحه را متهم به این کرده بود که در قتل عثمان دست داشته است. این سبب ادعا شده صحیح نیست، زیرا از طریق صحیحی ثابت نشده که کسی از صحابه در ماجرای قتل عثمان دست داشته است.
ﻫ- مروان و طلحه در روز جنگ جمل در صف واحدی حضور داشتند و هر دو مردم را به اصلاح و سازش فرا میخواندند( ).و- معاویه در زمان خلافت خود مروان را والی مکه و مدینه کرد. پس اگر این قضیه صحت میداشت معاویه او را والی مسلمانان و مقدسترین سرزمینها در نزد خدا نمیکرد.
ی- در صحیح بخاری( ) – که میدانیم نویسنده آن یعنی بخاری در موضوع پذیرفتن روایات بسیار دقت و بررسی میکرد- روایتی از مروان آمده است. پس اگر اقدام مروان به قتل طلحه صحیح میبود همین عامل برای ردّ روایت او و قدح در عدالت وی کافی میبود( ).جنگ جمل دکتر صلابی
http://s10.postimg.org/3ztfurrmh/Untitled_80.png
بهتر است ثابت کنید که سیدنا طلحه نعوذبالله قاتل امیرالمومنین ذی النورین است
شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۰۹ ب.ظ #25686+ابن العربی میگوید: میگویند: مروان طلحه را به قتل رسانده است، چه کسی جز خداوند از این امر اطلاع دارد، حال آنکه کسی که روایت وی صحیح باشد آن را نقل نکرده است.
_مشخص بعضی ها خدواند چشم دلشان را کور کرده سند صحیح را در بالا اوردم میگن حدیث صحیح نداره.
+مروان و طلحه در روز جنگ جمل در صف واحدی حضور داشتند و هر دو مردم را به اصلاح و سازش فرا میخواندند
_امثال مروان از پشت خنجر میزنند
+معاویه در زمان خلافت خود مروان را والی مکه و مدینه کرد. پس اگر این قضیه صحت میداشت معاویه او را والی مسلمانان و مقدسترین سرزمینها در نزد خدا نمیکرد
_معاویه هم یکی بود مثل مروان
+در صحیح بخاری( ) – که میدانیم نویسنده آن یعنی بخاری در موضوع پذیرفتن روایات بسیار دقت و بررسی میکرد- روایتی از مروان آمده است. پس اگر اقدام مروان به قتل طلحه صحیح میبود همین عامل برای ردّ روایت او و قدح در عدالت وی کافی میبود
_بخاری از سنی شیعه خوارج مرجئه و غیره نقل حدیث کرده مروان هم یکیش.یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۲۵ ب.ظ #25706دیوار
البته حرف داخل سر دیوار نمیرود چون چند بار بهشان گفتم ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته حرف من را کسی می فهمد که شعور داشته باشد نه صم بکم لا یشعرون باشد
معاویه خاری است در چشمان روافض کسی است که مورد مغفرت است.
دیوار
یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۴:۴۷ ب.ظ #25714+البته حرف داخل سر دیوار نمیرود چون چند بار بهشان گفتم ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته حرف من را کسی می فهمد که شعور داشته باشد نه صم بکم لا یشعرون باشد
_واقعا نمیفهمید.اقا سندش صحیح.چون علم رجال بلد نیستی میگم ،وقتی میگن سند روایت صحیحه از همه نظر بررسی شده نه فقط ثقه بودن راویان اقای ذهبی دوران اگر حدیث اشکال سندی داره،اشکال را بیان کن.چرا از جواب فرار میکنی.الان دوباره مینویسه:ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیستدوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۲۶ ب.ظ #25737نوشته حدیث صحیح یا مقطوع؟؟
دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۴۹ ب.ظ #25742وای خدای من ،الله الله،از بی سواد ها به خدا پناه میبرم.
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=165437
https://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%AF%D9%8A%D8%AB_%D9%85%D9%82%D8%B7%D9%88%D8%B9
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=96&pid=364373&hid=37100
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=96&pid=58363&hid=37100 -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.