محمدرسول الله جانشین ندارد

Home انجمن ها جانشینی محمدرسول الله جانشین ندارد

این جستار شامل 31 پاسخ ، و دارای 8 کاربر است ، و آخرین بار توسط  habib در 8 سال، 3 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 32)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1396
    سلامى به آرامى شب نزول قرآن بر قلب محمد مصطفى صلى الله تعالى عليه وسلم.

    حكايتى كهنه و فرسوده قسمتى از جوامع مسلمين را مشغول و به سوى انحراف كشانده است.

    خكايت “جانشينى رسول خدا ” بعد از مرگش.

    البته زدایکس گرامی در وبلاگش مقالات جالبی با عنوان ” بعد از مرگ پیامبران ” دارد که مناسب این حکایت است.

    تشیع می گوید ( بعد از ذکر حکایتی طولانی به نام غدیرخم ) پیامبر در آخرینهای حیاتش مردم را تذکر داده به جانشینش.

    تشیع به ما نمی گوید چرا خداوند ذکر خلافت و جانشینی موسی با هارون را ذکر کرده درحالیکه مشکل ما نبوده ولی ذکر جانشینی پیامبر خودمان را رها فرموده!

    تشیع منتظر است کتابهای منسوب به اهل سنت یاری اش دهد تا بگوید داستانی مفصل بوده ولی در قرآن یاد نشده!

    اهل سنت هم هرچند ادعایی به بزرگی ادعای تشیع نداشته و ندارند و کسی را جانشین پیامبر معرفی نکردند ولی نام حاکمان اولین جامعه ی اسلامی را ” خلفای رسول ” نامیدند!

    چرا؟

    کجای قرآن به ما خبر داده که عده ای بعد از رسول خاتَم النبيين به عنوان ” خلفاي او ” ياد بشوند؟

    وقتى اهل سنت منصافه قبول مى كند كه محمد “خاتَم النبيين ” بوده و بعد از او اتصال به وحى و عصمت أسماني مقطوع است ، علتى نداشته حاكمى را كه خود هم قبول دارند از ميان مؤمنين جامعه ( مهاجرين و انصار ) منتخب شده و معصوم هم نبود و فقط ملزم به راهنمايى و همراهى جامعه اش بوده است ، وصف ” خليفة رسول الله ” بگیرد؟

    متاسفانه حقیقت تلخ این است که اهل سنت با دستاویزی به تاریخ باستانی نتوانسته ملت تشیع را به حقیقت دعوت کند بلکه سببی شده تا تشیع بیشتر از همیشه بر باطل خود اصرار ورزند و بگویند: جانشین پیامبر بایستی معصوم می بود و خلفای شما چنین نبود پس جایگاه جانشین حقیقی را غصب کرده بود!!!

    در اینجا قسمتی از بحث و گفتگوهایمان با دوستان اهل تشیع را می آورم.

    *****************

    ( مطلب را خواهم آورد )

    #2716
    #2720
    حقيقتى كه سالهاست متوجه شده ام رمز يا اسرار توليد و استخراج حكايت ” جانشيني رسول الله ” مى باشد.
    بله دوستان ، سبب حقيقى اين دروغ بافته و ساخته اين است كه تمام دشمنان اسلام دريافتند كه محمد” خاتَم النبيين ” است و بعد از او رسالتى جديد ظهور نخواهد يافت و مسلمين اين واقعيت را خوب مى دانند زيرا در قرآنشان تلاوت مى شود و وصف محمد خاتَم النبيين ورد زبان هر مسلمانيست.
    اين بود كه با حيله و تزوير شروع به توليد داستان ” عصمت امام ” كردند. حكايت عصمت ، ريشه و بذر فرسوده و نابارورى بود كه منتشر شد و الحمدلله حتى واقعيت حال مسلمين هم اين داستان را لغو و كنار انداخته است زيرا تاكنون عصمت امام به مفهوم داستانى اش به عرصه ى وجود نيامده و بعد از رسول خداوند متعال كسى معصوم معرفى نشده و مدعى عصمت هم نداشته و اكنون هم خبر و احوالى از عصمت امام يا امام معصوم نيست.
    #2721
    تشيع گفتند: عصمت یعنی هیچ خطا یا گناهی ولو کوچک از شخص ” معصوم ” سرنمی زند.
    این بود که دستپاچه و حیران بدنبال دلیل دویدند تا ببینند چگونه می شود این خیال عجیب و غریب را به خورد مسلمین داد در حالیکه خلقت انسان و صفات او چنین است که وصف دوربودن از هر خطا و گناه ناممکن است و الله تعالی این واقعیت را در کتابش به وضوح و روشنی نور آفتاب در دل آسمان روز تابستانی بیان فرموده است!
    #2722
    این از جالبترین حیله های بود که تشیع یا “حزب تفرقه ” سعی کردند از قرآن کریم بریده آیاتی را به نفع خود به نمایش نهند و الا مسلمین آنان را هرگز در میان خود راه نمی دهند!
    رفتند سراغ آیاتی که اشاراتی به طهارت و دوری از رجس است اما متأسفانه آن آيات از آياتى بود كه مخاطبانش واضح شده بود و به صورتى نبود كه بشود گفت مخاطب غایب یا مجهول داشته و آن مخاطب امام معصوم باشد!
    برای مثال آیه ی تطهیر در سوره احزاب که خطاب روشن و واضح به همسران رسول الله بود.
    پس شروع کردند به تولید نظریه ی جدیدی به نام : شأن نزول آيات و اينكه آيات قرآنى هميشه كامل نازل نمى شده است و اين بود كه مدعی شدند آیه ی تطهیر از اینجا شروع می شده :
    نَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا ﴿33﴾

    و گفتند جدا و بی ربط به بقیه ی آیه و سیاق آیات است!

    #2723
    مفسر شیعی می گوید:

    ((… يك روايت هم وجود ندارد، كه بگويد آيه شريفه دنبال آيات مربوط به همسران رسول خدا (ص ) نازل شده ، و حتى احدى هم از مفسرين اين حرف را نزده اند، حتى آنها هم كه گفته اند آيه مورد بحث مخصوص همسران رسول خدا (ص ) است ، مانند عكرمه و عروه ، نگفته اند كه : آيه در ضمن آيات نازل شده پس آيه مورد بحث از جهت نزول جزو آيات مربوط به همسران رسول خدا (ص) و متصل به آن نيست ، حال يا اين است كه به دستور رسول خدا (ص ) دنبال آن آيات قرارش داده اند، و ((( يا بعد از رحلت رسول خدا (ص ) اصحاب در هنگام تاليف آيات قرآنى در آنجا نوشته اند، ))) … »

    «تفسیر المیزان ، جلد 16 ص 467-462» ))

    #2724
    خوب توجه کنیم که تشیع چقدر از قرآن می هراسد و از فرط هراسش به دامن روایات خوارج و دشمنان امام معصومش هم می رود!!
    عکرمه که تشیع اسمش را بسیار می برد از خوارج و دشمنان امام معصومشان معرفی شده یکی از راویان خطبه ی شقشقیه می باشد که تشیع سرلوحه ی مذهبش قرار داده درحالیکه نه عکرمه ارزشی نزدشان دارد و نه راویانی دیگری که باز در همان منزلت عکرمه و بدتر نزد تشیع هستند ولی عشق تشیع و حزب تفرقه گرایی دیدگان بصیرتشان را کور کرده.
    #2725
    تشیع از اسم عایشه ام المؤمنين بمانند اسم عمر نفرت دارد!
    ولى در عشق مذهبيت عایشه نزد تشیع از مهمترين راويان تشيع مى شود كه قرار است به نام اين زن طاهره ى رسول اله روايتى سرلوحه قرار گیرد که در برابر قرآن رب العالمین عرض اندام کند!

    درحالیکه قرآن تلاوت می شود و حتی در مجالس خودشان و کلام رب العالمین بر آنان ضربه ها وارد می آورد که تنها خداوند تنزیل آنرا ترتیل و قرآنش فرموده است و نه بدست خلایق رها شده تا هرکسی به نوایی خیالات و تصورات شیطانی اش را به خدا نسبت دهد.

    #2773
    سلام دوستان
    دوستی متعهد و ارجمند از طایفه ی اهل تشیع خودشان را ملزم به ارائه ى سؤالاتى به اهل سنت نموده است كه مايه ى خوشنودى ست. اين عملشان اگر خالصانه برای خداوند یکتا و بی همتا باشد حتماً پربرکت خواهد بود.

    سعی خواهم کرد مختصر و کمی پراکنده به سؤالاتشان جواب دهم تا به اين زودى ها ما را ترك ننمايد.

    ايشان و همينطور جميع اهل تشيع معتقدند كه ” امامت ” يعنى جانشينى پیامبر ولی بدون دریافت وحی.

    اگر به همین مشکل امامت که عدم دریافت وحی است توجه کنیم متوجه خواهیم شد که این نوع امامت درست همان رهبریت دینیست که اکنون متداول است منتها ادعای عصمت ندارند که عین صواب است.

    اما اینکه امامت تشیع را چیزی همراه نبوت یا جانشین پیامبر معرفی می کنند می بینیم استدلال و منبع قرآنی که ندارد بلکه ” خلاف قرآن ” است که إن شاءالله تعالى ثابت خواهيم كرد.

    دوستمان در مورد مفهوم ” خمس ” مذكور در قرآن هم به اشتباه رفته بود زيرا خمس در قرآن متعلق به رسول نيست بلكه او در ميان جمعى ذكر شده كه نه معصوم و نه شريك يا جانشين امامت هستند.

    خداوند صريحاً به دارايان غنيمت اعلام مى فرمايد كه ” خمس ” مالشان بايستى خارج شود يعنى از استفاده ى فردى شان جداست.

    #2774
    اين خمس بعد از خداوند به ۵ تقسيم مى شود که آنان به ترتیب:

    ۱- رسول خدا

    ۲ – خویشاوندان فرد

    ۳ – یتیمان

    ۴ – مساکین

    ۵ – ابن السبیل

    #2775
    یعنی فرستاده ی خداوند ۱/۵ غنیمت یک فرد مسلمان را دریافت می دارد نه تمامی خمس مال!

    و رسول الله صلی الله علیه و سلم مال را به نحو مناسب به افراد مستمند می بخشیده است افرادیکه آشنایی با مردمان شهر نداشته و تنها با رسیدن به رسول الله نیازهای خود را برطرف می کردند.

    و اینکه الله تعالی در صدر این تقسیم ذکر شده است دعوت به صرف مال فی سبیل الله و نشر دین خداوند است و الا خداوند خود صاحب و مالک تمامی غنایم زمین و آسمانهاست.

    #2776
    در اینجا هیچ راهی برای اضافه ی امام علی و بروبچه هایشان نیست مگر اینکه مستمند بوده و رسول الله به آنان چیزی ببخشد تا بمانند بقیه ی نیازمندان رفع نیاز شوند.

    بگذارید باز به دوستان اهل تشیع تذکر دهم که هیچ جای قرآن اثری از این ” امامت ” تشیع وار نیست و هرجا ذکری از ” امام ” در قرآن آمده یا مخاطب پیامبران بوده یا مخاطب به صورت جمع بدون استثناء مؤمنين هستند كه ما و شما نيز إن شاءالله از اين جماعت باشيم كه الله تعالى فرمايد:

    وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا.

    و كسانى‏اند كه مى‏ گويند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده كه مايه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان. .( الفرقان ۷۴ )

    #2852
    1) میشود بفرمایید این حق را شما از کدام ایات خدا برای شورای سقیفه دانستید؟
    ×××××××××××××××××××××
    شیعه دارد از حق انتخاب در سقیفه می پرسد.
    مگر انتخاب احمدی نژاد یا خاتمی یا غیرش باید از آیات خدایی باشد؟!
    اگر انتخاب خدایی می بود که میشد ” امام معصوم = نبی “.
    اما چون انتخاب مردم مثل اداره ی بقیه ی امور زندگی بدست خودشان است در حدود شرع این اجازه را دارند.
    آیا انتخاب وزیر بهداشت وزیر راه و ترابری وزیر جنگ و و مرزبانی متخصص نمی طلبد؟
    آیا یک معلم دانشگاه یا حوزه می تواند به همه ی تخصصات دست یابد ؟ هم تیرانداز و مهندسی مرزبانی بداند هم طبیب باشد و تمامی وزارتها را زیر نظر داشته باشد؟
    به کشور خودتان نگاه کنید.
    خامنه ای نمی تواند همه کاره باشد. وقتی مریض می شود به دکتر و پرستار احتیاج دارد وقتی هم خبر حمله به او دهند باید کسی برایش ته و توی قضیه دربیاورد … بالاخره او نمی تواند همه کاره ی کشور باشد.
    پس حقش این است که او در همه ی کارها دخالت نکند و بگذارد ملت بهترین را انتخاب کنند و خودش هم اگر بهترین ملت بود انتخاب شود یا کناره رود.
    مردم هر کشوری خود به امورشان اعلم هستند.
    ملت حجاز ربطی به شما ندارد که در آن زمان اجداد شما هنوز به دور آتش می پریدند!
    حالا با کدام دلیل بر آنها خورده می گیرید ؟ اگر راست می گویید بر انتخابات خودتان ایراد بگیرید که معلوم نیست چه خبرهاست که گه گاهی نمایش مجلسی رفسنجانی ساکت و مبهوت را در تلوزیون به نمایش می گذارند!؟
    ما از تاریخ 14 قرن قبل هیچ خبر مستندی نداریم تنها خبریقینی که داریم ظهور خاتم النبیین و ظهور قرآن .
    در این قرآن هر چه گفته شده برایمان ثابت و قابل قبول است اما غیر از این اخبار مشکوک و مبنی بر احتمالات که منسوب به قرنها بعد از مردمان صدر اسلام است تازه اگر واقعا اینهم درست باشد باز راویانش معصوم نیستند که بر نوشته هایشان سجده شود!
    شما بر هر نوشته ای سجده کردید جز بر قرآن عظیم.
    در این قرآن خبر خاتم النبیین خواندید و نگران و هراسان بدنبال جانشینش می گردید و چون نیافتید به راه وهم و خیال و غیبت زدید!
    #2853
    ایمان آورندگان تمامی مسلمینی هستند که فقط به کلام الله تعالی سر تسلیم فرود و نه به روایات نامعصومین!
    و رکوع معنایش خم شدن نیست بلکه استمراریت خشوع در تمامی اعمال است .
    و ايتاء زکاة هم معنايش بخشيدن مال نيست كه انفاق مال فقط يك راه تقرب و رضاى الله تعالى ست.
    تلاوت و عمل به كتاب الله تعالى و تسليم مطلق به الله تعالى رفتن بسوى تزكيه ى مطلوب است.
    براى همين الزكاة بصورت معرفه آمده است يعنى رفتن و تمايل بسوى تزكيه ى خدايى.
    اين آيات زيبا را با افسانه آلوده ساختن نتيجه اش تسمم فهم و ادراك مى شود و حقيقت امر خداوند پنهان می ماند و بلکه معکوس هم می شود.
    وقتی آیه بسوی تعبد شخصی سوق یابد و او معصوم خوانده شود و اصل ” خاتم النبیین ” متوقف و متزلزل و معکوس شود دیگر جایی برای ایتاء الزكاة نيست بلکه ركوع و تسليم بسوى رفتن به ناپاکیهاست که توسط شیطان زینت داده شده است.
    #2916
    سلام عزيزان
    بله امامتى هم هست كه از سوى الله تعالى ست و ربطى به ما ندارد.
    اين امامت خدايى نه به شورا و نه به ميل فرد و نه جامعه بوده است و براى همين خيلى جوامع امامان خدايى را يا كشتند يا راندند.
    الله تعالى به أبينا ابراهيم خليل الرحمن فرمود:
    وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿البقرة: ١٢٤
    وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَـٰذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ ﴿الأحقاف: ١٢﴾
    أَفَمَن كَانَ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَيَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً أُولَـٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الْأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلَا تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿هود: ١٧﴾
    بله اينها نمونه هايى از امامتى كه خداوند متعال خودش انتخاب و معرفى فرموده است و اين انتخاب خدايى فقط شامل نبيين و رسل است.
    ما در كتاب خداوند متعال ، قصه و حكايتى به نام “وصي نبي ” يا ” خليفه ى نبي ” نداريم كه شخص مذكور نه نبي باشد و نه رسول و شخصى باشد كه مكمل نبوت باشد و طاعتش هم واجب.
    در قرآن قصه ی طالوت داریم ولی او ” شاه ” معرفی شد و این شاهی از سوی خدا و نبی زمانش معرفی و علامتش نیز بیان و آشکار شد و حکم خداوند متعال حتمی شد زیرا امری مقدر شده بود و امری تکوینی بود.
    در مورد نبوت و شاهی داود و سلیمان نیز قصه بسیار آشکار است که تقدیر خداوند متعال حتمی شد.
    پس حکم خداوند متعال در ” جعل امام ” یا جعل ملک امری حتمی ست.
    و نمونه های جعل امام توسط خداوند متعال معرفی شده است که خداوند متعال خودش موسی را برگزید نه قومش. و خداوند خودش عیسی را برگزید نه قومش. و خداوند خودش محمد را برگزید نه قومش و نه اهل کتاب که علاماتش را هم می شناختند!
    خارج از این چیزی به نام امامت خدایی نیست. بقیه ی خلایق هرگاه رهبری متقین را دارا می شوند توفیقی ست از جانب الله تعالی که به همراهی متقین شناخته و همراهی می شود و اطاعت امام هم در این گونه موارد اطاعتی مشروط است و نه اطاعتی مطلق و غیرمشروط.
    به این صورت که امام باید با توجه به حکم خداوند متعال و شریعت معرفی شده سخن بگوید و متقین با توجه به آثار هدایت شریعت او را اختبار و انتخاب می کنند.
    بر این اساس بسیاری از متقین در طول تاریخ مسلمین به امامت رسیده و خواهند رسید و عمل هرکدام بر اساس تقوی و اخلاصشان نزد خداوند متعال مأجور و باقيست و امت متقين هم بر اساس علم و تقوايشان مسئول هستند و اطاعت كوركورانه و مطلق موجب نجات و رستگاری نخواهد شد .
    وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا ﴿الفرقان: ٧٤﴾
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 32)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.