Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › لعن پیامبر (ص) بر معاویه و ابوسفیان
این جستار شامل 25 پاسخ ، و دارای 5 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۳۶ ب.ظ #25676
ویعد البلاذری أبرز المؤرخین المسلمین بعد الطبری من حیث سعة المعلومات التی دونها والفترات التاریخیة التی غطاها، لکن کتابه (أنساب الأشراف) أحسن انتقاء للروایات وأنقى أسانید وأکثر اتفاقاً مع روایات أهل الثقة والصدق من تأریخ الطبری.
عصر الخلافة الراشدة،ص15 ط مکتبة العبیکان
و بلاذری بعد از طبری از جهت وسعت معلوماتی که تدوین کرده و دوره های تاریخی که به آن پرداخته از بزرگ ترین مورخین مسلمانان است و اما کتابش انساب الاشراف از جهت اسانید معتبرتر و وجود روایات برگزیده از افراد ثقه و صدوق از تاریخ طبری برتر است.
______________________________________________________________________وروى البلاذریّ بإسناد لا بأس به …..
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج2،ص86 ط دار الکتب العلمیة
و بلاذری با سندی که مشکلی ندارد روایت کرده است …..
__________________________________________________________________________و بلاذری با سند صحیح از محمد بن سیرین نقل کرده است که او گفت …..
وروى البلاذری بسند جید عن إسماعیل بن أبی خالد عن قیس قال …..
سبل الهدی والرشاد فی سیرة خیر العباد،ج2،ص358 ط دار الکتب العلمیة
____________________________________________________________________ این پایینی را هم بخوان جالب
والبلاذری أحمد بن یحیى بن جابر بن داود المتوفى سنة 279هـ صاحب کتاب «أنساب الأشراف»، وهو وإن کان صدوقًا فی نفسه إلا أنه انفرد بذکر آثار وقصص فی ذم معاویة لا یتابَع علیها.معاویة بن أبی سفیان أمیر المؤمنین وکاتب وحی النبی الأمین صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ – کشف شبهات وردّ مفتریات،ص158 ط دار الخلفاء الراشدین
و بلاذری احمد بن یحیی بن جابر بن داود متوفی 279 هــ صاحب کتاب “انساب الاشراف” او اگرچه خودش صدوق است اما به ذکر اثار و قصه هایی در ذم معاویه تفرد کرده است که مورد قبول واقع نمی گردد.
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۳۸ ب.ظ #25677منها: أنساب الأشراف لأبی الحسن أحمد بن یحیى البلاذری وهو کتاب کبیر کثیر الفائدة …..
ابجد العلوم،ص303 ط دار ابن حزم
از جمله ی کتب او : انساب الاشراف بلاذری است که کتابی بزرگ و پرفایده است …..
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۵۵ ب.ظ #25681صفدی: بلاذری عالم و فاضل و شاعر و راوی و نسب شناس و متقن بود …..
وکان أحمد بن یحیى بن جابر عالما فاضلا شاعرا راویة نسابة متقنا …..
مجم الادباء،ج2،ص531 ط دار الغرب الاسلامی
یاقوت حموی: و بلاذری عالم و فاضل و شاعر و راوی و نسب شناس و متقن بود …..
بلغنی أن البلاذری کان أدیبا روایة له کتب جیاد …..
تاریخ دمشق لابن عساکر،ج6،ص75 ط دار الفکر
___________________________________________________
فکر نمیکنم معنی متقن را بدانی برای همین توضیح میدم.متقن در علم جرح و تعدیل ،تعدیل حساب میشه.اگر جرح و تعدیل هم نمیدونی چیه توضیح بدم:)))))
وقتی روایت یک نفر را تصحیح کنند ان هم ابن حجر عسقلانی طرف چی؟؟؟اصلا میدونی تصحیح چیه؟جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۵ ب.ظ #25682قال الإمام الذهبي:
هشام بن محمد بن السائب.علامه الاخباری النسابة الاَوحد
قال امام ذهبی فی المیزان:متروک
سير أعلام النبلاء للإمام شمس الدين الذهبي ج 11 ص 111 ، ط مؤسسة الرسالة بيروت، ت: شعيب الأرن ؤوط.
پس دلایل علامه بودن هم رد میشود
به هر حال اهل سنت بلاذری را اگر قبول داشته باشند ولی توثیقش نکردند و برای همین روایت هایش حجت و مورد استناد نیست تازه یک رافضی هم ازش حمایت کرده است
___________________________________________________________________
هشام بن محمد کی دیگه؟
من دارم میگم بلاذری علامه،ادیب ،مصنف،متقن،صدوق،تاریخ دان ،شاعره،کتابش حتی از تاریخ طبری بهتره،روایاتش را امثال ابن حجر عسقلانی تصحیح میکنند.شما میگی توثیق نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!اگر قبولش داشته باشند!!!!!!!!!!!
سیر اعلام النبلا ذهبی ج11 را دیدم مطلبی درباره بلاذری نبود به جاش این هست
http://lib.eshia.ir/40384/13/162/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C
این یکی هم هست
http://lib.eshia.ir/40384/16/36/%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1
جلد 11 صفحه 111سیر اعلام النبلا درباره ابو اخیه ابو کامل الفضیل.این شخص چه ربطی به مطلب ما داره نمیدونم.
یزید را قبول داری بلاذری قبول نداری!!!!:))))))))))شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۵۵ ب.ظ #25690دیوار
البته حرف داخل سر دیوار نمیرود
قال الشريف المرتضى: وقد روى البلاذري في تاريخه وهو معروف الثقة والضبط ويرى من مماثلة الشيعة ومقاربتها
وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعةhttp://s27.postimg.org/6clk5dmj7/Untitled_82.png
دقت کنید یک رافضی آمده و از بلاذری حمایت کرده خودتان تا آخر ماجرا را بگویید (منظورم خوانندگان)
ابن دارمی رو هم گفته عالم ولی در کتابش او را رافضی خوانده پس دلیل نمیشود.
البته حرف داخل سر دیوار نمیرود
خودشان میفرمایند به جای دیگر ارجاع نده عجب ولی برای خودشان ارجاع میدهند کلا موجبات خنده ما را فراهم می کنند دستشان درد نکند
یزید امیرالمومنین است جانم فدای او از هزار بلاذری و امثالش که بغض امیر المومنین معاویه را داشته اند برتر و أفضل تر است
در ضمن شما تعیین نمی کنید که چه کسی از اصحاب رسول الله صحابه واقعی بودند و بقیه نبودند.
البته ما همه اصحاب رسول الله را دوست داریم و مثل روافض نیستیم
واقعا مرحبا که لینک کتابخانه رو گذاشتید اونجا نوشته که مأمون رو مدح کرده دیگر میدانید که مأمون خلیفه عباسی بوده و عباسیان بغض سیدنا معاویه رد داشتند
در ضمن من ندیدم عالم جرح و تعدیلی او را توثیق کرده باشند تازه یک رافضی گفته او ثقة است دیگر ادامه اش با خوانندهنوشته اید:فکر نمیکنم معنی متقن را بدانی برای همین توضیح میدم.متقن در علم جرح و تعدیل ،تعدیل حساب میشه.اگر جرح و تعدیل هم نمیدونی چیه توضیح بدم:)))))
وقتی روایت یک نفر را تصحیح کنند ان هم ابن حجر عسقلانی طرف چی؟؟؟اصلا میدونی تصحیح چیه؟پاسخ:نه لازم نیست شما در ترجمه استادید مثل ((حتی قتل)) من باید جلوی شما لونگ بندازم
راستی الان کتب شیعه احتیاج به جرح و تعدیل دارند زحمتش را می کشید؟؟شما که استادید؟؟
ابن أبي دارم. الامام الحافظ الفاضل، أبو بكر أحمد بن محمد السري بن يحيي بن السري بن أبي دارم
پس بلاذری هم موثق هم أبی دارم (سیدنا عمر را قاتل سیدتنا فاطمه میداند) موثق عجب عجب
بله کتابش پر فایده است برای روافض که خوراک مناسب و دندان گیری است
دیوار
شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۰۰ ب.ظ #25691+در قران خدا فرموده چشم و گوش بعضی ها را کور و کر میکنم حقیقت را نبینند.الان به خوبی مشخصه.چرا یک چیزی میگی بخندم بهت.بلاذری قريبا من مذهب الشيعة،من میگم بیش از 140 راوی صحیحین نزدیک به شیعه نبودند بلکه کاملا شیعه بودند.شما که از علم رجال چیزی نمیدونی چرا نظر میدی.
http://lib.eshia.ir/40384/13/162/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C
__________________________________
http://lib.eshia.ir/40384/16/36/%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1
والله اگر بفهمی الان دوباره جمله شریف مرتضی را مینویسه.اگر شتر از سوراخ سوزن رد شه شما هم این مطلب را میفهمی.
____________________________________________________________
لیستی از علما شما با شیعه
عبدالرزاق بن همام ع
_____________________________________________________________
سعید بن محمد الجرمی الکوفی خ م »»» قال الذهبی : شیعی (میزان الاعتدال : 2 / 157.).
(ذهبی گفته : شیعه بوده)
وقال ابن حجر : رمی بالتشیع (تقریب التهذیب : 1 / 304 الرقم 249.).
(ابن حجر گفته : متمایل یه تشیع بوده)
____________________________________________________________
ظالم بن عمرو الدؤلی ع »»»»»»»»جایگاهش در رجال شیعه :
عده الشیخ الطوسی فیمن روى عن الامام أمیر المؤمنین ( علیه السلام )
رجال الشیخ الطوسی : 70 الرقم 636
( شیخ طوسی (قدس سره) او را از کسانی شمرده که از امام علی (سلام الله علیه) روایت کرده اند
___________________________________________________________
أبان بن تغلب خ م»»»»» جایگاهش در رجال شیعه :
أورده النجاشی فی رجاله وقال : قال له أبو جعفر ( علیه السلام ) : فإنی احب أن یرى فی شیعتی مثلک ». ( نجاشی (قدس سره) او را در رجال شیعه شمرده ، و گفته : امام محمد باقر (سلام الله علیه) در مورد او فرموده : دوست دارم در میان شیعیانم امثال تو (زیاد) ببینم .
وقال أبو عبد الله ( علیه السلام ): « أما والله لقد أوجع قلبی موت أبان .عنهم (رجال النجاشی : 10 الرقم 7.)
و امام صادق (سلام الله علیه) فرمود : از فوت او قلبم به درد آمد.
__________________________________________________________
حسن بن صالح الثوری ع»»»»»»»جایگاه او در رجال شیعه :
عده الشیخ الطوسی فی أصحاب محمد بن علی بن الحسین وجعفر بن محمد الصادق ( علیهما السلام ) (رجال الشیخ : 130 الرقم 1327 وص 180 الرقم 2150). ( شیخ طوسی (قدس سره) او را از اصحاب امام محمد باقر و امام جعفر صادق(سلام الله علیهما ) بر شمرده.شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۲۱ ب.ظ #25696نه لازم نیست شما در ترجمه استادید مثل ((حتی قتل)) من باید جلوی شما لونگ بندازم.
من اگر اشتباه کنم میپذیرم شما از ترجمه حرف نزن که خندم میگیره.بخاری گفته احادیث عبدالرزاق در کتاب خودش اصح(صحیح تر) شما میگی بخاری گفته احادیث عبدالرزاق در غیر کتابش معتبر نیست!!!!!!!!!!
چند نمونه از سوتی ها شما برای اطلاع
_ إِسْحَاقُ وَبَکْرُ بْنُ الْهَیْثَمِ قَالا حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ.»»»اسحاق از بکر نقل حدیث کرده
_مَا حَدُّثَ مِن کِتَابِهِ فَهُوَ أَصَحُّ»»»کسی نگفت ایشان ضعیف هستند بلکه خود امام بخاری می فرمایند هر روایتی غیر که غیر از مصنف خودشان نقل کرده اند صحیح نیست !!!!!!!!!
_ابومعاویه از غیر الاعمش مضطربه
+حالا تکلیف احادیث ابو معاویه از غیر الاعمش تو بخاری مسلم نقل شده چیه؟
_عبدالرحمن بن سابط از سعد سماع نداشته
+بن سابط طبقه3 و سعد سال 55 هجری فوت کرد و از شیوخ عبدالرحمن.جالب اینکه تضعیفات البانی را بدون دلیل میپذیری ولی این حدیث را با دلیل نه.
سوتی زیاد دادی همین بسه
سوتی هات را بر روت نمیارم دور ور ندار.شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۲۵ ب.ظ #25697+واقعا مرحبا که لینک کتابخانه رو گذاشتید اونجا نوشته که مأمون رو مدح کرده دیگر میدانید که مأمون خلیفه عباسی بوده و عباسیان بغض سیدنا معاویه رد داشتند
در ضمن من ندیدم عالم جرح و تعدیلی او را توثیق کرده باشند تازه یک رافضی گفته او ثقة است دیگر ادامه اش با خواننده
_اخه این هم شد دلیل ضعف.یک سری از علما شما قاضی بنی عباس و بنی امیه بودند.تعریف که جا خودش را داره.شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۲۹ ب.ظ #25698اقا چی شد چرا حدیث را بررسی نکردی؟اگر واقعا مردی،علم رجال بلدی بیا راویان این حدیث را که گفتی سایت اسلام وب ضعیف دانسته(همان جایی که خودت ارجاع دادی) را بررسی کن،یا خوار و ذلیل اعتراف کن چیزی از علم رجال نمیدونی.عمرا حدیث را بررسی کنی چون سواد علم رجال نداری.
یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۵۹ ب.ظ #25709قال الشريف المرتضى: وقد روى البلاذر ي في تاريخه وهو معروف الثقة والضبط ويرى من مماثلة الشيعة ومقاربتها
وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعةhttp://s27.postimg.org/6clk5dmj7/Untitled_82.png
دقت کنید یک رافضی آمده و از بلاذری حمایت کرده خودتان تا آخر ماجرا را بگویید (منظورم خوانندگان)
یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۵:۱۳ ب.ظ #25722صد رحمت به طوطی
دوش اب سرد -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.