فضیلت عایشه در باب ام المومنین خدیجه

Home انجمن ها بررسی مسائل تحریف کتاب ها فضیلت عایشه در باب ام المومنین خدیجه

این جستار شامل 4 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 8 سال، 10 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25576

    mohammad
    مشارکت کننده

    + وَحَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ وَأَبُو كُرَيْبٍ قَالَا حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ح وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى وَابْنُ بَشَّارٍ قَالَا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ جَمِيعًا عَنْ شُعْبَةَ ح وَحَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُعَاذٍ الْعَنْبَرِيُّ وَاللَّفْظُ لَهُ حَدَّثَنَا أَبِي حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ عَنْ مُرَّةَ عَنْ أَبِي مُوسَى قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَمَلَ مِنْ الرِّجَالِ كَثِيرٌ وَلَمْ يَكْمُلْ مِنْ النِّسَاءِ غَيْرُ مَرْيَمَ بِنْتِ عِمْرَانَ وَآسِيَةَ امْرَأَةِ فِرْعَوْنَ وَإِنَّ فَضْلَ عَائِشَةَ عَلَى النِّسَاءِ كَفَضْلِ الثَّرِيدِ عَلَى سَائِرِ الطَّعَامِ. صحيح مسلم » كتاب فضائل الصحابة » باب فضائل خديجة أم المؤمنين رضي الله تعالى عنها
    http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=53&ID=7235
    ____________________________________________________________________ حدیث صحیح
    +خير نساء العالمين أربع: مريم بنت عمران و خديجة بنت خويلد و فاطمة بنت محمد و آسية امرأة فرعون (حم، ق عن أنس)كنز العمال، متقی هندی، جلد 12، صفحه 143

    #25585

    habib
    مشارکت کننده

    اهمیت درک درست نیات مفتریان بر ام المومنین عایشه رضی الله عنها در این است که با فرض صحت اباطیل این گمراهان بخش اعظمی از سیره پر برکت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مسکوت و معطل خواهد ماند.
    چرا که شمار احادیث منقول از ام المومنین عایشه رضی الله عنها بسیارند و این در حالی است که از ام المومنین خدیجه و سیده النساء العالمین فاطمه الزهرا رضی الله عنهما کمترین حدیث موثر و مبین در سیره نبوی و تنویر احکام در دست است.
    لذا هدف شوم غالیان و مفتریان بر اصحاب کرام و امهات مومنین و اهل بیت رضی الله عنهم اجمعین در اینکه جز محو آثار پر برکت نبوی و انحراف از دین مرضی حق تعالی نیتی نداشته و ندارند روشن می شود.

    #25589

    mohammad
    مشارکت کننده

    +اهمیت درک درست نیات مفتریان بر ام المومنین عایشه رضی الله عنها در این است که با فرض صحت اباطیل این گمراهان بخش اعظمی از سیره پر برکت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مسکوت و معطل خواهد ماند.
    _منظور از سیره نبوی رضاع کبیر و جنگ با علی و عمار ،سب دیگر همسران رسول خدا،ایه تحریم،بالا بردن صدا برای رسول خدا و غیره که نیست!
    ____________________
    +چرا که شمار احادیث منقول از ام المومنین عایشه رضی الله عنها بسیارند و این در حالی است که از ام المومنین خدیجه و سیده النساء العالمین فاطمه الزهرا رضی الله عنهما کمترین حدیث موثر و مبین در سیره نبوی و تنویر احکام در دست است
    + یک نگاهی به صحیح بخاری بنداز تا ببینی حضرت فاطمه نه تنها سرور عایشه بلکه تمام زنان اهل بهشت و حضرت خدیجه محبوب ترین زن رسول خدا است.خانم فاطمه و خدیجه مثل بعضی ها از سخن رسول خدا سرپیچی نمی کردندو فتوا رضاع کبیر نمی دادند.

    #25594

    habib
    مشارکت کننده

    در فضیلت و افضلیت حضرت زهرای بتول شکی نیست و به همان اندازه در خیانت و سوء نیت مدعیان کذاب محبت این بانوی بزرگوار و پاک.
    در مورد رضاع کبیر هم این فتوا استثنایی توسط رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم صادر شده و تعمیم آن بنا بر اجماع علما جایز نیست.
    تنقیص و غلو افراد تنها سلاح احمقانه ایست که مقلدین کور گمراه در توجیه ایاطیل و کفریات خود علم می کنند.
    ولی غافلند از اینکه سیره عملی اهل بیت و صحابه کرام و امهات مومنین رضی الله عنهم اجمعین تابناک تر از آن است که با اقوال و تلبیسات گمراهانی چون روافض و ناصبی ها و خوارج اخلاف شان مکدر شود.

    #25600

    mohammad
    مشارکت کننده

    +در مورد رضاع کبیر هم این فتوا استثنایی توسط رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم صادر شده و تعمیم آن بنا بر اجماع علما جایز نیست.
    _بهتر نظر علما شما را ببینیم http://www.aparat.com/v/5qptb

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.