Home › انجمن ها › بررسی مسائل تحریف کتاب ها › فضل قرآن بر سایر کتب
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط أمة الله إبراهيم در 10 سال، 11 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2933کرام . چون ختاب رسول با ایشان بوده وبا کیفیت ابلاغ رسول علیه الصلاه والبر کا ته وبدور از قیل قال وسند وروایت ورجال …..؟و لازم به زکراست اتا عت یاران از رسول واجب بوده بنا به خصوصیات قول رسول : که ایا امر بوده وتا …….اخ ؟ولی نسبت به ما این متلقیت را ندارد…..چرا؟؟؟1-علا مه شهید سبحانی ر میفرما یید:در بحثی که راجب به علوم حدیث ایراد کرده است (حدیث در زمان امام احمد به این شیوه امروزی که متداول است از صحیح ضعیف احاد غریب و……..؟نبوده استشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2934دیدکا ههایی فوق از شماره 12 13 14 5 6 7 8 9 10 11 شروع می شود از این اشتباهم ببخشید .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2935
و معنی :واتیع الرسول و……… این را برای ما تصر یح می نما یید که بیروی از رسول هما نا بیروی از خود خداوند است ؟واین به این معنی است که امر خدا با امر رسولش کوچکترین فرقی ندارند چنا نچه در خود قران مجید به این نکته اشا را تی شده است.
حقیقت عزیز سلام
آیا مقصود شما این است که اطاعت از حدیث مثل اطاعت از قران است
و اینکه فرمودید امر خدا با امر رسول فرق ندارد آیا قصدتان این است که از لحاظ واجب الاطاعه بودن با هم فرق ندارند یا متن دو دستور با هم فرق ندارد ؟
لطفا موضوع را واضح تر بگوییدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2937بسم الله :اطاعت از رسول اکرم علیه الصلاه والبر کاه هما نا اطاعت از خدا وند منان است جل جلا له (نه اینکه اطاعت ازحدیث؟؟؟ چرا چون هر حدیثی را نمی توان از رسول اکرم ص دانست ؟واکرهم ثابت شود ازبیامبر است ص بنا به شوه حدیث عمل به ان از واجب بودن کرفته تارسد به سنت و…..؟متفاوت میبا شد ودر این صورت عمل به سنت صحیح بیامبر ص هما نا اطا عت از خداوند رحمن است .ومنضور از سنت صحیح به شیوه کلی سنت است موازی با قران یا در تبیان ان ویا مخالف با قران نبا شد .درین صورت است کما انرا سنت می شماریم ولا غیر (ومهم نیست درچه کتابی وارد است مهم دراصا لتش میبا شد وبس )هما نا امام ما لک ره به این نکته اشا را تی داشته و امام شا فعی ره نیز همبنطور؟؟؟واینکه امر خدا ورسولش ص در اتاعت ویا درمتن با هم فرق دار د یا خیر ؟منضور این است که بعد از ثابت شدن ومعلوم شدن اینکه این قول یا حدیث از رسول میبا شد ص .بستکی به نوع حدیث میبا شد ایا در امور واجبی میبا شد که مثلما بلی؟اطا عت واجب الجرا میباشد …والخ متن دستور خدا ورسول ص ازهم جدا میبا شد از لحاض متن (که قران+حدیث)میباشد ولی مفهوم وامر خواسته یکی میبا شد ؟ بنا به نوعیت خواسته اللهی از امر ونهی و………؟ -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اسلام تکس بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات