فاطمه موجود سومی تو بحارالخرافات

Home انجمن ها بررسی مسائل تحریف کتاب ها فاطمه موجود سومی تو بحارالخرافات

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  yasi1 در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1947

    yasi1
    کاربر

    معاني الأخبار ابْنُ الْمُتَوَكِّلِ عَنِ الْحِمْيَرِيِ‏عَنِ ابْنِ يَزِيدَ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ‏عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَجَّاجِ عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ ع قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ فَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَلَيْسَتْ هِيَ إِنْسِيَّةً فَقَالَ فَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِيَّةٌ قَالُوا يَا نَبِيَّ اللَّهِ وَ كَيْفَ هِيَ حَوْرَاءُ إِنْسِيَّةٌ قَالَ خَلَقَهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ نُورِهِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ آدَمَ إِذْ كَانَتِ الْأَرْوَاحُ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ عُرِضَتْ عَلَى آدَمَ قِيلَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ وَ أَيْنَ كَانَتْ فَاطِمَةُ قَالَ كَانَتْ فِي حُقَّةٍ تَحْتَ سَاقِ الْعَرْشِ قَالُوا يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَمَا كَانَ طَعَامُهَا قَالَ التَّسْبِيحُ وَ التَّقْدِيسُ وَ التَّهْلِيلُ وَ التَّحْمِيدُ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ وَ أَخْرَجَنِي مِنْ صُلْبِهِ وَ أَحَبَّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُخْرِجَهَا مِنْ صُلْبِي جَعَلَهَا تُفَّاحَةً فِي الْجَنَّةِ وَ أَتَانِي بِهَا جَبْرَئِيلُ ع فَقَالَ لِي السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ يَا مُحَمَّدُ قُلْتُ وَ عَلَيْكَ السَّلَامُ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ قُلْتُ مِنْهُ السَّلَامُ وَ إِلَيْهِ يَعُودُ السَّلَامُ قَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ هَذِهِ تُفَّاحَةٌ أَهْدَاهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْكَ مِنَ الْجَنَّةِ فَأَخَذْتُهَا وَ ضَمَمْتُهَا إِلَى صَدْرِي قَالَ يَا مُحَمَّدُ يَقُولُ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ كُلْهَا فَفَلَقْتُهَا فَرَأَيْتُ نُوراً سَاطِعاً وَ فَزِعْتُ مِنْهُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ مَا لَكَ لَا تَأْكُلْ كُلْهَا وَ لَا تَخَفْ فَإِنَّ ذَلِكَ النُّورَ لِلْمَنْصُورَةِ فِي السَّمَاءِ وَ هِيَ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةُ قُلْتُ حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَلِمَ سُمِّيَتْ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةَ وَ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ قَالَ سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فُطِمَتْ شِيعَتُهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا- وَ هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا .

    بحار الانوار ج 43 ص 4

    این روایت صحیح است

    #11265

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    دقیقا کجاش با چه چیزی مخالفت داره؟.
    #11377

    mojahed.din
    کاربر
    اینکه گفتی کجاش با چه چزیز مخالفت دارد به این معنی که این عقیده مضحک را قبول داری

    خب ترجمه روایت را ببینیم

    و نقد را با قرمز رنگی میکنم

    در كتاب معانى الاءخبار به سند معتبر از امام صادق (عليه السلام) روايت كرده است : حضرت رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: حق تعالى خلق كرد نور فاطمه را پيش از آن كه بيافريند آسمانها و زمين را. (یعنی قبل از اینکه چیزی خلق شود مثل ملائکه ، جن،انس ، بهشت و حوریانش و جهنم و …)
    بعضى از مردم گفتند: يا رسول الله ! مگر او داخل انس نيست ؟
    حضرت فرمود: فاطمه در باطن حوريه است و به ظاهر انسيه است . (عجب اینجا حوری قبل از اسمان ها و زمین خلق شده!!! تناقض)
    گفتند: يا رسول الله ! حقيقت اين سخن را از براى ما بيان فرما.
    حضرت فرمود: حق تعالى ، فاطمه را از نور خود آفريد، پيش از آن كه آدم را خلق كند، در هنگامى كه ارواح خلايق را آفريد. چون حق تعالى آدم را خلق كرد، نور فاطمه را بر آدم عرض كرد. (عجب ! عرضه نور بر ادم دیگر چه صیغه ایست؟ در قران در ده ها سوره و ایه خلقت آدم ذکر شده و میگوید از گل درست کرد سپس از روحی که از مخلوقاتش بود و متعلق به خودش بود به او عرضه کرد. حرفی از عرضه نور زده ای جماعت!!!! این خرافات دیگر چیست؟)
    صحابه گفتند: يا رسول الله ! پيش از آفريدن آدم ، نور فاطمه در كجا بود؟
    فرمود: در حلقه اى بود در زير ساق عرش . (عجب!!! ای بابا مگه نگفت نور فاطمه قبل از خلقت اسمان ها و زمین بوده؟ پس چطور اینجا میگه نور فاطمه در زیر ساق عرش بوده؟ یک بام و دو هوای دیگر.) شاید بگویید نور فاطمه بعد از خلقت عرش و قبل از خلقت اسمان ها و زمین باشد یعنی با سفسطه بخواید ماست بمالید. در جواب:

    ازامام جواد(ع) روايت شده كه حضرت فرمودند: اي محمد (ابن سنان) همانا خداوند تبارك و تعالي دائماً بواسطه وحدانيتش تنها بوده. سپس محمد و علي و فاطمه (عليهم السلام) را خلق نمود. پس هزار دوران مكث كردند. سپس همه اشياء را خلق نمود و آنها را شاهد خلقت جميع اشياء قرار داد و … بحارالأنوار ج 54 ص 195.نويسنده، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏،ناشر، دار إحياء التراث العربي‏،سال چاپ، 1403 ق‏،نوبت چاپ، دوم.

    #11378

    mojahed.din
    کاربر

    و روایت دیگری هست که میگوید:

    خداوند من و على[ عليه‏ السلام] را از نور عظمت و بزرگى خود خلق كرد: هزار سال قبل از آنكه ساير خلائق را بيافريند. زمانى كه هيچ تسبيح و تقديسى وجود نداشت.پس نور مرا شكافت و از نور من آسمانها و زمين را آفريد به خداى تبارك و تعالى قسم كه من از آسمانها و زمين برترم.و چون نور على [عليه ‏السلام] را منتشر ساخت عرش و كرسى از نور او خلق گرديد. بحارالانوار، ج 40، ص43

    از این دو روایت چنین فهمیده میشود که خلقت نور فاطمه قبل از عرش بوده است.)

    گفتند: يا رسول الله ! خوراك او چه بود؟
    گفتند: طعام او تسبيح و تهليل و تحميد حق تعالى بود. چون حق تعالى آدم (عليه السلام) را خلق كرد و مرا از صلب او بيرون آورد و خواست كه فاطمه را از صلب من بيرون آورد، نور فاطمه را سيبى گردانيد در بهشت ، و جبرئيل (عليه السلام) آن سيب را براى من آورد (یک بام و دو هوای دیگر!!! مگر قبلا نگفت نور فاطمه به آدم عرضه شد؟ پس چرا الان دوباره نور به محمد عرضه می شود؟ مگر این نور لازمه خلقت بنی آدم نبود به زعم شما؟ خب این نور همان اول به آدم علیه السلام رسید و همین نور هم باید به دیگر بنی ادم منتقل میشد. اصلا چرا میگوید نور فاطمه سیبی بود در بهشت؟؟؟ مگر به آدم منتقل نشد؟خب اگر سیبی بود در بهشت پس باید انتقال آن به آدم را تکذیب کنیم. اگر به ادم منتقل شد پس سیب بودنش در بهشت را باید تکذیب کنیم. هههههههه . خاک بر سر جاعل روایت که دروغگوی ماهری نبود. البته عشاق خرافات این خزعبلات را باور دارند مانند عبد الحسین که گفت دقیقا کجاش با چه چیزی مخالفت داره. هههههههه)

    و گفت : السلام عليك و رحمة الله و بركاته يا محمد! گفتم : و عليك السلام و رحمة الله اى حبيب من جبرئيل ! پس جبرئيل گفت : اى محمد! پروردگار تو سلام مى رساند تو را. من گفتم : از اوست سلامتى ها، و به سوى او بر مى گردد سلامها و تحيتها. پس جبرئيل گفت : اى محمد! اين سيبى است كه حق تعالى به هديه فرستاده است به سوى تو از بهشت ، پس من آن سيب را گرفتم به سينه خود چسبانيدم ، جبرئيل گفت : اى محمد خداوند جليل مى فرمايد: اين سيب را بخور. چون سيب را پاره كردم نورى از آن ساطع گرديد كه من از آن ترسان شدم . (توهین به مقام نبوت و ترسو نشان دادن پیامبر. همچنن اثبات جهل پیامبر. یه جا میگن ائمه و نبی علم ما کان و ما یکون را بلدند اینجا هم خبر از سیب و ماهیت سیب ندارد.)

    #11380

    mojahed.din
    کاربر

    جبرئيل گفت : چرا تناول نمى كنى ؟ بخور و مترس ! به درستى كه اين نور كسى است كه نام او در آسمان ((منصوره )) است ، و در زمين ((فاطمه )) است ، گفتم : اى حبيب من ، جبرئيل ! چرا در آسمان او را ((منصوره )) گويند و در زمين ((فاطمه ))؟ جبرئيل گفت : او را در زمين ((فاطمه )) مى گويند، از براى آن كه قطع كرده است شيعيان خود را از آتش جهنم ،(الان یعنی شیعیان اثنی عشری را از جهنم قطع کرده ههههههههه بابا ای ول) و دشمنان خود را از محبت خود بريده است(والله ما شیعه هم نیستیم ولی محبت فاطمه را همانند محبت عایشه حتی بیشتر در دل داریم رضی الله عنهما) ؛ و در آسمان او را ((منصوره )) مى نامند، براى آن كه محبان خود را نصرت و يارى مى كند؛ چنان كه حق تعالى مى فرمايد: يومئذ يفرح المؤمنون # بنصر الله ينصر من يشاء و در آن روز مؤمنان شادمان خواهند شد.
    به (سبب) یاری خداوند، و (خداوند) هر که را بخواهد یاری می کند، و او پیروزمند مهربان است.

    ــــــــــــــــ

    از نظر شیعیان این جور روایات هیچ گونه مشکلی با هیچ چیزی ندارند.

    البته روایات زیادی برای اشاعه این اعتقادات پوچ هست منجمله

    «ای جابر! خداوند بود و هیچ چیز غیر از او نبود و هیچ پیدا و ناپیدایی وجود نداشت. سپس اولین خلقتی را که آغاز کرد این بود که محمد(صلي الله عليه و آله) را خلق نمود و ما اهل بیت را همراه وی از نور و عظمت او آفرید»بحارالأنوار ج25 ص17 ح31.

    همانا خداوند سبحان در وحدانيتش تنها بود سپس به كلمه اي تكلم كرد و آن كلمه تبديل به نور شد. سپس از آن نور محمد و علي و عترتش (عليهم السلام)را خلق كرد. سپس به كلمه اي تكلم كرد و آن كلمه تبديل به روح شد. و آن كلمه را در آن نور ساكن كرد و آن روح را در بدن هاي ما ساكن فرمود. پس ما روح الله و كلمه الله هستيم كه بوسيله ما خداوند از خلقش پنهان شده است. زماني كه خورشيدي نبود و ماهي نبود و چشمي نبود كه بر هم زده شود. همان، ج25 ص23.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.