عمر در جنگ خیبر

Home انجمن ها خلفای راشدین عمر در جنگ خیبر

این جستار شامل 18 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 8 سال، 8 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 19)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25811

    mohammad
    مشارکت کننده

    +احتمالا اون همه شرح و توضیخ درباره نعيم بن حكيم عن أبي مريم الثقفي داده بودم در کامنتهای قبلی قصه حسن کرد شبستری یا روضه عباس بوده.
    _خداوند بر گوش و چشم و قلب بعضی ها مهر زده که حقیقت را نمی بینند.خوبه ادرس حدیث را از اسلام وب گذاشتم.نعیم بن حکم:صدوق حسن الحدیث،ابی مریم:ثقه.
    ابی مریم چه جوری مجهولی که ثقه هم هست:)))))))))))حالا دوباره باز بنویس ابی مریم مجهوله تا حرف من درباره گوش و چشم و قلب بعضی ها اثبات شه.علت اینکه بر قلب افراد مهر زده می شود شاید در این ایه که خودتون گذاشتی باشد.إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطانُ بِبَعْضِ ما كَسَبُوا وَ لَقَدْ عَفَا اللَّهُ عَنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ

    #25812

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده

    *****فرمودید:دوباره باز بنویس ابی مریم مجهوله تا حرف من درباره گوش و چشم و قلب بعضی ها اثبات شه.

    اتفاقا مثال بسیار خوبی زدید و هنوز هم به خودتان اجازه نمی دهید چند کامنت عقب تر برگردید و آن همه زحمت بنده در توضیح این مطلب را ببینید.

    حکایت همان حکایت بسته شدن چشم و گوش به روی حرف حق است.

    #25813

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده

    حتی فکر کنم این عبارت رو هم ندیدی که اگر این فرد مجهول همان ثقه باشد اصل حدیث در بزار چگونه متنی دارد.یعنی معلومه اصلا نمی خوندی حیف بخدا.

    ختم الله علی قلوبهم و علس سمعهم و علی ابصارهم غشاوة

    #25814

    mohammad
    مشارکت کننده

    +اتفاقا مثال بسیار خوبی زدید و هنوز هم به خودتان اجازه نمی دهید چند کامنت عقب تر برگردید و آن همه زحمت بنده در توضیح این مطلب را ببینید.
    _اقا شما چند کامنت قبل نوشتی ابی مریم از نظر دارقطنی مجهول من هم جواب دادم یک راوی را ممکن است یک نفر نشناسد ولی دیگران او را بشناسند.خود ذهبی هم بعضی از راویان را نمی شناسد ولی چون یحیی بن معین او را توثیق کرده روایات او را تصحیح می کند مثال می زنم :عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمُسْلِيِّ:ذهبی،لا یعرف.یحیی بن معین، ثقه.ذهبی می گویید لا یعرف ولی چون یحیی بن معین گفته ثقه خود ذهبی روایات عبدالرحمن المسلی را تصحیح کرده.حالا دوباره بنویس من کامنت شما را نخواندم.
    ابی مریم:ابن حبان و نسائی و ذهبی ثقه گفتند.چطور مجهوله ولی گفتند ثقه!!!!!اسلام وب چطور مجهوله ولی گفته ثقه!!!! لطفا یک ایمیل به اسلام وب بزن و انها را از جهالت و نادانی خارج کن انها هم مثل من ابی مریم را ثقه می دانند.ان دنیا هم حاکم و ذهبی را توجیه کن.
    +حتی فکر کنم این عبارت رو هم ندیدی که اگر این فرد مجهول همان ثقه باشد اصل حدیث در بزار چگونه متنی دارد.
    _اقای محترم یک حدیث می تواند چند سند و چند متن داشته باشد یک حدیث در مسلم یک گونه و در بخاری یک گونه دیگر نقل شده.این دلیل بر غلط بودن حدیث نداره.اگر حدیث غلط بود که حاکم و ذهبی تصحیح نمی کردند.
    +حکایت همان حکایت بسته شدن چشم و گوش به روی حرف حق است.
    _ الحمد الله من یک چیزی گفتم شما یاد گرفتی.در یادگیری و تکرار این جملات خوب کار می کنی. امیدوارم در یادگیری علم رجال هم این قدر خوب باشی:)))

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 19)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.