علمای شیعه حرکت یاسر حبیب را محکوم کردند

Home انجمن ها امهات المومنین علمای شیعه حرکت یاسر حبیب را محکوم کردند

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad hamzeh در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1377

    mohammad hamzeh
    کاربر
    خبر بنقل از سایت شیعه آنلاینwww.shia-online.ir

    بررسی یک جنجالی دو هفته ای شیعی – سنی؛

    مراسم سالمرگ عایشه بهانه‌ای برای حمله به شیعیان

    شیخ «یاسر الحبیب» ماه مبارک رمضان امسال به مناسبت سالمرگ «عایشه» مراسمی در مقر اقامتش در لندن برپا کرد و در آن به سخنرانی در مورد وی پرداخت. سخنرانی او در مورد «عایشه» که فورا در پایگاه خبری یوتوب قرار گرفت، موجب خشم شدید اهل سنت شد و همین مسأله به بهانه ای برای حمله به شیعیان و زیر فشار قرار دادن آنان تبدیل شد.
    به گزارش شیعه آنلاین، بیش از دو هفته است که جنجالی شیعی – سنی در جهان به ویژه کشورهای اسلامی و خصوصا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به وجود آمده که به بهانه ای برای حمله و زیر فشار قرار دادن شیعیان تبدیل شده است.

    قصد داشتیم در این پایگاه خبری با عدم پوشش اخبار و حرف و حدیث هایی که میان چهره های سرشناس شیعی و سنی در سراسر جهان به وجود می آید نپردازیم تا به اصطلاح هیزم آتش برافروخته شده که هدف از آن وقوع جنگ طایفه میان شیعیان و اهل سنت است را زیادتر نکنیم اما با رصد دو هفته ای اخبار این فتنه، به این نتیجه رسیدیم که در نهایت باید از فرزندان و پیروان اهل بیت (ع) در برابر فرزندان و پیروان بنی امیه دفاع کنیم.

    شرح ما وقع
    شیخ «یاسر الحبیب» متولد ۱۹۷۷ میلادی، روحانی شیعه اهل کویت و مؤسس «هیئت خدام‌المهدی» است. او چندین سال است که در لندن زندگی می کند. وی «هیئت خدام‌المهدی» را در سال 2001 در کویت تأسیس کرد اما در سال 2004 به دلیل بروز مشکلاتی میان او و دولت کویت، دفتر این هیئت پلمپ شده و شیخ الحبیب بازداشت شد. وی مدتی بعد توانست از کویت فرار کرده و خود را به لندن برساند.

    شیخ «یاسر الحبیب» ماه مبارک رمضان امسال به مناسبت سالمرگ «عایشه» مراسمی در مقر اقامتش در لندن برپا کرد و در آن به سخنرانی در مورد وی پرداخت. سخنرانی او در مورد «عایشه» که فورا در پایگاه خبری یوتوب قرار گرفت، موجب خشم شدید اهل سنت شد و همین مسأله به بهانه ای برای حمله به شیعیان و زیر فشار قرار دادن آنان تبدیل شد. با توجه به همزمان بودن این حادثه با جنایت قرآن سوزی و هتک حرمت این کتاب مقدس در ایالات متحده آمریکا، دشمنان اسلام با هدف تفرقه میان شیعه و سنی به فکر ایجاد فتنه افتاده تا شاید با جنگ افروزی میان مسلمانان وحدت را بر هم زده و ضمن سرپوش گذاشتن و تحت الشعاع قرار دادن خبر هتک حرمت قرآن، اختلافی عمیق میان مسلمانان بیاندازند.

    در این میان علما و چهره های سرشناس جهان تشیع فورا از هدف پلید دشمنان اسلام آگاه شده و با صدور بیانیه های جداگانه ضمن محکوم کردن اقدام شیخ الحبیب، نسبت به تلاش دشمنان برای فتنه انگیزی هشدار دادند اما متأسفانه در این میان چهره های اهل سنت و به ویژه وهابییون کوتاه نیامده و همچنان به انتقاد از شیعیان و حمله به پیروان اهل بیت (ع) در سراسر جهان می پردازند. بدیهی است در صورت ادامه یافتن این رفتار، ممکن است در هر نقطه از جهان به درگیری فیزیکی میان پیروان این دو مذهب اسلامی بی انجامد که بی شک در آن صورت نتایج آن وخیم و غیرقابل جبران خواهد بود.

    واکنش علمای سرشناس جهان تشیع
    گفتنی است نام چهره های سرشناس جهان تشیع که طی دو هفته گذشته بیانیه ای در این مورد صادر کرده اند، به شرح ذیل است:

    1- شیخ «حسن صفار» چهره سرشناس شیعیان عربستان سعودی: نباید اقدام فردی مانند شیخ «یاسر الحبیب» به بهانه ای برای زیرفشار قرار دادن دیگر شیعیان جهان مانند شیعیان عربستان تبدیل شود. دیدید که علمای شیعه هم آن را محکوم کردند.

    2- حجة الإسلام و المسلمین سید «کمال حیدری» از علمای عراق که در ایران اقامت دارد: اینگونه افراد جزو شیعیان افراطی و کم علم به شمار می روند و نباید کسی به آنها توجه کند.

    3- آیت الله شیخ «محمد علی العمری» چهره سرشناس شیعیان مدینه منوره: این اقدام را محکوم کرده و از آن اعلام برائت می کنم. ما به هیچ وجه به اقدامات اینگونه افراد اعتقاد و ایمان نداریم و همواره با آن مخالف بوده ایم. این یک اقدام شخصی بود.

    4- حجة الإسلام و المسلمین شیخ «علی رحمة» نایب رئیس مجلس علمای اسلامی بحرین: ما بطور قاطع مخالف اینگونه اقدامات هستیم زیرا چنین کارهایی فقط جبهه اسلام را تضعیف کرده و جبهه دشمنان اسلام را تقویت می کند.

    5- حجة الإسلام و المسلمین سید «هاشم سلمان» چهره سرشناس شیعیان سعودی: اکثر شیعیان مخالف این دسته اقدامات هستند. چنین رفتارهایی از هر کسی که سر بزند، توهین آمیز است و به هیچ وجه مورد قبول نیست و باید با آن مقابله شود زیرا جان بسیاری از مسلمانان را به خطر می اندازد.

    6- حجة الإسلام و المسلمین شیخ «عبدالجلیل السمین» امام جماعت مسجد فاطمه زهرا (س) در شهر الأحساء: فاعلان این اقدام، افرادی بد هستند که نمونه ای برای ایجاد فتنه فرقه ای و مذهبی به شمار می روند. از اهل سنت می خواهیم که همه شیعیان را مانند اینگونه افراد مپندارند.

    7- حجة الإسلام و المسلمین شيخ «محمد حسن الحبيب» از چهره های سرشناس شیعیان عربستان: از علمای اسلامی و عوام مسلمانان می خواهم که با اتحاد در مقابل چنین اقداماتی که توسط برخی افراد نادان رخ می دهد، بایستند. آنان مسلمانانی هستند که به اسلام ضربه می زنند.

    8- حجة الإسلام و المسلمین سید «منیر الخباز» خطیب سرشناس شیعیان سعودی: بیشتر علمای شیعه با پیروی از مولای خود علی (ع)، چنین اقدامات تحریک آمیزی را حرام دانسته و آن را محکوم می کنند.

    9- حجة الإسلام و المسلمین شیخ «علی آل محسن» از شیوخ شیعی عربستان سعودی: چنین اقداماتی به مثابه خطرناک ترین بیماری برای پیکره امت اسلامی به شمار می رود که هدف از آن تکه تکه کردن این امت است. انسان باید خود را قاضی قرار دهد و حکم کند که آیا چنین کاری درست بوده یا خیر.

    10- حجة الإسلام و المسلمین سيد «حسن النمر» از چهره های سرسناش شیعه در عربستان سعودی: از مراجع عظام تقلید می خواهیم که با صدور بیانیه هایی چنین اقداماتی را محکوم کنند زیرا بدون شک سکوت مرجعیت باعث می شود که برداشتی منفی از قضیه بشود و به معنی تأیید چنین کاری خواهد بود.

    11- حجة الإسلام و المسلمین سید «علی الناصر» وکیل حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» در عربستان: ما به شدت مخالف چنین رفتارهایی هستیم و آن را به طور قاطع محکوم می کنیم.

    شایان ذکر است دیگر چهره های شیعی عربستان مانند سيد عبدالله الموسوی، سید هاشم الشخص، شیخ عبدالجلیل البن سعد، شیخ علی آل محسن، شیخ غالب آل حماد، شیخ عبدالله خنیزی، شیخ محمد الجیرانی، شیخ حسین المصطفی، سید وجیه الأوجانی، شیخ ابراهیم الرضی، شیخ محمد العباد، شیخ عبدالمحسن النمر، نیز با صدور بیانیه های جداگانه یا طی اظهاراتی اینگونه اقدامات را محکوم کرده و پشت پرده آن را دشمنان اسلام دانستند.

    #2342

    دانش
    کاربر
    چرا حرف بی خود میزنی…؟ کجای این گفتار محکومیتی برای این خبیث ناصر مبغض دارد؟؟؟ یا بعبارتی دفاعی از ام المومنین دارد؟؟؟ شما برای توجیه معتقدات خوتان فقط لفاضی میکنید ورق سیاه میکنید ………
    #2343
    سبحان الله العلي القدير!

    كجا شيعيان تحت فشارند!؟

    در خليج كه حكومت و اداره هاى حكومتى را بدست دارند يا در عربستان كه در يك شهرك هم دهها حسينيه و مراسم بدتر از آن را آزادانه برپا می کنند!!؟
    این همه نگران حال شیعیان نباشید که اهل سنت مثل شما نیستند .

    نه حکومتهایشان تعصبی هستند مثل حکومت ولایت مطلقه ی شیطانی که دیگر جایی برای امام زمان و سلطه اش هم نگذاشتند و از سالهای سال دارند شمشیر امام زمان را علیه اهل سنت تیز کرده و بر گردنها فرود می آورند!
    راستی چرا برای علما و مراجعتان اینقدر اهانت به شریک و همتای پیامبر غیرقابل انکار است که تاکنون سخنی واضح علیه سخنان یاسر حبیبتان گفته نشده!؟
    چرا مرتب نوا و شعار سر می دهند که شیعیان زیر فشار قرار گرفته اند!؟
    کدام فشار؟! در کویت که ایرانی بر کرسی مجلس و وزارت نشسته اند و شخصی مثل مهری شده سید و شخصیت سرشناس کویتی!!! این آقا دخترش در مدرسه ی ایرانی درس می خواند و یک شبه هم سید شد و هم کویتی!!!

    #2344

    سجودی
    کاربر
    البته نماینده سیستانی در یک کشور سنی دو پهلو محکوم کرد اما خود سیستانی که در کشور خود حاکم است محکوم نکرد شاید دون شان اوست که در دفاع از ناموس پیامبر اظهارنظر کند او کارهای مهم تری دارد!!!
    و احمدی نژاد توهین به همسر سارکوزی را محکوم کرد ولی درباه توهین به زن پیامبر چیزی نگفت! شما دارید چه کسی را فریب میدهید؟
    #2345

    البته نماینده سیستانی در یک کشور سنی دو پهلو محکوم کرد اما خود سیستانی که در کشور خود حاکم است محکوم نکرد شاید دون شان اوست که در دفاع از ناموس پیامبر اظهارنظر کند او کارهای مهم تری دارد!!!
    و احمدی نژاد توهین به همسر سارکوزی را محکوم کرد ولی درباه توهین به زن پیامبر چیزی نگفت! شما دارید چه کسی را فریب میدهید؟

    #3024

    خراسانی
    کاربر
    این همه تقیه است. یاسرالحبیب پیروی از ملا باقر مجلسی میکندء اگر واقعا راست میگوید شما باید ملا باقر مجلسی را گمراه اعلان کنید.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.