عقاید پیروان کاک احمد مفتی زاده

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت عقاید پیروان کاک احمد مفتی زاده

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad2010 در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1817

    mohammad2010
    کاربر

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    دوستان و اساتید گرامی از شما خواهش می کنم به این سوال به صورت جامع و کامل و با استدلالهای قرآنی پاسخ دهید. جزاکم الله خیرا

    بنده مدتیست که با چند نفر از پیروان مکتب قرآن (همان پیروان کاک احمد مفتی زاده) آشنا شده ام و بعد از آشنایی مختصر با طرز فکر ایشان به کلی دیدگاهم نسبت به آنها عوض شد زیرا طرز نگرش آنها به دین به نظر من خیلی خطرناک است. از شما خواهش می کنم در این مورد به من کمک کنید.

    از جمله نظریات و تئوریهای ایشان که به نظر بنده می توانند خیلی خطرناک باشند:

    1- قائل به دو نوع رسالت برای رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم هستند: رسالت کبری و رسالت صغری

    می گویند رسالت کبری همانی بود که رسول الله در زمان حیات مبارک به انجام رساندند و رسالت صغری اینست که ایشان به اذن الله بعد از وفاتشان برای هدایت امت به خواب افرادی می آیند و ایشان را راهنمایی و ارشاد می کنند، و کاک احمد یکی از کسانی است که رسول الله به خوابش آمده و چند آیه از قرآن را برای او خوانده. و کاک احمد تفسیر درست آن آیات را یاد گرفته است.

    2- با کنار هم قرار دادن دو آیه

    “الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ”(زمر-18)

    “‏وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ‏”(فصلت-33)

    این عقیده را به طرفداران تازه کارشان القا می کنند که قول احسن همان است که کاک احمد مفتی زاده می گویند، و به عنوان دلیل، شهادت می دهند که کاک احمد هم داعی الی الله بودند (با بیان توصیفات مفصلی که یک داعی باید داشته باشد)، هم عامل به صالحات بودند و هم می گفتند من از مسلمانان هستم… همچنین این طرز فکر را به پیروان کاک احمد القا می کنند که تنها کسی که می توان دین را به درستی از او گرفت کاک احمد است. یعنی خود را مقلد صرف کاک احمد می دانند.

    نکته: بنده به یکی از دعوتگران ایشان گفتم که این آیه می تواند عام باشد و خود شما هم مشمول آن هستید زیرا همه خصوصیات ذکر شده در آیه را دارید، ولی او شروع کرد به بیان توصیفاتی از کاک احمد و گفت که در زمان حال تنها کسی که ما مشمول این آیه می دانیم کاک احمد است.

    ———————————————————————-

    نمی خواهم سایر نظریات ایشان از جمله در مورد “کفر و ایمان” و تایید “نظریه تکامل داروین” و “جعلی” دانستن بسیاری از احادیث و … را توضیح دهم چون به احتمال زیاد شما درباره آنها اطلاع دارید.

    مسئله مهمی که ذهن بنده را بسیار به خود مشغول کرده اینست که احتمالا پیروان مکتب همه سخنان کاک احمد را به این دلیل و بدون هیچ قید و شرطی قبول دارند که معتقدند کاک احمد توسط رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هدایت میشده اند. که اگر واقعا چنین تفکری در میانشان باشد، به نظرم شما هم با خطرناک بودن آن موافقید…

    بنابر این نکاتی که عرض کردم از همه دوستان آگاه و اساتید بزرگوار خواهش می کنم بر پایه قرآن (چون آنها هر حدیثی را نمی پذیرند)، نظرات و راهنمایی هایشان را دریغ نفرمایند و به بنده کمک کنند تا شاید بتوانم یکی از آنها را از اشتباه خارج کنم.

    درخواست: لطفا پاسخهای عزیزان حول این محور ها باشد:

    1-آیا چیزی به نام رسالت صغری یا کبری در دین اسلام وجود دارد؟

    2-آیا دیدن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در خواب می تواند حجت شرعی شود؟

    3-آیا تقلید فقط از یک شخص خاص به بهانه اینکه او دین را به طور صحیح از قرآن و سنت فهمیده است جایز است؟

    جزاکم الله خیرا

    #7785
    سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    فرمودی:1-آیا چیزی به نام رسالت صغری یا کبری در دین اسلام وجود دارد؟

    جواب:دوست گرامی با ختم نبوت رسالت هم قطع می شود زیرا ختم رسالت مستلزم ختم نبوت نیست، ولی ختم نبوت مستلزم ختم رسالت است، و برای همین پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند : « انه لا نبی بعدی» بعنی: «هیچ پیامبری بعد من نیست»، و نفرمود : « لا رسول بعدی». از این فهمیده می شود که بعد از پیامبر صلی الله علیه وسلم نه هیچ رسولی می آید و نه هیچ پیامبری، بلکه او خاتم انبیاء و مرسلین علیهم الصلاة و السلام است».

    نبی:به سوی قوم مؤمن به شریعت رسول قبل از خود ارسال شده تا آنها را بیاموزد و بین آنها داوری نماید، دلیل:«إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًی وَنُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُواْ» (مائده 44). یعنی: «ما تورات را ( بر موسی) نازل کردیم که در آن رهنمودی (به سوی حق) و نوری (زداینده تاریکیهای جهل و نادانی) بود. انبیاء که تسلیم فرمان خدا بودند با آن برای یهودیان حکم میکردندr

    رسول:به سوی قوم کفار تکذیب گر فرستاده شده،

    با توجه به این سخنان باید گفت که ب ختم نبوت رسالت هم قطع شده و این سخن عبثی می باشد که کاک احمد رسول صغری است و خود کاک احمد هیچوقت چنین ادعایی ننموده است و معتقدین به عدم ختم نبوت و رسالت بایستی از این کفر اشکار توبه کنند چرا که این سخن انان با سخن بهاییان و قادینیان هیچ تفاوتی ندارد و در عمل در واقع یکی هستند.

    فرمودی:2-آیا دیدن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در خواب می تواند حجت شرعی شود؟

    [جواب:خیر این گونه سخنان بر روی تار عنکبوت بنا یافته و هیچ اساس شرعی ندارد .انچه در اسلام حجیت دارد چند ابزار است اول-قرآن دوم -حدیث صحیح سوم-اجماع چهارم -قیاس جلی . و اگر سخن یا عملی موافق این 4ابزار باشد حجیت دارد و غیر ان حجیتی ندارد . اگر قرار است با دیدن خواب حجیت یابیم بایستی گفت که فردا هر شخصی می تواند یک ادعا بکند که پیامبر را در خواب دیده است که رسالتش را موقت به او داده تا ابلاغ شود و این نوعی هرج و مرج به نام دین به پا می کند

    #7786
    فرمودی:3-آیا تقلید فقط از یک شخص خاص به بهانه اینکه او دین را به طور صحیح از قرآن و سنت فهمیده است جایز است؟

    جواب:خیر جایز نیست . الله دو مصدر را عاری از خطا دانسته . اهل اسلام دو سرچشمه دارند و الله ما را موظف به تقلید از این دو اصل نموده است:

    يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِي شَيْ ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِيلًا (نساء، 59). (اى مؤمنان از خداوند و پيامبر و اولو الامرتان اطاعت كنيد، و اگر به خداوند و روز بازپسين ايمان داريد، هر گاه در امرى [دينى ] اختلاف نظر يافتيد، آن را به [كتاب ] خدا و [سنّت ] پيامبر عرضه بداريد كه اين بهتر و نيك انجام تر است)

    وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقاً

    ترجمه :

    و كسي كه از خدا و پيغمبر ( با تسليم در برابر فرمان آنان و رضا به حكم ايشان ) اطاعت كند ، او ( در روز رستاخيز به بهشت رود و همراه و ) همنشين كساني خواهد بود كه ( مقرّبان درگاهند و ) خداوند بديشان نعمت ( هدايت ) داده است ( و مشمول الطاف خود نموده است و بزرگواري خويش را بر آنان تمام كرده است . آن مقرّباني كه او همدمشان خواهد بود ، عبارتند ) از پيغمبران و راستروان ( و راستگوياني كه پيغمبران را تصديق كردند و بر راه آنان رفتند ) و شهيدان ( يعني آنان كه خود را در راه خدا فدا كردند ) و شايستگان ( يعني ساير بندگاني كه درون و بيرونشان به زيور طاعت و عبادت آراسته شد ) ، و آنان چه اندازه دوستان خوبي هستند !

    وحتی امامان اریعه که بعد از انان دنیا مانندشان را به خود ندیده همواره ما را رهنمون به مصدر نموده اند:کتاب الله و سنت رسول الله .و اگر چنانچه اقوال امامان اربعه را خواستید بنده ان را خدمتتان ارایه می دهم

    نکته دیگر که اشاره نمودی:نظریه داروین

    جواب:این نظریه در کتاب نیرنگ تکامل اثر دکتر هارون یحیی مفصل پاسخ داده شده و از شما میخواهم برای بطلان این نظریه آن را مطالعه فرمایید

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.