عبدالله ابن سبأ بنیانگذار مذهب شیعه

Home انجمن ها گفتگوی ازاد عبدالله ابن سبأ بنیانگذار مذهب شیعه

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  مراد اسلامی در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1551
    عبدالله بن سبأ یک یهودی مسلمان نمای منافق بود و از کشی و نوبختی و دیگران، عبارت‌هایی دال بر این مطلب بیان شد. برای اثبات یهودی ‌بودن ابن سبأ، نیاز به اسناد بیشتری نیست، ولی برای اطلاعات و بهره‌ی بیشتر، بعضی از آنچه را که کشی از زین‌العابدین علی بن حسین – امام چهارم شیعیان – نقل کرده، ذکر می‌کنیم.
    علی بن حسین گفت: خدا لعنت کند کسی را که بر ما دروغ می بندد. وقتی عبدالله بن سبأ را به یاد می آورم، بیزار می شوم. به راستی او به فتنه‌ی بس عظیمی پرداخت که حق آن را نداشت. خدا او را لعنت کند! به خدا قسم، علی بنده‌ی صالح خدا و برادر پیامبر خدا بود. او تنها با فرمانبرداری از خدا و پیامبر خدا به این حرمت دست یافت.
    باز هم کشی روایتی دیگر از عبدالله بن سبأ ذکر می‌کند و می‌گوید: ابوعبدالله (جعفر رحمه الله) گفت: من اهل خانواده‌ای هستم که همه راستگو هستند اما از دروغگویی‌ که بر ما دروغ می‌بندد، هیچ‌گاه در امان نبودیم و با دروغ‌هایی که بر ما می‌بندند راستگویی ما را نزد مردم لکه‌دار می‌کنند. فرستاده‌ی خدا صلی الله علیه و آله و سلم در گفتار راستگوترین انسان بود اما مسیلمه به نام ایشان دروغ می گفت و امیرمؤمنان نیز، راستگوترین فرد پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود، کسی هم که به حضرت علی دروغ نسبت می‌داد و برای تکذیب صداقت و راستگویی حضرت علی تلاش می‌کرد و حتی بر خدا افتراء می زد، کسی جز عبدالله بن سبأ نبود.
    طبری در تاریخ خود آورده است که: عبدالله بن سبأ هنگامی که وارد شام شد، به ابوذر رسید و او را علیه معاویه رضی الله عنه تحریک کرد و گفت: معاویه می‌گوید: مال، مال خداست. همه چیز مال خداست. مقصود معاویه رضی الله عنه این است که مال را به غیر از موارد مصرفِ مسلمانان، جمع آوری و ذخیره کند. سپس عبدالله بن سبأ نزد ابودرداء رفت. ابودرداء به او گفت: تو کی هستی؟به خدا قسم تو را یهودی می‌پندارم.

    تلاش ابن سبأ برای فتنه و فساد
    دوم- تمام مورخان شیعه و سنی اتفاق‌نظر دارند که ابن سبأ آتش فتنه و فساد را شعله‌ور کرد و بین شهرها و روستاها برای تحریک و اغراء علیه امیرمؤمنان و خلیفه‌ی مسلمانان؛ عثمان ذی‌النورین رضی الله عنه ، رفت و آمد می‌کرد. این ملعون، با گروه‌های یهودی بود. آنها بودند که آتش نافرمانی را شعله‌ور کردند و هر وقت زبانه‌ها رو به خاموش شدن می‌رفتند، دوباره آن‌ها را شعله‌ور می‌کرد. ابن سبأ از شهری به شهر دیگر و از روستایی به روستای دیگر جهت فتنه انگیزی و آشوب میان مسلمانان در جولان بود.
    شایان ذکر است که طبری و دیگر تاریخ ‌نگاران، انتقال او را از مدینه به مصر و بصره و مهمان ‌شدنش نزد حکیم ابن جمیله و اخراج او از بصره و رفتنش را به فسطاط ذکر می‌کنند. هدف او از رفتن به آنجا سم‌پاشی افکار و دل ها و به دام انداختن‌ اهالی آنجا بود.
    او یهودی‌زاده ای است که میان مسلمانان آمد و رفت می‌کند و میان آنان تباهی و جدایی، به وجود می‌آورد و وحدت و یکپارچگی مسلمانان را از بین می برد و جمع مسلمانان را در پس پرده‌ی پیروی از علی رضی الله عنه به تفرق می‌کشاند و شوکت آنان را از هم می‌پاشید. تمام این فتنه‌ها، طبق نقشه‌ای اجرا می‌شد که او و یاران یهودش، کشیده بودند.

    طعن در یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم
    سوم- نوبختی اظهار داشته که عبدالله بن سبأ اولین کسی بود که به حضرت ابوبکر و حضرت عمر و حضرت عثمان ناسزا می گفت و از آن روز تاکنون شیعه به این عقیده تمسک جسته و بر آن متحد شده اند، تا جایی که هر کس خلفاء و وزراء و سه یار پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را ناسزا نگوید و از آنان عیب و ایراد نگیرد، شیعه نیست.

    به نقل از: شيعه و سنت، تأليف: إحسان إلهي ظهير

    #2209

    rrw
    کاربر
    دوست عزيز اينکه مطلبي را از يک سايت ديگر کپي کرده و عينا در اينجا قرار دهي اشکال ندارد. ولي حداقل عنوان درستي براي آن انتخاب کن. آخر از کجاي اين نوشته، خواننده بايد متقاعد شود که عبدالله‏بن‏سبا سازنده شيعه است. نقد شخصيت عبدالله‏بن‏سبا ملعون (نزد شيعه وسني) يعني اثبات اينکه وي شيعه را ابداع کرده!
    در هرصورت پاسخ چنين شبهاتي در مقاله” ايران چگونه شيعه شد” در همين تالار(در فيلد بررسي مسائل تحريف کتابها) آورده شده است.

    #3436

    fandogh
    کاربر
    به نظر من این نوشته سراسر تهمت و بهتان است. من شیعه هستم و مدتی است روی عقاید اهل سنت تحقیق می کنم. اولین چیزی که فهمیدم این است که رسول اکرم آن قدر در تربیت جامعه کشیدند تا به حدی که از همه صحابه افرادی با ایمان و عادل ساختند.
    تعریف صحابی هم دقیق و مشخص است: کسی که در حال اسلام پیامبر را دیده باشد.
    تعریف اسلام هم مشخص است. اگر کسی شهادتین بگوید، مسلمان است. (البته که همه مسلمانان در یک درجه اعتقادی نیستند.)
    عبد الله بن سبا هم قطعا در تعریف صحابه می گنجد بنا بر این هر کس چنین تهمت های ناروایی را به یکی از صحابه رسوا الله بزند، قطعا از تهمت زنندگان است.

    ارادتمند
    فندق

    #3471

    سعدی
    کاربر
    بسمه تعالی
    جناب فندق متوجه کلامت باش چرا یک سازنده شیعه یهودی را صحابه میخوانی
    اگه تعریف صحابه فقط دیدن پیامبر(ص) باشه حتماً دیگه همه کفار از جمله ابوجهل . ابولهب هم بایستی صحابه خوانده شوند در حالی که حرفت تناقض داشت اول گفتی که صحابه کسی است که در حال اسلام پیامبر (ص) را دیده باشد در حالی که ابن سبا منافق یهودی جز سازنده فتنه کس دیگری بیش نبود که در کتب شیعه نیز آمده که اولین کسی که در شأن حضرت علی غلو کرد ابن سبا نادان بود. همچنین همو بود که ادعای عصمت و امامت را برای حضرت علی کرد.
در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.