Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › طلب کمک وتوسل به غیر الله شرک است
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط سجاد در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2593شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2603سلام علیکم
خوشبختانه من که در قم زندگی می کنم و اجدادم تماما شیعه هستند و حتی پدر بزرگم یکی از تکیه های قدیمی قم را دارد به شکرانه الله تعالی فهمیدم که حقایق در نزد اهل سنت بیشتر است الانم مثل آنها اعمال انجام میدهم باید تعصبات و حب ها را کنار گذاشته و به دنبال دین آبا و اجداد خود ندوید و حبتون را به جای حسین رضی الله عنه به خدا بیشتر کنید بعدا ببینید کی راست می گوید!!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3257به نام خدا
آقا فرید سلام
اگر اینگونه اظهار نظرها مدرک بود که بنده 1000 نفر را می آوردم که سنی بودند و بعد دریافتند که حقایق در نزد شیعه بیشتر است
نه از کسانی که پدربزرگشان شخص معتبری بوده بلکه از علمای اهل سنت.
برویم به فکر آوردن و پیدا کردن حقایق باشیم نه صحبت مبهم از حقایق .والسلام علی من اتبع الهدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3259
ناشناسسلام جناب سجاد. چند سوال:
1- اگر مطلقا خواندن غیر خدا در هر حالی شرک است شما چرا وقتی مریض می شود دکتر می روی؟؟؟؟!!!! چرا وقتی گرسنه می شوی می روی رستوران و مغازه خوراکی؟؟؟؟!!!!1 چرا وقتی می خواهی خانه بسازی به ینا و مهندس مراجعه می کنی؟؟؟؟؟!!!!!! چرا وقتی می خواهی درس یاد بگیری به استاد و معلم مراجعه می کنی؟؟؟؟!!!!! آیا اینها خواندن غیر خدا نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!! خوب همه اینها را از خود خدا بخواه
2- نظر شما در مورد این آیات چیست:
1- يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون
2- وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَّلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيْماً
3- قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
4- قالُوا يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئين
3- نظرتان در مورد این احادیث چیست(از منابع خودتان):
1- أصاب الناس قحط في زمن عمر رضي الله عنه، فجاء رجل إلى قبر النبي صلى الله عليه و سلم فقال: يا رسول الله! استسق لامتك، فإنهم قد هلكوا، فأتى الرجل في المنام فقيل له : ائت عمر فأقرئه السلام ، وأخبره أنكم مسقون و قل له : عليك الكيس ! عليك الكيس ! فأتى عمر فأخبره فبكى عمر ثم قال : يا رب لا آلو إلا ما عجزت عنه.
المصنف لإبن أبي شيبة الكوفي، ج7، ص483 ـ فتح الباري لإبن حجر، ج2، ص412 ـ تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج44، ص345 وج56، ص489 ـ الدرر السنية في الرد على الوهابية لأحمد زيني دحلان، ص9 – تاريخ الإسلام للذهبي، ج3، ص273 ـ البداية و النهاية لإبن كثير، ج7، ص105 ـ تاريخ الطبري، ج3، ص192 ـ كنز العمال للمتقي الهندي، ج8، ص431 ـ الكامل في التاريخ لإبن الأثير، ج2، ص556 ـ الإصابة لإبن حجر، ج6، ص216
2- قال أقبل مروان يوما فوجد رجلا واضعا وجهه علي القبر فقال أتدري ما تصنع فاقبل عليه فإذا هو أبو أيوب فقال نعم جئت رسول الله صلي الله عليه وسلم ولم آت الحجر سمعت رسول الله صلي الله عليه وسلم يقول لا تبكوا علي الدين إذا وليه أهله ولكن ابكوا عليه إذا وليه غير أهله.
مسند احمد، ج5، ص422 ـ المستدرك علي الصحيحين للحاكم النيشابوري، ج2، ص515شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3260
ناشناسادامه روایات
3- اللهم انا كنا نتوسل إليك بنبينا صلي الله عليه وسلم فتسقينا وانا نتوسل إليك بعم نبينا فاسقنا قال فيسقون.
صحيح البخاري، ج4، ص209
4- حدثنا أبو سعيد عمرو بن محمد بن منصور العدل ، ثنا أبو الحسن محمد بن إسحاق بن إبراهيم الحنظلي ، ثنا أبو الحارث عبد الله بن مسلم الفهري ، ثنا إسماعيل بن مسلمة ، أنبأ عبد الرحمن بن زيد بن أسلم ، عن أبيه ، عن جده ، عن عمر بن الخطاب رضي الله عنه ، قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « لما اقترف آدم الخطيئة قال : يا رب أسألك بحق محمد لما غفرت لي ، فقال الله : يا آدم ، وكيف عرفت محمدا ولم أخلقه ؟ قال : يا رب ، لأنك لما خلقتني بيدك ونفخت في من روحك رفعت رأسي فرأيت على قوائم العرش مكتوبا لا إله إلا الله محمد رسول الله فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلق إليك ، فقال الله : صدقت يا آدم ، إنه لأحب الخلق إلي ادعني بحقه فقد غفرت لك ولولا محمد ما خلقتك »
مستدرک للحاکم حدیث4194
5- حدثنا أبو العباس محمد بن يعقوب ، ثنا العباس بن محمد الدوري ، ثنا عثمان بن عمر ، ثنا شعبة ، عن أبي جعفر المديني ، قال : سمعت عمارة بن خزيمة ، يحدث عن عثمان بن حنيف ، أن رجلا ضريرا أتى النبي صلى الله عليه وسلم فقال : ادع الله أن يعافيني . فقال : « إن شئت أخرت ذلك وهو خير ، وإن شئت دعوت » . قال : فادعه . قال : فأمره أن يتوضأ فيحسن وضوءه ، ويصلي ركعتين ويدعو بهذا الدعاء فيقول : « اللهم إني أسألك ، وأتوجه إليك بنبيك محمد نبي الرحمة ، يا محمد إني توجهت بك إلى ربي في حاجتي هذه فتقضى لي ، اللهم شفعه في وشفعني فيه »
همان منبع حدیث1128-سنن ترمذی حدیث3927
علی الحساب اینها را جواب دهید تا برویم سراغ بقیه مسائلشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3267آقا سجاد چی شد؟
به قول مولایم حسین ع اگر دین نداری لااقل آزادمرد باش و وقتی در برابر یک استدلال محکم قرار می گیری به جای سکوت حداقل مرد باش و بپذیر.
اگر قرار باشه من فقط به فکرکرسی نشوندن حرفم باشم و کاری به کار استدلال طرف مقابل نداشته باشم پس فایده بحث چیه؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3269الله سمیع استاگر تو یک لحظه یکی از تهران 10تا از مشهد و 20تا از قم خلاصه هزار نفر امام رضا را به دعا بخوانند صدای کدومو میشنود
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3270اگر یه کافر که خدا را قبول ندارد همین سوال را از درباره خدا بپرسه چه جوابی می دی همون جواب را من در مورد امام رضا علیه السلام به تو میدم
خیلی واضحه وقتی خداوند جل جلاله در حدیث قدسی به این مضمون می فرماید که اگر شما بندگی مرا کنید شما را مثل خودم می کنم به این ترتیب خیلی روشن است که حضرت رسول که درود خدا بر او وآل باد و هچنین امامان معصوم می رسند به مقامی که می شوند عین الله ، یدالله ، ازن الله و…
چرا اهل سنت اینقدر کوته نظرند و همه چیز را فقط می خواهند به چشم سر ببینند تا باور کنند چرا نمی پذیرند انسان می تواند برسد به قاب قوسین او ادنی
به خدا سوگند تا وقتی عناد باشد راجع به هیچ استدلالی حتی فکر هم نمی کنید چه برسد به پذیرش آن
با وجود عناد بحث بی فایده است فقط خستگی باقی می ماند و دیگر هیچ
یا علی ای اخاالرسول در غیر از رسول و تو علم و تواضع و شجاعت و شفقت را در هیچ کس جمع ندیدمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3275آره
راست میگی مثل خدا شدن
یک وقت دست به خلقت نزنند صفات خدایی رسیددیگه (سمیع و…)
مخلوقات نسازن آ
ببین اصلا چرا واسطه مگه نمیگی مثل خدا شدن صفات خدا را گرفتن
بگو خودشون بدن بهشون بگو ما این حاجت داریم مستقیم
ایاک نعبد و ایاک نستعین(البته برای 13 نفر خدا + امامان)حقیقتش تو قرآن بود که غیر از خدا کسی از دلها خبر نداره
بعد این سوال ذهنی من بود که خدایا عجیبه بعضی از انسانها را از عبادت در نوعی به کلی محروم کردهآره
اونایی که لال هستن چطور واسطه کنن؟؟!! حقیقتش عجب هوشی دارید شما چقدر زیبا جواب سوال ذهنی من را دادید
تازه فهمیدم که امامان هم به درجه خدایی رسیدن و از دلها هم خبر دارند پس انسانهای لال از این به بعد تو دلشان از امامان کمک بخواهندیک سوال دیگه تو دلم این بود
مگه بهشتی ناراحتی میبینه مگه سخن بیهوده میشنوه؟؟؟! نه
بعد با خود گفتم چطور امامان مارا می بینند و می شنوند بعد ناراحت نمیشوند تازه با گفته شما حقیقت را یافتم چنان بینایی دارند تو یک لحظه کل ایران را دیده و شنیده و حاجت 100ها نفر را شنیده
چقدر باهوشید چقدر علمی وبدون تعصب هستید چقدر بینا!!
که امامان به درجه صفات خدایی رسیدن اصلا ناراحت نمیشوندیک سوال دیگه ذهنمو مشغول کرده بود که چرا نماز جنازه با توجه به تسبیحات رکوع و سجود نداره(چه دلیل داره خدا که نزدیکتره از مرده شنواتره پس چرا نماز جنازه رکوع نداره)
و چرا بعضیا تو امام رضا نماز میخوانند رکوع و سجود انجام میدهندحقیقتش باز هم گفته شما چشمان من را باز کرد اونا به درجه خدایی رسیدن پس جایز سجده بریم براشون
یک سوال دیگه این بود که خدا تو قرآن میگه
وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا
مساجد فقط برای خداست کسي را در كنار خدا به كمك نخوانيدپس چرا بعضیا تو دعا دست حاجت افراد دیگر را میخوانند
حقیقتش شما باز هم گل گفتی مثل یه بلبل گفتی
چون به درجه خدایی رسیدن پس جایزه
چقدر شما بلندنظرین
چقدر بلند فکروَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ ﴿غافر۶۰﴾
پروردگار شما گفته است مرا بخوانيد تا (دعاي) شما را اجابت كنم، كساني كه از عبادت من تكبر ميورزند به زودي با ذلت وارد دوزخ ميشوند.
گفت کسانی که منکر عبادت من می شوند یعنی برادر ، خواهر دعا هم عبادت است!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3276شما گفته بودین اگه یک کافر که خدا را قبول ندارهخوب حقیقتش از لحاظ روانشناسی مغزش هنگ میکنه و وقتی میبینه 13 نفر چنین قدرتی دارند که صدای هزاران نفر را در یک لحظه می شنونو و می بیینند و بر جهان تسلط دارند
100 در 100
هنگ میکنه فکر میکنه 13 تا خدا استاگر مسیحی باشه هم هنگ میکنه و هم خوشحال میشه از 3تا خدا 13تا شدن
اگر سنی باشه حقیقتش مات جوابهای کوبنده و دندان شکن شما میشه!!
راستی برادر یک پیشنهاد شما برین کتاب تعلیمات دینی پینجم ابتدایی هم یک ورقی بزنید شاید راجع به توحیداسماوصفات چیزی دیدید
موفق باشیدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3380توسل به این معنا نیست که متوسل بین خود و خدای خود واسطه میگیرد تا لازمۀ آن پذیرش شرک باشد، بلکه واقعیت این است که متوسل، جز خدا را نمیخواند و تنها بر اساس آیۀ شریف ﴿وابتغوا إلیه الوسیله﴾ از وسائلی که او را به خداوند میرساند، استعانت میجوید. مسئلۀ توسل یک مسئلۀ طبیعی است. همانطور که هرگاه انسان نیروی لازم برای انجام فعالیتی را در خود نیابد از دیگران کمک میگیرد در اینجا نیز چون فرد نیروی معنوی لازم برای رسیدن به خدا را در خود نمییابد از وسائلی که او را به خدا برساند بهره میگیرد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4293جناب شیعیان شما تا کی می خواهید از عقل خود استفاده کنید،ببینید ما معتقدیم هرکس عقیده داشته باشد: حضرت رسول ص حاضر وناظر است وهرمکان صدایم را میشنود موجب کفر است. دوستان اگر گوینده یامحمدص فاقد عقاید ذکرشده باشد، بلکه آن جملات را محض به خاطر تخیل و انداز شاعرانه خطاب می کند جایز است. چنان که اهل معانی، بعضی مواقع معدوم را موجود غایب را حاظر”فرض” کرده و خطاب می کنند، این یک نوع بلاغت است که در قران به کثرت وجود دارد. و در شعر و نظم بدون نکیر کسی، نزد اهلسنت بلااشکال است. بلکه این از آثار محبت است. لهذا در عشق و ذوق بلاعقیده به حاظر و ناظر بودن!، کلمات خطابیه گفتن حرجی نیست. و البته سعی شود از این جمله کلمات بخاطر غلو پرهیز شود. دوست شیعه از ابن تیمیه دلیل نیار چون خودشون هم باید از قران و احادیث دلیل بیاورند.
راستی جنابان شیعه خدای قادر که به زعم شما به ایمه قدرت شفاعت داده است! باید بدانید باز هم نباید از مرده طلب کرد چون فرشتگان چنان قدرتی از طرف خداوند به آنان رسیده! می توانند کاری بکنند که…… پس باز هم نباید از غیرالله طلب شفاعت کرد.
و دوستمان گفت تو نزد دکتر برای شفا میروی شرکه؟؟ دوست من این دکتر خودش زنده است و خداوند آو را توانایی های لمسی سمعی وبصری در این دنیا و جلو چشم ما، نزد ما وسیله ی درماااانمان قرار داده و استدلالتان بیهوده است چون من که بروم پیش دکتر اون خودش با دستاش از دوا استفاده می کند که با علم دنیوی وباتوکل بخدا به درمانم می پردازد. ولی شما میروی پیش جناب رضا ازش کمک میخوای! حالا میگی یا رضا مدد! برادرم ببین چقدر فرق میان شرک و مثالت است!!! شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4294مدد جویی از انبیا و امامان(ع) و همچنین سایر بزرگانی که فوت کردند شرک است. قال الله تبارک وتعالی: (ولاتدع من دون الله ما لا ینفعک و ولأ یضرک فإن فعلت فإنک إذا من الظالمین-یونس۱۰۶).کما قال الله تعالی: (والذین یؤتون ما آتوا و قلوبهم وجله أنهم إلی ربهم راجعون-مومن۶۰).
و قال فی مقام آخر: (و إذا سألک عبادی عنی فأنی قریب اجیب دعوة الداع إذا دعان فلیستجیبوا لی ولیؤمنوا بی لعلهم یرشدون-بقره۱۸۶)
پس اگر معتقد باشد آن افراد فوق الذکر به او مدد می کند و یا صدای مرا می شنود! مشرک است، زیرا مددگار فقط ذات خداست که واجب وخالق و ناظر و سمیع وبصیر است و این صفات فقط وفقط مختص او تعالی هست
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4306اولا شما باید نگاهی به شان نزول آیه بیاندازید. این آیه به وضوح به بت ها اشاره دارد.ثانیا ما یدوعو نمی کنیم یعنی قدرتی سوای قدرتی که خدا دارد برای ائمه متصور نیستیم. توسل می کنیم و شفاعت می طلبیم و واسطه قرار می دهیم. شما البته به وساطت حضرت نبی ص و شفاعتش در قیامت اعتقاد دارید.
ثالثا آیه تصریح می کند که مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِالْقِيَامَةِ اما اگر شما به اماکن متبرکه بروید مردمی را می بینید که حاجت گرفته اند و هر روز می بینیم افراد زیادی را که با وسطت ائمه و اذن الهی شفا می یابند.
رابعا در زمان پیامبر بسیار بودند که به ایشان متوسل می شدند ولی همه می دانستند که هر چه می کند به اذن الهی و قدرت اوست.
خامسا شهدا زنده اند و ائمه همه شهید شدند پس ما به مردگان متوسل نمی شویم شهدا نزد پروردگار روزی داده می شوند و ما از روزی آن ها بهره می گیریم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4307توجه کنید آقای حنفی.آیا اگر شما برای درمان پیش طبیب یا کسی من دون الله رفتید با اینکه می دانید مشرک هستید؟
آیا اگر برای کمک به پلیس و دادگاه متوسل شدید مشرک هستید؟
آیا اگر برای کمک مالی به بانک و وام متوسل شدید کافر هستید؟
چرا همه چیز را از خدا نمی طلبید؟؟؟؟
ولاتدع من دون الله ما لا ینفعک و ولأ یضرک فإن فعلت فإنک إذا من الظالمین
ائمه جزء ما لا ینفعک و ولأ یضرک نیستند. این آیه برای بت پرستانی که معتقد بودند بت از ذات خودش قدرت دارد است. آن ها بت را می پرستیدند ما ائمه را نمی پرستیم. چرا مسائل را خلط می کنید. این آیه می خواهد بگوید بت که قدرتی ندارد چرا احمقانه از آن ها می خواهید. شفاعت نمی تواند بکند ولی شخص پیامبر آیا شفاعت نمی کند؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
جناب سجاد عزیز :
کمی آرامتر !!!!
این روایتی که بنده از قول ابی بکر بیان کردم دقیقا متضمن مطالبی است که عقاید شما وهابی ها را مورد نقض قرار می دهد …. برای همین بود که مدیران عادل(!) تاپیک آن را حذف کردند تا مبادا آبروی شما برود !!!!
شما وهابی ها می گویید که از غیر خدا حاجت نخواهیم …
حال مطلب اصلی این است که آیا حاجت خواستن از زنده صحیح است یا از مرده !!!
قرآن می گوید که حاجت خواستن از غیر خدا صحیح است مانند حاجت خواستن برادران یوسف علیه السلام از حضرت یعقوب علیه السلام ..
در مقابل این آیه ، وهابی می گویند که وی زنده بود برای همین از او حاجت خواستند ( این حرف دقیقا مخالف اطلاق عام آیه است ) ولی مرده ها صدای ما را نمی شنوند و نباید از آنان چیزی خواست !!
حال سوال من این است که آیا ابی بکر نمی دانست که مرده صدا نمی شنود ، پس برای چی با مرده صحبت کرد و قربون صدقه وی رفت ؟؟؟
(( اینکه اعتقاد اهل سنت این است که پیامبر از ما برتر است و از این حرفها اصلا جواب ما نیست ، بلکه عمل ابی بکر بر خلاف عقیده وهابی ها می باشد ))
حال بد نیست که روایات اهل سنت را مشاهده نماییم که آیا توسل به غیر خدا جایز است یا خیر !!!
دارمی در سنن خود به نقل از اوس بن عبدالله چنین می گوید :
” قحط أهل المدينة قحطا شديدا فشكوا إلى عائشة فقالت انظروا قبر النبي صلى الله عليه و سلم فاجعلوا منه كووا إلى السماء حتى لا يكون بينه وبين السماء سقف قال ففعلوا فمطرنا مطرا حتى نبت العشب وسمنت الإبل حتى تفتقت من الشحم فسمي عام الفتق “
( مردم مدینه دچار قحطی شدید شدند و به عایشه شکوه کردند. عایشه گفت: به سوی قبر پیامبر صلیاللّهعلیهوآله بروید و دریچهای از آن به سوی آسمان باز کنید تا میان قبر و آسمان سقفی نباشد.
راوی گوید: چنین کردند. پس از آن‚ چنان بارانی بر ما بارید که گیاهان روییدند و شتران فربه شدند ….. )
( سنن الدارمي ، ج 1 ص56 ،اسم المؤلف: عبدالله بن عبدالرحمن أبو محمد الدارمي الوفاة: 255 ، دار النشر : دار الكتاب العربي – بيروت – 1407 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : فواز أحمد زمرلي , خالد السبع العلمي )
محقق کتاب ” سنن الدارمی ” در ذیل این روایت چنین می گوید :
” قال حسين سليم أسد : رجاله ثقات وهو موقوف على عائشة “
***
البته آلبانی وهابی در ” التوسل انواعه و احکامه ” ص 128 به این روایت ایراد کرده است به 2 دلیل :
دلیل اول : وجود راوی به نام ” سعید بن زید “
مردود است زیرا ” سعید بن زید ” از راویان مسلم می باشد و ابن معین وی را توثیق کرده است …
بنابر قواعد رجالی اهل سنت ، هر کس که بخاری و مسلم از آن روایت نقل کرده باشند محکوم به توثیق است .
دلیل دوم : اختلاط راوی ابو نعمان
مردود است زیرا دارقطنی در مورد راوی می گوید :
” تغیر باخره و ما ظهر له بعد اختلاط حدیث منکر و هو ثقه ” ( در آخر عمرش دیوانه شد ولی بعد از اختلاط او ، روایتی از وی نقل نشده است و او ثقه می باشد )
جرح ابن حبان در مورد وی نیز مردود است و ذهبی آن را رد کرده و احتجاج به قول دارقطنی می کند … ابن حجر در تهذیب التهذیب ج 9 ص 359 آن را بیان کرده است …
پس روایت صحیح می باشد ….
************************
در مورد درخواست امیرالمومنین علیه السلام از پیامبر :
حقیر کلام ایشان را در هنگام غسل و تدفین پیامبر بیان می کنم … یعنی زمانی که پیامبر فوت کرده و به قول شما وهابی ها : چون مرده است ، چیزی نمی فهمد و نمی شنود !!!!
آنچنان که در ” نهج البلاغه ” آمده و ابن عبدالبر نیز در “التهمید” ج 2 ص 162 بیان نموده است ، امیرالمومنین علیه السلام چنین می فرماید :
” بابى انت و امي يا رسول الله لقد انقطع بموتك ما لم ينقطع بموت غيرك من النبوة و الانباء و اخبار السماء… بابي انت و امي اذكرنا عند ربك و اجعلنا من بالك “
( پدر و مادرم فداى تو باد اى رسول خدا، با مرگ تو چيزى منقطع گرديد، كه با مرگ ديگران منقطع نگرديده بود; با مرگ تو رشته نبوت و وحى گسسته شد… پدر و مادرم فداى تو باد، ما را نزد خدايت به يادآور، ما را به خاطر داشته باش )
مصادیق توسل در قرآن و سنت بسیار است …. اندکی مطالعه نمایید و کوکورانه پیروی از ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب و آلبانی و ابن الهادی و غیره نفرمایید !!!!