طلب کمک وتوسل به غیر الله شرک است

Home انجمن ها مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ طلب کمک وتوسل به غیر الله شرک است

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  سجاد در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 30)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1282

    سجاد
    کاربر

     بنده سوالی از اهل تشییع دارم این آیه را چطور معنی می کنند و توسل و کمک از امامان خویش را چطور توجیه می کنند؟ آیا کار ایشان در این مورد شرک خالص نیست:

    وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿الأحقاف: ٥﴾ و كيست گمراه‌تر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مى‌خواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعايشان بى‌خبرند.

    ؟؟؟

    #2289

    hamshahri
    کاربر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    جناب سجاد عزیز :

    باز هم برای شما تکرار می کنم .

    در این آیه هم باز اصل مطلب در مورد " یدعو من دون الله  " می باشد !!!!

    آیا هر گونه خواندن در نزد شما شرک است ؟؟ اگر هست بفرمایید تا مصادیق شرک برخی از بزرگان شما را بیان کنم !! حتی ابن تیمیه !!!

    اگر هم نیست ، پس کمی تعقل کنید و بفهمید که طلب درخواست از کسی اصلا به مثابه عبادت او نیست !!!

    #2399

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    آقا سجاد سلام بر شما. لطفا اول عنوان را اصلاح کنید، تا بعد به بحث بپردازیم إن شاء الله.

    توحید … شرک است

    #2401

    سجاد
    کاربر
    سلام
    بنده معذرت می خواهم این موضوع اشتباه نوشتم ولی حالا شما گیر دادی به او بحثت را شروع کن اون خیلی مشکل پیش نمی اوردباز هم بابت این موضوع معذرت می خواهم
    #2409

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    با عرض پوزش از آقا سجاد عزیز!

    متاسفانه بنده فعلا وقت ندارم. شما می توانید به تفاسیر ما مراجعه کنید و توضیحات علمای ما را ببینید.

    با تشکر

    #2411

    سجاد
    کاربر

     سلام علیکم 

    خواهش می کنم جناب اقای محمد بدلی عزیز ولی فکر نکنم وقت نداشته باشی چطور وقت فحاشی به صحابه وشبهه افکنی واوردن روایت موضوع وهمچنین کجا وکی روی قبرش بارگاه ساخته را داری ولی وقت برای بحثی کوتاه در باره ی اصل دین وایمان یعنی توحید نداری خودت گفتی تیتر را اصلاح کن تا بحث کنیم ولی من بابت این اشتباه معذرت خواستم اما در مورد مراجعه به تفاسیر علمای شما بنده  تقریبا به اکثر تفاسیر وکتب علمای شما مراجعه کردم ولی چیزی نیافتم به عنوان نمونه به کتاب مرجع بزرگ تقلیدتان مکارم شیرازی مراجعه کردم در مورد مسائلی که حدیث موضوع بوده چون کسی نبوده دستش را بگیره مفصل حدیث موضوع اورده اما در مورد توحید که اخر کتابش بهش اشاره کرده فقط خواسته طوری سرو ته شو هم بیاره خودشم هم ندانسته چی گفته ایه اورده چیزی در باره اش نگفته جز اینکه فقط نوشته این شبهه ی وهابیان هست وبس این هم از مرجع عالی قدرتون بجای اینکه بحث توحید را اول کتابش می اورد اخر اورده واین نشان می دهد چقدر توحید وعقیده اش صحیح است وبرای توحید احترام قائل  چون پیامبر هر کدام از صحابه را به جایی می فرستاد می فرمود اول در مورد توحید سخن بگویید بعدا احکام شرع را به مردم یاد بدهید اما این عالمتون اول شبهات متعددی اورده بعدا مختصر بحث توحید کرده که اگر از خودش بپرسی چه نوشتی نمی دانه 

    #2417

    فرید
    کاربر

    سلام علیکم

    من نمی فهمم چرا اینقدر شیعیان اصرار می کنند ما یک الله داریم الباقی من دون الله هستند پس چرا سراغ من دون الله می روند من نمی دانم!!!

    #2466

    کامبيز
    کاربر

    با سلام

    1- در مورد آيه 5 سوره احقاف بحث در اينست که چرا کساني که "شما را اجابت نمي کنند" مي خوانيد؟ شيعيان کساني را مي خوانند که اتفاقاً آنها را اجابت مي کنند.

    2-در قرآن دستور مستقيم و صريح داريم که از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله درخواست کنيم براي ما استغفار کنند و از نظر قرآن کار پسنديده اي است.

    وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا (نساء- 64)


    با تشکر

    #2476

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    آقا سجاد این قدر جوش نزن! من به هیچ صحابه ای فحش ندادم که اگه داده بودم تا حالا اخراج شده بودم و اگه دست وهابیت بهم می رسید حتما منو می کشت! چون تو فقه شما این هست!

    اما این که به تفاسیر دیگه مراجعه نکردی مشکل خودته. برو به کتابای آقای سبحانی یه سر بزن. البته قبلا یه کم عربیتو بهتر کن.

    #2481

    دانش
    کاربر

     بدلیّک تو لايق اين نيستى كه با نامش آغاز كنى …

    #2520

    سجاد
    کاربر

     سلام 

    شیعه چرا جواب نمی دهد ها 

    #2543

    سجاد
    کاربر

    سلام

    مثل اینکه جناب همشهری تا حالا خواب بودند جناب چرا تعارف می کنی اجازه می خواهی بگم وبیارم ومیگم و به جای این حرف ها ادله ات را بیار چرا می خواهی وقت خودت رو تلف کنی می خواهی از ابن تیمیه دلیل بیاری خوب بیار از هرکه می خواهی دلیل بیارمن چی سوال کردم وتو چی جواب دادی جواب بده چرا اینقدر تفره می روی بله نزد ما کمک طلبیدن شرک است وهرکس بگوید یا محمد یا علی یاحسین یاعمر و…کمم کنید ما اون انسان رو کافر می دانیم ودر کفرش شکی بر ما نیست جالبه ابن تیمیه(رحمه الله علیه) که شما اونو سر دسته ی مذهب وهابیت می دانید واین دین را از او می دانید حالا می گویید ابن تیمیه از غیر الله کمک خواسته وجالب تر اینه که شیخ ابن تیمیه در مجموع فتاوایش وهمچنین کتب توحیدی اش می فرماید هرکس بگوید یا علی کمکم کن می فرماید فهوکافر او کافر است حالا برو دلیل بیار ضمنا اینقدر جرات ندارید ایه را معنی کنید بنده سوال کردم نه شما وقتی بنده می گویم معنی من دون الله را می خواهم دیگر وکیل و وصی نمی خواهم که شما بگویید یدعوا من دون الله را معنی کنیم شما توی معنی کردن من دون الله ماندید حالا می گویید چیز دیگری را معنی کنم

    #2561

    ahmad3
    کاربر

    ههههههههه

    #2579

    hamshahri
    کاربر

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    جناب سجاد عزيز :

    هنوز هم مي گويم كه حرف بنده را نفهميدي … فقط براي خالي نبودن عريضه اين همه روضه مي خواني !!!

    اگر خواندن اموات شرك باشد ، پس مولايتان ابي بكر ، اولين مشرك خواهد بود .

    بخاري در صحيح خود – باب في الجنائز ج 2 ص 70 مي گويد كه وقتي پيامبر فوت كردند و ابي بكر به بالاي پيكر مطره ايشان رسيد ، صورت پيامبر را بوسيد و چنين گفت :

    ” …  فقال بأبي أنت وأمي يا نبي الله لا يجمع الله عليك موتتين ….   “

    چرا مولاي شما نمي دانسته است كه صحبت كردن با مرده و اينكه پدر و مادرش فداي مرده شود شرك است ؟؟؟!!!!

     

    البته من منابع اين مطلب را در تاپيكي گذاشته بودم كه به لطف مديران حذف شد .

     

    #2589

    سجاد
    کاربر

    سلام

    جناب همشهری می دانی دارید دست وپا می زنید کجا ابوبکر صدیق کمکی خواسته که شما این را دلیل می کنید ضمنا ما اهل سنت عقیده داریم هر کس پیامبر را از خودش وپدرو مادرش بیشتر دوست نداشته باشد ایمان ندارد واین مختص به حیاط پیامبر نیست بلکه بعد از وفاتش هم باید این عقیده را داشته باشی وهمین طور که گفتم دارید دست وپا می زنید چون اینجا کمکی طلب نشده و گفتن این کلمه پدرو مادرم به فدایت یا رسول الله هیچ مشکلی ندارد بلکه گفتن این حرف واجب است. وابوبکر صدیق کجا با پیامبر حرف زده فرموده پدرو مادرم به فدایت یا رسول الله خوب باید چی می گفت پدر ومادرم به فدایت کی خوب باید اسم شخص را بیاورد ضمنا می خواستی از شیخ ابن تیمیه (رحمه الله علیه) دلیل بیاوری چی شد حالا هم بنده می گویم پدرو مادرم به فدایت یا رسول الله

    حالا من سوالی از جنابعالی دارم

    1-دلیلی بیار که امام علی از پیامبر  کمک خواسته؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 30)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.