شیعه پاسخ نمی دهد

Home انجمن ها اهل بیت شیعه پاسخ نمی دهد

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  سجاد در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 14 نوشته (از کل 14)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1294

    سجاد
    کاربر

     سلام

    در مورد ایه ی قبلی که نوشتم هیچ کس پاسخ نداد امید وارم به این ایه پاسخ بدهید 

    إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿الأعراف: ١٩٤﴾

    (بی گمان هرانچه شما غیر از خدا می خوانید بندگانی مانند شما هستند پس انها را بخوانید واگر راست می گویید باید شما را پاسخ دهند) اعراف 194

    بنده نمی خواهم که بگویید چی درسته وچی اشتباه فقط می خواهم ایه را ترجمه کنید ومعنی من دون الله را برایم بگویید باتشکر

    #2467

    کامبيز
    کاربر

    سلام آقا سجاد

    گويا توجه نداريد که بحث بر سر اينست که چرا کساني که شما را اجابت نمي کنيد مي خوانيد؟ به نظر شما آيا شيعيان تاکنون اجابتي نديده اند؟

    شيعيان که هيچ، باقي مذاهب چطور؟

    اگر اهل تهران هستي در دهه اول محرم به آدرس چهار راه نظام آباد، انتهاي خيابان طيراني (10 متري ارامنه سابق) تشريف ببريد و از مسيحي ها بپرسيد چرا مراسم عزاداري برگزار مي کنند تا دريابيد که در اين خاندان اجابت هست.


    با تشکر

    #2473

    hamshahri
    کاربر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    جناب سجاد عزیز :

    بحث بر " من دون الله " نیست ، بلکه اصل مطلب بحث در مورد " یدعون من دون الله " است ….

    شما وهابی ها ( و بعض اهل سنت ) هرگونه خواندنی را عبادت تعبیر می کنید در حالی که اصلا چنین نیست و قرآن و سنت پیامبر بر کلام شما مهر باطل می زند …

    یادم می آید در سایتی ، همین جناب سجودی با یکی از اساتید ما بحثی داشت در مورد خواندن غیر خدا که در آخر سر هم از پس کلام استاد ما بر نیامد ….

    مشکل شما در فهم این است که  هر خواندنی  همواره به معنای عبادت نیست ….

    #2483

    سجاد
    کاربر

     سلام 

    خوب جناب همشهری برو اون استادتونو بیار خودتان که جواب نمی دهید فقط تفره می روی بیا همون حرفهای استادتون رو به من  بگو  وضمنا میشه ادرس سایت و بهم بدی تا ببینم این استادتون کجا با اقای سجودی بحث کرده اگر اقای سجودی این مطلب را خوانده من از اقای سجودی خواهشمندم بگوید ایا این  گفته ی جناب همشهری درسته یا نه بالاخره من جوابم رو نگرفتم وهمچنان می گویم شیعه پاسخ نمی دهد چون خودتان هم می دانید که به من جوابی ندادند واون هم از جناب کامبیز خدا می فرماید استجابت نمی کنند ولی اقا می گوید استجابت می کنند شاهدش هم خیلی قوی مسیحی ها یعنی دقیقا دشمنان خداوند ورسولش من مثل شما خرافاتی نیستم کلام خدا را رها کنم بروم بینم دشمن ترین دشمنان اسلام چی می گویند واقعا هم همین طوره شما دارید روی مسیری حرکت می کنید که مسیحی ها ویهودی ها حرکت می کنند به هرحال ممنونم خیلی استفاده از بیانات زیبایتان بردیم ما همچنان منتظر جواب هستیم

    #2487

    raha
    کاربر
    جناب سجاد عزیز چرا شما اینقدر فارسی را نیز خوب یاد نگرفته اید .
    من همانطور که در پروفایلم هم می توانید مشاهده کنید و از نامم مشخص است آقا نیستم و یک خانم هستم و از نوع برخوردتان در این موضوع اصلاً خوشم نیامد.
    پس این که برخی غربی ها در تلویزیونهایشان می گویند مسلمانان خشونت به خرج می دهند مسلمان نماهایی چون شما را م یگویند که تا بحال ندیده بودمتان.
    من در سایتی که هم نام شما بود مقالاتی خواندم دوباره آمدم مقالات را ادامه بدهم که با اینجا برخورد کردم که ای کاش به این محیط خشن نمی آمدم. شما اهل سنت یا شاید هم شما وهابیون دارید اسلام رو خشن نشون می دید با اینکه دین رحمت است چون آورنده این دین رحمت للعالمین لقب دارد.
    اما در خصوص پاسخ های کودکانه ای ارائه فرمودید:یعنی شما در منزل می مانید و دهن مبارک را باز می کنید تا روزیتان را خداوند داخل دهان مبارک بریزد و یا اینکه منتظر می میانید خداوند خود شما را سیر کند.
    اگر این چنین است که روشهای خود را به ثبت برسانید و برای آن جایزه جهانی نوبل دریافت کنید.
    #2495

    کامبيز
    کاربر

    سلام آقا سجاد

    منظور از من دون الله يعني اينکه مستقل از خداوند براي او ارزشي قائل باشي. مثلاً شما اگر بروي نانوايي و تقاضاي نان بکني آيا مصداق "تدعون من دون الله" هستي؟ آيا فرزندان يعقوب که از پدرشان خواستند براي آنها استغفار کند مصداق اين آيه شريفه هستند؟ آيا پدرشان که درخواست آنان را اجابت کرد مصداق اين آيه شريفه هستند؟ ايا وقتي در قرآن به ما دستور داده شده از پيامبر بخواهيم براي ما استغفار کنند مصداق اين آيه شريفه مي شويم؟

    بديهي است که پاسخ همه پرسشهاي فوق منفي است.

    اصلاً کساني که "من دون الله" خوانده شوند که قدرتي بر اجابت نخواهند داشت.

    با تشکر

    #2498

    eslami
    کاربر

    شیعیان عزیز بهتراست بحث را در این قسمت دنبال کنند وبه این مسئله هم خواهیم رسید اینکه چرا به نظر می رسد بتها شفا می دهند

    http://www.islamtxt.net/content/forum/772#comment-1339

    #2502

    hamshahri
    کاربر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    جناب سجاد عجول عزیز :

    جناب سجودی با کاربری به نام " عبدالحسین " در سایت " ایران کلابز " ( که هم اکنون این سایت بسته شده است ) در این مورد بحثهایی داشتند …

    شما نحوه درست سوال کردن را بلد نیستید ، چگونه می خواهید که جواب صحیح بیابید !!!

    *********************************************

    شاید بد نباشد که ببینیم آیا از سلف صالح (!) شما کسی غیر خدا را خوانده است یا خیر !!!!

    ابی بکر وقتی با پیکر مطهر پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) روبرو شد ، ابتدا ایشان را بوسید و سپس پیامبر را صدا کرد و گفت : پدر و مادرم به فدایت !!

     

     أَقْبَلَ أبو بَكْرٍ رضي الله عنه على فَرَسِهِ من مَسْكَنِهِ بِالسُّنْحِ حتى نَزَلَ فَدَخَلَ الْمَسْجِدَ فلم يُكَلِّمْ الناس حتى دخل على عَائِشَةَ رضي الله عنها فَتَيَمَّمَ النبي e وهو مُسَجًّى بِبُرْدِ حِبَرَةٍ فَكَشَفَ عن وَجْهِهِ ثُمَّ أَكَبَّ عليه فَقَبَّلَهُ ثُمَّ بَكَى فقال بِأَبِي أنت يا نَبِيَّ اللَّهِ لَا يَجْمَعُ الله عَلَيْكَ مَوْتَتَيْنِ أَمَّا الْمَوْتَةُ التي كُتِبَتْ عَلَيْكَ فقدمتها  "

    (الجامع الصحيح المختصر ،ج 1   ص 418، اسم المؤلف:  محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي الوفاة: 256 ، دار النشر : دار ابن كثير , اليمامة – بيروت – 1407 – 1987 ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا   )

     

    #2516

    سجاد
    کاربر

    سلام 

    جناب کامبیز این استدلال شما خیلی بی ربط هست چون شما هرگز نمی روی نانوایی بگویید یک کیلو سیب زمینی می خواهم چرا چون در توان وقدرت اونها نیست این خواسته ی شما را اجابت کنند ولی شما می روید سر قبر اماماتون ازشان شفا می خواهید یا اینکه روزیتان بدهند چون این موارد مختص ذات خداست پس طلب ان از غیر او شرک است من می گویم  طلب کمک از غیر خدا برای شفا وسایر مسائل مربوط به ذات او را نکنید تومی گویی نانوایی این مسائل چه ربطی داشت من 500 ایه واضح می اورم طلب  کمک از غیر الله شرک است شما یک ایه بیار نه استدلال به نانوایی  وثانیا جریان پسران حضرت یعقوب ما هرگز نگفتیم که اگر از شخص زنده ای طلب کنید که برایتان دعا کند شرک است بلکه این سنت است وفرزندان یعقوب چیزی از او نمی خواهند که مختص ذات خداست از اومی خواهند که برایشان دعا مند واین مشکلی ندارد و جریان استغفار از پیامبر هم دقیقا مثل همینه اما در اخر هیچ کس به دو سوال من جواب نداد اول اینکه این ایه را  معنی  کنند ثانیا من دون الله را چطور معنی وتفسیر میکنند؟

    #2517

    raha
    کاربر

    سلام جناب سجاد:

    یعنی شما واقعاً روزی خود را از خدا می خواهید . یعنی حتی برای دریافت روزی خودون به بانک نمی روید و به سر کار هم نمی روید . 

    یا حتی برای خوردن نان و طعام دهان مبارک را باز می گذارید تا خدا شما را سیر کند و یا اینکه می روید یا به رستوران و یا از همسرتان غذا می خواهید و یا . . . .

    شما برای فرزند دار شدن اقدامی انجام می دهید و یا اینکه در کنار خانه می نشینید و از خدا می خواهید تا بدون هیچ ارتباطی با همسر خودتان فرزندی بوجود بیاد که متعلق به شما باشد؟

    بهتره کمی سرتون رو از توی برف در بیارید.

     

    #2541

    سجاد
    کاربر
    خانم rahaخودتان نمی دانید مرد هستید یا زن چون این چهارتا اسمی که دادید مازیار اسم مرد ضمنا برخورد ما تند نیست خیلی هم عادی است
    #2551

    سجاد
    کاربر
    سلام علیکم
    جناب همشهری من معذرت می خواهم از این حرف اما می خواهم بدانم شما خودتون را به نفهمی می زنید یا واقعا نفهمید باز هم از این حرف معذرت می خواهم چون جایگاه این حرف همین جاست بنده می گویم طلب کمک از غیر الله شرک است شما رفتید حدیث اوردید که ابوبکر صدیق فرمود ای رسول خدا پدرو مادرم به فدایت خوب این چه ربطی به موضوع داشت اینقدر دلیل ندارید به چه چنک می زنید حتما اسادی که می گویی از این دلیلها اورده هرچند شما عادتان یا از کتابی ادرس می دهید که در دست رس هیچ کس نباشد یا از سایتی خبر می دهید که بسته است ودر این حدیثی که اوردید کجا ابوبکراز پیامبر طلب کمک کرده که ان کمک مختص ظات الله باشد اگر اینجا کمکی هم می خواست که در حد توان رسول خدا می بود هیچ مشکلی نداشت رسول خدا در قیدحیاط بودند وکمک ایشان را که کمکی عادی مانند کمک خواستن روز مره ی ما که از یکدیگر می خواهیم که این مشکلی ندارد ما می گوییم کمک خواستن از غیر خدا برای کارهایی که مختص ذات الله نیست وشخص از انجام دادنش عاجز نباشد هیچ مشکلی ندارد در این حدیث طلب کمکی نشده ویا حرف ندا در عربی واگر بخواهند کسی را مورد خطاب قرار دهند از یا فلانی استفاده می کنند بحث ما کمک خواستن از غیر الله است شما می نشینید می گویید یاعلی بلند می شوید می گویید یاعلی وقت رفتن می گویید یا علی در حالی که شما علی را خطاب قرار می دهید تا کمکتان کند وگرنه چرا می گویید یاعلی ودر مورد اینکه بنده نمی توانم سوال بپرسم این شما هستید نمی توانید جواب بدهید باشه من بی سواد برو نگاهی به دلیلت بیانداز بعدا بگو تو نمی توانی سوال بپرسی باشه ودر جواب اقای raha بنده اهل سنت هستم ولی جهت دلسوزی می گویم برو کمی مطالعه بکن وچند شبهه ی علماتون رو بخوان بعدا بیا حرف بزن این طوری ابروی شیعه را می بری هر چند من می گویم برو کتاب خدا را بخوان ولی اگر مثل این اقای همشهری حقیقت پذیر نیستی برو کتب شبهاتتون را بخوان در جوابت نه خیر مامثل شما از امامانمان روزی طلب نمی کنیم چون یقین داریم هوخیرا الرازقین ودر مورد رفتن به بانک هم باز هم نه خیر ما مسلمانان اهل سنت وجماعت نه پول داخل بانک می گذاریم ونه وام می گیریم چون ربا خور نیستیم برویم بانک که به تعبیر ما دارالربا یا دارالکفر است واقعا شما می روید بانک طلب روزی می کنید پس طبق ایه ی قران در حال حرب با خدا ورسولش هستید وما تنها روزی دهنده وپشتیبان وفریاد رسمان الله است وبس نه غیر او
    (براءه من الله ورسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین)
    (این بیزاری است از طرف خدا ورسولش به مشرکانی که شما با انها پیمان بسته اید)
    #2552

    کامبيز
    کاربر

    سجاد جان

    بر فرض محال که آدم برود نانوايي و طلب سيب زميني کند، کجاي اين شرک است؟

    #2644

    islamtxt
    سرپرست
    جناب کاربر mazzyar و hamshahri2 و raha و hamshahri
    شما به دلیل استفاده از چند اسم از قوانین سایت تخلف کرده اید و از این به بعد از دسترسی به سایت منع خواهید شد و تمامی مطالب نوشته شده توسط شما از سایت حذف خواهد شد.
    شما به مدت یک هفته فرصت اعتراض دارید تا اگر اشتباهی صورت گرفته باشد حساب کاربری شما فعال شود و مطالب شما نیز حذف نشود.
در حال نمایش 14 نوشته (از کل 14)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.