شهید به مرده نمی گویند

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت شهید به مرده نمی گویند

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  أمة الله إبراهيم در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1381
    سلامى دوباره به دوستان باوفا

    اصطلاح ” شهيد ” را ابتدا بايستى تصحيح كنيم كه مترادف با ” كشته شده در راه خدا ” نيست.

    ما آنقدر به كشته شده ى راه خدا لفظ ” شهيد ” اطلاق مى كنيم كه براى دوستان مشتبه شده كه شايد همين ” كشته شده راه خدا ” هميشه ” شاهد ” است!

    حقيقت اين است كه شهيد يا شاهد در قرآن به كسى اطلاق مى شود كه در حال ديدن باشد و كاملاً مورد اعتماد و حكميت قرار مى گیرد.

    بمانند روز قیامت که پیامبران را خداوند در برابر ملتهایشان مورد سؤال و استفسار قرار مى فرمايد تا ضلالتهاى ملتها و افتراءاتشان بر فرستادگان الهی و دیگر ملتها برملا شود.

    نمونه اش در سوره ی المائدة به عيان و روشن بيان شده است:

    يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُوا لَا عِلْمَ لَنَا إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ

    روزيكه الله فرستادگانش را یک جا جمع حاضر می نماید پس می فرماید: بعد از شما چه کردند؟ گویند: اطلاعی نداریم فقط براستی که تو آگاهترین به نهفته هایی.

    و همچنین الله تعالی به ما خبر داده است:

    فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ “پس يقيناً کسانی را كه بسویشان ( پیامبران )فرستاده بودیم مورد سؤال قرار مى دهيم و يقيناً پيامبران را هم می پرسیم

    و الله تعالی فرماید:

    فَوَرَبِّك لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ.

    قسم به پروردگارت که همگان مورد بازخواست قرار خواهیم داد از دستاوردهایشان که انجام می دادند.

    پس پیامبران روز قیامت بر امتهایشان شاهد یا شهید خواهند بود تا علیه آنان شهادت حق دهند .

    و این آیات مبارکه ی سوره المائدة اثبات بر اين است كه نه تنها رسولان خداوند بلكه احدى بعد از مرگش چیزی از دنیای اهل زمین نمی داند.

    ای کاش اواخر سوره ی المائده را همه ى دوستان مراجعه و مطالعه مى كردند كه چه زیبا خبر از ” بی خبری ” عیسی علیه السلام می دهد !

    پس اگر عیسی زنده بوده یا در آخر به زمین بازگشته بود چرا اینقدر با تعجب به خداوند در روز قیامت خواهد گفت:

    وَإِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ

    قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ

    إِنْ كُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّك أَنْتَ عَلَّام الْغُيُوب
    چقدر با تعجب عیسی نبی الله علیه السلام به خداوند می گوید:

    منزهی تو! در توان من نیست و شایسته نیست که چیزی بگویم که حقش ندارم !

    اگر گفته بودم حتما خودت اطلاع می یافتی تو از نهفته ی درون من آگاهی داری درحالیکه من چیزی از نهفته ی خاص تو نمی دانم فقط تویی که بر نهفته ها آگاهی کامل و مطلق داری.

    این آیه را که ادامه ی سخن پروردگار است مطالعه فرمایید:

    مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ

    وَكُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنْتَ أَنْتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ

    اين يك صحنه از روز حساب است كه رسولان خدايى عليه اقوام مدعى تبعيتشان شهادت مى دهند.

    عيسى در اين صحنه ى مستقبلى مى گوید: … و بر آنان تا وقتی که درمیانشان بودم ” شهید ” بودم پس آنگاه که مرا میراندی خودت بر آنان رقابت مطلق داشتی و بر همه چیز ” شهید “ی.

    شهادت یا شهید بودن یعنی نظاره کردن و اطلاع بر اساس نظارت مستقیم.

    این حالت برای پیامبران در وقت زندگی و حیاتشان صدق می کند اما بعد از مرگ دیگر هرگز ” شهید ” نیستند تا روز حساب که خداوند همه را با زندگی دوباره ، نظاره گر و بر امور خفی مطلع می نماید و پیامبران مبهوت و تسبیح کنان از امتهایشان اعلام بیزاری خواهند کرد.

    این مثال زیبا بلاشک بدون استثنا شامل رسول الله محمد علیه السلام هم می شود و هیچ دلیلی بر مختلف بودن حالت دیگری برای پیامبرمان نیست و الا ذکر میشد.

    چنانچه خداوند در یک آیه ی محکم و تهدیدآمیز دیگری شدید و صریح خطاب به نصارا از اراده و اختیار خداوند بر هلاکت عیسی و مادرش مثال آورده و ” شریکان ” را از خود جدا معرفی فرموده است و اعلام می دارد که الله تعالی قادر است تمامی اهل زمین و آسمانها را هلاک نماید و چز عبودیت شامل احدی نیست.

    پس حتی پیامبران را نبایستی مورد تقدیس و غلو قرار داد بلکه بهترین وصف برای آن بزرگواران ” بندگان صالح ” است که بر بندگی خود افتخار می ورزیدند همانگونه که فرشتگان مقربین بر بندگی خود فخر دارند.

    #2339
    چنانچه خداوند در یک آیه ی محکم و تهدیدآمیز دیگری شدید و صریح خطاب به نصارا از اراده و اختیار خداوند بر هلاکت عیسی و مادرش مثال آورده و ” شریکان ” را از خود جدا معرفی فرموده است و اعلام می دارد که الله تعالی قادر است تمامی اهل زمین را هلاک نماید و عبودیت و قدرت مطلق از آنِ ِ احدی جز الله سبحانه و تعالى نیست.

    لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَآلُواْ إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ اللّهِ شَيْئًا (( إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ وَمَن فِي الأَرْضِ )) جَمِيعًا وَلِلّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا يَخْلُقُ مَا يَشَاء وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿17﴾المائدة

    ****************************
    ( مديران محترم
    اين نوشته و اضافه را بجاى اين نوشته قرار دهيد:

    (( چنانچه خداوند در یک آیه ی محکم و تهدیدآمیز دیگری شدید و صریح خطاب به نصارا از اراده و اختیار خداوند بر هلاکت عیسی و مادرش مثال آورده و ” شریکان ” را از خود جدا معرفی فرموده است و اعلام می دارد که الله تعالی قادر است تمامی اهل زمین و آسمانها را هلاک نماید و چز عبودیت شامل احدی نیست. ))

    ممنونم

    #2340
    مثل اينكه خاصيت تحکم بر خط و رنگ متون وجود ندارد.

    اگر چنین خاصیتی وجود دارد لطفا به ما یاد دهید.

    #2955

    حقیقت
    کاربر
    بسم الله والصلاه والسلام علی رسول الله محمد ص وعلی اله واصحابه ومن اتبعهم با احسان الی یوم لقااک :اما بعد .هرچند خواهر مومنه امه الله راجب به کلیمه (شهید) بحث کرد وچندین مثال قرانی را بیان فرمودند ولی برای ما روشن نکردند که کسانی که در راه خدا کشته میشوند به چه عنوانی با یید انهارا نام کزاری کرد؟ درست است که کسا نیرا که در راه خدا کشته میشوند کلیمه شهید درقران مترادف با تسمیه ونامکزاری انها نمی با شد .واما بایید انرا دانست که کلیمه شهید وهرکلیمه دکر در قران کریم معنی ومفهوم خاص خودرا دارد که در مقا له با لا اشارا تی به ان داده شد است . واما کلیمه (شهید)در لغت به چه معنی وچرا به کشته شدن درراه خدارا شهیدی قلم داد میکنند؟علامه شهید ناصر سبحانی ره :در این باره میفرمایید همانا کلیمه شهید درلغت به مفهوم شاهد بودن میباشد که قران درجا ههایی مختلف بکاربرده است . وهمچنینین درجه رفیع شهادت مشروط به این نمی با شد که فقط درراه خدا کشته شدن را شامل باشد خیر ؟بلکه عبارت است اینکه انسان در طول زندکی شاهد بر حقانیت دین خدا باشد واین خود درحقیقت شهید بودن است اکرچه درجنک کشته نشود ؟واماکسیکه در طول زندکی شاهد بر حقا نیت دین خدا باشد ودر راه جهاد حقیقی (یا قتال) کشته شود که همنا این مرتبه اعلی درجه شها دت میبا شد ؟ بس معلو م میشود کشته شدن در درجه اول مهم نیست بلکه حقا نیت دین وشا هد بودن بر این حقا نیت مهمتر وکشته شدن در این را ه است که مهم است هما نا چندین صحابی واولیایی اللهی کشته نمی شوند ولی به این مرتبه نا یل میشوند در حقیقت امر معلوم میشود که در اصل کشته شد ن وکشتن اصالت نیست بلکه چرا ودر چه راهی کشنه شدن وکشتار کردن مهم واصل است وخواست اللهی میباشد ؟وطیق این تعریف سید الشهدا هما نا حضرت رسول اکرم ص میبا شدنه …………؟غیر چرا چون رسول اکرم ص اعلی شخصیتیست که به درجه کمال شهادت بر حقا نیت دین خدا رسید است؟وبه ترتیب ……الی اخ : کزیده از بیا نات استاد شهید ره .والله اعام والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته .
    #3045

    mr speed
    کاربر
    با یکی بحثم شد سر همین ایه شهیدان زنده اند
    در جوابش گفتم
    كل نفس ذايقه الموت
    چیزی برای گفتن نداشت
    #3211

    mgh
    کاربر
    ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل اله امواتا
    آیه قرآن رو قبول ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.