شبهات فاطمیه

Home انجمن ها خلفای راشدین شبهات فاطمیه

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  yaalimadad در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 54)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #7666

    Mamadzaker
    کاربر
    چراعلی دخترش رابه قاتل زنش داد؟جواب جناب اقایی پوسایی کذاب به این سوال همچین ازدواجی بوده وبادخترعلی منتهی با اجبار وتهدیدخلیفه دوم بوده) ببیندیدجواب این کذاب را وقتی دچار تناقص میشود چه چیزهایی که نمیگوید ایا شما اول به حرفهایی که میزنید فکر هم میکنید یا هرچی به دهنت میاد خارج میکنی ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﻣﻮﺳﺶ ﺭﺍ ﺑﺪﻫﺪ ﺗﺎاز ﺩﺳﺘﺶ شلاق نخورد؟؟ﺍﯾﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﯿﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷﺼﺘﺶ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟ اینجااز ﺷﻼﻕ ﻋﻤﺮ ﻣﯽ ﺗﺮﺳﯿﺪﻩ؟؟ﺗﺮﺳﯿﺪﻩ ﺷﻼﻕ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻔﺮﻣﺎ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮ ﻭ ﺑﺮﻭ ﻭﻟﯽ ﻣﺮﺍ ﺷﻼﻕ ﻧﺰﻥ؟؟ﺍﯾﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﮕﻬﺎ ﻓﺮﺍﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻭﻟﯽ ﻋﻤﺮ ﺑﻪ ﺯﻋﻢ ﺭﺍﻓﻀﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ؟؟ انقدر با ابرو علی بازی نکنید مشرکهایی بدبخت
    سوال بعدی چرا مردم مدینه درقبال این واقعه سکوت کردن؟جواب اقایی پوسایی کذاب‏=مادر اینجا پاسخ نقضی میدهیم وقتی خلیفه سوم راکشتن مردم مدینه ساکت بودن وحتی ساکت بودن تاخلیفه سوم رادرقبرستان یهودیان دفن کردن مراجع شود به تاریخ طبری ج3ص468‏)‏
    )
    ) رد بر هذیان گویی جناب پوسایی کذاب ﺑﺮﻓﺮﺽ ﻣﺜﺎﻝ ﻋﻤﻞ ﻋﻠﯽ ﻣﻬﻢ ﺑﺎﺷﺪ ﻋﻠﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻧﺪ!!! ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻃﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ جناب پوسایی ﺗﻤﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ ﺭﺍ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ! ﻭﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﻏﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﺮﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻣﺪﻓﻮﻥ ﺷﺪ ﻭﻧﻪ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩ
    سوال بعدی چراحضرت علی نام فرزندانش راهم نام خلفا گذاشت؟پاسخ جناب پوسایی کذاب‏=نام گذاری درمذهب اصلاملاک نیست یک مثال میزنم همه میدانن که شیعیان باشدت بایزید و شمر دشمن هستن حتی سه نفر از افرادی که درکربلا با امام حسین بودندنامشان یزیدبود پس نام دلیلی بر دوست داشتن نیست)
    ) اینجا خود خوانندگان قضاوت کنن وقتی این بی عقل مثال میده که اسم چند تن از شهیدان کربلا یزید بود یکی نیست ازش بپرس مگه این هاعلم غیب داشتن که اسمشان را یزید وشمر نگذارن که بعدا تو میدان کربلا باشون میجنگد این طور جواب دادن به سوالات از بی سواد بودن این ها حاکی میشه یا وخدا میخواهد این افراد را اینجوری رسوا کند تا موردتمسخر عوام قرار بگیرن اگر نام ملاک دوست داشتن نیست بیاو مردی کن اسمت را بزار عمر یک جوابی هست0که اقلب شیعه ها به اهلسنت میدهندکه چرا حضرت علی اسم یکی از فرزندانش را عثمان کذاشت؟ وشیعه ها درجواب میگویند ‏ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﻣﻈﻌﻮﻥ ، ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺭﺍ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﻣﻘﺎﺗﻞ ﺍﻟﻄﺎﻟﺒﻴﻴﻦ ، ﺹ 55 ﻭ ﺗﻘﺮﻳﺐ ﺍﻟﻤﻌﺎﺭﻑ ، ﺹ .294 حا لا ما میگویم چطور انجا اسم ملاک حب نیست ولی اینجا است واقعا درغگو کم حافظه است ببیندیدچگونه دارند رسوا میشوند
    #7692

    Mamadzaker
    کاربر
    . ﺑﺎ ﺗﻌﻤﻖ ﻭ ﺗﺪﺑﺮ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﺎﺕ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺑﺸﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ؛ ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻫﻢ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﺑﺎ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ؟؟؟ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺸﺮ ، ﺣﯿﺾ ﻧﺸﻮﻧﺪ ؟؟؟ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺪﺭﺍﻧﺸﺎﻥ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻫﻢ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﺟﻪ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ ، ﺑﻪ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻭﻟﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺯ ﺑﺸﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ؛ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﻘﯿﺪﻩ ، ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺁﯾﺎﺗﯽ ﺻﺮﯾﺢ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﯾﻢ . ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﺯ ﺍﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺮﺍﻓﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ . ﻧﮑﺘﻪ ﯼ ﺩﻭﻡ : ﺷﻬﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﻧﯿﺴﺖ !!! ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺻﺪﯾﻘﻪ ﯼ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﮐﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺩﺭﺳﺘﺶ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ : ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﯼ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺳﺖ ؛ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑ ﺑﻨﺪﻩ ، ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺯﯾﺮ ﺍﺳﺖ : ﺷﺮﺡ ﺃﺻﻮﻝ ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ – ﻣﻮﻟﻲ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻟﻤﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﻲ – ﺝ – 7 ﺹ 213 ﺇﻥ ﻓﺎﻃﻤﺔ ) ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ( ﺻﺪﻳﻘﺔ ﺷﻬﻴﺪﺓ ﻭﺇﻥ ﺑﻨﺎﺕ ﺍﻷﻧﺒﻴﺎﺀ ﻻ ﻳﻄﻤﺜﻦ . * ﺍﻟﺸﺮﺡ : ﻗﻮﻟﻪ ) ﻗﺎﻝ ﺇﻥ ﻓﺎﻃﻤﺔ ) ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ( ﺻﺪﻳﻘﺔ ﺷﻬﻴﺪﺓ ( ﺍﻟﺼﺪﻳﻘﺔ ﻓﻌﻴﻠﺔ ﻟﻠﻤﺒﺎﻟﻐﺔ ﺳﻤﻴﺖ ﺑﻬﺎ ﻟﺸﺪﺓ ﺗﺼﺪﻳﻘﻬﺎ ﺑﻤﺎ ﺟﺎﺀ ﺑﻪ ﺃﺑﻮﻫﺎ ، ﻭﻟﺘﺼﺪﻳﻖ ﻗﻮﻟﻬﺎ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻭﺍﻟﻌﻤﻞ ، ﻭﺍﻟﺸﻬﻴﺪ ﻣﻦ ﻗﺘﻞ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻓﻲ ﻣﻌﺮﻛﺔ ﺍﻟﻘﺘﺎﻝ ﺍﻟﻤﺄﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﺷﺮﻋﺎ ، ﺛﻢ ﺍﺗﺴﻊ ﻓﺎﻃﻠﻖ ﻋﻠﻰ ﻛﻞ ﻣﻦ ﻗﺘﻞ ﻣﻨﻬﻢ ﻇﻠﻤﺎ ﻛﻔﺎﻃﻤﺔ ) ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ( ﺇﺫ ﻗﺘﻠﻮﻫﺎ ﺑﻀﺮﺏ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻋﻠﻰ ﺑﻄﻨﻬﺎ ﻭﻫﻲ ﺣﺎﻣﻞ ﻓﺴﻘﻂ ﺣﻤﻠﻬﺎ ﻓﻤﺎﺗﺖ ﻟﺬﻟﻚ ، ﻭﺳﻤﻴﺖ ﺷﻬﻴﺪﺓ ﻟﺸﻬﺎﺩﺓ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻭﻣﻼﺋﻜﺘﻪ ﻟﻬﺎ ﺑﺎﻟﺠﻨﺔ ﺃﻭ ﻻﺗﺼﺎﻓﻬﺎ ﺑﺎﻟﺤﻴﺎﺓ ﻛﺄﻧﻬﺎ ﺷﺎﻫﺪﺓ ﺣﺎﺿﺮﺓ ﻟﻢ ﺗﻤﺖ ، ﺃﻭ ﻷﻧﻬﺎ ﺗﺸﻬﺪ ﻣﺎ ﺃﻋﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻜﺮﺍﻣﺔ ﻓﻬﻲ ﻓﻌﻴﻠﺔ ﺑﻤﻌﻨﻰ ﻓﺎﻋﻠﺔ ﺃﻭ ﻣﻔﻌﻮﻟﺔ ﻋﻠﻰ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﻟﺘﺄﻭﻳﻞ . ﺷﺮﺡ ﺃﺻﻮﻝ ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ|ﻣﻮﻟﻲ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻟﻤﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﻲ|1081|7|ﻣﺼﺎﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﺷﻴﻌﻪ – ﻓﻘﻪ|ﻣﻊ ﺗﻌﻠﻴﻘﺎﺕ : ﺍﻟﻤﻴﺮﺯﺍ ﺃﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺍﻟﺸﻌﺮﺍﻧﻲ / ﺿﺒﻂ ﻭﺗﺼﺤﻴﺢ : ﺍﻟﺴﻴﺪ ﻋﻠﻲ ﻋﺎﺷﻮﺭ|ﺍﻷﻭﻟﻰ2000 – 1421| ﻡ| ﺩﺍﺭ ﺇﺣﻴﺎﺀ ﺍﻟﺘﺮﺍﺙ ﺍﻟﻌﺮﺑﻲ ﻟﻠﻄﺒﺎﻋﺔ ﻭﺍﻟﻨﺸﺮ ﻭﺍﻟﺘﻮﺯﻳﻊ|ﺩﺍﺭ ﺇﺣﻴﺎﺀ ﺍﻟﺘﺮﺍﺙ ﺍﻟﻌﺮﺑﻲ ﻟﻠﻄﺒﺎﻋﺔ ﻭﺍﻟﻨﺸﺮ ﻭﺍﻟﺘﻮﺯﻳﻊ – ﺑﻴﺮﻭﺕ – ﻟﺒﻨﺎﻥ||ﺩﺍﺭ ﺇﺣﻴﺎﺀ ﺍﻟﺘﺮﺍﺙ ﺍﻟﻌﺮﺑﻲ ﻟﻠﻄﺒﺎﻋﺔ ﻭﺍﻟﻨﺸﺮ ﻭﺍﻟﺘﻮﺯﻳﻊ – ﺑﻴﺮﻭﺕ – ﻟﺒﻨﺎﻥ – ﺷﺎﺭﻉ ﺩﻛﺎﺵ – ﻫﺎﺗﻒ – 272655 – 272652 – 272783 – 272782 ﻓﺎﻛﺲ : – 850623 – 850717 ﺹ . ﺏ : 11/7957
    #7693

    Mamadzaker
    کاربر
    ﻣﻮﻟﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﺎﻟﺢ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﯽ ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻟﻔﻆ ﺻﺪﯾﻘﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ ﺑﮑﺎﺭ ﻓﺘﻪ ، ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ : ﺍﻟﺼﺪﯾﻘﻪ ، ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ﻓﻌﯿﻠﻪ ، ﺻﯿﻐﻪ ﯼ ﻣﺒﺎﻟﻐﻪ ﺍﺳﺖ ، ﺍﻭ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺷﺪﺕ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﭘﺪﺭﺵ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ) ﺍﺳﻼﻡ ( ﺻﺪﯾﻘﻪ ﻧﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﻭ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻓﻌﻞ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ، ﺻﺪﯾﻘﻪ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ؛ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻟﻔﻆ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ، ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ؛ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯼ ﺷﺮﺣﺶ ، ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ : ﻭ ﺍﻭ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﻧﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﺑﻮﺩﻧﺶ ﮔﻮﺍﻫﯽ ﻭ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ، ﻭ ﯾﺎ ﺑﺪﯾﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﺎﻫﺪﯼ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﯽ ﻣﯿﺮﺩ ،ﻭ ﯾﺎ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺑﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺎﯼ ﻭﯼ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ؛ ﭘﺲ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺗﺄﻭﯾﻞ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ، ) ﺷﻬﯿﺪﻩ ، ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ( ﻓﻌﯿﻠﻪ ﺍﺳﺖ ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ) ﺷﺎﻫﺪﻩ ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ( ﻓﺎﻋﻠﻪ ﯾﺎ ) ﻣﺸﻬﻮﺩﻩ ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ( ﻣﻔﻌﻮﻟﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﭘﺲ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ؛ ﺯﯾﺮﺍ ﺷﺎﺭﺡ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﻫﻞ ﺗﺸﯿﻊ ﺍﺳﺖ ، ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺷﺎﻫﺪ ) ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﻫﻨﺪﻩ ( ﯾﺎ ﻣﺸﻬﻮﺩ ) ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ( ﻣﻌﻨﯽ ﻭ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ؛ ﺩﻟﯿﻠﺶ ﻫﻢ ﻗﺮﯾﻨﻪ ﺑﺎ ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ﺻﺪﯾﻘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ، ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺗﺄﻭﯾﻞ ﺷﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ، ﺷﻬﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﺍﺳﺖ ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ : ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺣﯿﺾ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ !!! ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﯽ ﺭﺑﻂ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﺟﻤﻼﺕ ﻫﯿﭻ ﺭﺑﻄﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺛﺎﻧﯽ ﺟﻤﻠﻪ ﯼ ﺍﻭﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻀﺎﺭﻉ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺟﻤﻠﻪ ﯼ ﺩﻭﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺎﺿﯽ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺟﻤﻠﻪ ﯼ ﺳﻮﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻀﺎﺭﻉ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺻﻼً ﺑﺎ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﻫﻤﺨﻮﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ : ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺭﺳﯿﺪ ؛ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﻟﻔﻆ ﻋﺮﺑﯽ ﺣﺪﯾﺚ ، ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ﺍﻟﺼﺪﯾﻘﻪ ، ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ﮐﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺩﺍﺷﺖ ) ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺭﺩ ( ﭘﺲ ﺍﺻﻼً ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺣﺪﯾﺚ ﺭﺍ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻧﻤﻮﺩ ﮐﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺻﻼً ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﮐﺮﺩ .
    #7694

    Mamadzaker
    کاربر
    ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﻌﻈﻤﯽ ﺍﻟﺴﯿﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﻓﻀﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺖ ﺭﺳﻤﯽ ﺧﻮﺩﺵ ) ﺳﺎﯾﺖ ﺑﯿﻨﺎﺕ ( ﺩﺭ ﺷﺮﺣﺶ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﻄﺒﻪ ﯼ ﺟﻤﻌﻪ 21 ﺟﻤﺎﺩﯼ ﺍﻟﺜﺎﻧﯽ 1423 ﺩﺭ ﺑﯿﺮﻭﺕ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : “ﺇﻥ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﻛﺎﻧﺖ ﺻﺪّﻳﻘﺔ ﺷﻬﻴﺪﺓ”، ﻭﺑﻌﺾ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻳﺤﻤﻠﻮﻥ ﻛﻠﻤﺔ ﺍﻟﺸﻬﻴﺪﺓ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺸﻬﺎﺩﺓ ﻭﻫﻲ ﺍﻟﻘﺘﻞ، ﻟﻜﻦ ﺍﻟﻈﺎﻫﺮ ﺃﻥ ﺍﻟﻤﻘﺼﻮﺩ ﺑﻬﺎ ﺃﻧﻬﺎ ﺗﺸﻬﺪ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﺎﺱ، ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺗﺤﺪﺙ ﻓﻲ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﺼﺪّﻳﻘﻴﻦ ﻭﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ، ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺟﻌﻞ ﺍﻟﻨﺒﻲ )ﺹ( ﺷﻬﻴﺪﺍً ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﺎﺱ، ﻓﻜﻤﺎ ﺃﻥ ﺍﻷﻧﺒﻴﺎﺀ ﻫﻢ ﺷﻬﺪﺍﺀ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻨﺎﺱ، ﺑﺤﻴﺚ ﻳﻘﺪّﻣﻮﻥ ﺷﻬﺎﺩﺗﻬﻢ ﻟﻠﻪ ﻋﻠﻰ ﺍﻷﻣﺔ ﺍﻟﺘﻲ ﻋﺎﺷﻮﺍ ﻣﻌﻬﺎ ﻓﻲ ﺇﻳﺠﺎﺑﻴﺎﺗﻬﺎ ﻭﺳﻠﺒﻴﺎﺗﻬﺎ، ﻓﺎﻟﺰﻫﺮﺍﺀ )ﻉ( ﻫﻲ ﺷﻬﻴﺪﺓ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻟﻤﻌﻨﻰ، ﻭﻫﻲ ﺍﻟﺼﺪّﻳﻘﺔ ﻛﻤﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻷﻧﺒﻴﺎﺀ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺪّﻳﻘﻴﻦ. ) = ﺑﺮﺍﺳﺘﯽ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺻﺪﯾﻘﻪ ﯼ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺑﺮﺧﯿﺎﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺣﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻗﺘﻞ ﺍﺳﺖ ؛ ﺍﻣﺎ ﻇﺎﻫﺮ ﻗﺼﺪ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ﺷﻬﯿﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻭ ) ﻓﺎﻃﻤﻪ ( ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ، ﻭ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﯼ ﺻﺪﯾﻘﯿﻦ ﻭ ﺷﻬﺪﺍﺀ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ، ﻭ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ) ﺹ ( ﺭﺍ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ) ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ( ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ؛ ﭘﺲ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﺎﻫﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﺤﺎﻅ ﮐﻪ ﺷﻬﺎﺩﺗﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻭﺍﻣﺮ ﻭ ﻧﻮﺍﻫﯽ ﺍﻭ ﺯﯾﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ، ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺗﻘﺪﯾﻢ ﮐﻨﻨﺪ ؛ ﭘﺲ ﺯﻫﺮﺍ ﻫﻢ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ) ﮐﻪ ﺷﻬﺎﺩﺗﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ، ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﺪ ( ؛ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﯾﯽ ﺍﺵ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮ ﻭ ﺻﺪﯾﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺧﻄﺒﻪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﺧﻄﺒﻪ
    #7695

    Mamadzaker
    کاربر
    ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﺩﺭﺱ ﺑﯿﺎﺑﯿﺪ : ﺳﺎﯾﺖ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ : ﻭَﻛَﺬَﻟِﻚَ ﺟَﻌَﻠْﻨَﺎﻛُﻢْ ﺃُﻣَّﺔً ﻭَﺳَﻄًﺎ ﻟِّﺘَﻜُﻮﻧُﻮﺍْ ﺷُﻬَﺪَﺍﺀ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻨَّﺎﺱِ ﻭَﻳَﻜُﻮﻥَ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺷَﻬِﻴﺪًﺍ … )ﺍﻟﺒﻘﺮﺓ143/( ) = ﺑﺪﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺘﻰ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ ( ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺷﻬﯿﺪ ﺍﺻﻼً ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﻧﯿﺴﺖ ؛ ﻫﻤﯿﻦ ﻭﺿﻊ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﮐﺎﻓﯽ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ . ﻧﮑﺘﻪ ﯼ ﺁﺧﺮ ﻫﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺳﻨﺪ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ : ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺏ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ، ﺍﻫﻞ ﺗﺸﯿﻊ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﺭﺍ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ : ﻣُﺤَﻤَّﺪُ ﺑْﻦُ ﻳَﺤْﻴَﻰ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻌَﻤْﺮَﻛِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻋَﻠِﻲٍّ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﺟَﻌْﻔَﺮٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺧِﻴﻪِ ﺃَﺑِﻲ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦِ )ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ( ﻗَﺎﻝَ … ﺍﻣﺎ ﺍﺻﻞ ﺳﻨﺪ ﺩﺭ ﮐﺎﻓﯽ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﻤﻮﺩﯾﻢ : ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻳﺤﻴﻰ ، ﻋﻦ ﺍﻟﻌﻤﺮﻛﻲ ﺑﻦ ﻋﻠﻲ ، ﻋﻦ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﺃﺧﻴﻪ ، ﺃﺑﻲ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ … ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺑﺎﻻﯾﯽ ، ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ) ﻋﻦ ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﺯ ( ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺳﻨﺪ ﺍﺻﻠﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺳﻨﺪ ﮐﺎﻣﻼً ﺑﯽ ﻣﻌﻨﯽ ﺷﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺍﯾﺮﺍﺩ ﺩﺭ ﺳﻨﺪ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺍﺻﻼﺡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ : ﺩﺭ ﻣﺮﺁﻩ ﺍﻟﻌﻘﻮﻝ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﻋﻦ ﻋﻠﻰّ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻦ ﺍﺧﻴﻪ ﻋﻦ ﺍﺑﻰ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴﻼﻡ ﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ “ﻣﺄﺳﺎﺓ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ” )ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺳﯿﺪ ﺟﻌﻔﺮ ﻣﺮﺗﻀﯽ( ﺍﺷﮑﺎﻝ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. … ﻋﻦ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ، ﻋﻦ ﺃﺧﻴﻪ ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺍﻟﺤﺴﻦ ) ﻉ ( ﻗﺎﻝ … ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ، ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺷﯿﻌﻪ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﺻﻼً ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻥ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩ ﺭﺍﻭﯾﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﻭﺍﻗﻔﯽ ﻣﺬﻫﺐ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﺍﻟﻬﺮﻣﺰﺩﺍﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻭﯼ ﺿﻌﯿﻒ ﺍﺳﺖ . ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ، ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺻﺤﺖ ، ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﻗﺮﺍﻥ ﻭ ﻋﻠﻤﺎ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺑﺮ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ ﻧﯿﺴﺖ . ﻭ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺫﮐﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺗﻮﻟﺪ ﻭ ﻭﻓﺎﺕ ﺭﻭﺍﯾﺎﻥ ﺗﺸﯿﻊ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﻮﻟﺪ ﻭ ﻭﻓﺎﺕ ﻧﺠﺎﺷﯽ، ﮐﺸﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﺑﯿﻢ
    #7696

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    فکر کنم شما واقعا مشکل عقلی دارید.در بالا گفتم پاسخ همه این شبهات در کتابم هست.بخوانید.لینکش هم بالا دادم
    کم هم میارید دنبال اخلاق و توهین و این چرت ها نشید.جواب میخوای میدم.از این مسخره بازی ها در نیارید فقط
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7788

    Mamadzaker
    کاربر
    پوسایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    #7935

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    اینقدر گفتید بیا جواب بده.خب.همش چرت نوشتید.حوصله مزخرف جواب دادن ندارم.فقط سوال بدید.طول و تفسیر را اصلا نمیخوانم.خودتان را خسته نکنید.فقط مطالب بحث.حاشیه اصلا نرید
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7936

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    اکاذیب من؟اگر کذب میگم رو در رو مناظره کن.مثل اوربان فرار نکن.مثل موش فرار کرده فقط میگه بیا اسلام تکس.
    من گفتم سلیم بن قیس گفته حضرت علی دفاع کرد.الوسی هم به نقل از سلیم نوشته.اینقدر عقل دارید یا نه؟
    بعد هم یک متن بزرگ رو کپی زدید.حوصله خواندش هم ندارم.فقط مطالب اصلی رو بگید.بعد از مطالب اصلی برو دستشویی.دو ساعت چرت بگو.بعد بیا دوباره فقط مطالب اصلی رو بگو.چرت رو اصلا نمیخونم
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7937

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام
    خب ترسو وقتی کم میاری چرا همش میگی شیعه؟اه
    امام صادق کتاب سلیم رو تائید کرده.تمام علمای شیعه بگن ضعیفه حرفشون اشتباهه.حالا هزار سال دوباره تکرار کن ابان ضعیفه.حوصله چرت خواندن ندارم.
    در مطلب دوم بگویم خب کارهای حضرت علی هم برای شیعه حجت و سنت نبوی هست.هر کاری حضرت علی انجام بدهد ما جز سنت میدانیم.ایشان هم انجام نداد.قیاس در مذهب اهل سنت جایز هست.در همه جا.
    بحث هم کم میارید چرت بنویسید.
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7938

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    اینهمه ادعا میکردی جوابهات همین ها بود؟
    اولی که همش چرت نوشتی.درست بحث نکردی
    حضرت علی ترسش برای حسنین بود که بچه بودند.نه برای خودش.همان کتاب سلیم را بخوانی بخش تهدید حضرت علی.حضرت میگوید نمیتوانند من را بکشند.ما هم میگوییم.بحث این هست که حسنین اگر اتفاقی برایشان میافتاد امامت قطع میشد.
    بعدش هم چرت نوشتی.تاریخ طبری رو شما قبول دارید ها.عثمان هم در قبرستان یهودی ها دفن است.باغ نیست.الکی نساز از خودت.
    دارم میگم نامگذاری دلیل بر حب نیست.مثال هم زدم.دوباره اومد چرت نوشت یکی نیست بگه علم غیب؟خب کم میاری ساکت شو.چرت ننویس
    فعلا شما رسوا شدید که از مناظره در نیمباز میترسید.فقط چسبیدید به این سایت که بلانسبت دو تا باسواد کمکتون کنه.از این خبرا نیست.
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7940

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    همش چرت.همش چرت همش چرت.الله اکبر
    اخه……(یک فحش زشت)اینقدر کم عقلی؟رفته از دو عالم شیعه سند داده.کیا؟
    محمد صالح مازندرانی.ایشون احتمالا نائب خاص امام زمان بوده و عصمت داشته.من خبر ندارم.
    شعرانی هم اصلا سنی نبود.زرکلی اسمش را جز اهل سنت نمینویسه.اگر هم مینویسه ایشون از زرکلی بیشتر بلده.زرکلی که سواد نداشت.الله اکبر
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7941

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    از اینهمه عالم شیعه چند نفر فاطمیه را قبول ندارند.بقیه قبول دارند.رفتید از همون دو سه نفر اوردید؟حقه بازی هم حد داره.
    خب.حضرت علی دختری بنام ام کلثوم نداشت.کی میگه؟عالم بزرگ نووی.شما قبول میکنید؟درست هست که نووی عالم بزرگی هست اما وقتی حرف خلاف عقیده تان بگوید قبول نمیکنید.این هم همینطوره
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7942

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    اولش برداشتی ایه قران دادی.کلمه شهید هزار معنی دارد.چطور وقتی سند از بخاری میدید که پیامبر میگه ای کوه نلرز که بر روی تو یک صدیق و دو شهید هست اونجا شهید یعنی مقتول در راه خدا.اما اینجا میشود شاهد بر اعمال مردم؟الله اکبر
    ایراد الکی هم وارد کردی.اینهمه کتاب اهل سنت هم روی عن و اخبار و تحدیث الفاظ را جابجا کردند.یادم هست یک روایت بخاری بود سندش به صورت تحدیث بود.بعد در تابعش همون سند رو نوشته بود با معنعن.برو به این گیر بده که بچه هم خنده اش میگیره.
    تمییز بین دو راوی رو میشود از طریق شیوخ و تلامیذش انجام داد جناب نابغه.اگر اینطوره بخاری هم باید مینویشت:
    حدثنا(مثلا) محمد بن جعفر بن احمد بن موسی بن رضا بن جعفر بن محمد مدفون بمدینه بسنه 228 فی البقیع حدثنا عن رضا بن محمد بن کاظم بن عمر بن هادی بن نعمان(اخیه محمد بن محمد…..) انه توفی فی سنه 203 فی الخراسان.و محمد بن جعفر ذهب الی الخراسان لکسب هذا الحدیث……
    خب دو راوی اینقدر طولانی میشه.واویلا به دهها هزار راوی.چقدر نابغه ای ها
    با تشکر
    یا علی مدد
    #7943

    yaalimadad3
    کاربر
    با سلام.
    ترسووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
    جرات داری مناظره انلاین کن.مثل اوربان فرار نکن
    در ضمن خدمت همه کاربران بگم که من مثل بقیه بیکار نیستم که روزی صدبار این سایتو چک کنم ببینم کسی رد کرده یا نه
    هر وقت ردیه ای بر هرکدام از حرفام دادید به ایمیلم خبر بدهید که ردیه دادید.لینکش هم بدید که فقط سریع بیام جواب بدم.
    نه اینکه مثل بچه ها بگید من یک ماهه مطلب دادم کسی جواب نداد.به ایمیلم خبر بدید اولین وقت جوابشو میدم
    ایمیل من:[email protected]
    با تشکر
    یا علی مدد
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 54)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.