سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

Home انجمن ها جانشینی سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  abdollah1990 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6058

    abdollah1990
    کاربر
    1 – اصول دین در قران ذکر شده تمام علمای شیعه قبول دارند و در رساله های عملیه شان ذکر شده و اگر شما نمی فهمید مشکل شماست . 2- آیات محکم و متشابه با توجه به ایه 7 سوره ال عمران در قران وجود دارد و کسانی که فی قلوبهم زیغ می باشند با آیات متشابه استناد می کنند . (فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ) 3- تکرار زیاد بودن ایات هر موضوع برای فهم بیشتر همان موضوع می باشد . 4- ایه 55 سوره مائده هیچ ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ندارد . 5- آیه 177 سوره بقره ارکان ایمان را بیان نموده است .
    #6059

    abdollah1990
    کاربر

    در مورد آیه 124 سوره بقره : نمی شود القاب و صفاتی که در قران برای اشخاص دیگری واضح و روشن با نام افراد بیان شده ، به اشخاص و افراد دیگری نسبت داد . و اگر افرادی پس از پیامبر اسلام دارای ان القاب و اوصاف ( امام ) می بودند خداوند به همان صراحت در قران ذکر می کرد . و خود اینکه در قران مثل القاب و اوصاف ایه 124 برای اشخاصی پس از فوت پیامبر ذکر نشده ، دلیل بر این است که ان اشخاص دارای ان القاب و اوصاف از جانب خدا نبوده اند . وهمچنین با استدلال وگفته امثال شما چون امام و خلیفه در قران ذکر شده پس خلافت وامامت ثابت می شود !! این ادعای شما مثل ادعای اشخاصی می باشد که پس از پیامبر اسلام ، نام شان محمد بود و کتابی به نام قران نوشته بودند و خود را پیامبر می گفتند و استدلالشان این بود که هم نام محمد در قران امده و هم نازل شدن قران . و همچنین ، هر زنی که در این دوره بدون داشتن شوهر حامله شود ، طبق قیاس شما !!! می تواند به حضرت مریم استناد کند و بگوید که وقتی حضرت مریم توانست بدون شوهر حامله شود من نیز بدون شوهر حامله شده ام . چون در قران اصل موضوع با ایات واضح و روشن بیان شده است . و اگر مسلمانان قبول ندارند از قران ثابت کنند که ادعای من دروغ است ؟؟!! و حضرت ابرهیم که به امتحانات الهی زیادی دچار شد ( مثل افکنده شدن در اتش و به قربانگاه بردن فرزند و … ) ایا امام نهم محمد تقی که در سن 8 سالگی به گفته شما به مقام امامت رسید . به چه ازمایش الهی مبتلا شد ( طبق ایه 124 بقره که مثل ابراهیم ابتلا شده باشد ) که انقدر مهم بوده که به مقام امامت برسد ؟؟!!

    #6060

    abdollah1990
    کاربر

    و سوال اساسی خودم را که شما دائما از ان فرار می کنید دوباره تکرار می کنم : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از ایمان به امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی مثل آیات نبوت و معاد هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟

    #6061

    abdollah1990
    کاربر
    و خلاصه اینکه کسانی که می گویند چطور پیامبر 23 سال زحمت کشید و پس از خود کسی را برای جانشینی انتخاب نکرده ؟؟ اولا پیامبر پادشاه نبوده که ولی عهد و جانشین داشته باشد . دوما : این افراد هدف خاصی دارند و مرموزانه و غیر مستقیم در ذهن مردم شک ایجاد می کنند . و زیرکانه می گویند که این دین ساخته و پرداخته خود پیامبر بوده و به دنبال یک سلسله پادشاهی و حکومتی برای خانواده خود بوده ، منتهی به نام دین و از طرف خداوند .
    #6062

    abdollah1990
    کاربر
    و کسانی که حضرت ابوبکر و عمر و عثمان رضی الله عنهم را مورد تهاجم قرار می دهند و از نظر خانوادگی به انها توهین می کنند . غیر مستقیم به خود حضرت پیامبر توهین می کنند . چطور پیامبری که با وحی الهی در ارتباط بود چندین سال با این اشخاص دوست و همدم بود آنها را نشناخت و به حضرت عثمان دو دختر یکی پس از دیگری داد و با دختران حضرت ابوبکر و عمر ازدواج نمود . آیا مراجع شیعه پس از اینکه به مرجعیت رسیدند حاضرند با افراد ناسالم و منافق رفت و آمد داشته و دوستی برقرار کنند و با دختران کسانی که از خانواده ناصالح هستند ازدواج کنند ؟؟ و آیا دیگر کسی به آن مرجع دینی احترام می گذارد ؟؟ و چطور پیامبر بر خلاف دستور خدا در قران که به مومنین می گوید که با زنان پاکدامن ازدواج کنید ، خودش عمل می کند ؟؟؟!!!
    #6088

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    74؛

    عزیز جان دقت کن، گفتم سوالت پیش فرضی دارد که بردمش زیر سوال. از آن سوالات جواب دادی؟ تا جواب ندهی نمیشه رفت سر بقیه مسائل.

    75؛ طبق همان سیاق میگم که اشتباه رفتی. بعد گفتم که فرعی است. جای دیگری اگر مطرح کنید در خدمتم.

    ولی این را ملاحظه کنید که گفته دوستی نکنید. گفته برید زن بگیرید. بعد گفته که دوستی یعنی ارتداد. حالا باید چیکار کرد؟

    76؛

    فعلا دارم به مطالب شما ایراد میگیرم. و شما هم متوجه نیستید. یا هستید و صلاح دیده اید که برید بالای کوه.

    77؛

    این سوالی بود که شما باید جواب می دادید.

    من که نگفتم امامت از آن ثابت میشود. گفتم؟ مطلبم را دوباره بخوانید. به اکمال دین در این آیه ایراد گرفتم.

    ضمن اینکه ابلاغ و اکمال و امر کردن فرق دارند.

    78؛

    ادامه را ندیدید؟ دین را به لینها کامل کرده قبول. اما آیا اینها(حرمت آن موارد) همان چیزهایی بوده که باعث ناامیدی الذین کفروا از دین شده؟ یعنی الیوم یئس الذین کفروا من دینکم این بوده که کافران با حرام شدن مثلا میته دیگر از رخنه در اسلام ناامید شدند؟

    79؛

    عزیزم من فقط ادعاهای شما را نقد کردم.

    من از شما ایه خواستم که گفته باشد اصول دین در قرآن بیان میشود. و آیه که بگوید نبوت معاد و… اصل دین هستند.

    چند آیه گذاشته شد اما هیچ کدام اینکاره نبود.

    بماند که نتیجه آن آیات چه بود. من از 55 مائده همان نتیجه ای را گرفتم که شماها از آیات دیگرگرفته بودید و البته آن را رد نکردید. پس آن دوستی نیز اصل دین شد.
    اما شما چون آن پیش فرض را ثابت نکرده اید این مطالب را هم متوجه نمیشوید.

    و اصولا من در مورد اصل دین هیچ نظری ندادم که در قرآن هست یا نیست. چون اصلا وارد حیطه اش نشدم. فقط دارم حرف شما را نقد میکنم.

    یاد بگیرید وقتی چیزی را ادعا میکنید تمام روزنه های ان را ببندید. ین بحث شما مثل پنیر سوییسی است.

    80؛

    از یک بچه راهنمایی بپرس یعنی چه و بیا به من بگو.

    متن کامل من این بود” شما بیا و بگو ما نزل الیهم چیست. من که مدعی نشدم ما نزل الیهم یعنی آیه امامت. شدم؟”

    81؛

    من دارم میگم باید رو کی به خدا میگه. خدا اگر در قرآن از معاد نمیگفت و پیامبر آن را میگفت آن وقت اصل نمیشد؟

    علما گفته اند به شما چه. شما اومدی میگی اصول در قرآن هست. آیه اش کو؟ اگر حرفت را مستند به حرف دیگران مطرح کردی باید ادله آنها را هم مطرح کنی نه اینکه بگی شیعه میگه این و من با ادله مورد قبول سنی میگم آن.

    #6089

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    82و83؛

    من از اسماعیل پرسیدم. جواب دادید؟ خوب نیست که هر چی شنیدی رو بیان کنی. زشته. عیبه. میفهمن

    84؛

    پس عایشه در یک حدیث صحیح دروغ گفته. بله؟ به ام المومنین افترا میبندی؟

    در مورد تغییر نعم البدعة مردم وا سنت رسول گفتند یا وا سنت فلان و فلان؟

    85؛

    خب این قوت ماجراست. با همه تخریبها باز تفاوت کاملا هویداست. حاکم چی شد؟ حاشیه؟ به جان عزیزت قسم که شما بحث رو مطرح میکنی. وگرنه موضع من کاملا معلوم است. چند سوال دارم که وقتی جواب داده شد میروم سر این موضوع که امامت کجای قرآن آمده.

    86؛

    نگفتم که قصدشان کعبه نبوده. گفتم کجای قرآن گفته اصحاب فیل رفتند سراغ کعبه؟ بحث در قرآن است چرا میری سراغ حدیث؟

    87؛

    در جواب کامنت 45 نوشته بودم. استدلال شما این بود چون در قرآن نیست پس واقع نشده. من هم گفتم چون در قرآن نیست که عایشه زن پیامبر بوده پس نیست.

    88؛

    حضرت ابوطالب سلام الله علیه را هم ردیف پدر سایر کسانی کرده اید که دوستشان دارید.

    شما با این حرف معتقد شده اید که ایشان بت پرست بوده و به نذورات آنها توجه داشته. آن ابوسفیان بوده نه ابوطالب.

    89؛

    همان جانشین به تعریف شما را نمیتوانست برای بعد خودش تعیین کند؟ انتخابات بعد از پیامبر به چه حکمی است؟ به چه حکمی قبل از رحلت ایشان نبوده؟ و اینکه اگر پیامبر جانشین نگذاشت مردم چرا تعیین کردند؟ مگر لاتقدموا بین یدی الله و رسوله نیست؟ بعد ابوبکر شد خلیفه چه کسی؟

    90؛

    ملاک محکم و متشابه؟ 7 آل عمران ملاک داده؟

    تکرار برای اصل شدن بود که، الان شد برای فهم؟ خب الان موسی شده اصل؟ اصول دین شد توحید و معاد و نبوت و موسی؟

    آیه 55 مائده به چی ربط دارد؟ 177 بقره چند رکن را معرفی کرده؟ الان که بنده(فی الرقاب) نیست ایمان ملت ناقصه؟

    ایرادات وارد شده به 177 را که دیدید. باز مطرح کنم؟

    91؛

    124 بقره چه چیزی را میخواهد بگوید؟ چیزی غیر از امامت؟ بگویید. بعد من نقدش میکنم.

    و در پایان؛

    همانطور که لوط دخترانش را به قومش پیشنهاد داد. همانطور که نوح و لوط با زنانشان که از غابرین بودند ادامه زندگی دادند. پیامبر هم همانطور.

    پدر ام المومنین ام سلمه کی بود؟ پیامبر با او چه کرد؟ موندم که شما چطور به همچین پیامبری اعتماد و افتخار میکنید.

    #6090

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    و البته سوالات رو هم جواب بدهید به جایی برنمیخوره؛

    اینها ایرادات مباحث شماست. به جان جفتمون اگر جواب بدی میریم سر بحث امامت در قرآن.

    1. کجای قرآن گفته اصول دین را در قرآن ذکر میکنیم.

    2. ملاک محکم و متشابه بودن آیات چیست؟

    3. تکرار زیاد در قرآن دلیلی بر اینست که مطلب اصل به حساب می آید؟ کلمه موسی 129 مرتبه در قرآن آمده. دلیل بر اصل بودن چه چیزی است؟

    4. آن ام یا اساس از کجا آمده؟ چی هست؟

    5. آیا اینکه یکی از اصول از ارتباط مثلا5 آیه با یکدیگر فهمیده شود ایرادی دارد؟ این تعقل و تفکری که قرآن گفته برای بازی سودوکو نبوده که. برای همین قرآن بوده.

    7. آیاتی که رفقای شما آوردند چه بود؟ در کدام آنها گفته شده که این اصول دین است؟ فرموده به اینها ایمان بیاورید. اگر نیاورید کافر هستید. من از 55 مائده چه نتیجه ای گرفتم؟ چرا کتاب،رسول،ملائکه،نماز،روزه،قیامت به استناد اینکه تخلف از آنها کفر است اصل دین میشوند اما دوستی مورد اشاره در 55 مائده(طبق ترجمه طیف شما) که تخلف از آن حزب شیطان شدن(معنی دیگری جز کفر دارد؟) است نمیتواند اصلی از اصول دین باشد؟ با اینکه نتیجه تخلف از همه یکی است.

    8. عزیزم وجود نام چگونه ایجاد اصل میکند؟ اگر میفرمود که ما پیامبرانی فرستاده ایم این کافی نبود که ما متوجه بشویم که نبوتی هم وجو دارد؟

    9. شما را ارجاع به همان تعقل و تفکر میدهم. این نکته را توجه کنید که خدا در موارد دیگری هم احکام را نگفته ولی بازخواست میکند. مثلا نماز در فروع(به عقیده ما) و در اصول(به عقیده طیف شما.به آیاتی که رفقایتان گذاشته اند دقت کنید). این چه دلیلی است که آورده اید؟ یا همان ملائکه.

    خداوند در قرآن به صراحت امامت را بیان میدارد که به ابراهیم داده. امامان دعوت کننده به آتش هم ذکر کرده همچنین امامان هدایت کننده به امر او.

    بعد شما ایراد را جواب بدهید. در لفافه گفتن یا کلی گفتن برای من و شما در برابر خدا ایجاد حق میکند که بگوییم نمیتوانی از ما بازخواست کنی؟ بعد اگر در جواب ما بگوید که انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم و لعلهم یتفکرون

    هم در قرآن بوده ما چه جواب میتوانیم بدهیم؟

    11. شما نوشتید که بودن نام 29 نفر از انبیا برای اثبات اصل نبوت کافی است. گیریم که درست. این کفایت را شما تشخیص میدهی یا خدا؟

    #6107

    abdollah1990
    کاربر

    در کامنت 34 مورخه 14/11/92 گفته اید (من عقیده دارم و پای آن هم ایستاده ام که قرآن تنها یک اسلام را معرفی کرده. از بین این مذاهبی که وجود داررند هر کدام که ثابت شد آن چیزی است که قرآن گفته، سایر فرق خود به خود باطل شده و نیازی به احتجاج برای ابطال آنان نیست.) چرا امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت نمی کنید ؟؟؟لطفا پاسخ بده و به سوراخ فرار نکن !!! و یا داخل چاه نرو که به تو دسترسی نداشته باشند !!!

    #6109

    abdollah1990
    کاربر

    شما گفته اید (س اصول مذهب و اصول دین معنا ندارد. هر چه که هست اصل دین است.) چرا امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با آیات قران مثل آیات نبوت و معاد ثابت نمی کنید ؟؟؟ چون به گفته ی علمای شما امامت از نبوت هم بالاتر است و به آیه 124 سوره بقره استناد می کنند .

    #6110

    abdollah1990
    کاربر

    شما گفته اید (اگر خدا تشخیص میدهد که از 124هزار فقط29 نفر کافی است) چرا تعداد 124 هزار پیامبر را از قران ثابت نکرده اید ؟؟ آیا امکان دارد 123 هزار یا 110 هزار باشند ؟؟؟ لطفا پاسخ مستند به قران دهید .

    #6111

    abdollah1990
    کاربر

    شما در کامنت 46 گفته اید (عزیزم ما هم که گفتیم اصول دین تقلیدی نیست و تقلیی تنها در فروع است. چرا؟ چون اگر قرار باشد ملت همه بروند دنبال اینکه احکام را خود استخراج کنند کی به زندگی برسند؟) پس چرا امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت نمی کنید و فقط به اینکه اصول دین در کجا ذکر شده چسبیده اید . و ما اهلسنت ادعای امامت منصوص الهی 12 پس از فوت پیامبر به عنوان اصول نکرده ایم که بیاییم برای شما اثبات کنیم و مثل اینکه سوال من را نمی خوانید و یا اینکه چون پاسخ ندارید خود را به در و دیوار می زنید . سوال من خیلی واضح و روشن درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر می باشد . لطفا پاسخ دهید و طفره نروید و پیش فرض هم طراحی نکنید . لطفا پاسخ بده و به سوراخ فرار نکن !!! و یا داخل چاه نرو که به تو دسترسی نداشته باشند !!!

    #6112

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته اید (خدا آلزایمر داشته؟) برادرم نگفته اید که این موضوع را از کجا کشف کرده اید ؟؟!!

    #6113

    abdollah1990
    کاربر
    برادرم کامنت 56 من را نیز جواب بدهید . منتظرم
    #6114

    abdollah1990
    کاربر

    در مورد اینکه گفته اید (بعد من میگم قرآن گفته لتبین للناس ما نزل الیهم. یعنی یه چیزهایی هست که پیامبر باید یگوید) اولا شما می گویید امامت منصوص الهی است پس باید خود خداوند با ایات روشن و واضح مثل ایات نبوت و معاد در قران بیان می کرد . دوما : به دلیل اینکه این ایه گفته انچه که نازل شده . ان ایه ای که درباره ی امامت 12 امام نازل شده به من نشان دهید تا بعدا درباره ی ، لتبین لناس بحث کنیم . منتظر پاسخ شما هستم . راستی آیا ما نزل الیهم را متوجه شدی یا نه ؟؟!! لطفا پاسخ بده و به سوراخ فرار نکن !!! و یا داخل چاه نرو که به تو دسترسی نداشته باشند !!!

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.