سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

Home انجمن ها جانشینی سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  abdollah1990 در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1736

    abdollah1990
    کاربر
    خواهشمندم به این سوال من پاسخ صریح واضح و روشن بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
    #5588

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    عجب سوال بامزه و با نمکیه.

    شما یک آیه آیه بیار که گفته باشه صریح یا مبهم که توحید اصلی از اصول دین است. اصول ایمان نه. اصول دین.

    بعد این نظر بامزه که هر چیزی مهم بوده در قرآن ذکر شده رو کی بافته؟ انبیا قبلی به غیر از 30 یا 40 نفر بقیه مهم نبودن؟ اینکه داوود برای سلیمان ارث گذاشت مهم بوده چون ذکر شده ولی اینکه رسول اسلام ارث نمیگذارد مهم نبوده و ذکر نشده. این خداییش دلیله؟

    اگر خدا نخواهد که یک حرفی را تابلو بزند و اراده کند که چیزی را در لفاله بگوید باید با شما هماهنگ کنه؟

    این همه دستور داده که آهای ملتی که ایمان آوردید نماز بخونید. بعد میگه استعانت از نماز سخته مگر بر خاشعین. خب این چه ایمان آبگوشتی و کشکی رو هوایی است که طرفی که خصوصیات177بقره رو داره زورش میاد از نماز کمک بگیره؟

    و اصولا اگر چیزی از قران استنباط بشود مشکل دارد؟ این همه فرموده فکر کنید تعقل کنید برای چی بوده؟ کشف فرمولهای ریاضی یا اینکه بفهمیم چی سفارش کرده؟

    اگر من از آیاتی استنباط کنم که قبول ولایت برخی جزء لاینفک ایمان است و به احادیث رسول خدا عرضه کنم و تاییدیه بگیرم مشکل ایجاد میشه؟

    .

    یه آیاتی هست در قرآن که کلا به بحث شما ارتباطی نداره و من فقط میخوام نظر شما رو در موردش بدونم.

    وَ ما كانَ‏ لِمُؤْمِنٍ‏ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبين 36 احزاب

    إِنَّ الَّذينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُريدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ‏ بِبَعْضٍ‏ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبيلاً 150نسا

    بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ‏ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ 44نحل

    وَ ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ إِلاَّ لِتُبَيِّنَ‏ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فيهِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 64نحل

    ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ‏ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقاب‏ 7حشر

    .

    حالا اگر خداوند خواسته باشه یک چیز خیلی مهمی رو تی قرآن نیاورد و بیانش رو به عهده پیامبر قرار دهد به دین خللی وارد میشه یا به شما برمیخوره؟

    .

    بعد هم فرموده حفاظت میکنم اما آیا در برابر بزغاله هم توان محافظت دارد؟ شاید آن آیه واضحی که شما میخواهید در آن بخشی قرار میگرفت که جناب بزغاله میل کردند. نه؟

    #5591

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    این بیان صریح قرآن است که تبیان کل شی است.

    موضوع ولایت که شما فرمودید اگر منظورتان امامت به عنوان اصلی از اصول دین باشد قطعا” بدعت است و در زمینه آن مسلمین اتفاق نظر دارند.

    وقتی صراحتا” شخص نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم بشری چون باقی انسان ها تعریف می شود و در آیه شریفه آخر سوره مبارکه کهف به روشنی از آنچه به او وحی شده سخن می گوید چگونه می توان افسانه های بافته شده توسط گروهی قرآن نفهم را تحت هر عنوان و نیتی که دارند را محلی از اعراب داد.

    روح کلام الهی به تعقل و تدبر و تفکر دعوت می کند و حاصل هر کس را در آنچه کاشته می داند و برای هیچ کس جز تلاشش پاداش و کیفری تعریف نکرده است.

    با ذهن آشفته و مسحور خرافه و افسانه بدیهی است که آیات روشن الهی عجیب و غریب و غیر قابل فهم تلقی شود و پیوستگی و عدم اختلاف در آن را متوجه نشد.اصلا” منظور اصلی القا کنندگان اباطیل و مبلغین مغرض فرق ضاله همین است که با تدلیس و تلبیس و فریب موجب گمراهی مردم تحت نفوذشان شوند و به مطامع خود برسند.

    در مورد توحید و نبوت و معاد که سه اصل قطعی و متفق بین مسلمین است اکثر آیات قرآن دلالت دارد و ادعای غیر از آن مبین میزان شعور مدعی است.

    و به همین دلیل ابداعات و تاویلات به رای مدعیان مکذوب و یا مقهور القائات منکرین، ناشی از عدم استفاده درست از نعمات و مواهب الهی و در راس همه عقل سلیم است.

    تا از روی اخلاص به فطرت الهی بر نگردیم نمی توانیم در راه رسیدن به حقیقت توفیقی داشته باشیم.

    و این تذکر جدی الله سبحانه و تعالی به بشر مخیر است و نیروهای شیطانی مانع درک و رسیدن به این فطرتند.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5614

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    ظاهرا آیات رو ملاحظه نکردید.

    عزیزم من منکر تبیان لکل شی نشدم. لکن عرض کردم که کدام آیه گفته توحید؟معاد؟نبوت؟

    خودتان مرقوم کرده اید که؛

    در مورد توحید و نبوت و معاد که سه اصل قطعی و متفق بین مسلمین است اکثر آیات قرآن دلالت دارد و ادعای غیر از آن مبین میزان شعور مدعی است.

    دلالت رو خوب اومدی.

    من هم میگم که ولی در 55 مائده، اولی الامر در 59 نسا دلالت بر ولایت دارد و پای قضیه هم ایستاده ام. ثابت هم میکنم.

    موضوع ولایت که شما فرمودید اگر منظورتان امامت به عنوان اصلی از اصول دین باشد قطعا” بدعت است و در زمینه آن مسلمین اتفاق نظر دارند

    شما برای اجماع بر بدعت سند هم دارید؟

    در آخر کهف یادتون رفت که یوحی ال رو هم یادآوری کنید. این فرق کمی است؟ تمام قضیه اینجا خوابیده.

    افسانه هم که معلومه کجاست.

    .

    کلا مطلب جالبی بود اما یادتون رفت که بنویسید آیاتی رو که پرسیده بودم.

    #5615

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا
    با حتی مرور اجمالی کلام الله می توان به اصول اعتقادی پی برد.و شرط ایمان به خدای یگانه و روز رستاخیز که از طریق وحی به نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم به امت ابلاغ شده شاه بیت آیات الهی است.
    باقی امور چه مشروحات تکوینی و چه تشریع احکام زیر مجموعه اصول فوق می باشند.و تنها با باور سه اصل توحید و نبوت و معاد فهمیده و سنجیده می شوند.
    ولایت مطلق الله متعال شامل همه موجودات و ذرات هستی می شود و همه هستی به سوی او شناور و درحرکتند و تابع و مطیع امر او.
    ولایت اعتباری بندگان صالح در واقع به دلیل اطاعت و عبودیت مخلصانه تر ایشان آنهم درقالب تعاون و تعلیم و تعلم و ذکر آیات خداوندی بین مومنین ایجاد می شود.چون مومنین و تقوا پیشه گان همان راهی را می طلبند که اولیای الهی رفته و یا می روند و یا دست کم اراده کرده اند.در پاره ای از امور این ولایت حتی دوسویه است و امر به شوری در کلام الهی یک نمونه آن است.و سیره خلفا و ائمه مسلمین شاهد بر این ادعا است.
    با توجه به درجات ایمان و تقوا در امور دینی اولی الامر یعنی متقی ترین و متقی تر ها و این بدیهی و معقول است.و در امور دنیوی اولی الامر حاکمین اند و البته ملاک تقوا در مورد این گروه و یا اشخاص محتوم نیست. به عبارت دیگر ولی امر و حاکم غیر متقی و حتی ملحد هم وجود داشته و دارد.البته در صورت وقوع مظلمه عکس العمل موحدین در مواجهه و مقابله ضروری است.
    و در هر صورت شرط معصومیت در اطاعت از اولی الامر منتفی است و قرآن کریم بر آن اشاره دارد و جز در ابلاغ وحی که تکلیف انبیا بوده معصومیت و اطلاقش بر دیگران را جایز ندانسته و به همین دلیل اطاعت از خداوند و رسولش را مطلق و بایسته می کند و اطاعت از اولی الامر را مقید به تطبیق با آنچه خدا و رسولش گفته.
    پر واضح است که اطاعت از رسول به دلیل معصومیت در ابلاغ وحی همان اطاعت از خداوند است.پس نتیجه می گیریم تنها خداوند است که ولی مطلق است و همه هستی واجب الاطاعه.حتی رسولان و اولی الامر و ملائک.هر چه غیر اوست بایست مطیع او باشند و در غیر این صورت عاصی و گنه کار خواهند بود.
    در مورد انزال وحی به رسل توضیح داده شد و اگر منظور اراده تکوینی الهی باشد موافق نیستم بلکه شایستگی انبیا را علت می دانم.و با همین نگاه و صراحت کلام الله بر ختم نبوت و اکمال دین اصل امامت منحصر در باور مدعیان تشیع است و جمهور مسلمین آنرا به حق بدعت می دانند.
    والسلام علی من اتبع الهدی
    #5680

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    آیه چی شد؟

    که بگه توحید اصلی از اصول دین است. البته عربی.

    این اصرار به اینکه همه چی به خدا برگردد و رسول را هیچ کاره دانست من را یاد این آیه میندازه که و اذا قیل لهم تعالوا ال ما انزل الله و الی الرسول رایت المنافقین یصدون عنک صدودا

    #5685

    shariati
    کاربر
    این شیعیان علاقه شدیدی دارند که همیشه مباحث را عوض کنند ؟ ای جانم ؟
    در پوست اول جواب تمام پست های این اقای به اصطلاح دانشمند امده پست اول پاسخ حرف این اقاست این اقا نمیدونه اصول دین یعنی چی ؟؟و همیشه علاقه داره با اینکه پاسخ صریح هست اعلام کنه که نه اون پاسخ نیست و سوال پاسخ داده شده رو دوباره میپرسه و با زیاد گویی و خشت زدن و میخاد بحث رو عوض کنه ؟
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِيَ أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلًا بَعِيدًا﴿۱۳۶)
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد به خدا و پيامبر او و كتابى كه بر پيامبرش فرو فرستاد و كتابهايى كه قبلا نازل كرده بگرويد و هر كس به خدا و فرشتگان او و كتابها و پيامبرانش و روز بازپسين كفر ورزد در حقيقت دچار گمراهى دور و درازى شده است
    لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَالْمَلآئِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّآئِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُواْ وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاء والضَّرَّاء وَحِينَ الْبَأْسِ أُولَئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ
    نيكوكارى آن نيست كه روى خود را به سوى مشرق و [يا] مغرب بگردانيد بلكه نيكى آن است كه كسى به خدا و روز بازپسين و فرشتگان و كتاب [آسمانى] و پيامبران ايمان آورد و مال [خود] را با وجود دوست داشتنش به خويشاوندان و يتيمان و بينوايان و در راه‏ماندگان و گدايان و در [راه آزاد كردن] بندگان بدهد و نماز را برپاى دارد و زكات را بدهد و آنان كه چون عهد بندند به عهد خود وفادارانند و در سختى و زيان و به هنگام جنگ شكيبايانند آنانند كسانى كه راست گفته‏اند و آنان همان پرهيزگارانند
    همان طور که میبینید هیچ نشانی از امن بالعلی و امامان 12 گانه نیست ؟ ایات صریح دارند توحید و نبوت و معاد را بیان میکنند و اصول دین را صریح میگوید و هرکه به این اصول اعتقاد نداشته باشد مسلمان نیست حالا چطور خدا امامت به این مهمی رو یادش رفته که حتی به قول اقایون بدون او دین کامل نیست ؟؟
    #5686

    shariati
    کاربر
    این ادم کم عقل حتی نمیداند منظور از اصول دین چیست ؟ پایه های اعتقادی دین رو اصول میگویدند و کسی که به این اصول اعتقاد ندارد از دین بیرون میشود مسلمان نیست دقیقا یعنی این
    مَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلًا بَعِيدًا﴿۱۳۶)
    . همانطور که میبینی عدم اعتقاد به امامت سبب کفر و خروج از دین نیست ؟کو امام امامی در کار نیست
    #5689

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    الْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِيَ أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ
    کتاب از اصول دین است؟ آیه فرموده اینها اصل دین هستند یا استنباط کردید؟

    .

    وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّآئِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُواْ وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاء والضَّرَّاء وَحِينَ الْبَأْسِ

    نماز.صدقه.انفاق.وفای به عهد اصل دین هستند؟ زیر مجموعه توحید نبوت یا معاد؟ چطور متوجه شدید هست یا نیست؟ چطور از بقیه آیه جدا کردید؟ یا چرا جا نکردید؟ استنباط کردید؟

    .

    و هنوز نگفته اید که اگر خدا نخواهد مطلبی را تابلو بگوید باید با کی هماهنگ کند؟ اگر مثلا یه وقتی از روی لج با شما بخواهد مطلبی را طوری بگوید که شما مجبور باشید بروید پیش لتبین للناس ما نزل الیهم، باید با کی هماهنگ بکند؟

    بالاخره از لوازم ایمان به کتاب این نیست که به این آیه توجه شود؟

    #5691

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    اذا خاطبم الجاهلون قالوا سلاما. سلام علیکم.
    شما آیاتی نوشتید و گفتید که اصول دین اینهاست. من هم سوالاتی کردم که شما چه جوابی دادید؟ از کوزه همان برون…. .
    تکرار میکنم؛
    الْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِيَ أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ
    کتاب از اصول دین است؟ آیه فرموده اینها اصل دین هستند یا استنباط کردید؟

    .

    وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّآئِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُواْ وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاء والضَّرَّاء وَحِينَ الْبَأْسِ

    نماز.صدقه.انفاق.وفای به عهد اصل دین هستند؟ زیر مجموعه توحید نبوت یا معاد؟ چطور متوجه شدید هست یا نیست؟ چطور از بقیه آیه جدا کردید؟ یا چرا جا نکردید؟ استنباط کردید؟
    .
    اضافه میکنم که بفرمایید در کجای قرآن آمده که خداوند فرموده باشد اصول دین را در قرآن ذکر میکنیم؟

    #5714

    shariati
    کاربر
    {پایه های اعتقادی دین رو اصول میگویدند و کسی که به این اصول اعتقاد ندارد از دین بیرون میشود مسلمان نیست }

    ایه معنیش واضح هست میگوید
    یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِيَ أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلًا بَعِيدًا﴿۱۳۶)
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد به خدا و پيامبر او و كتابى كه بر پيامبرش فرو فرستاد و كتابهايى كه قبلا نازل كرده بگرويد و هر كس به خدا و فرشتگان او و كتابها و پيامبرانش و روز بازپسين كفر ورزد در حقيقت دچار گمراهى دور و درازى شده است

    «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ» (بقره 285).
    یعنی: «پيامبر و مؤمنان به آنچه به سوي او از جانب پروردگار نازل شده ايمان دارند و همگي به: الله، ملائكه، كتابها و پيامبران ايمان دارند. و بين هيچكدام از پيامبران فرقي نمي‌نهند و مي گويند شنيديم و اطاعت كرديم پروردگارا ما را ببخش و بازگشت ما به سوي توست».
    شما انسان جهولی هستی داری میگی که کجا قران گفته من اصول دین رو میگم خوب کم کم باید بگیم خدا چرا اصلا قرآن رو نازل کرد بچه جان وقتی ایات دارن صریح میگویند کافر اگر به این ها اعتقاد نداشته باشی یعنی مسلمان نیستی خدا از این واضح تر بگوید ؟؟ والا شما که برای پیداکردن ایه ای در مورد حضرت علی و مهدی موهومتان هرجا که جاش بوده قران رو در ترجمه دست کاری کردین و داد هوار میکنید این ایات واضح را نمیبینید حتم باید خدا به تو مشرک میگفت نیگاه کن توحید داریم نبوت داریم معاد داریم ایمان به ملائکه داریم ایمان به کتب پیامبران داریم خوب ادم جهول وقتی عدم قبول اینها سبب کفر میشود میشوند اصول دین با توجه به تعریف اصول دین ؟؟ عاقلان را اشارتیست ؟؟ چرا در اینجا اسمی از امامان نیامده ؟؟؟ چرا عدل نیامده ؟؟ پس شما روافض دینتان را از کجا می اورید حتما از امام رفته در چاه؟؟؟؟ این ادم جهول دارد میگوید
    {من هم میگم که ولی در 55 مائده، اولی الامر در 59 نسا دلالت بر ولایت دارد و پای قضیه هم ایستاده ام. ثابت هم میکنم.}
    انوقت ما باید توهم های این اقایون رو در مورد ترجمه ایات بپدیریم و این ایات واضح خدا را منکر شویم ؟؟خدایش تعطیلی ؟؟ هر وقت ایه ای مثل این ایه واضح اوردی که عدم پذیرش امامت سبب کفر میشود انوقت میتوانی حرف بزنی

    #5778

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    علیک به سلامی که بلد نیستی بدی.

    اما جواب سوال قبلی را ندادید. کتاب از اصول دین است؟ مگر توحید و نبوت و معاد اصول دین نبودند؟ کتاب و صدقه و….. از کجا آمد؟ این را بگید تا بریم سراغ بقیه.

    شما انسان جهولی هستی داری میگی که کجا قران گفته من اصول دین رو میگم


    شما گفتی اصول دین باید در قرآن ذکر شده باشه. خب از کجا اینو میگی؟ کجای قرآن نوشته؟

    باید خدا به تو مشرک میگفت نیگاه کن توحید داریم نبوت داریم معاد داریم ایمان به ملائکه داریم ایمان به کتب پیامبران داریم خوب ادم جهول وقتی عدم قبول اینها سبب کفر میشود میشوند اصول دین با توجه به تعریف اصول دین ؟؟

    خب عزیزم نتیجه گیری کردی و به این موضوع رسیدی؟ یا در آیات گفته شما را آورده؟ خب استنتاج کردی. من هم استنتاج میکنم که امامت اصل دین است. ایراد کار کجاست؟ استنباط برای شما آزاد و برای ما حرام اندر حرام اندر حرام است؟

    هر وقت ایه ای مثل این ایه واضح اوردی که عدم پذیرش امامت سبب کفر میشود انوقت میتوانی حرف بزنی


    شما برای فرار از قضیه دائما میگی که ترجمه رو عوض کردین و….. .

    خب شما عوض نشده رو بگو.

    بعد بگو ببینیم که چرا کسی که در زمره و من یتول الله و رسوله و الذین آمنوا نباشد حزب الله نمیشود. و آیا غیر از اینست که در برابر حزب الله حزب شیطان را داریم. خب کسانیکه در حزب الله هستند مومن هستند یا کافر؟ آنها که در حزب شیطان هستند کافرند یا مومن؟

    خب زحمت بکشید و دوستی با خدا و رسول و الدین آمنوا را هم از اصول دین بگیرید. البته اگر ترجمه شما درست باشد. هست؟

    #5784

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم یک سخن معروف و مقبول همه مسلمین و مدعیان این دین الله سبحانه و تعالی دارد و آن سخن این است:

    قولوا لا اله الا الله تفلحوا

    و قرآن کریم:

    انا لله و انا علیه راجعون

    ایاک نعبد و ایاک نستعین

    ان الذین آمنوا والذین هادوا و الصابئون و النصاری من آمن باالله والیوم الاخر و عمل صالحا” فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون.69مائده

    قل اتعبدون من دون الله ما لا یملک لکم ضرا” و لا نفعا” و الله هو السمیع العلیم.76مائده

    ما علی الرسول الا البلاغ والله یعلم ما تبدون و ما تکتکون.99مائده

    و اذا قیل لهم تعالوا الی ما انزل الله و الی الرسول قالوا حسبنا ما وجدنا علیه ءاباءنا او لو کان ءاباوهم لا یعلمون شیئا”و لایهتدون.104مائده

    ایمان به الله و پرستش و استعانت تنها و تنهای او و ایمان به آخرت امانت منزل الهی در قالب وحی به رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است و این سر لوحه باور دین الله است.

    با فهم آیات شریفات فوق الذکر که از یک سوره مائده استفاده شده وآنچه در سراسر آیات قرآن کریم بر سایر مفاهیم قرآنی سایه افکنده توحید و معاد است که نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم به روشنی و بلاغت هر چه تمام تر ابلاغ و تبیین فرمودند.و این سه اصل دین مبین اسلام را تشکیل می دهد.و مسلمان موحد و متقی همه امور عبادی و اعتقادی خود را بر اساس این سه اصل بنا می کند و راه راست را در سایه این باور می طلبد و از هر ارزش غیر الهی پرهیز می کند.

    پس مقصد حقیقت و کمال مطلق است و نزدیکی هر چه بیشتر به الله متعال.و در این راه ملزوماتی وجود دارد که رضای خدا در آن است و به عنوان اوامر و مناهی او مطاع است.

    ولایت الله و رسول و مومنین از این دسته ملزومات است ولی هدف نیست و همه و همه برای قرب الی الله است.

    پذیرش و فهمیدن و شناخت و یقین به حقیقت و کمال مطلق همانا الله سبحانه و آخرت و ایمان به امانت داری در ابلاغ نبوی است که اساس باور یک مسلمان است و به همین دلیل اصل دین نامیدندش.و در متن تمام امورات فردی و اجتماعی مسلمین قرار دارد.

    #5785

    habib
    مشارکت کننده
    با توجه به اکمال دین و ختم نبوت و بسته شدن دروازه وحی الهی و ابلاغ اتم وحی منزل و نعمت الله سبحانه و تعالی و وجود کتاب محفوظ قرآن کریم هر ادعایی مبنی بر لزوم ادامه رسالت به آن شکل که با وفات حضرت محمد ابن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم ختم شد خارج از دین اسلام است و خلط مفاهیمی چون اولی الامر و رهبری جماعت مسلمین با مفهوم صریح نبوت، در دین و قرآن و سنت تعریف نشده است و قائلین به اینگونه باور طبعا” دینی غیر از اسلام را تبلیغ و تبعیت می کنند.

    پس از ختم نبوت و اکمال دین حجت بر مردم تمام شده و تمامی ابزار هدایت در عمل صالح مشخص در قرآن کریم و سنت نبوی تعریف شده.

    قرآن کریم محفوظ و حاضر است و سنت نبوی هم بین مسلمین جاری است و هر چه مخالف و خارج از این دو باشد به عنوان بدعت شناخته می شود.همانگونه که صحابی جلیل القدر رضی الله عنهم و ائمه مسلمین و اهل بیت علیهم السلام در تبیین این دو مبنای اصلی شناخت دین همه عمر خود را صرف کردند.

    در حال حاضر هم خرد جمعی و اجماع مسلمین بر اساس مبانی یاد شده فصل الخطاب است و البته نسبی بودن انطباق با حق را نباید از نظر دور داشت و با توجه به عظمت حقیقت و کمال مطلق تذکر مکسوبات از گذشتگان و حک و اصلاح برداشتها و منقولات رسیده و مجاهدت مستمر تکلیف محتوم و الی الابد مسلمان موحد است.با اخلاص و صداقت و تقوا رسیدن به این راه میسر است.فراموش نکنیم وصال حق هدف است و راه راست به سوی وصل کشیده شده است.و متقین در این راه رهسپار و مشتاق وصال ره می سپارند.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5788

    محمد35
    کاربر
    قرآن می فرماید : انما ولیکم الله ورسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة ویوتون الزکوة وهم راکعون (به شهادت اخبار کتب صحاح کسی که در رکوع به فقیر زکات داد علی علیه السلام بود)و می فرماید: الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الاسلام دینا(به شهادت کتب اهل سنت روز اکمال دین روز عید غدیر است که پیامبر صلی الله علیه وآله امیر المونین علیه السلام را بجانشینی انتخاب فرمودند) قرآن می فرماید:وآت ذوی القربی حقه(به شهادت کتب اهل سنت این ذوی القربی خصوص اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله می باشند) ومی فرماید:انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا(به شهادت کتب اهل سنت این اهل بیت، پیامبر وفاطمه وعلی وحسن وحسین علیهم افضل الصلاة والسلام می باشند .)پس کسی که قرآن را می خواهد عترت را می خواهد وکسی که عترت را می خواهد قرآن را می خواهد لن یفترقا حتی یردا علی الحوض(این دو جدا نمی شوند تا در روز قیامت به نزد رسول الله صلی الله علیه وآله بروند )…
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.