سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

Home انجمن ها جانشینی سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  abdollah1990 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5928

    abdollah1990
    کاربر

    من می گویم اگر حضرت علی داخل کعبه به دنیا امده بود و دیوار کعبه شکافته می شد اولا : همانطوری که درباره اصحاب فیل به کعبه یک سوره نازل شده است در این مورد هم یک سوره نازل می شد دوما : پیامبر اسلام در هیچ موقع به این موضوع اشاره ای نکرده اند. سوما : خود حضرت علی هم در هیچ کجا ادعا نکرده اند که مولود کعبه هستند و چهارما : اگر داخل کعبه به دنیا می امدند ، مردم خرافاتی و بت پرست انزمان مکه، ان نوزاد را هدیه بت های خود دانسته و حضرت علی و مادرشان را مقدس شمرده ، و از انها مثل حضرت مریم و کودکی حضرت عیسی انواع بتها می ساختند و ابوطالب هم با نذوراتی که مردم بت پرست و خرافاتی می دادند پولدار و ثروتمند می شد .

    #5932

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    بله.

    اینی که اول مینویسم رو سری قبل هم نوشتم اما حواسم نبود ثبتش کنم.

    عزیزم ما هم که گفتیم اصول دین تقلیدی نیست و تقلیی تنها در فروع است. چرا؟ چون اگر قرار باشد ملت همه بروند دنبال اینکه احکام را خود استخراج کنند کی به زندگی برسند؟

    بعد شما به سنت رسول چیکار داری. مگه حسبنا کتاب الله نیست؟

    اون چند تا آیه رو هم اگر خطاب به من نوشته بودی جواب میدادم اما برایسرگرمی هم که شده این را بخون و بگو که چه نتیجه ای میگیری؛ (البته بهتر است که در تاپیک دیگری بحث شود)

    در 55 مائده و آیات قبلی آن، چرا گفته دوستی نکنید اما اول همین مائده گفته زن گرفتن از آنها صحیح است و بعد جای دیگه گفته ما بین زن و شوهر مودت و رحمت قرار میدهیم؟ خدا آلزایمر داشته؟ یا شیزانم به جز غرانیق یه جاهای دیگه ای هم بوده؟

    بعد بگو ببینم وصف مشیر میدانی چیست؟

    با عنایت به اینکه آیه عام است اگر هر کسی در رکوع زکات ندهد یا اصلا زکات ندهد مثلا مالش به نصاب نرسد نباید با او دوستی کرد؟

    در 3مائده دین را به چی تکمیل کرده؟ حرمت خون و خوک و مردار….؟ اینها را که چند جای دیگه قبلا گفته است. یعنی خواسته با تکرار یه موضوع دین را کامل کند؟ و آیا اینکه مسلمانان و یامبر تا قبل از آن گوشت خوک میخوردند؟ و آیا با حرمت اینها الذین کفروا از دین اسلام ناامید شدند؟

    شما دامنه شمول فعل مضارع را میدانید؟ از چه زمانی تا چه زمانی را شامل میشود؟ مثلا یرید

    از ابولهب نزدیکتر احتمالادختر پیامبر بوده.نه؟ بعد بنا به تعقلی که قرآن میگوید؛ ابولهب کجاست؟برای چه؟ مثلا پسر نوح از اهل او نبود برای چه؟ آیا همین نمیتواند دلیل باشد بر اینکه ابولهب نیز از دایره قربی خارج شود؟

    #5933

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    برادرم شما چرا…

    عزیزم شما یه سوالی کردی در آن پیش فرضی وجود دارد. اینکه اصول دین در قرآن هست. خب شما ابتدا باید اثبات کنید که اولا در قرآن گفته شده که اصول دین را در قرآن میگوییم. ثانیا آیه ای نشان بدهید که گفته باشد اینها اصول دین هستند. ثالثا شمارش این اصول به تعداد آن چیزی باشد که شما مدعی هستید. اینها رو آوردی؟ این همون در و دیواری است که میگی. وقتی میگی فرار کاننی اروی یادم میاد.

    بعد شما هر بار برای جواب یکسری ادعای تازه مطرح میکنی. این را هر ذی شعوری میفهمد که من حق دارم تا دعای قبلی ثابت نشده به ادعای جدید اعتنا نکنم. اما من میکنم و سوالاتم را با شماره از شما پرسیدم. فرار نکردم.

    …اصول دین را از کجا بگیریم…

    من ادعا نکردم که از کجا میگیریم. نه قرآن رو میگم نه سنت رو. شما ادهاتون رو که ثابت کردید من میگم از کجا میگیریم. شما محکم اومدی میگی از قرآن. من هم میگه کجای قرآن گفته؟ بعد من میگم قرآن گفته لتبین للناس ما نزل الیهم. یعنی یه چیزهایی هست که پیامبر باید یگوید. حالا اگر یکی از این چیزها اصلی از اصول دین باشد به کسی ارتباط داد که خدا خواسته اینطوری بیان کند؟

    …این اصل دین را شما با چه معیاری…

    با همان معیاری که شما دیگران را تشخیص دادید. عزیزم تو آمدی یه چیزی رو مطرح کردی و اون رو فرض پرفتی اما هنوز ثابتش نکردی. بعد میگی که من هم باید عقیده ام را بر اساس آن معیار و فرض ثابن نشده شما ثابت کنم. خداییش این با عقل ک سازگاری دارد؟ معیار من را میخواهی ابتدا باید فرض خود را ثابت کنی.

    ضمن اینکه من نگفتم که امامت در قرآن نیست.

    بعد اینکه من چی رو به انحراف کشوندم؟ اینکه میگم صحت حرفی که زدی رو ثابت کن تا جواب بشنوی انحراف است؟

    شما گفتید (اگر میفرمود که ما پیامبرانی فرستاده ایم…

    به روح پیامبر قسم که متوجه نشدی چی نوشته ام.

    بابا اومدی میگی آوردن اسم چند نفر به اضافه پیامبر کافی است که بفهمیم نبوت اصل دین است.

    ” نام 27 رسول که در قران امده برای اثبات اصل نبوت کافی است و همچنین نام پیامبر ما در قران امده (محمد رسول الله) و برای اصل نبوت کافی است. ”

    فهمیدی سوال چی بوده؟ نکته دیگه اینکه از124هزار فقط 29نفر رو نام برده. از کجا بفهمیم که بقیه کذاب نبودند؟

    اسماعیل کجا ادعای امامت کرد؟ جعفر هم که خودت صفتش را نوشتی. بعد یه چیزی که بدونی بد نیست. هر چیزی که اصلی داشته باشد امکان تولید جعلی آن هم هست. اینکه نوشتی یعنی اصلی بوده که برخی آمده اند تقلبی آن را هم ارائه داده اند.

    #5934

    عبدالحسین
    مشارکت کننده

    درباره ی 124 هزار پیامبر که گفته اید…

    گیریم که تعدادشان همان 29 نفری بوده که نام برده. اما یه چیزی هست. سه نفر دیگه رو هم توی سوره یس ذکر کرده اما بدون نام. اونها کدوم یکی از این 29 نفر بودند؟

    ملاک تشخیص همان ملاکی است که شما دارید. شما بر اساس چه استدلالی بند کرده ای که خدا اصول را در قرآن گفته؟ پیش خدا بودی یا آمر به خدا هستی؟ بعد چون از یه چیزی نام برده دلیل است بر اینکه باید از بقیه هم نام ببرد؟

    اینها رو هم بخون بد نیست. راستی چرا بحث رو منحرف میکنی؟ حرف ما که عدد نبود. امامت بود.

    وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُون‏ 42انعام

    وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ في‏ شِيَعِ الْأَوَّلين‏ 10حجر

    وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلاً مِنْ قَبْلِكَ مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنا عَلَيْكَ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَيْكَ 78 غافر

    بعد من کجا گفتم که نام امام در قرآن آمده که حالا اعتراف به نبودش بکنم؟

    اونجا هم نوشتم که اسلام در قرآن یکی است. هر کدام از شیعه یا سنی که ثابت شد بقیه قطعا باطل است. شما این را ندیدی. پس من چون معتقدم که شیعه حق است، پس آن را تنها مصداق الاسلامی میدانم که قرآن فرموده. پس اعتقادی به دین و مذهب ندارم. قرآن نفرموده یک اسلام با چند مذهب. بلکه فرموده ان الدین عند الله الاسلام. نه ان المذهب…

    هر ادم عاقل و با سواد و با شعور می داند…

    آیا میدانید که زرنگ سماور است؟

    عزیزم شما نوشته بودی که خدا حفظ میکند و از این حرفها. من نوشتم اصلا خدا در قرآن نیاورده. چرا که ممکن بود جناب بزغاله آن را بخورد.

    متن شما ” ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر) ”

    متن من “بعد هم فرموده حفاظت میکنم اما آیا در برابر بزغاله هم توان محافظت دارد؟ شاید آن آیه واضحی که شما میخواهید در آن بخشی قرار میگرفت که جناب بزغاله میل کردند. نه؟ ”

    دوست عزی دقت کنید که دارید چه میکنید.

    نگفتم که در دست عایشه بوده بلکه برای حرف شما نقض آوردم. خدا محافظ هست ولی اون بزغاله نازنین یه آیه ای رو خورده که مود احتجاج عایشه بوده است. پس قرآن را منقوص کرده است. نه؟

    #5935

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    با اینکه نشان از عمق سواد شما دارد اما برای هوینجوری که شده؛ چون شما میگید؛

    من می گویم اگر حضرت علی داخل کعبه به دنیا امده بود…

    اول اینکه من میگویمش منو کشته. بعد ناموسا چه ربطی به بحث داشت؟

    اولا کجاش گفته که اصحب فیل مرتبط با معبه بوده اند؟ نکنه خدا شدی؟ چقدر حادثه در این عالم سراغ داری که در قرآن ذکر نشده؟ یعنی اتفاق نیفتاده اند؟

    ثانیا اگر عایشه زن پیامبر بود در قرآن می آمد. چون که او یا هر یک از زنان پیامبر که کمتر از زن نوح و لوط نبوده اند. پس نتیجه میگیریم که اینها زن پیامبر نبوده اند. اگر پیامبر به این که زنی به نام مثلا عایشه دارد اذعان کرده باشد معنایش این است که ممکن است چیزی در قرآن نباشد ولی در کلام پیامبر باشد.

    ثالثا هر کس نگوید در کجا دنیا آمده معنایش اینست که در آنجایی که متولد شده، متولد نشده است.

    رابعا؛ مگر ابوطالب سلام الله علیه پدر امیرالمومنین نیست؟ چرا فکر کردی که ایشان مانند پدر برخی افراد دیگر هستند؟

    بعد این واقعه چه تاثیری در اعتقادات من دارد؟ چه ربطی به امامت دارد؟ حداقل شرف امیرالمومنین آنست که وقتی متولد شده اند در جایی نبوده اند که یه نشان خاصی بر روی بامش باشد یا اینکه جایی نبوده اند که گیر یک تکه پارچه باشند تا حضرتش را درون آن بپوشانند.

    .

    حواسم به اصل موضوع هست. گفتی اصول دین در قرآن هست. آیه اش رو بیار. به تک تک سوالتی که در مورد ادعاهایت کرده ام نیز پاسخ بده.

    #5936

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    و نکته پایانی؛

    اینکه بند کردید به اینکه خدا فرموده تخلف از اینها کفر است پس اینها اصول هستند و امامت اصل نیست چون در بین اینها نیست مثل این است؛

    در چند جا فرموده خوردن چند چیز را بر شما حرام کردیم و میفهمیم که اینها محرمات هستند. ولی در هیچ یک از این چند مورد نفرموده که شرب مسکر هم حرام است. این یعنی اینکه شرب مسکر حلال است؟ قطعا خیر. چرا؟ چون از جمع سه آیه دیگر میفهمیم که شرب مسکر حرام است. حالا آیا خدا یادش نبوده که در آن حرمت علیکم های قبلی این را هم بیاورد؟ حتما یادش بوده اما خواسته یه چیزی رو به برخی بفهماند. چی؟ خدا میداند.

    #5937

    raameen
    کاربر
    مگرقرآن فقط وفقط وفقط درخانه حضرت عایشه رضی الله عنها نگه داری میشد که حالاجناب بزغاله میل کند قرآن شیعه وادله های محکم دین شیعه رابز بخورد حالاهم اینطوری ناقص شود!!!!!؟؟؟؟؟
    #5958

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    عزیزجون دقت کن که رفقایت چی نوشتند.

    انا له لحافظون. بزی آمد و خورد و رفت. آیه ای که خورده چه بوده؟ الان در کدام قرآن موجود است؟

    .

    این یک بحث فرعی بود که خواستم بگم عزیزان دقت کنند که چه مینویسند.

    .

    بعد اینکه من نگفتم امامت در قرآن نیست. پیش فرض رفیقتان را مورد سوال قرار دادم.

    .

    اصل حرف هم همچنان اینست. گفته اید اصول دین در قرآن هست. آیه اش؟

    #5989

    abdollah1990
    کاربر

    ضمن سلام . اینکه گفته اید (عزیزم ما هم که گفتیم اصول دین تقلیدی نیست و تقلیی تنها در فروع است. چرا؟ چون اگر قرار باشد ملت همه بروند دنبال اینکه احکام را خود استخراج کنند کی به زندگی برسند؟) خداوند را سپاسگذارم که اعتراف کرده اید اصول دین قابل تقلید نیست . به لحاظ اینکه همیشه می گفتید اصول دین را چگونه ثابت می کنید . حالا شما که می گویید اصول دین قابل تقلید نیست این اصول دین چه است و از کجا اصول دین را استخراج کرده اید ؟؟؟

    #5990

    abdollah1990
    کاربر

    درباره ی ایه 55 سوره مائده خدا را سپاسگذاری می کنم که به اصل استدلالات من نتوانسته اید ایراد بگیرید و پاسخ بدهید . و چون پاسخی نداشتید مجبور شدی به ایات قران اعتراض کنید و ایات قران را مورد تهاجم قرار بدهید . و چون امامت را نمی توانید از قران ثابت نمایید خداوند را نیز به مریضی الزایمر متهم می کنید .واین رفتار شما مثل پلنگی می ماند که به دنبال شکار سایه ی خودش می دود !!! و آخر به داخل گودال و پرتگاه می افتد .

    #5991

    abdollah1990
    کاربر

    درباره ی ایه 3 سوره مائده : برادرم خیلی از احکام دین اسلام مثل نماز و روزه و … چندین بار در قران تکرار شده و این موضوع اظهر من الشمس است . به جز پیامبر اسلام اکثر کسانی که مسلمان شدند مقید به احکام دین اسلام نبودند و احتمالا از گوشت خوک و دیگر مسکرات استفاده کرده اند .

    #5992

    abdollah1990
    کاربر
    من در تاریخ 14 بهمن گفتم اگر بخواهید برای اثبات امامت 12 امام به این ایه استناد کنید . (درباره ی ایه فی القربی اگر شما به ایه 23 شورا استناد کنید و اجر و مزد پیامبر دوستی اقوام می بود !! پس خیلی ها به دوستی ابولهب می توانستند استناد کنند که مزد رسالت را داده اند !! که چون ابولهب نزدیکترین فرد از نظر خویشاوندی به پیامبر بوده است و ابولهب عموی پیامبر بوده و حضرت علی عمو زاده پیامبر ، پس عمو نزدیکتر از عمو زاده است !!! و همچنین به ایات 57 فرقان، 86 ص ، و 104 یوسف و …. که در مورد اجر و مزد پیامبر اسلام می باشد مراجعه کنید و ببینید که خداوند اجر و مزد پیامبر را چه چیزی بیان نموده است . و از کجای ایه 23 شورا امامت منصوص الهی 12 امام ثابت می شود ؟؟!!!) و همچنین خلفای عباسی فرزندان حضرت عباس عموی پیامبر بوده اند پس خلافت انها با توجه به ایه فوق الهی بوده است .
    #5993

    abdollah1990
    کاربر

    در جواب کامنت 47 : اینکه گفته اید پیش فرضی وجود دارد که اصول دین در قران هست !!! اولا : من به تنهایی نمی گویم که اصول دین در قران وجود دارد . تمام مراجع شیعه این مسئله را قبول دارند و اظهر من الشمس است . دوما : در ویکی پیدیا اصول دین را سرچ کنید و نظرات علمای اهل تشیع در مورد اصول دین را مطالعه کنید . و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم . و خواهشمندم بحث را به مسائل فرعی نکشانید و به سوال اساسی من پاسخ بدهید و اگر نمی توانید از علما و مراجع تان بخواهید که پاسخ بدهند . و بعد دو مرتبه سوال اساسی خودم را که شما از پاسخ روشن و واضح مستند به ایات صریح قران فرار می کنید تکرار می کنم .خواهشمندم به این سوال من پاسخ صریح واضح و روشن بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟

    #5994

    abdollah1990
    کاربر

    در مورد اینکه گفته اید (بعد من میگم قرآن گفته لتبین للناس ما نزل الیهم. یعنی یه چیزهایی هست که پیامبر باید یگوید.) اولا شما می گویید امامت منصوص الهی است پس باید خود خداوند با ایات روشن و واضح مثل ایات نبوت و معاد در قران بیان می کرد . دوما : به دلیل اینکه این ایه گفته انچه که نازل شده . ان ایه ای که درباره ی امامت 12 امام نازل شده به من نشان دهید تا بعدا درباره ی ، لتبین لناس بحث کنیم .

    #5995

    abdollah1990
    کاربر

    در مورد نام 27 رسول که مطرح کرده اید . خدا را شکر می کنم که این موضوع را قبول دارید برادرم ما موظفیم ، به پیامبران الهی که نام انها در قران ذکر شده ایمان داشته باشیم ایا نام حداقل دو یا سه امام در قران ذکر شده که ما به امامت انها ایمان داشته باشیم ؟؟؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.