سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

Home انجمن ها جانشینی سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  abdollah1990 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5904

    abdollah1990
    کاربر

    در جواب عبدالحسین مورخه 5/10/1392:

    درباره ی ایه 45 سوره بقره : (وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ‌ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَ‌ةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ) این ایه چه ربطی به ایه 177 سوره بقره که ارکان ایمان را بیان نموده دارد البته این ایه گفته به صبر و نماز استعانت بجویید و نگفته به امامزاده و قبر و مرده ها استعانت بجویید !!!!! و چرا از اصل موضوع بحث فرار می کنید و به مسائل حاشیه ای می پردازید که هیچ ربطی به منصوص بودن الهی امامت مورد ادعا شما ندارد و بعد دو مرتبه سوال اساسی خودم را که شما از پاسخ روشن و واضح مستند به ایات صریح قران فرار می کنید تکرار می کنم .خواهشمندم به این سوال من پاسخ صریح واضح و روشن بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟

    در جواب عبدالحسین مورخه 5/10/1392:

    من می گویم اگر حضرت علی داخل کعبه به دنیا امده بود و دیوار کعبه شکافته می شد اولا : همانطوری که درباره اصحاب فیل به کعبه یک سوره نازل شده است در این مورد هم یک سوره نازل می شد دوما : پیامبر اسلام در هیچ موقع به این موضوع اشاره ای نکرده اند. سوما : خود حضرت علی هم در هیچ کجا ادعا نکرده اند که مولود کعبه هستند و چهارما : اگر داخل کعبه به دنیا می امدند ، مردم خرافاتی و بت پرست انزمان مکه، ان نوزاد را هدیه بت های خود دانسته و حضرت علی و مادرشان را مقدس شمرده ، و از انها مثل حضرت مریم و کودکی حضرت عیسی انواع بتها می ساختند و ابوطالب هم با نذوراتی که مردم بت پرست و خرافاتی می دادند پولدار و ثروتمند می شد .

    #5905

    abdollah1990
    کاربر

    برادرم اگر شما به کتب اهلسنت و رساله های عملیه مراجع تشیع مراجعه کنید اصول دین و فروع دین و ارکان ایمان به صراحت بیان شده است . و همه رساله های عملیه مراجع شیعه در اول رساله شان گفتند که اصول دین قابل تقلید نیست و دیدگاه اهلسنت این است : اصول دین و فروع دین و ارکان ایمان را باید از قران بگیریم . و اهل سنت معتقدند قران چراغ هدایت است (126و 153 انعام) و اصول دین قابل تقلید نیست . و برای فهم احکام فروعات ، مثل احکام نماز و روزه و حج و … باید به سنت پیامبر و اجتهاد فقها از قران و حدیث صحیح رجوع کرد . و حتی اعتقاد به نماز و روزه و حج هم قابل تقلید نیست . فقط احکام عملی نماز و روزه و … قابل تقلید است .

    #5906

    abdollah1990
    کاربر

    در جواب محمد 35 مورخه 3/11/1392 :

    در مورد ایه 55 مائده : اگر از ایه 51 مطالعه فرمایید موضوع برای شما روشن می شود که دوستی و دشمنی با چه کسانی می باشد . و اگر بخواهید با تدلیس به ان ایه استناد کنید دچار مشکلات عدیده ای می شوید . اولا : کلمه انما حصر می باشد و اگر شما برای حضرت علی بگویید که در رکوع زکات داده است ایا همه ی امامان در رکوع زکات داده اند که به امامت برسند ؟؟!! دوما : کلمه الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاة عام است و ایا هرکسی که در رکوع زکات بدهد امام می شود ؟؟!! سوما : حضرت علی که در فقر به سر می بردند صاحب اموالی نبوده اند که زکات به ان تعلق بگیرد و مسائل عدیده ی دیگری که اگر خواستید برایتان بنویسم .

    در جواب محمد 35 مورخه 3/11/1392 :

    در مورد ایه 3 مائده : ( الیوم اکملت …) اولا : چرا تمام ایه را نمی خوانید و اول و اخر ایه را قیچی می کنید ؟! هر ادم عاقلی که ایه را کامل بخواند متوجه می شود موضوع ایه چه می باشد . و از کجای ایه 3 مائده امامت منصوص الهی 12 امام ثابت می شود ؟؟!!!

    در جواب محمد 35 مورخه 3/11/1392 :

    در مورد ایه 33 احزاب : هر فرد محقق و با سوادی که موضوع ایه و ایات قبل و بعد ان را مطالعه کند به خوبی متوجه می شود که این ایات درباره همسران پیامبر بوده است . در ایه 33 احزاب از ضمیر کم استفاده شده ، شما به ایات دیگر قران هم مراجعه کن خواهید دید در خیلی از جاها برای خانواده از ضمیر جمع مذکر استفاده شده از جمله برای زن ابراهیم ایه 73 سوره هود . و همچنین از کلمه یطهرکم که در این ایه امده عصمت و امامت را نمی توان ثابت کرد . و اگر بگویید این ایه برای حضرت علی و امام حسن و حسین می باشد ولی باز هم دچار مشکلی بزرگتر می شوید . چون کلمه انما حصر می باشد و اگر بگویید همین 3 نفر بوده اند برای 9 نفر دیگر امامان نمی توانید عصمت قایل شوید چون کلمه انما امده است. و همچنین به عقیده اهل تشیع امام از زمان تولد معصوم می باشد . در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها پاک نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را پاک گرداند . همچنین کلمه یطهرکم در ایه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم به کار رفته است . ایا انها هم معصوم بوده اند ؟؟ و کلمه عنکم رجز الشیطان هم در همان ایه به کار رفته است .

    #5907

    abdollah1990
    کاربر

    در جواب محمد 35 مورخه 3/11/1392 :

    اگر شما به ایه 23 شورا استناد کنید و اجر و مزد پیامبر دوستی اقوام می بود !! پس خیلی ها به دوستی ابولهب می توانستند استناد کنند که مزد رسالت را داده اند !! که چون ابولهب نزدیکترین فرد از نظر خویشاوندی به پیامبر بوده است و ابولهب عموی پیامبر بوده و حضرت علی عمو زاده پیامبر ، پس عمو نزدیکتر از عمو زاده است !!! و همچنین به ایات 57 فرقان، 86 ص ، و 104 یوسف و …. که در مورد اجر و مزد پیامبر اسلام می باشد مراجعه کنید و ببینید که خداوند اجر و مزد پیامبر را چه چیزی بیان نموده است . و از کجای ایه 23 شورا امامت منصوص الهی 12 امام ثابت می شود ؟؟!!!

    در جواب محمد 35 مورخه 3/11/1392 :

    و ایه 26 اسرا چه ربطی به یک اصل دینی به نام امامت دارد و از کجای این ایه امامت منصوص الهی 12 امام ثابت می شود ؟؟ و بعد دو مرتبه سوال اساسی خودم را که شما از پاسخ روشن و واضح مستند به ایات صریح قران فرار می کنید تکرار می کنم .خواهشمندم به این سوال من پاسخ صریح واضح و روشن بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟

    #5908

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    …و حالا شما پاسخ بدهید…

    توضیح اینکه من هنوز جوابی نگرفته ام که 1. کجای قرآن گفته اصول دین را در قرآن ذکر میکنیم.

    2. ملاک محکم و متشابه بودن آیات چیست؟

    3. تکرار زیاد در قرآن دلیلی بر اینست که مطلب اصل به حساب می آید؟ کلمه موسی 129 مرتبه در قرآن آمده. دلیل بر اصل بودن چه چیزی است؟

    4. آن ام یا اساس از کجا آمده؟ چی هست؟

    5. آیا اینکه یکی از اصول از ارتباط مثلا5 آیه با یکدیگر فهمیده شود ایرادی دارد؟ این تعقل و تفکری که قرآن گفته برای بازی سودوکو نبوده که. برای همین قرآن بوده.

    6. من عقیده دارم و پای آن هم ایستاده ام که قرآن تنها یک اسلام را معرفی کرده. از بین این مذاهبی که وجود داررند هر کدام که ثابت شد آن چیزی است که قرآن گفته، سایر فرق خود به خود باطل شده و نیازی به احتجاج برای ابطال آنان نیست. اگر تشیع ثابت شود(که میشود) دیگر نیازی به این نیست که من بگویم اینها اصل دین و آناه اصل مذهب است. اصولا چون تشیع تنها مصداق الاسلامی است که قرآن معرفی کرده پس اصول مذهب و اصول دین معنا ندارد. هر چه که هست اصل دین است.

    7. آیاتی که رفقای شما آوردند چه بود؟ در کدام آنها گفته شده که این اصول دین است؟ فرموده به اینها ایمان بیاورید. اگر نیاورید کافر هستید. من از 55 مائده چه نتیجه ای گرفتم؟ چرا کتاب،رسول،ملائکه،نماز،روزه،قیامت به استناد اینکه تخلف از آنها کفر است اصل دین میشوند اما دوستی مورد اشاره در 55 مائده(طبق ترجمه طیف شما) که تخلف از آن حزب شیطان شدن(معنی دیگری جز کفر دارد؟) است نمیتواند اصلی از اصول دین باشد؟ با اینکه نتیجه تخلف از همه یکی است.

    8. عزیزم وجود نام چگونه ایجاد اصل میکند؟ اگر میفرمود که ما پیامبرانی فرستاده ایم این کافی نبود که ما متوجه بشویم که نبوتی هم وجو دارد؟

    9. شما را ارجاع به همان تعقل و تفکر میدهم. این نکته را توجه کنید که خدا در موارد دیگری هم احکام را نگفته ولی بازخواست میکند. مثلا نماز در فروع(به عقیده ما) و در اصول(به عقیده طیف شما.به آیاتی که رفقایتان گذاشته اند دقت کنید). این چه دلیلی است که آورده اید؟ یا همان ملائکه.

    خداوند در قرآن به صراحت امامت را بیان میدارد که به ابراهیم داده. امامان دعوت کننده به آتش هم ذکر کرده همچنین امامان هدایت کننده به امر او.

    بعد شما ایراد را جواب بدهید. در لفافه گفتن یا کلی گفتن برای من و شما در برابر خدا ایجاد حق میکند که بگوییم نمیتوانی از ما بازخواست کنی؟ بعد اگر در جواب ما بگوید که انزلنا الیک اذکر لتبین للناس ما نزل الیهم و لعلهم یتفکرون

    هم در قرآن بوده ما چه جواب میتوانیم بدهیم؟

    #5909

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    خوب است که خود شما اقرار کرده اید…

    10. منظور را متوجه نشدید. من در جواب آن عزیزی که نوشته بود خدا در قرآن ذکر میکرد و محافظت هم میکرد بزغاله را نوشتم.

    بزغاله محترم اینجاست؛ لقد نزلت آية الرجم ورضاعة الكبير عشرا ولقد كانت في صحيفة تحت سريري ،

    سنن ابن ماجة ، ج1 ، ص 625 ،أوسط الطبراني ، ج 8 ،ص 12 ، مسند أبي يعلى، ج 8 ،ص 64 ، المحلى ، ج11،ص 236 ، وقال : هذا حديث صحيح . وفي لسان العرب ، ج ، ص 33 ، ونهاية ابن الأثير ، ج 2 ، ص 87
    این را که من نباید جواب بدهدم. آن که گفته و آن که نقل کرده و البته آن که پیروی میکند باید جواب بدهد.
    ضمن اینکه جواب آیاتی که گذاشته بودم رو هنوز ندیدم.

    ..اگر امامت منصوص الهی در قران امده بود…

    11. شما نوشتید که بودن نام 29 نفر از انبیا برای اثبات اصل نبوت کافی است. گیریم که درست. این کفایت را شما تشخیص میدهی یا خدا؟ اگر شما تشخیص میدهی خب از 124هزار فقط29 نفر را ذکر کرده. به عدد هم که بگیریم کاملا منطقی است که از 12 نفر حتی یکی را هم ذکر نکند. حتی میتواند نام اصل را هم نیاورد(به مقیاس عدد توجه کنید). اگر خدا تشخیص میدهد که از 124هزار فقط29 نفر کافی است همان خدا تشخیص داده که از 12نفر هیچ یک را نام نبرد و تنها به ذکر ولایت و امامت اکتفا کند. مشکل کار کجاست؟
    12. از مظلومیت اسلام و امیرش همین است که خواست جلوی یک نعم البدعه را بگیرد ملت جای اینکه بگن وا سنت رسول الله گفتند وا سنت دو نفر دیگه. بعد ما کی مدعی بودیم که اسم ائمه در قرآن هست؟ بعد چرا سلسله و نسب پیامبران در قرآن معلوم نیست؟

    #5910

    عبدالحسین
    مشارکت کننده

    عین مطلب را دوباره میذارم؛
    این همه دستور داده که آهای ملتی که ایمان آوردید نماز بخونید. بعد میگه استعانت از نماز سخته مگر بر خاشعین. خب این چه ایمان آبگوشتی و کشکی رو هوایی است که طرفی که خصوصیات177بقره رو داره زورش میاد از نماز کمک بگیره؟
    دوست شما نوشته 177 بقره یعنی ارکان ایمان. در 177فرموده که ” بر ” این چیزهاست تا میرسه به و اقام الصلاة…
    سوالم این بود که اگر 177 گفته ارکان ایمان اینهاست و از جمله آنهاست نماز، چرا در 45 بقره فرموده که استعانت از نماز سخت است مگر بر خاشعین؟ اگر نماز از ارکان ایمان است و ایمان را مومنین دارند چرا استعانت از آن سخت است؟ با توجه به اینکه آن که کافر است طبیعتا ایمانی ندارد که بخواهد نماز را قبول داشته و اقامه کند. پس نماز برای مومن است. حالا این خدا میگه که همین مومن استعانت از نماز براش فشار داره

    فرار؟کاننی اروی؟

    عزیزم آیا ارزش نماز کمتر از حج و روزه بوده که خدا برخی از تفصیل حج و روزه را در قرآن گفته ولی از نماز هیچی؟

    ارزش پیامبر کمتر از موسی بوده که تنها مرتبه محمد و یک مرتبه احمد در قرآن آمده ولی موسی 129 مرتبه؟
    این چه مدلی است که هر چی ارزش داشته باشد در قرآن آمده و بقیه نه؟

    من در برابر این سوال شما عرض کردم که شما یک آیه آیه بیار که گفته باشه صریح یا مبهم که توحید اصلی از اصول دین است. آوردی؟
    عزیزم دقت کن که خدا در برابر قرآن چی خواسته. مثلا از هارون چند نکته گفته که برای موسی چه و چه بود. خب پیامبر فرموده که علی برای من مثل هارون برای موسی است. از این چی فهمیده میشه؟ میری آیات رو نگاه میکنی خصوصیتهای هارون رو میبینی میفهیم که منظور پیامبر چی بوده.

    یا مثلا خدا صفات منافقین رو فرموده بعد 1400 سال میبینیم که اون خصوصیات هنوز هم هست. چی میفهمیم؟
    یا مثلا خوردن مسکر حرام است. در چند جا فرموده خوردن این چیزها حرام است ولی چیزی از مسکر نگفته. این یعنی مسکر حلال است؟

    بعد ما از جمع بین سه آیه دیگر که هیچ ارتباطی به آیات قبلی ندارد میفهمیم که شرب مسکر حرام است. این چه معنی میدهد؟
    بحث اصل و فرع نیست. بحث اینه که خدا در قرآن ملزم به این بوده آن طوری که ما مایل هستیم مطالب را بگوید یا اینکه او صاحب اختیار است و ما باید مطیع باشیم؟

    در یکسری آیات فرموده اینها ارکان ایمان هستند که اگر جمع کنیم قطعا بیش از 3 اصل میشود. حالا در یک آیه دیگری هم فرموده که تخلف از این امر یعنی عضویت در حزب شیطان. کسی که ولی او شیطان شد تکلیفش چیست؟

    مگه به اعتقاد رفقای شما این قرآن همه فهم نیست؟ پس چرا مطلب به این روشنی را کی متوجه نمیشود؟ نکند خدای نکرده قضیه اصابعهم و اذنهم مطرح است؟

    #5920

    abdollah1990
    کاربر

    برادرم شما چرا از پاسخ به سوال واضح و روشن درباره ی به گفته ی شما امامت منصوص الهی 12 امام طفره می روید و خود را به در و دیوار می کوبید . سوال من خیلی واضح و روشن می باشد . یا بگویید امامت 12 امام منصوص الهی هست یا نیست . اگر هست مثل نبوت و معاد با ایات واضح و روشن ادرس ان ایات را بدهید و اگر امامت 12 امام منصوص الهی نیست که حتما نیست به صراحت اعلام کن . و امروز مردم اکثرا با سواد . و به تکنولوژی ارتباطی دسترسی دارند مثل ده ها سال قبل نیست از خواب بیدار شوید و قبول کنید که مردم بیدار شده اند و می فهمند کسی که مفلس می باشد و پاسخی به سوال طرف مقابل ندارد چگونه بحث را به انحراف می کشاند و اب را گل آلود می کند .

    #5921

    abdollah1990
    کاربر
    این که گفته اید اصول دین را از کجا بگیریم !!! لطفا از مراجع شیعه سوال کنید که اصول و فررروووع دین را از کجا گرفته اند . که در اول رساله های عملیه خود بیان کرده اند .
    #5922

    abdollah1990
    کاربر

    (من عقیده دارم و پای آن هم ایستاده ام که قرآن تنها یک اسلام را معرفی کرده.) و (پس اصول مذهب و اصول دین معنا ندارد. هر چه که هست اصل دین است.) اولا : این اصل دین را شما با چه معیاری تشخیص داده اید ؟؟ دوما : بله راست گفته اید و خیلی هم به جا گفته اید پس با این گفته ی شما باید عقاید خود را با قران تطبیق دهیم و بعد قضاوت را به خوانندگان واگذار کنیم . باید به انچه قران به صراحت گفته ایمان داشته باشیم پس با این دلایل عقلانی و انسانی ، شما اول برادری خود را با قران ثابت کن بعد ادعای ارث کن !! شما با ایات صریح و واضح و روشن امامت منصوص الهی 12 امام را از ایات قران ، مثل ایات نبوت و معاد ثابت کن بعد به مسائل دیگر می پردازیم .

    #5923

    abdollah1990
    کاربر

    شما برای فرار از سوال اصلی من زمین و زمان را به هم می دوزید خواهشمندم به این سوال من پاسخ واضح و روشن با ایات قران بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟

    #5924

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه دیگران چه گفته اند به من ارتباطی ندارد و از رفقای من هم نیستند و هر فردی که چیزی بگوید به پای کس دیگری نمی نویسند و گفته ی اشخاص برای خودشان حجت است . درباره ی عقائد دینی فقط قران حجت است و درباره ی مسایل احکام فروعات دین احادیث صحیح پیامبر که مخالف قران نباشد حجت است . شما از اصل موضوع بحث امامت منصوص الهی 12 امام فرار نکن که این به انحراف کشاندن موضوع دیگر نخ نما شده و این حنا دیگر رنگی ندارد .

    #5925

    abdollah1990
    کاربر

    شما گفتید (اگر میفرمود که ما پیامبرانی فرستاده ایم این کافی نبود که ما متوجه بشویم که نبوتی هم وجو دارد؟) پس با این استدلال شما هر فردی می امد و ادعای پیامبری می کرد همانطوری که صدها نفر ادعای امامت و امام زمان بودن را کرده اند و حتی در زمان خود امامان مثل اسماعیل فرزند امام صادق و جعفر کذاب برادر امام حسن عسگری ادعای امامت کردند . و اگر امامت 12 امام منصوص الهی بود چطور فرزندان امام بر علیه یکدیگر ادعای امامت می کردند ؟؟!!

    #5926

    abdollah1990
    کاربر

    درباره ی 124 هزار پیامبر که گفته اید . خدا را شکر که خود شما اعتراف می کنید که نام یک امام در قران ذکر نشده . شما بیا از قران برای من ثابت کن که 124 هزار پیامبر بوده از کجا معلوم 123 هزار یا 121 هزار بوده اند ؟؟؟ و این که گفته اید (اگر خدا تشخیص میدهد که از 124هزار فقط29 نفر کافی است همان خدا تشخیص داده که از 12نفر هیچ یک را نام نبرد و تنها به ذکر ولایت و امامت اکتفا کند. مشکل کار کجاست؟) شما با چه استدلالی می گویید که خدا تشخیص داده است ؟؟ مگر شما از پیش خدا امده اید !!! یا اینکه شما پیامبر هستید و به شما وحی شده ؟؟!!

    #5927

    abdollah1990
    کاربر

    هر ادم عاقل و با سواد و با شعور می داند ، که در زمان پیامبر ایات قران را بر روی استخوان و چرم و چوب می نوشتند و بزغاله هیچ یکی از اینها را نمی خورد . و در ان زمان در مدینه و مکه مکاتبات روی پوست انجام می شده است . و بزغاله هم چرم و پوست نمی خورد . و اگر امامت منصوص الهی در قران امده بود نام و تعداد امامان و سلسله نصب انها مشخص بود و در زمان خلافت حضرت علی ان قران ها را منتشر می کردند پس معلوم می شود حضرت علی در دوران 5 ساله ی خلافت خودشان هم همین قران موجود را قبول داشته و منتشر می کردند. و همچنین طبق ادعای شما که می گویید ان ایه تنها دست حضرت عایشه بوده است و بزغاله ان را خورده است پس با این گفته ، شما نعوذ بالله پیامبر را متهم به خیانت می کنید زیرا ان ایه را فقط به یک نفر گفته در حالی که باید ایات قران را به تمام مردم می رساند . و ده ها برابر کاتبان قران قاریان و حافظان قران وجود داشته اند از جمله خود حضرت علی و ابوذر و سلمان و عمار و… اگر کسی ادعا می کرد که قسمتی از ایات قران کم و زیاد شده قاریان و حافظان قران حضور داشتند از جمله حضرت علی . ایا با استدلال شما مغز انها را هم بزغاله خورده بود ؟؟؟!!! و حضرت علی هم همین قران را قبول داشته اند . و زمان خلافت 5 ساله خود قران دیگری برای مسلمانان معرفی و منتشر نکردند و اگر قران صحیح نبود !! اولین وظیفه حضرت علی اصلاح و تصحیح قران بود .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 238)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.