این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط abdollah1990 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8036شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8041سلام علیکم.
با تشکر از نقاشی قشنگتان؛
” اما جواب شما : اگر اصول یک دین در کتاب اصلی یک دین نباشد پس در کجا می باشد ؟؟!!! ”
عزیزم آیه را نشان بده که در قرآن موجود است و فرموده که اصول را در قرآن میگوییم. من مدع نیستم که در قرآن هست یا نیست. برای ادعای شما دنبال سند هستم. آوانس؟
” شارع دین و قانون گذار این دین کیست ؟؟ غیر از خدا ؟؟؟ ”
ما نگفتیم خدا نیست. دنبال نقش پیامبریم. نقشش چست؟ انه کالطارش؟
” خوب کتابی که الله نازل کرده و بدور از تحریف است چیست ؟؟؟ غیر از قران ؟؟؟؟ ”
دخل داجن فاکلها. عایشه گفته یا من؟ یک عادله ای نظرش با شما فرق داشته و شما باید برخی از دینت را از او بگیری.
” خوب میگی (وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا) ”
یک سوال اساسی؛ این آیه در مورد غنائم جنگی است. به عقیده شما پیامبر فوت کرده و کلا رفته به دنیای دیگر و اصولا مرده هم از همه چیز بی خبر است( شمای اهل سنت). این آیه برای چیست؟ قرار شده که ما در رکاب پیامبر بجنگیم؟ نکند معتقد به رجعت هستید؟ این آیه که برای زمان حیات بوده مانند بسیاری از آیات دیگر که شما معتقد هستید، فایده اش برای الان که زمان فقدان رسول است چیست؟ تخمه شکستن؟ داستانهای موسی و قومش. همگی مرده اند. پس از کارآیی هم افتاده اند. خدا لغو گفته؟
” دوما ”
ادعای ابتدایی ( وجود اصول در قرآن از شماست). پس بنا به حکم عقل شما باید اثبات کند که اصل در قرآن هست. در ما نزل الیهم آن اصول را نشان دهد. انکه فرموده باشد اصول را میگویم.
” برادرم نمیخواد برایم ”
یادتان هست که سوتی این موضوع را کجا دادید؟ تکرار اسم موسی را یادتان هست؟ آن را هم جواب نداید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8042” اینکه گفته ای (شما را ارجاع ”همان بحث 55 مائده کفایت میکند. آنجا عرض کردم که معنا را رها کرده و به لفظ چسبیده اید. ضمن اینکه این را هم گفته ام که شما میگوید در قرآن باید باشد تا پیامبر تبیین کند. در حالیکه قرآن میفرماید ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی. یعنی هر چه که بپوید. ریشه در قرآن داشته باشد یا نداشته باشد. اگر فقط قرآن است و جمله منافقانه حسبنا کتاب الله، پس بی شک مصداق کامل و اتم آیه 61 نساء خواهید بود. دقیقا اگر خداوند در قرآن نفرموده باشد و هر کس به همین دلیل رد کند، مصداق آیه نسا میشود این آیه نشان میدهد که خداوند برخ امور را بر عهده نبی قرار داده تا منافقین معلوم شوند. این در صورتی است که امامت در قرآن نباشد. و چه ایرادی دارد که خداوند یک راه امتحان و معلوم کردن منافقین را در اصول دینش قرار دهد؟
” خوب اگر از این ایه مفهومی غیر از توحید برداشت می کنید ”
آیه گفته که این توحید است؟ عین عبارت خود را بخوانید. برداشت مفهوم. در اوایل در جواب رفقایتان نوشته بودم آیا صراحت است که این اصل است یا شما استنباط کرده اید. رفته اند تا جواب بدهند. الآن هم شما میگویید مفهوم. صراحت در لفظ توحید با برداشت مفهوم توحید یکسان است؟ اگر هست چرا در امامت و ولایت نباشد؟ اگر نیست پس چرا دم از صراحت میزنید؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8043این سوالات را اگر مدعی هستید که جواب داده اید، لطف کنید آدرس آن جواب ها را بدهید. اگر هم نداده اید(که نداده اید)، الان جواب بدهید. تمام اینها را در حرفهایتان ادعا کرده و دلیل ارائه نکرده اید.1. کجای قرآن گفته اصول دین را در قرآن ذکر میکنیم.
2. ملاک محکم و متشابه بودن آیات چیست؟
3. تکرار زیاد در قرآن دلیلی بر اینست که مطلب اصل به حساب می آید؟ کلمه موسی 129 مرتبه در قرآن آمده. دلیل بر اصل بودن چه چیزی است؟
4. آن ام یا اساس از کجا آمده؟ چی هست؟
5. آیا اینکه یکی از اصول از ارتباط مثلا5 آیه با یکدیگر فهمیده شود ایرادی دارد؟ این تعقل و تفکری که قرآن گفته برای بازی سودوکو نبوده که. برای همین قرآن بوده.
7. آیاتی که رفقای شما آوردند چه بود؟ در کدام آنها گفته شده که این اصول دین است؟ فرموده به اینها ایمان بیاورید. اگر نیاورید کافر هستید. من از 55 مائده چه نتیجه ای گرفتم؟ چرا کتاب،رسول،ملائکه،نماز،روزه،قیامت به استناد اینکه تخلف از آنها کفر است اصل دین میشوند اما دوستی مورد اشاره در 55 مائده(طبق ترجمه طیف شما) که تخلف از آن حزب شیطان شدن(معنی دیگری جز کفر دارد؟) است نمیتواند اصلی از اصول دین باشد؟ با اینکه نتیجه تخلف از همه یکی است.
8. عزیزم وجود نام چگونه ایجاد اصل میکند؟ اگر میفرمود که ما پیامبرانی فرستاده ایم این کافی نبود که ما متوجه بشویم که نبوتی هم وجو دارد؟
9. این نکته را توجه کنید که خدا در موارد دیگری هم احکام را نگفته ولی بازخواست میکند. مثلا نماز در فروع(به عقیده ما) و در اصول(به عقیده طیف شما.به آیاتی که رفقایتان گذاشته اند دقت کنید). این چه دلیلی است که آورده اید؟ یا همان ملائکه.
خداوند در قرآن به صراحت امامت را بیان میدارد که به ابراهیم داده. امامان دعوت کننده به آتش هم ذکر کرده همچنین امامان هدایت کننده به امر او.
در لفافه گفتن یا کلی گفتن برای من و شما در برابر خدا ایجاد حق میکند که بگوییم نمیتوانی از ما بازخواست کنی؟ بعد اگر در جواب ما بگوید که انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم و لعلهم یتفکرون
هم در قرآن بوده ما چه جواب میتوانیم بدهیم؟
11. شما نوشتید که بودن نام 29 نفر از انبیا برای اثبات اصل نبوت کافی است. گیریم که درست. این کفایت را شما تشخیص میدهی یا خدا؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8051با سلام . اولا من نقاشی نکشیدم سوالی مطرح کرده ام که شما و تمام مدعیان امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را سرگیجه گرفته و افکار باطل شما را متلاشی کرده است و به هزیان گویی و مغلطه بازی و سفسطه بازی افتاده اید .
سوال من خیلی واضح و روشن می باشد .
و از همین نحوه ی پاسخ گویی شما مشخص است که هیچ پاسخی مستند به آیات قران ندارید .
شما که مدعی امامت الهی 12 امام پس از فوت پیامبر می باشید باید دلیل و مدرک از آیات قران و مرتبط با همین موضوع ارائه کنید .
البینه علی المدعی .
ما اهل سنت مدعی امامت و یا خلافت منصوص الهی پس از فوت پیامبر نیستیم و اگر مدعی می بودیم باید و حتما سند و مدرک مرتبط با همین موضوع از ایات قران ارائه می کردیم .
و بقیه مطالبی که مطرح کرده اید همه را چندین بار پاسخ دادم .
و هر آدم با شعور و با عقل می فهمد کسانی که پاسخ به سوال اولیه ندارند می خواهند برای فریب و مشوش کردن ذهن افراد ، جواب سوال را با طرح سوال بدهند .
و همین رفتار شما بهترین نشانه و دلیل پوچ بودن و باطل بودن ادعای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر می باشد .
و من قضاوت را به خوانندگان فهیم و با شعور واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8052و اینکه گفته ای (ضمن اینکه این را هم گفته ام که شما میگوید در قرآن باید باشد تا پیامبر تبیین کند)
برادرم اولا : خود قران می گوید (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
و چون شما به مصداق ایه 7 سوره ال عمران (فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ) می باشید قران را هر طور که قلب مریض شما می خواهد تفسیر می کنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8053و اینکه گفته ای (در حالیکه قرآن میفرماید ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی. یعنی هر چه که بپوید. ریشه در قرآن داشته باشد یا نداشته باشد.)برادرم اولا : در کجای این ایه گفته است که هرچه در قران ریشه نداشته باشد هم وحی الهی می باشد ؟؟؟!!!
دوما : اگر پیامبر رفته باشد به درب یک مغازه ای و قیمت یک من خرما را سوال کرده باشد وحی الهی بوده ؟؟؟!!!
و اگر پیامبر گفته لباس من کثیف شده بشویید وحی الهی بوده ؟؟؟!!
اگر پیامبر گفته امروز فلان غذا را درست کنید ایا وحی الهی بوده ؟؟!!!!!
و این مسائل را یک بچه ی دبستانی هم می فهمد ولی شما چرا نمی فهمید ؟؟
و خداوند در قران به صراحت گفته است (فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من میترسند متذکّر ساز (وظیفه تو همین است))
و اگر می خواهی بیشتر وظائف پیامبر را بدانی کلمه بلاغ و ارسلناک و ما انت و … را سرچ کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8054و اینکه گفته ای (اگر فقط قرآن است و جمله منافقانه حسبنا کتاب الله، پس بی شک مصداق کامل و اتم آیه 61 نساء خواهید بود. دقیقا اگر خداوند در قرآن نفرموده باشد و هر کس به همین دلیل رد کند، مصداق آیه نسا میشود این آیه نشان میدهد که خداوند برخ امور را بر عهده نبی قرار داده تا منافقین معلوم شوند. این در صورتی است که امامت در قرآن نباشد. و چه ایرادی دارد که خداوند یک راه امتحان و معلوم کردن منافقین را در اصول دینش قرار دهد؟)
برادرم اولا : تمام مراجع شیعه می گویند که اصول دین را باید از قران گرفت و قابل تقلید نیست .
پس آیا شامل این گفته ی شما می شوند ؟؟؟
دوما : در مسائل عقیدتی حسبنا کتاب الله چون شارع دین خداوند می باشد .
و پیامبر (لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ) می باشد .
و سوما : ایه 61 سوره نساء (وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنزَلَ اللَّـهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنكَ صُدُودًا) به صراحت گفته الی ما انزل الله .
و چون وظائف رسول رساندن ما انزل الله می باشد اگر در مورد امامت 12 امام پس ازفوت پیامبر یک ایه نازل شده است اعلام بفرمایید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8055و اینکه گفته ای (خداوند در قرآن به صراحت امامت را بیان میدارد که به ابراهیم داده. امامان دعوت کننده به آتش هم ذکر کرده همچنین امامان هدایت کننده به امر او.)
برادرم اولا : امامت 12 امام پس از فوت پیامبر اگر الهی می بود خداوند از چه کسی ترسید که به صراحت اعلام نکرد که به 12 امام هم امامت داده ؟؟!!!
دوما : و امامت که به حضرت ابراهیم داده شده چه ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر دارد ؟؟!!!!
مثل این می ماند که بگویید من آنم که رستم بود پهلوان .
و همچنین طبق تفسیر شما بهاییان هم می گویند که چون نبوت در قران آمده پس رهبر ما هم پیامبر می باشد .
و هر آدم با شعور و با عقل می فهمد کسانی که پاسخ به سوال اولیه ندارند می خواهند برای فریب و مشوش کردن ذهن افراد ، جواب سوال را با طرح سوال بدهند .
و همین رفتار شما بهترین نشانه و دلیل پوچ بودن و باطل بودن ادعای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر می باشد .
و من خیلی خوشحال و خوشوقتم که شما اینطوری آبکی جواب می دهی و همه به ادعای باطل شما پی می برند .
و اگر شما و امثال شما اینطوری پراکنده گویی نکنید حداقل پوچ بودن و باطل بودن ادعای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر برای خوانندگان روشن نمی شود .
و من قضاوت را به خوانندگان فهیم و با شعور واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8185–شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8263–شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8323–شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8360– -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و متاسفانه چند نفر پاسخ های بی ربط به موضوع اولیه دادند و یا می خواستند با سوالات انحرافی بحث اصلی را منحرف کنند و ذهن خواننده را مشوش کنند .
و چون من به شگردهایشان وارد هستم اجازه ندادم که از موضوع بحث خارج شوند .
و همچنین به سوالاتشان پاسخ دادم .
از خوانندگان محترم خواهشمندم مطالب را مطالعه نموده و قضاوت کنند .