این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط abdollah1990 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6962شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6963169؛
در 161 جواب دادم. اما چه کنم که چه کنم.
شما به استباط از قرآن قائلی یا نه؟ اگر نیستی که این تاپیک را کلا باید ببندی و بری ترقه بترکونی.
من الآن فهمیدم که مثل و داستانهای قرآن برای تخمه شکستن بوده و دیگر هیچ. به خدا.
170؛
جایی گفتم که قبول ندارم؟ کجا؟ آن من چه هستم هم سوالی بود. برای تفهیم. نمی دانم کدام اکابر رفتی اما معلومه که اساتیدش زخم معده داشته اند.
172؛میخواهی قسم بخورم که نمیدانی موضوع الغدیر مرحوم علامه چیست؟ توی اون اکابر که میری هیچ کس نمیدونه؟
173؛
کجا؟ نشان بده تا هدایت شویم.
174؛
قول عایشه. عمر. ابن مسعود و… را بذارم یا میدونی چیه؟
175؛
خودم رو بزرگ حساب نکردم. آبروی پدر و جان ایشان و خودم را مد نظر دارم. خدا رو چه دیدی شاید بعدا مشتاق مرگ شدیم و آدرس دادیم.
عزیزم توی بازار من کاسب سنی سراغ ندارم. البته توی اون منطقه. فقط برخی باربرهای کرد هستند که سنی هستند. اونها همه جای بازار رو معمولا بلد هستند. اگر خودت رفتی بازار که هیچ. حتما سبزه میدان رو دیدی. چند مغازه خشکبار فروشی هست؟ میتونستم اونجا رو بگم. نبش سیروس رو بگم. انتهای آهنگرها(پائین تر از چهار سوق بزرگ) رو بگم. اما همان رفقای بازاری شما میدانند که کجا را گفتم. بماند که آهنگرها جنب نوروزخان نیست. جنب با این فاصله معنا ندارد.
گذشته از این در طول 30 سال عمری که دارم بالغ بر 70 مرتبه به مشهد مشرف شده ام. زهرهشک ندیدم؟
من انصرافی لیسانس ادبیاتم و الان لیسانس حقوق دارم. زهرهشک ندیده و ننوشته ام؟ ولش کن.
177؛
احسنت. نتیجه این بهره بردن چه بوده؟ این رو هم ولش کن.
178؛
در 137 نوشته اید ” اگر اصول دین از قران ثابت نشود پس از کتاب لای درخت ثابت می شود ؟؟؟ یا از گفتار عبدالله بن سبا یهودی ؟؟؟ ”
معنایش چیست؟ البته منظور از شما به معنای سنی بوده.
179؛
ببین پیش فرض خود را تکرار کردی. خب این آیات روشن و واضح کجاست؟
من گفتم شارع غیر از خدا هم هست؟
این متن من بود؛
اصول دین تقلیدی نیست. اینکه واضح است. نکته اینجاست که در دوما نوشتی که از قرآن ثابت نشود از کجا باید ثابت شود. این عقیده شماست که اصول باید از قرآن ثابت شود. در تایید این گفته دوستانتان آیاتی گذاشتند و من هم آیه ای. بماند که هیچکدام از آیات ایشان نمیگفت که اصول در قرآن ذکر شده است یا باید در قرآن باشد. اینکه واضح است یا استنباط کرده اند را هم نگفتند. آیه ای هم که من گذاشتم همان نتیجه ای را داشت که آیات ایشان داشت و هیچکدامتان نگفتید که چرا آنها اصل میشوند ولی این نمیشود؟ نتیجه که یکی بود. چرا؟”””
تهدید؟ دوباره انحراف؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6964اینها را هم با دقت بخونید. همون سوالات اول است. یا جواب دارند یا ندارند. دوبل اینها سوال جدید ایجاد شده. اما ما به همین ها کفایت میکنیم. یه حال بده و جواب بده. جون مادر دامبو.1. کجای قرآن گفته اصول دین را در قرآن ذکر میکنیم.
2. ملاک محکم و متشابه بودن آیات چیست؟
3. تکرار زیاد در قرآن دلیلی بر اینست که مطلب اصل به حساب می آید؟ کلمه موسی 129 مرتبه در قرآن آمده. دلیل بر اصل بودن چه چیزی است؟
4. آن ام یا اساس از کجا آمده؟ چی هست؟
5. آیا اینکه یکی از اصول از ارتباط مثلا5 آیه با یکدیگر فهمیده شود ایرادی دارد؟ این تعقل و تفکری که قرآن گفته برای بازی سودوکو نبوده که. برای همین قرآن بوده.
7. آیاتی که رفقای شما آوردند چه بود؟ در کدام آنها گفته شده که این اصول دین است؟ فرموده به اینها ایمان بیاورید. اگر نیاورید کافر هستید. من از 55 مائده چه نتیجه ای گرفتم؟ چرا کتاب،رسول،ملائکه،نماز،روزه،قیامت به استناد اینکه تخلف از آنها کفر است اصل دین میشوند اما دوستی مورد اشاره در 55 مائده(طبق ترجمه طیف شما) که تخلف از آن حزب شیطان شدن(معنی دیگری جز کفر دارد؟) است نمیتواند اصلی از اصول دین باشد؟ با اینکه نتیجه تخلف از همه یکی است.
8. عزیزم وجود نام چگونه ایجاد اصل میکند؟ اگر میفرمود که ما پیامبرانی فرستاده ایم این کافی نبود که ما متوجه بشویم که نبوتی هم وجو دارد؟
9. شما را ارجاع به همان تعقل و تفکر میدهم. این نکته را توجه کنید که خدا در موارد دیگری هم احکام را نگفته ولی بازخواست میکند. مثلا نماز در فروع(به عقیده ما) و در اصول(به عقیده طیف شما.به آیاتی که رفقایتان گذاشته اند دقت کنید). این چه دلیلی است که آورده اید؟ یا همان ملائکه.
خداوند در قرآن به صراحت امامت را بیان میدارد که به ابراهیم داده. امامان دعوت کننده به آتش هم ذکر کرده همچنین امامان هدایت کننده به امر او.
بعد شما ایراد را جواب بدهید. در لفافه گفتن یا کلی گفتن برای من و شما در برابر خدا ایجاد حق میکند که بگوییم نمیتوانی از ما بازخواست کنی؟ بعد اگر در جواب ما بگوید که انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم و لعلهم یتفکرون
هم در قرآن بوده ما چه جواب میتوانیم بدهیم؟
11. شما نوشتید که بودن نام 29 نفر از انبیا برای اثبات اصل نبوت کافی است. گیریم که درست. این کفایت را شما تشخیص میدهی یا خدا؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7145با سلام . اینکه گفته ای (شربت معده هم کارساز نیست)
اگر تازه متوجه شده اید ، ان شا الله کم کم عادت می کنید و تحملش برایت آسان می شود و هضم آن هم آسان می شود .
و اگر شربت معده هم کارساز نیست امکان دارد از معده شما نباشد .
تمام افرادی که حامله می شوند این مشکل را دارند و اسم مریضی شما ویار است ! نیاز به پزشک و دارو معده نیست . به این لینک مراجعه کن کاملا برات توضیح داده :
http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/treatment-longing.html
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7146برادرم وقتی که به سوال درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ، پاسخ نداری چرا خودت را به آب و آتش می زنی و آسمان و زمین را ، می خواهی با ریسمان پوسیده به هم ببافی ؟؟!!
خواهشمندم از خواب بیدار شوید .
و امروز مثل صد سال گذشته نیست و مردم هم با سواد شده اند و هم به تکنولوژی روز دسترسی دارند .
البته ما اهلسنت این حضور شما را به فال نیک می گیریم که باعث و بانی کار خیر برای اهل سنت شده اید . و جوانان اهل سنت با تحریکات مذهبی که شما ایجاد می کنید به مطالعه و تحقیق مذهبی روی آورده اند .
و اگر امثال شما در این سایت نباشند که شبهه افکنی کنند و بازار مباحثه را گرم نگه دارند ، دیگر این سایت جذابیت خود را از دست می دهد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7147و اینکه گفته اید (یه مطلب واهی و انحرافی از من نشان بده.) برادرم از خدا بترس .
آنقدر مطالب انحرافی مطرح کرده ای که هر فرد منصفی صفحات و کامنت های این قسمت را بخواند متوجه می شود .
و من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .
و اگر به سوالم پاسخی واضح و مستند به ایات قران داری اعلام کن و اینقدر روده درازی نکن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7148و اینکه گفته ای (جان مادر دامبو شما الآن به کدام شبهه پاسخ دادی؟)
برادرم از همین به کار بردن کلمات بچه گانه و مضحک و خنده دار مشخص می شود که پاسخی برای سوال اولیه من نداری .
و تمام شبهاتی که مطرح کردی در کامنت های شما موجود است .
و پاسخ های من هم موجود است .
قضاوت با خوانندگان است .
و هیچ بقالی نگفته که ماست من ترش است .
و درباره ی خوردن قران توسط بزغاله طبق ادعای شما ، چون جواب نداری مجبور شدی بگویی به من چه !!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7149و درباره ی اینکه گفته ای (من سر اینکه اهل کتاب کی هست حرفی ندارم که.)
برادرم اولا : در کامنت 160 مورخه 3/12/92 سوال را خودت مطرح کردی چون جواب تو را دادم حالا خودت را به نفهمی زدی .
دوما : هنوز نمی دانی که در زمان پیامبر اسلام صله رحم با یهود و نصارا که با مسلمانان در صلح زندگی می کردند وجود داشت .
حتی خود پیامبر به عیادتشان می رفت .
و اما در این ایات 51 تا 56 سوره مائده موضوع در مسائل سیاسی و دین می باشد ، و زن گرفتن از زنان مومن اهل کتاب .
خداوند جواب تو را در قران داده است (الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ)(34 نساء) .
و همه ی مردم علاوه بر ولایت که بر زن و فرزندان خود دارند آنها را دوست هم دارند ، با همان شرایط ولایتشان .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7150و اینکه گفته ای (ابن سبا را به من نشان بده.)
برادرم اولا : یا دیوانه ای یا خیلی نادان و بی حیایی !!! اگر شعور علمی داشتی این چنین سوالی را مطرح نمی کردی ، من که پاسخ دادم و دوباره همان را می گذارم تا خوانندگان فهیم و با شعور قضاوت کنند و بدانند چطوری خود را به نفهمی زده ای .
کامنت 177 :
اینکه گفته اید (شما عبدالله بن سبا از علامه عسکری را خواندی؟) برادرم من گفته ها و روایت های کسانی را خوانده ام که صدها سال قبل از تولد علامه عسگری به دنیا امده اند و علامه عسگری از سفره ی علم انها بهره برده است . مثل کلینی در اصول کافی و مجلسی در بحارالانوار که عبدالله ابن سبا را معرفی نموده اند .
کامنت 178 :
و اینکه گفته اید (بماند که شما مدعی هستید ابن سبا(اگر وجود داشته باشد) موسس شیعه است.) برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویید و من هنوز نمرده ام و زنده ام و تمام مطالبم در این سایت موجود است من در چه تاریخی گفته ام عبدالله ابن سبا موسس شیعه است ؟؟؟
خواهشمندم با ذکر تاریخ و کپی گفته هایم در این سایت برایم بنویس تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7151و اینکه گفته ای (شما به استباط از قرآن قائلی یا نه؟)
برادرم اولا : پاسخ شما چه ربطی به کامنت 169 من دارد ؟؟؟!!!!!
آیا از اینگونه پاسخ دادن خجالت نمی کشی و فکر نمی کنی که مردم مثل شما بی عقل نیستند ؟؟
دوما : مثل اینکه اصول اولیه علمی را هم نمی دانی .
استنباط از ایات قران شرایطش در بین علما شناخته شده است .
استنباط از ایه قران باید منطبق با موضوع آن ایه باشد .
و با منطوق ایه هم همخوانی داشته باشد .
نمی شود به دلخواه خود از ایات قران استنباط کرد و فهم ناقص خود را بر قران تحمیل کرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7152و اینکه گفته ای (شاید بعدا مشتاق مرگ شدیم و آدرس دادیم.)برادرم اولا : به فضل خداوند امروز در تهران امنیت کامل وجود دارد .
و شما خود را از وزرا و وکلا و … بالاتر مپندار .
روباه در سایه شتر حرکت می کرد پنداشت که سایه خودش است .
و این رفتارها دیگر قدیمی و کهنه شده است .
و اینکه گفته ای (عزیزم توی بازار من کاسب سنی سراغ ندارم. البته توی اون منطقه. فقط برخی باربرهای کرد هستند که سنی هستند.)
برادرم باز هم به مصداق کذاب حافظه ندارد خودت را رسوا کردی .
اولا : در بازار تهران در راسته ی اصلی بعد از سرای امیر و بعد از کوچه حمام چال و قسمت قماش فروشان که تمام شد مقابل سرای فرش فروشان یک مسجد کوچک وجود دارد به نام مسجد وحدت .
و اگر می خواهی تعداد تجار و کسبه اهل سنت بازار تهران را بدانی یک روز وقت نماز ظهر آنجا مراجعه کن .
دوما : از همه ی قشر های ملت در بازار تهران باربر وجود دارد . و کار عیب و ننگ نیست .
آنچه در نزد عقلا ننگ است ، جیره خواری و نوکری و مجیز گویی و بله قربان گو بودن می باشد .
و همچنین به نام دین و مذهب جیب مردم را خالی کردن و مثل انگل به جان مردم افتادن و خون آنها را مکیدن ننگ است . که مصداق بارز آن شما می باشید .
و دیگر مثل استاد خود به اقوام ایرانی توهین نکن .
و همان یک باری که استادت به قوم بلوچ توهین کرد کافی است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7153و چون پاسخی برای کامنت 171 نداشتی خودت را به نفهمی زده ای و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم و کامنت را دوباره می گذارم .
و اینکه گفته اید (من گفتم شیعه 12 امامی. از آنجا که شما دنبال امامت 12 امام بودی من وارد بحث شدم. اگر معتقد به کمتر از آن بودم که همان اول باید میگفتم.)
خدا را شکر که بالاخره اعتراف کردی و قبول کردی که هم 12 امام را قبول داری و هم وارد بحث شدی . چون قبلا مغلطه بازی می کردی و می گفتی که من چه هستم ؟؟ ( من زیدیه هستم یا اسماعیلیه یا اثنی عشری؟ دارم از چه چیزی دفاع میکنم؟ عقیده 12 امامی یا 6 امامی؟) و خدا را شکر که بالاخره از سردرگمی در امدی .
و حالا به این سوال اساسی من پاسخ بده و فرار نکن و دوباره شروع به فلسفه بافی و مغلطه بازی نکنی .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما (اثنی عشری) یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته علمای شما (اثنی عشری) یک اصل از اصول دین است ، ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7154و همچنین خدا وکیلی از پاسخهایی که به موضوعات مطرح شده در کامنت های 170 ، 172 ، 173 ، 174 ، 175 دادی خودت خجالت نکشیدی ؟؟
و من از خوانندگان می خواهم که حتما به آن کامنت ها مراجعه کنند و پس از مقایسه قضاوت کنند تا فریب کار و مغلطه باز و فلسفه باف و … را بشناسند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7155و درباره ی کامنت 179 خودت از اینگونه پاسخ دادن شرم نمی کنی ؟؟
و من دوباره می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند .
اینکه گفته اید (اصول دین تقلیدی نیست. اینکه واضح است.)برادرم چندین بار از تو خواستم ، این اصول دینی که تقلیدی نیست و واضح است از کجا فهمیدی ؟؟؟ و ما را مستفیض بگردان !!!
و ان دین که اصولش برای شما واضح شده ، از کجای آن دین ثابت شده است ؟؟!!!
و اینکه گفته اید ( نکته اینجاست که در دوما نوشتی که از قرآن ثابت نشود از کجا باید ثابت شود. این عقیده شماست که اصول باید از قرآن ثابت شود.) برادرم اصول دین یعنی اصول ان دینی که خدا در قران معرفی کرده .
و اگر در قران اصول معرفی نشده باشد پس دین نمی باشد .
و شارع یک دین اصول ان دین را هم با ایات واضح و روشن نازل نموده تا حجت برای مردم تمام شود .
حالا شما جواب بده که شارع دین غیر از خدا چه کسی است ؟؟؟
و خواهشمندم اگر پاسخ نداری دوباره با فلسفه بافی و مغلطه بازی این بحث را کش نده تا حوصله ات سر نرود و دیگران را غیر مستقیم و با اشاره تهدید نکنید !!!
و همچنین 11 سوالی که مطرح کرده ای هیچگونه ربطی به سوال اولیه من ندارد و باز هم چندین بار من پاسخ دادم و در این سایت پاسخ هایم موجود است .
و چون به سوال اساسی من نمی توانی پاسخ بدهی می خواهی با سوالات بی ربط به موضوع اصلی ، از پاسخ دادن فرار کنی .
و من متوجه موضوع هستم .
و انواع فریب کاری های شما را می شناسم .
و همان کاری را انجام دهید که چند روز قبل در مناظره شبکه کلمه در موضوع امام زمان صورت گرفت .
و همه ی بینندگان فهیم و با شعور متوجه شدند که وقتی طرف جواب ندارد خود را به نفهمی می زند و با طرح سوالات بی ربط کوس رسوایی خود را به صدا در می آورد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7353من چندین ماه است که این سوال را مطرح کرده ام و در سایت های زیادی از اهل تشیع هم گذاشته ام .هنوز یک فردی پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، پاسخ صحیح بدهد . و دوباره این سوال را می گذارم .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
163؛
یه مطلب واهی و انحرافی از من نشان بده. تولد در کعبه؟ اصحاب فیل؟ مدعیان امامت؟ محکم و متشابه؟ سلسله پادشاهی؟ پس از فوت(این در اصل سوالتان نبود.بعدا اضافه شد)؟افترای ادعای امامت از 23 شوری؟ ابن سبا؟ علامه امینی؟ اینها را من وارد بحث کردم یا یکی دیگه؟ از پست 37 به این طرف دائم میگی انحراف موضوع. ما هم به روی خودمون نمیاریم میگیم بذار خوش باشه. وهم و خیال بر داشتی که احتمالا یه خبرهایی هست. آش رو دو تا کوچه بالاتر میدن.
جان مادر دامبو شما الآن به کدام شبهه پاسخ دادی؟ نه خدا وکیلی به چی جواب دادی؟ ناموسا بگو.
و الله العلی العظیم اپر توانستی بگویی که اصول دین در کجای قرآن آمده یا کجا فرموده که در قرآن بیان میکنیم، به شرف و ناموسم قسم که میگم امامت در کجای قرآن آمده. این فرض سوال شماست. اگر نیست بگو. میگی یا من بگم؟
164؛
در 117 و 96 جواب داده ام. اصلا به من چه که بزغاله عایشه چرم خوار هم بوده. این رو هم من باید جواب بدم؟ اصلا به من چه که ملت جای اینکه بگن وا سنت رسول گفتن وا سنت…. .
165؛
در 160 جواب دادم. اما چون بنا دارید که ثابت کنید متوجه نمیشوید(مثلا) از دست بنده کاری برنمی آید. من سر اینکه اهل کتاب کی هست حرفی ندارم که. مشکل اینه که 51 تا 57 مائده کجاش زن و مرد گفته؟ تفکیکش کجاست؟ اون دوستی(ترجمه شما) با مرد ممنوع و با زن آزاد؟ پدر زن؟برادر زن؟
قوامون یعنی ولایت؟ بعد ولی یعنی دوست؟ عجب.
166؛
اسلام را قبول میکند؟ اگر نکرد؟ نظم میگی؟ عزیزم دقت کن که دوستی با زن آزاد با مرد ممنوع. چرا؟
167؛
شما دائم مطلب بالا میاری اما وقتی میگیم کو؟کجاست؟ میگی انحراف از موضوع. ابن سبا را به من نشان بده.
آن سوغات فرنگ را شناختی؟
168؛
زهرهشک و دیگر هیچ.