این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط abdollah1990 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6391شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6392
من در جواب شما چندین بار گفته ام اگر حدیث بزغاله را اهل سنت قبول می داشتند باید در بین اهل سنت قران های مختلفی وجود می داشت . شیر فهم شد یا نه ؟؟؟
و اینکه گفته اید (زهرهشک. به وحدانیت خداوند قسم اگر بفهمی این یعنی چه، معلوم میشه چقدر اینکاره هستی.)
همین لجاجت شما درباره ی یک اشتباهی که انجام داده اید نشان دهنده ی این است که میخ آهنین نرود بر سنگ . و ان شا الله که بروید و تابلو های مغازه های زرشک فروشی را بخوانید تا زرشک را بشناسید .
و ضمنا من مثل شما اینکاره نیستم !!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6393درباره ی اصول دین . اولا : گفته خود شما را می گذارم (عزیزم ما هم که گفتیم اصول دین تقلیدی نیست و تقلیی تنها در فروع است. چرا؟ چون اگر قرار باشد ملت همه بروند دنبال اینکه احکام را خود استخراج کنند کی به زندگی برسند؟) برادرم حداقل به گفته های خودت احترام بگذار و خودت را از این بیشتر رسوا نکن و کسی که به گفته های خودش احترام نگذارد آیا گفته های دیگران را قبول می کند نگفتی که این اصول دینی که تقلیدی نیست را از کجا فهمیدی ؟؟ دوما : اگر اصول دین از قران ثابت نشود پس از کتاب لای درخت ثابت می شود ؟؟؟ یا از گفتار عبدالله بن سبا یهودی ؟؟؟ مصداق ضرب المثل که خوابیده را میشود بیدار کرد و کسی که خود را به خواب زد هرگز شما می باشید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6394در سوال من پیش فرض وجود ندارد . ایا امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را قبول داری یا نه ؟؟ شجاعت داشته باش و مردانه جواب بده و خود را بیشتر مضحکه خوانندگان قرار نده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6436سلام علیکم.134؛
جان عزیزت جواب 55 مائده را دادی؟ چرا من ندیدم؟ چرا دوستی به منزله ارتداد است و ممنوع ولی زن گرفتن که باعث ایجاد رحمت و مودت میشود آزاد؟ مودت که میدونی یعنی چی؟
زن در ولایت مرد میباشد؟ 55 مائده تقسیم کرده به مرد و زن یا مطلق گفته؟
شما گفتی احکام الهی بالاخره یکجایی پایان میابد. گوشت سگ کجای این احکام است؟
135؛
من زیدیه هستم یا اسماعیلیه یا اثنی عشری؟ دارم از چه چیزی دفاع میکنم؟ عقیده 12 امامی یا 6 امامی؟
شما گفتی زید و اسماعیل ادعای امامت کردند. کجا؟ دائم میگی قرآن و عترت. پسر نوح از صلب نوح بود. حکمش چه شد؟ همان برای مدعیان امامت نیز هست. برای آن فرزند و عترت رسول الله هم هست که از دایره ولایت خارج شده باشد. و آیا هر کس ادعای امامت کرد باید پذیرفت؟ فکر کردی شیعه هم مثل تو پیامبر را هذیان گو میداند که بگوید خب یک امامتی هست حالا شخصش هم معلوم نیست. پس هر کی گفت من امامم ما هم قبول میکنیم. چرا فکر کردی شیعه هم مثل تو باید عمل کند؟
فرزندان امام مجتبی سلام الله علیه را از عترت خارج کردیم؟ چطور؟
136؛
بزغاله آیه رو خورد. وقتی که خورده چی رو میخوایی داشته باشی؟ حدیث را هم که دیدی. دقت کنی دیگه سراغش نمیری.
به جان خودم معنی زهرهشک را هرگز نخواهی فهمید. عزیزم پدر من خشکبار فروشی دارد. میشود تا الان زرشک را ندیده باشم؟
137؛
اصول دین تقلیدی نیست. اینکه واضح است. نکته اینجاست که در دوما نوشتی که از قرآن ثابت نشود از کجا باید ثابت شود. این عقیده شماست که اصول باید از قرآن ثابت شود. در تایید این گفته دوستانتان آیاتی گذاشتند و من هم آیه ای. بماند که هیچکدام از آیات ایشان نمیگفت که اصول در قرآن ذکر شده است یا باید در قرآن باشد. اینکه واضح است یا استنباط کرده اند را هم نگفتند. آیه ای هم که من گذاشتم همان نتیجه ای را داشت که آیات ایشان داشت و هیچکدامتان نگفتید که چرا آنها اصل میشوند ولی این نمیشود؟ نتیجه که یکی بود. چرا؟
الان یه چیزی مینویسم که دوباره بگی مباحث تاریخی رو پیش کشیدی و… .
عبدالله بن سبا رو به من نشون بده.
در برابر این بابایی که شما میگی یک سوغات فرنگ وجود دارد که از فلسطین آوردنش مدینه و یهودی زاده و یهودی بود و بعد از تسخیر فلسطین مسلمان شد و روزی که آمد مدینه مفسر قرآن شد. دقت دارید که فاصله زمانی که ایشان مسلمان شد تا روزی که مفسر شد تنها فاصله زمانی طی مسافت فلسطین تا مدینه بوده است. میشناسیدش؟138؛
” ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ ”
این یعنی چه؟ غیر اینست که اصل باید در قرآن باشد؟ این را شما نوشتی. دقت کنید.
” دوما : اگر اصول دین از قران ثابت نشود پس از کتاب لای درخت ثابت می شود ؟؟؟ ” این را کی نوشته؟ یعنی؟
.
شما ثابت کنید اولا که اصول باید در قرآن باشد. ثانیا اصول را از قرآن نشان دهید. ثالثا الزام شیعه به اینکه اصل باید حتما در قرآن باشد را نشان دهید. رابعا ایرادات به آیات را رفع نمایید.
و الله العلی العظیم من امامت منصوص من عند الله را از قرآن ثابت خواهم کرد. انشاء الله.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6462با سلام . من درباره ی ایه 55 مائده چندین بار توضیح دادم و گفتم هر فردی که علوم قرانی بداند و یا حداقل با سواد باشدو فهم و شعور داشته باشد از ایه 51 تا 56 مائده را بخواند متوجه موضوع می شود . و می فهمد موضوع مورد بحث امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر نمی باشد . و اگر از جمله افرادی که فی قلوبهم زیغ باشد ، که نمی فهمد . نرود میخ آهنین بر سنگ .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6463و اینکه گفتید (زن در ولایت مرد میباشد؟ 55 مائده تقسیم کرده به مرد و زن یا مطلق گفته؟)
اولا : شما گفتی در اول سوره مائده گفته زن بگیریم بعد اینجا گفته به دوستی نگیرید . که من جواب شما را دادم و گفتم مرد بر زن ولایت دارد .
دوما : در ایه کلمه الذین ضمیر مذکر می باشد و این را هم به خاطر ادعای شما گفتم که بفهمید .
و اینکه گفته اید 🙁 من زیدیه هستم یا اسماعیلیه یا اثنی عشری؟ دارم از چه چیزی دفاع میکنم؟ عقیده 12 امامی یا 6 امامی؟)
اولا : خدا را شکر گذار و سپاسگذارم که خود شما هم طبق این اقراری که کرده اید نمی دانی که چکاره هستی و چه اعتقادی داری . و از چه چیزی دفاع می کنی و این نشان دهنده ی این است چون سوالات من را نمی توانید پاسخ بدهید به سردرگمی افتاده اید . خواهشمندم اول عقیده ی خود را مشخص کنید بعد وارد بحث با دیگران بشوید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6464و اینکه گفته ای (دائم میگی قرآن و عترت) اولا : این را من در پاسخ به استدلال علمای شما که مدعی هستند پیامبر گفته دو چیز را در میان شما می گذارم کتاب الله و عترتی و اهل بیتی . ایا زید و اسماعیل و عبدالله افطح جزو عترت و اهلبیت هستند یا خیر ؟؟؟ چون کلمه عترت و اهلبیت به صورت عام گفته است . و اینکه گفته ای (و آیا هر کس ادعای امامت کرد باید پذیرفت؟) پس فرقه های شیعه ی زیدیه و اسماعیلیه و … چطوری امامت اینها را پذیرفته اند ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6465و درباره ی بزغاله :اولا: خدا را شاکر و سپاسگذارم که قبول کرده ای قدرت خدا از بزغاله بیشتر است . و دیگر خدا را به ناتوانی در مقابل بزغاله متهم نمی کنی .
دوما : خدا را شاکرم قرانی را که اهلسنت در تمام دورانها قبول داشته اند و قبول دارند را نتوانسته ای زیر سوال ببری .
سوما : کسانی باید دقت کنند که معتقد به قرانی هستند و 17000 آیه دارد . (اصول کافی و …. اگر خواستی در این مورد روایتها را برایت بنویسم)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6466و اینکه گفته ای (به جان خودم معنی زهرهشک را هرگز نخواهی فهمید. عزیزم پدر من خشکبار فروشی دارد. میشود تا الان زرشک را ندیده باشم؟) برادرم چرا لجاجت به خرج می دهی و برای این اشتباه خود حدیث و روایت می تراشی و خود را فرزند خشکبار فروش معرفی می کنی . آیا از خودت خجالت نمی کشی اینطوری دروغ می گویی ؟؟؟ و یا حداقل در محل کارت از دوستان همکارت !!؟؟ و می ترسم اگر بقیه اشتباهاتت را بگیرم آنوقت چکار خواهی کرد ؟؟!! و آیا زهرهشک را رنگ می کنید و به جای زرشک به مردم می فروشید ؟؟؟!!! (طبق ضرب المثل کسانی که گنجشک را رنگ کرده و به جای قناری می فروشند ) همان کاری که با آیات قران و احادیث و روایات می کنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6467و اینکه گفته ای (عبدالله بن سبا رو به من نشون بده.) از همین ادعای مضحک و خنده دار شما معلوم می شود که چون پاسخی به سوالات من ندارید خود را به نفهمی زده اید و خواهشمندم بیشتر از این خود را رسوا نکن . قافیه چون تنگ اید شاعر به جفنگ اید .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6468و اینکه گفته اید (اصول دین تقلیدی نیست. اینکه واضح است. نکته اینجاست که در دوما نوشتی که از قرآن ثابت نشود از کجا باید ثابت شود.) برادرم خیلی برای شما متاسفم که حداقل آنچه را می نویسی دقت نمی کنی و خودت می گویی اصول دین .
آیا شارع دین چه کسی است ؟؟؟ غیر از خدا ؟؟؟!!! آیا گفته های خدا درباره ی دین اسلام در چه کتابی است ؟؟؟ غیر از قران ؟؟؟!!! خواهشمندم بیشتر از این خودت را مضحکه دیگران قرار نده و دست از لجاجت بردار .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6469برادرم من هم حداقل چند سالی در همان کلاسی درس خوانده ام که شما درس خوانده ای . و استادانی که روشهای فرار از پاسخگویی به سوالات اساسی را یاد می دادند ، دیده ام و من هم طریقه ی به انحراف کشیدن موضوع اصل بحث و مشوش کردن ذهن مخاطب را که به شما یاد داده اند ، می دانم . و خود شما هم می دانید که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اصلا قابل اثبات نیست . خواهشمندم بیش از این از روشهایی که برای من شناخته شده است استفاده نکن . و البته با این روشهای فریبکارانه شما دیگر دوستان هم متوجه انواع فریبکاری های شما می شوند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6470و اینکه گفته اید (و الله العلی العظیم من امامت منصوص من عند الله را از قرآن ثابت خواهم کرد. انشاء الله.) این گفته شما مثل این می ماند که من آنم که رستم بود پهلوان . اگر شجاعت داری و مردی و راست می گویی به این سوال پاسخ بده . چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران مثل آیات نبوت و معاد ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6545156؛این هم فرعی است اما قبلا نوشتم که ”
جواب آن روایت را هم احتمالا میدانی. اما اگر در تاپیک دیگری نوشتی، جوابش را هم بنویس که من دیگه نیام اونجا جواب بدم.
بماند که آن روایت با اعتقاد عایشه یا ابن مسعود هیچ فرقی ندارد. سوره احزاب رو که داستانش رو شنیدی؟ ”
157؛
نوشتم ” ورودی اول بعد از پله نوروزخان “. ندیدی یا صلاح نبود بخوانی؟ و البته بماند که امنیت این را اقتضا نمیکند. شما خودت که بری میبینی. بعد من اینقدر شما نیستم که اسم و رسم خودم یا اطرافیانم رو تابلو کنم. انتحاری و سعید چندانی و این جور چیزا.
و بماند که این زهرهشک چه نکته اعتقادی در اعتقادات شماست که دنبال کشفش هستی.
158؛
شما عبدالله بن سبا از علامه عسکری را خواندی؟ متنی که ابن جریر آن محدث و مورخ جلیل القدر و امین سنی در آن نامش را آورده دیدی؟ چند نفر را قبل از او راوی معرفی کرده؟ چند نفرشان معلوم هستند؟
بماند که شما مدعی هستید ابن سبا(اگر وجود داشته باشد) موسس شیعه است. این را گروه شما باید ثابت کند نه من. بعد نظر ما در مورد او چیست؟ این همه راوی مجهول در کتب اهل سنت وجود دارد معنایش اینست که حتما وجود دارند؟ آن 150 صحابه ساختگی نیز موجود بوده اند؟ اگر مثبت است ابن سبا هم بوده. منتها اینکه موسس بوده با شماست و اونهایی که یادت دادند نه من.
159؛
عزیزم گفتم که شما نمیدانید که اثبات چیست. میدانی؟ والله نمیدانید. یعنی آن چه که شما اثبات میدانید اصولا چیز دیگری است.
جواب را قبلا داده بودم اما…..
؛
اصول دین تقلیدی نیست. اینکه واضح است. نکته اینجاست که در دوما نوشتی که از قرآن ثابت نشود از کجا باید ثابت شود. این عقیده شماست که اصول باید از قرآن ثابت شود. در تایید این گفته دوستانتان آیاتی گذاشتند و من هم آیه ای. بماند که هیچکدام از آیات ایشان نمیگفت که اصول در قرآن ذکر شده است یا باید در قرآن باشد. اینکه واضح است یا استنباط کرده اند را هم نگفتند. آیه ای هم که من گذاشتم همان نتیجه ای را داشت که آیات ایشان داشت و هیچکدامتان نگفتید که چرا آنها اصل میشوند ولی این نمیشود؟ نتیجه که یکی بود. چرا؟
الان یه چیزی مینویسم که دوباره بگی مباحث تاریخی رو پیش کشیدی و… .
عبدالله بن سبا رو به من نشون بده.
در برابر این بابایی که شما میگی، یک سوغات فرنگ وجود دارد که از فلسطین آوردنش مدینه و یهودی زاده و یهودی بود و بعد از تسخیر فلسطین مسلمان شد و روزی که آمد مدینه مفسر قرآن شد. دقت دارید که فاصله زمانی که ایشان مسلمان شد تا روزی که مفسر شد تنها فاصله زمانی طی مسافت فلسطین تا مدینه بوده است. اما مفسر قرآن شد. میشناسیدش؟ راهنمایی کنم؟ یک شیر حلال خورده ای کله اش را با یه چیزی شکست. کی؟ -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و درباره ی زید و اسماعیل و جعفر کذاب . برادرم چون علمای اهل تشیع همیشه می گویند پیامبر گفته دو چیز را در میان شما گذاشته ام . کتاب الله و عترت و اهل بیت . من این سوال را مطرح کردم که آیا این افراد جزو عترت و اهل بیت هستند یا نه ؟؟ اگر جزو عترت و اهلبیت هستند پس طبق این حدیث که عام است شامل ادعای امامت جعفر هم می شود . و فرقه زیدیه که سه امام را قبول دارند و اسماعیلیه که شش امام را قبول دارند پس بر حق هستند . و از همه مهمتر چرا فرزندان امام حسن را شما از دایره عترت و اهل بیت پیامبر خارج نموده اید در حالی که حدیث عام است .