سوالاتی تاریخی پیرامون صحابه ؟

Home انجمن ها گفتگوی ازاد سوالاتی تاریخی پیرامون صحابه ؟

این جستار شامل 3 پاسخ ، و دارای 3 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 8 سال، 10 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25573

    سرباز رسول الله
    مشارکت کننده

    1 چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد ؟ 2 چرا پیامبر شورای شش نفره تعین نکرد ولی عمر شورا تعین کرد ؟ 3 چراعمر در شورای شش نفره اش نظر عبدالرحمن بن عوف را از بقیه مهمتر اعلام کرد ؟ اگر او افضل بود بایستی عمر هم مانند ابوبکر او را مستقیم تعین میکرد و اگر او افضل نبود چرا نظرش را برتر دانست ؟ آیا این موارد تضاد ندارد؟ 4 چرا قبر صدیقه طاهره فاطمه زهرا پنهان است ؟ 5 چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد مگر او از بهترین مبارزان و جنگجویان زمان پیامبر نبود؟ 6 علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود مگر نمی گویید همه ی صحابه درستکارند پس خلیفه تان عثمان چرا وی را تبعید کرد ؟ 7 چرا عایشه با توجه به مضمون این آیه ( زنان پیامبر در خانه هایشان بنشینند ) مقابل خلیفه ی وقت ایستاد؟ 8علت مرگ مالک اشتر چه بود آیا با سم اتباع معاویه کشته نشد؟ 9 علت مرگ محمد بن ابی بکر چه بود ؟شما که میگویید معاویه فقط بر سر مساله ی قصاص عثمان با علی مشکل داشت پس چرا والیان او را میکشت و به شهر های تحت حاکمیت خلیفه مسلمین شبیخون میزد؟ 8چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی وفات کرد آیا مسموم نشد از جانب کسی که میخواست بعد از خود یزید را به گرده ی مسلمین سوار کند ؟و حسن مزاحمش بود؟ 9چرا معاویه در زمانی که در جنگ لشکرش در ضعیف ترین موضع بود و لشکر علی نزدیک به پیروزی بود پیشنهاد صلح داد ایا قصدی جز فتنه داشت ؟ 10 چرا روش انتخاب خلفای اول و دوم و سوم شما هیچ شباهتی به هم ندارد؟ اولی را مردم انتخاب کردند اما دومی را اولی انتخاب کرد و سومی را شورای شش نفره. واقعا این همه تضاد نشانه چیست ؟ 11 آیا کسی که شما به او میگویید خال المومنین چرا با توجه به مخالفت فرزندان صحابه از جمله حسین بن علی و ابن عمر و عبدالرحمن ابن ابی بکر و ابن زبیر با خلافت یزید او را انتخاب کرد ؟اگر اجتهاد کرده چرا برای کس دیگری نبوده ؟ شاید هم خیالی دیگر داشته و میخاسته به هر نحوی فرزندش خلیفه شود ؟ شاید هم باز در اجتاد خطا کرده ؟ کدام ؟ 12چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد آیا این دال بر برتری علی نیست در حالی که علی یکبار نگفت اگر عمر یا عثمان نبود هلاک میشدم دلیل چیست؟ 13 چرا معاویه وقتی عمار کشته شد با توجه به روایت رسول خدا ( عمار به دست گروه ستمگر کشته مشود ) دست از جنگ نکشید و حتی قاتل اصلی وی را کسی معرفی کرد که اور آورده پس طبق گفته ی او حمزه را نیز آن کس که آورده بود کشته نعوذ بالله اگر باز میگویید اجتهاد کرده چرا همیشه اجتهاداتش بر ضد مواضع علی بوده و یا اصلا این اجتهاد خوب توجیهی شده برای ستمکاران لابد اسرائیل نیز با اجتهاد غزه را به خاکا خون میکشد؟ یا تمام ظالمان دشمنانشان را با اجتهاد میکشند ؟ 14 چرا اصحاب جمل به سوی بصره حرکت کردند اگر میگویید برای اصلاح رفتند پس چرا با لشکر مجهز حرکت کردند آیا کسی که به دنبال صلح و اصلاح است با نیروی نظامی مجهز حرکت میکند ؟ 15 دلیل برتری عمر نسبت به علی چیست ؟ آیا در اسلام از او سبقت داشته ؟ یا خویشاوندی نزدیکتری با پیامبر نسبت به علی داشته ؟ یا دانش فقهی او از علی بیشتر بوده ؟ یا در غزوه های پیامبر پیش قدم مبارزان و جنگجویان بوده ؟ واقعا کدامیک ؟؟؟ خواهشا اگر عزیزانی میخواهند پاسخگو باشند جواب های معقول و روشن بدهند . والسلام

    #25575

    mohammad
    مشارکت کننده

    3 چراعمر در شورای شش نفره اش نظر عبدالرحمن بن عوف را از بقیه مهمتر اعلام کرد ؟ اگر او افضل بود بایستی عمر هم مانند ابوبکر او را مستقیم تعین میکرد و اگر او افضل نبود چرا نظرش را برتر دانست ؟ آیا این موارد تضاد ندارد؟
    __________________________________________________________________________
    +عمر تنها عبدالرحمان بن عوف را بر عثمان برتری نداده.افراد دیگری هم بودند که عمر بر عثمان برتری می داده
    +حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ مَعْرُوفٍ ، قال : حَدَّثَنَا ضَمْرَةُ بْنُ رَبِيعَةَ ، عَنِ الشَّيْبَانِيِّ ، عَنْ أَبِي الْعَجْفَاءِ ، قَالَ : قِيلَ لِعُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ : يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ لَوْ عَهِدْتَ ؟ قَالَ : ” لَوْ أَدْرَكْتُ أَبَا عُبَيْدَةَ بْنَ الْجَرَّاحِ لَوَلَّيْتُهُ ، فَإِنْ قَدِمْتُ عَلَى رَبِّي ، فَقَالَ لِي : مَنْ وَلَّيْتَ عَلَى أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ؟ ، قُلْتُ : سَمِعْتُ عَبْدَكَ وَخَلِيلَكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَقُولُ : ” لِكُلِّ أُمَّةٍ أَمِينٌ ، وَأَمِينُ هَذِهِ الأُمَّةِ أَبُو عُبَيْدَةَ بْنُ الْجَرَّاحِ ” ، وَلَوْ أَدْرَكْتُ مُعَاذَ بْنَ جَبَلٍ ، ثُمَّ وَلَّيْتُهُ ثُمَّ قَدِمْتُ عَلَى رَبِّي فَقَالَ لِي : مَنْ وَلَّيْتَ عَلَى أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ؟ ، قُلْتُ : إِنِّي سَمِعْتُ عَبْدَكَ وَخَلِيلَكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَقُولُ : ” يَأْتِي بَيْنَ الْعُلَمَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِرَتْوَةٍ ” ، وَلَوْ أَدْرَكْتُ خَالِدَ بْنَ الْوَلِيدِ ثُمَّ وَلَّيْتُهُ ، ثُمَّ قَدِمْتُ عَلَى رَبِّي فَسَأَلَنِي مَنْ وَلَّيْتَ عَلَى أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ؟ لَقُلْتُ : سَمِعْتُ عَبْدَكَ وَخَلِيلَكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ : ” سَيْفٌ مِنْ سُيُوفِ اللَّهِ سَلَّهُ عَلَى الْمُشْرِكِينَ
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=159&pid=108847&hid=1391

    #25580

    habib
    مشارکت کننده

    رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جانشینی تعیین نفرمودند چون خاتم انبیا بودند و ختم نبوت و تعیین جانشین جمع نمی شود.
    در مورد خلفای راشد و صحابه کرام و اهل بیت رضی الله عنهم اجمعین هم چون نزدیکترین و آگاه ترین افراد نسبت به دین و سنت نبوی بودند شکی نیست جز در ذهن بیماران و زخم خوردگانی که موجب انحراف گروهی از خود احمق تر شدند که تا امروز هم شاهد پراکنده گویی اخلافشان هستیم.
    از اینکه قبری پنهان است یا پیدا چه مشکلی حل می شود؟ضمن اینکه تنها قبر فاطمه سلام الله علبها مخفی نیست.
    در مورد وقایع تاریخی هم عواملی چون صحت و سقم و کل و جز و …وجود دارد و هر محقق و خواننده منصف و اهل فهم می داند که تفسیر و تعبیرات گوناگون از تاریخ امکان دارد و مبین نوع نگاه و میزان تطابق مفسر با اصل و حقیقت است.
    جا ماندن در تاریخ و نبش قبر های معمول در آیین های ضاله رکن اصلی خیمه حماقت آنهاست لذا از این مرکب حماقت بر نخیزند تا روی هدایت نبینند.
    تمامی مطالب مطروحه مشخص و معرف موحدین است و دست و پا زدن های این چنینی هم مسبوق سابقه است.

    #25582

    mohammad
    مشارکت کننده

    +رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جانشینی تعیین نفرمودند چون خاتم انبیا بودند و ختم نبوت و تعیین جانشین جمع نمی شود.
    _چرا. دلیل این نظرتو را بنویس
    _فرض را بر این بگیریم که پیامبر جانشین تعیین نکرده بودند. پس باید بهترین فرد انتخاب شود. برای من ثابت کن عثمان بهتر از حضرت علی.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.