راویان احادیث رافضه شراب خوار هستند

Home انجمن ها فقه راویان احادیث رافضه شراب خوار هستند

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  الهاشمي الحسني در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1293

    بسم الله الرحمن الرحیم

    الحمد الله والصلاة علی سیدنا محمد وآله وصحبه

     

    در پست های قبلی ثابت کردیم وکیل امام عسکری شراب خوار و لواط کار بوده

    حالا ببینیم راویان حدیث رافضه چه کاره بودند به شهادت کتب قوم

    عوف العقیلی از اصحاب امام علی رضی الله عنه خمار بوده شراب خوار

    رجال الکشی جلد دوم

    عوف العقيلي :
    153- حدثني طاهر بن عيسى، ذكره عن جعفر بن أحمد بن سعد، أو غيره، عن صالح بن سلمه أبي الخير الرازي، عن ابن أبي نجران، عن أبي عمران، عن فرات بن أحنف، قال، : العقيلي كان من أصحاب علي (عليه السلام)
    و كان خمارا و لكنه يؤدي الحديث كما سمع.

     

    (عوف العقیلی از اصحاب علی علیه السلام بوده و شراب خوار هم بود در همان حال مستی حدیث هم گوش میداده)

     

    نفر بعدی محمد بن ابی عباد

     

    الجامع لرواة وأصحاب الإمام الرضا" (2/31 رقم500): وكان مشتهراً بالسماع وبشرب النبيذ !!

    این اقا هم(مشهور بوده به شنیدن موزیک   و نوشیدن نبیذ)

     

    نفر بعدی حفص بن البختری

    ایشون هم شطرنج بازی می کردند به به

    344- حفص بن البختري :

    مولى، بغدادي، أصله كوفي، ثقة، روى عن أبي عبد الله و أبي الحسن عليهما السلام، ذكره أبو العباس .

    و إنما كان بينه و بين آل أعين نبوة فغمزوا عليه بلعب الشطرنج .

    له كتاب يرويه عنه جماعة منهم محمد بن أبي عمير .

    [اسم الكتاب : رجال ‏النجاشي] – [المؤلف : الشيخ أحمد بن علي النجاشي

     

    ابوحمزه ثمالی شراب خوار و دائم الخمر بوده


     

    في أبي حمزة الثمالي ثابت بن دينار أبي صفية عربي أزدي :
    353- حدثني محمد بن مسعود، قال : سألت علي بن الحسن بن فضال عن الحديث الذي روى عن عبد الملك بن أعين و تسمية ابنه الضريس قال، فقال إنما رواه أبو حمزة، و أصبغ بن عبد الملك خير من أبي حمزة، و كان أبو حمزة يشرب النبيذ و متهم به، إلا أنه قال ترك قبل موته و زعم أن أبا حمزة و زرارة و محمد بن مسلم ماتوا في سنة واحدة بعد أبي عبد الله (عليه السلام) بسنة أو بنحو منه، و كان أبو حمزة كوفيا.

    354- حدثني علي بن محمد بن قتيبة أبو محمد و محمد بن موسى الهمداني، قالا حدثنا محمد بن الحسين بن أبي الخطاب، قال : كنت أنا و عامر بن عبد الله بن جذاعة الأزدي و حجر بن زائدة جلوسا على باب الفيل إذ دخل علينا أبو حمزة الثمالي ثابت بن دينار فقال لعامر بن عبد الله يا عامر أنت حرشت علي أبا عبد الله (عليه السلام) فقلت أبو حمزة يشرب النبيذ فقال له عامر ما حرشت عليك أبا عبد الله (عليه السلام) و لكن سألت أبا عبد الله (عليه السلام) عن المسكر، فقال كل مسكر حرام، و قال لكن أبا حمزة يشرب، قال، فقال أبو حمزة أستغفر الله منه الآن و أتوب إليه.

    [اسم الكتاب : رجال الکشي / 3] – [المؤلف : الشيخ محمد بن عمر الكشي
     
    صفحه ۲۰۱

    کشی می گوید (ابوحمزه متهم به نوشیدن نبیذ بود الا اینکه قبل از مرگش ترک کرده وتوبه کرد

    در روایت دوم می گوید حسین بن خطاب می گوید من وبعضی از دوستان در باب الفیل نشسته بودیم که ابو حمزه آمد و گفت ای عامر تو به امام صادق گفتی من نبیذ می نوشم؟عامر می گوید اینطور نگفتن از مسکرات پرسیدم پاسخ داد حرام است ولی ابوحمزه مینوشد با اینکه حرام است .ابوحمزه بعد از شنیدن سخن عامر می گوید الان از این کار استغفار کردم

     

    اینها قطره ای از دریای بی کران فضایح در کتب رافضه بود

    #2637

    hamshahri2
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    *عوف العقیلی : روایت مرحوم کُشی در مورد وی مرسله می باشد همچنان که تفرشی در ” نقد الرجال ” ج 3 ص 209 اشاره نموده است .

    * محمد بن ابی عباد : مرحوم شوشتری در ” قاموس الرجال ” ج 9 ص 32 بعد از بررسی 2 روایت از این راوی اثبات می کند که وی از شیعیان امامیه نبوده است .
    مرحوم نمازی در ” مستدرک علم رجال الحدیث ” ج 6 ص 384 به نقل از مرحوم مامقانی می گوید که وی در ” عیون اخبار الرضا ” روایتی دارند که حاکی از ذم وی می باشد و صراحت دارند که این روایت در ذم وی می باشد .

    #2638

    hamshahri2
    کاربر
    *حفص بن البختری : همچنان که نجاشی بیان نموده است ، به دلیل دشمنی گروهی از آل اعین با وی ، او را متهم نمودند به بازی کردن با شطرنج .و لذا انجام این عمل از وی ثابت نیست و تنها نقل قولی است از جانب دشمنان وی .

    *ابو حمزه ثمالی : در شان این راوی بزرگ شیعه که حتی اهل سنت از وی روایت کرده اند ، تنها 2 روایت در ذم ایشان می باشد که مرحوم کشی در رجال خویش بیان نموده و هر دو این روایت نیز مردود است .
    روایت اول : مرحوم خوئی در رجال خویش ج 4 ص 296 صراحت دارند که این روایت مرسله می باشد و علی بن الحسن همانا اباحمزه را درک نکرده است .
    روایت دوم : مرحوم خوئی در رجال خویش ج 4 ص 297 صراحت دارند که روایت مرسله یا موضوع است زیرا محمد بن حسین ابی الخطاب متوفی 262 می باشد و قطعا زمان امام صادق علیه السلام را درک نکرده است .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.