دوزاده امامی یا سیزده امامی؟؟!!

Home انجمن ها جانشینی دوزاده امامی یا سیزده امامی؟؟!!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mojahed.din در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1640

    mojahed.din
    کاربر
    خداوند میفرماید: “ولو كان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا كثيرا”

    اگر امامت از جانب خداوند بود تا به این حد در آن اختلاف وجود نداشت.

    روایات شیعه عجیب است. میگویند امامها 13 نفر هستند.

    متاسفانه وضاعان حدیث هنگام جعل امامت دقت کافی در شمارش نداشته اند.

    روایات شیعه میگوید دوازده امام از اولاد فاطمه و علی می آیند. و علی داخل این دوازده نفر نیست. و با این حساب یا علی معصوم نیست یا باید شیعه 13 امامی باشید.

    روایت اول:
    الكافي – الشيخ الكليني – ج 1 – ص 532
    9 – محمد بن يحيى ، عن محمد بن الحسين ، عن ابن محبوب ، عن أبي الجارود ، عن أبي جعفر عليه السلام عن جابر بن عبد الله الأنصاري قال : دخلت على فاطمةعليها السلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها ، فعددت اثني عشر آخرهم القائم عليه السلام ، ثلاثة منهم محمد وثلاثة منهم علي

    یعنی: جعفر صادق از جابر بن عبد الله میگوید نزد فاطمه علیها السلام رفتم که در بین دستانش لوحی بود که اسم اوصیاء در آن نوشته شده بود که از فرزندان وی (یعنی فاطمه ) بودند. که تعدادشان دوازده نفر بود آخرینشان قائم سه تایشان به نام محمد و سه تایشان به نام علی بودند.

    علي+12 امام=13

    از این روایت واضح و اشکار معلوم میشود که سیدنا علی جزو دوازده امام نیست بلکه خارج از انها میباشد.و نمیشود گفت که علی بن ابی طالب فرزند فاطمه میباشد. و باید شیعیان در اصل سیزده امامی میبودند.

    روایت دوم
    كمال الدين وتمام النعمة – الشيخ الصدوق – ص 269
    13 – حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل رضي الله عنه قال : حدثني محمد بن يحيى العطار ، وعبد الله بن جعفر الحميري ، عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب ، عن ابن محبوب عن أبي الجارود ، عن أبي جعفر عليه السلام ، عن جابر بن عبد الله الأنصاري قال : دخلت على فاطمة عليها السلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها فعددت اثني عشر آخرهم القائم ثلاثة منهم محمد ، وأربعة منهم علي صلوات الله عليهم أجمعين .

    علي+12 امام=13

    روایت سوم:
    من لا يحضره الفقيه – الشيخ الصدوق – ج 4 – ص 180
    8- وروى الحسن بن محبوب عن أبيالجارود عن أبي جعفر ( عليه السلام )عن جابر بن عبد الله الأنصاري قال: ” دخلت على فاطمة ( عليها السلام ) وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها فعددت اثنى عشر أحدهم القائم ، ثلاثة منهم محمد وأربعة منهم على – عليهم السلام – ” .

    علي+12 امام=13

    روایت چهارم:
    روضة الواعظين – الفتال النيسابوري- ص 261
    قال جابر : دخلت على فاطمة عليهاالسلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء والأئمة من ولدها فعددت اثنى عشر اسما آخرهم القائم ثلاثة من ولد فاطمة منهم محمد وثلاثة منهم علي.
    علي+12 امام=13

    روایت پنجم:
    وسائل الشيعة (آل البيت) – الحر العاملي – ج 16 – ص 244
    ( 21472 ) 20 – وبأسانيده الكثيرة عن الحسن بن محبوب ، عن أبي الجارود ، عن أبي جعفر ( عليه السلام) ، عن جابر قال : دخلت على فاطمة ( عليها السلام ) وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها فعددت اثنى عشر آخرهم القائم ثلاثة منهم محمد ، وأربعة منهم علي . ورواه في ( الفقيه ) بإسناده عن الحسن بن محبوب . ورواه الكليني ، عن محمد بن يحيى ، عنمحمد بن الحسين ، عن الحسن بن محبوب مثله .
    باز هم علي+12 امام=13

    روایت ششم:
    الإرشاد – الشيخ المفيد – ج 2 – ص 346
    أخبرني أبو القاسم جعفر بن محمد ، عن محمد بن يعقوب ، عن محمد ابن يحيى ، عن ( محمد بن الحسين) ( 4 ) ، عن ابن محبوب ، عن أبي الجارود ، عن أبي جعفر محمد بن علي عليهما السلام ، عن جابر بن عبد الله الأنصاري ” قال : دخلت علی فاطمة بنت رسول الله عليهما السلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء والأئمة من ولدها ، فعددت اثني عشر اسما آخرهم القائم من ولد فاطمة ، ثلاثة منهم محمد ، وأربعة منهم علي ”
    علي+12 امام=13

    روایت هفتم:
    الأنوار البهية – الشيخ عباس القمي -ص 347 – 348
    عن أبي جعفر عليه السلام عن جابر بن عبد الله الأنصاري ، قال : دخلت على فاطمة بنت رسول الله وعليها ، وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء والأئمة من ولدها ، فعددت اثني عشر اسما ، آخرهم القائم من ولد فاطمة ، ثلاثة منهم محمد ، وأربعة منهم علي عليهم السلام .

    علي+12 امام=13

    روایت هشتم:
    جامع أحاديث الشيعة – السيد البروجردي – ج 1 – ص 167
    1 ( 120 ) ففيه 403 – الحسن بن محبوب عن أبي الجاورد عن أبي جعفر ( ع ) عن جابر بن عبد الله الأنصاري قال دخلت على فاطمة ( ع ) وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها فعددت اثنى عشر أحدهم القائم عليه السلام ثلاثة منهم محمد وأربعة منهم علي عليهم السلام .

    علي+12 امام=13

    روایت نهم:
    إعلام الورى بأعلام الهدى – الشيخ الطبرسي – ج 2 – ص 166
    عن أبي جعفر عليه السلام ، عن جابر بن عبد الله الأنصاري . قال : دخلت على فاطمة عليها السلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها ، فعددت اثني عشر آخرهم القائم ، ثلاثة منهم محمد وأربعة منهم علي
    علي+12 امام=13

    روایت دهم:
    كشف الغمة – ابن أبي الفتح الإربلي -ج 3 – ص 246
    وعن أبي جعفر محمد بن علي عليه السلام عن جابر بن عبد الله الأنصاري قال : دخلت على فاطمةبنت محمد وسلم وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء والأئمة من ولدها ، فعددت اثنى عشر اسما آخرهم القائم من ولد فاطمة ، ثلاثة منهم محمد ، وأربعة منهم على .
    علي+12 امام=13

    روایت یازدم:
    الكافي ج 1 ص (531)
    وقال : (( واللّه , انه لـعـهـد عهده الينا رسول اللّه (ص ) , ان هذا الامر يملكه اثنا عشر اماما من ولد علي (ع ) وفاطمة (س ) , ما منا الا مسموم او مقتول ))

    یعنی این امر را دوازده امام به پیش میبرند که از اولاد علی و فاطمه هستند.

    7 – محمد بن يحيى، عن عبدالله بن محمد الخشاب (1)، عن ابن سماعة، عن علي بن الحسن بن رباط، عن ابن اذينة، عن زرارة قال: سمعت أبا جعفر (عليه السلام) يقول: الاثنا عشر الامام من آل محمد(عليهم السلام) كلهم محدث من رسول الله صلى عليه وآله و من ولد علي ورسول الله وعلي (عليهماالسلام) هما الوالدان .
    علي+12 امام=13

    روایت دوازدهم:
    الكافي – الشيخ الكليني – ج 1 – ص 534
    17 – محمد بن يحيى ، عن محمد بن أحمد ، عن محمد بن الحسين ، عن أبي سعيد العصفوري ، عن عمرو بن ثابت ، عن أبي الجاورد ، عن أبي جعفر عليه السلام قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله : إني و اثني عشر من ولدي وأنت يا علي زر الأرض يعني أوتادها وجبالها ، بنا أوتد الله الأرضأن تسيخ بأهلها ، فإذا ذهب الاثنا عشر من ولدي ساخت الأرض بأهلها ولم ينظروا
    12 از اولاد نبی + علي = 13

    روایت سیزدهم:
    الغيبة – الطوسي ص 152
    عن زرارة قال: سمعت أبا جعفر عليه السلام يقول: الاثنا عشر الامام من آل محمد كلهم محدث من ولد رسول الله صلى الله عليه وآله و ولد علي بن أبي طالب عليه السلام، فرسول الله وعلي عليهما السلام هما الوالدان
    علي+12 امام=13

    یعنی دوازده امام که از اولاد نبی و اولاد علی هستند. یعنی پیامبر و علی دو والد این دوازده امام هستند.

    روایت چهاردهم:
    بحار الأنوار – العلامة المجلسي – ج 44 – ص 138 – 139 – الكفاية :
    محمد بن وهبان ، عن داود بن الهيثم ، عن جده إسحاق بن بهلول ( عن أبيه بهلول ) بن حسان ، عن طلحة بن زيد الرقي ، عن الزبير بن عطاء ، عن عمير بن ماني العبسي ، عن جنادة بن أبي أمية قال : دخلت على الحسن بن علي ابن أبي طالب عليه السلام فيمرضه الذي توفي فيه وبين يديه طست يقذف عليه الدم ويخرج كبدهقطعة قطعة من السم الذي أسقاه معاوية لعنه الله فقلت : يا مولايمالك لا تعالج نفسك ؟ فقال : ياعبد الله بماذا أعالج الموت ؟ قلت :إنا لله وإنا إليه راجعون .ثم التفت إلي فقال : والله لقد عهد إلينا رسول الله صلى الله عليه وآله أن هذا الأمر يملكه اثنا عشر إماما من ولد علي وفاطمة ، ما منا إلا مسموم أو مقتول .
    علي+12 امام=13

    یعنی این دین را پیامبر بر عهده دوازده امام که از فرزندان علی و فاطمه هستند گذاشته است!!!

    روایت پانزدهم:
    معجم أحاديث الإمام المهدي (ع) – الشيخ علي الكوراني العاملي – ج 3 -ص 172 – 173
    698 – ( والله إنه لعهد عهده إلينا رسول الله صلى الله عليه وآله ، أن هذا الامر يملكه اثنا عشر إماما من ولد علي وفاطمة عليهما السلام ، ما منا إلا مسموم أو مقتول) .
    علي+12 امام=13

    روایت شانزدهم:
    جواهر التاريخ – الشيخ علي الكورانيالعاملي – ج 3 – ص 217 – 218 م
    التفت إلي وقال : والله إنه لعهد عهده إلينارسول الله ( صلى الله عليه وآله ) أن هذا الأمر يملكه اثنا عشر إماما من ولد علي وفاطمة ( عليهما السلام ) ما منا إلا مسموم أو مقتول !
    علي+12 امام=13

    روایت هفدهم:

    الصراط المستقيم – علي بن يونس العاملي – ج 2 – ص 128
    إن رسول الله صلى الله عليه وآله عهد إلينا أن هذا الأمر يملكه اثنا عشر إماما من ولد علي وفاطمة ومامنا إلا مسموم أو مقتول وأسند نحوه الشيخ محمد بن علي بن الحسين إلى الحسن عليه السلام .
    علي+12 امام=13

    روایات بسیار هستند همینقدر کافی هست.

    حال شیعیان چرا علی را جزو دوازده امام نمیدانند؟ اگر میدانند که باید گفت سیزده امامی هستید طبق روایات.

    حق یک امام را خورده اید آیا او زید نبوده؟

    #4238

    abdollah.hanafi
    کاربر
    شایدهم چهارده امامی چون در مورد خامنه ای شک دارم، یا ایشون امامه یا نایب امامه، یا نه امامزادست؟؟؟؟؟الله اعلم، راهنمایی کنید.‏‎‎
    #4305

    farid_die
    کاربر

    افسوس که حقانیت شیعه حتی از کتب مقدس یهود هم ثابت میشود ولی شما اینقدر کوته فکرانه به مسائل نگاه می کنید

    و اما در خصوص اسماعیل تو را اجابت فرمودم اینک او را برکت داده بارور گردانم و او را بسیار کثیر(کوثر) گردانم دوازده رئیس از وی پدید آیند و امتی عظیم از وی بوجود آورم (پیدایش20:17).

    زنی که خورشید را دربردارد و ماه زیر پاهایش است و تاجی از 12 ستاره بر سر دارد پسری بزاید که جهان را به عصای آهنین حکمرانی خواهد کرد (مکاشفات یوحنا – باب 12 – بند 23 ، 24 ، 25)

    در تمامی منابع شیعه اثنی عشری اسامی امامان بزرگوار اینچنین آمده است : علی بن ابیطالب ، حسن بن علی ، حسین بن علی ، علی بن الحسین ، محمد بن علی ، جعفربن محمد ، موسی بن جعفر ، علی بن موسی ،محمد بن علی ، علی بن محمد ، حسن بن علی و(م ح م د )بن الحسن علیهم آلاف التحیه والثناء

    ازمیان این اسامی مبارک سه نام محمد وچهار نام علی به چشم می خورد

    اما در حدیث اول هم اگر لحظه ای پرده تعصب را از جلوی چشمانتان به کنار می زدید وفکر می کردید می دانستید که معنای این حدیث بسیار واضح است

    چرا که پیامبر (ص) فرموده اند از اولاد ایشان دوازده نفر محدث (یعنی کسانی که فرشته را نمی بینند ولی حضورشان را می فهمند وبه مطالب به قلبشان الهام می شود ) خواهد بود نه 12 امام وهمانطور که می دانید حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هم یکی از راویان معصومه پدر بزرگوارش بوده اند واز ایشان احادیث بسیار زیادی منقول از پیامبر (ص) باقی مانده است پس معنای حدیث اینگونه می شود که 12 نفر معصوم راوی حدیث از نسل پیامبر وجود دارد که پدر حضرت فاطمه سلام الله علیها حضرت محمد (ص) می باشد وپدر آن یازده نفر دیگر (که باز هم البته از نسل پاک پیامبر (ص) هستندوایشان پدر آن بزرگواران محسوب میشوند )حضرت علی (ع) می باشد
    یعنی 13 نفر اوصیا و محدث داریم چرا که نام حضرت فاطمه خودش نیز در آن لوح بوده و دوازده امام

    دلایل احتمالی اشتباه در حدیث دوم که تنها توجه عیب جویان را جلب می کند

      1. هیچ وقت بحث از سیزده امام نبوده و نیست و از آنجا که همیشه دوازده امام مکررا تکرار شده راویان در به اشتباه به جای یازده ، دوزاده را به کار برده اند. بنده خودم یک پیج انگلیسی در فیسبوک دارم و در توضیح دوازده رئیس همین اشتباه رو کردم
        1. در آن لوح حتما اسم امیرالمومنین هم بوده و گوینده برای شنونده جویی عقل فرض کرده که می فهمد علی فرزنده فاطمه نیست و منظور از فرزندان یازده نفر مابقی هستند
        #6197

        khaled ebn valid
        مشارکت کننده

        با سلام:

        اولا سند این روایت 13امامی شما کاملا صحیح و مقبول نزد بزرگان شما من جمله شیخ صدوق است.ایشان در کتاب معروف من لا يحضره الفقيه – الشيخ الصدوق – ج ٤ – الصفحة ١٨٠ بعد از نقل روایت “دخلت على فاطمة (عليها السلام) وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها فعددت اثنى عشر أحدهم القائم، ثلاثة منهم محمد وأربعة منهم على – عليهم السلام – ” می گوید:وقد أخرجت الاخبار المسندة الصحيحة في هذا المعنى في كتاب كمال الدين وتمام النعمة.

        ثانیاً:علماء شما برخی تصریح دارند که این روایت دال بر13 امامی بودن هست لکن در متن حدیث تصحیف رخ داده اسن من جمله به این عبارت در این سایت دقت کنید:”إن مما هو معلوم أن عملية نسخ الكتب في السابق إنما كانت تتم باليد نسخا، لا بالطباعة الحديثة، ولذا كان ورود التصحيف فيها أمرا شائعا. وباعتبار أن جلّ النصوص الدينية التي كان يستنسخها الناسخون إنما كان يتكرر فيها لفظ الاثني عشر إماما

        http://www.alqatrah.net/question/?id=29

        ثالثا: جناب خوئی تصریح می کند که تمام روایاتی که در آنها اسم دوازده نفر آمده همه ضعیف است آنچه هست فقط عدد12 هست.

        الخوئي: الروايات المتواترة الواصلة إلينا من طريق العامة والخاصة قد حددت الأئمة عليهم السلام باثني عشر من ناحية العدد ولم تحددهم بأسمائهم عليهم السلام واحدا بعد واحد

        صراط النجاة الميرزا جواد التبريزي الجزء 2 صفحة 453

        http://www.yasoob.com/books/htm1/m001/06/no0646.html

        رابعا:حتی خود فرزندان ائمه از وجود امامت پدرانشان یا برادرانشان که بعد از هم می آمدند بی خبر بودند بعنوان مثال زید بن علی و محمد بن حنفیه که داستان مفصل بی خبر بودن هر دو در کافی کلینی با سند صحیح ذکر شده است.

        خامسا:خود اصحاب ائمه نیز از این توالی بی اطلاع بودند و گاها دچار انحراف می شدند.

        #10062

        یوسف 2014
        کاربر
        .
        #10284

        یوسف 2014
        کاربر
        1 مد عیان . امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را باید از ایات قران که مربوط به همین موضوع باشد ثابت کنند . تورات و انجیل تحریف شده می با شد.
        #11366

        یوسف 2014
        کاربر
        .
        #11592
        این شبهه قدیمیه و قبلا توسط علمای ما پاسخ داده شده است فقط کافی بود توی کتب شیعه ی سرچ کوچیک میکردی

        متن عربی کتاب را میدهم ان شا الله خدا هدایتت کند

        ومغزى الحديث بهذا اللفظ في الكتب الثلاثة أن يكون عدد الأئمة أوصياء النبي ثلاثة عشر: الامام على مع اثني عشر من بنيه من ولد فاطمة.
        بينا نرى الصدوق الذي يروي نفس الحديث بأسناده، ولا ينقله عن الكافي، يخرجه في عيون أخبار الرضا بسندين، وفي اكمال الدين بسند واحد، عن محمد بن الحسين، ثم يجتمع سنده مع سند الكافي إلى جابر ثم يروي عنه أنه قال: دخلت على فاطمة (ع) وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء، فعددت اثنا عشر، آخرهم القائم، ثلاثة منهم محمد وأربعة علي. 1 نتيجة البحث والمقارنة:
        ظهر ان في نسخة الكافي ورد ” من ولدها ” وهي زائدة، وورد ” ثلاثة منهم ” محرفة، وان الشيخ المفيد نقل عنه في الارشاد كذلك، وان الصواب ما وزد في لفظ الرواية عند الشيخ الصدوق في العيون والخصال ” أربعة منهم علي ” وبدون زيادة ” من ولدها “.
        ثالثا ورابعا: الحديث 17 و 18 من كتاب الحجة وقد رواهما الكليني عن أبي سعيد العصفري: (ت: 150 ه‍) وبحثنا عن أبي سعيد العصفري فوجدنا الشيخ يقول عنه في الفهرست:
        عباد أبو سعيد العصفري، له كتاب أخبرنا به جماعة عن التلعكبري عن ابن همام، عن محمد بن خاقان النهدي، عن محمد بن علي أبي سمينة، عن أبي سعيد العصفري، واسمه عباد.
        وقال النجاشي: كوفي، أخبرنا أبو الحسن أحمد بن محمد بن عمران، قال:
        حدثنا محمد بن همام قال: حدثنا أبو جعفر محمد بن أحمد بن خاقان النهدي، قال:
        حدثنا أبو سمينة بكتاب عباد. 1 وبحثنا عن كتابه فوجدنا صاحب الذريعة 2 يقول:
        أصل عباد العصفري أبي سعيد الكوفي هو من الأصول الموجودة، ووجدناه يقول عن هذا الأصل واصل عاصم: استنسخ من نسخة الوزير منصور بن الحسن الآبي، وهو كتبها عن أصل محمد بن الحسن القمي الذي رواه عن أبي محمد هارون بن موسى التلعكبري سنة 374 ه‍.
        ووجدنا الشيخ النوري يبحث في مستدركه عن أصل أبي سعيد بتفصيل واف، ويقول: فيه تسعة عشر حديثا، ثم يصف أحاديثه، وينقل تراجم أبي سعيد عن مختلف كتب الرجال. 3 ووجدنا نسخة خطية من أصل العصفري بنفس الأوصاف التي وردت عنه في المستدرك والذريعة بالمكتبة المركزية لجامعة طهران ضمن مجموعة باسم الأصول الأربعمائة. 4 فقارنا بين الحديثين في أصل العصفري هذا، ونسخة الكافي الموجودة لدنيا، فوجدنا ما يلي:

        #11620

        abdollah1990
        کاربر
        اینکه گفته ای (این شبهه قدیمیه و قبلا توسط علمای ما پاسخ داده شده است فقط کافی بود توی کتب شیعه ی سرچ کوچیک میکردی)

        پاسخ من : این احادیث را برادر مجاهد دین عینا با ذکر منبع از کتب شیعه نقل کرده است .

        و اگر پاسخی دارید خود شما بگذار و فریب کاری نکن و ارجاع نده .

        و اگر شما پاسخی می داشتی صد بار کپی می کردی و می گذاشتی .

        این نوع فریب کاری ها و دغل بازی ها توسط شما علمای شیعه برای اهل سنت شناخته شده است .

      در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)

      شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.