خلافت و امامت

Home انجمن ها جانشینی خلافت و امامت

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  علی علی در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1618

    علی علی
    کاربر
    1- در غدیر پیامبر حاکم و خلیفه بعد از خود را تعیین نکرد بلکه امام و پیشوای دینی بعد از خود را تعیین کرد و حکومت در اسلام امری دنیایی و به رای مردم است.

    2- با توجه به متن کامل روایت که پیامبر میگوید« آیا نمیدانید که من نسبت به شما از خود شما اولی هستم؟ و گفتند اری و 3 مرتبه این مطلب را تکرار کرد. سپس دست علی را بلند کرد و گفت هرکه من مولای او هستم این علی مولای اوست و هرکه با او دوست باشد خداوند او را دوست بدارد و هر که با او دشمن باشد خداوند او را دشمن بدارد.» و عمر هم میگوید «مولای من شدی و مولای هر زن و مرد مومنی.» اهل زبان مولی را به جای اولی می اورند از جمله آیه15 سوره حدید و البته از جمله خود سخن پیامبر (ا لست اولی بکم من انفسکم) و حضار اولویت ایشان را اول تصدیق کردند. و بعد اولویت علی را اعلام کرد.

    3- البته مولی معانی مختلفی دارد اما در اینجا بنا بر سخنان قبلی پیامبر اولی منظور است یعنی احق به زعامت کبری

    4- اگر منظور دوستی بود این کلام را فقط باید به خود علی میگفت نه به همه و میگفت علی هر کس را من دوست دارم تو هم آن را دوست بدار. لطفا به معنای لغت عربی دقت کنید.

    #4228

    abdollah.hanafi
    کاربر
    http:/:www.islamtxt.net/?q=question/243
    http:/:www.islamtxt.net/?q=question/119
    http:/:www.islamtxt.net/?q=question/565
    http:/:www.islamtxt.net/?q=question/406
    http:/:www.islamtxt.net/?q=question/379
    http:/:www.islamtxt.net/?q=question/509
    ببخش هنوزم هست ولی اگه زورت میاد سرچ کنی بیا این لینکارو مشاهده کن.بس
    الله اعلم‎

    #4239

    abdollah.hanafi
    کاربر
    جناب بلفرض ما قبول کردیم که منظور پیامبرص از مولی سرپرست بوده ولی سوال پیش می آید که چرا خود حضرت رسول جدا از پیامبرما امام نیست؟ چون مضمون حرف رسول ص اینه: هرکس من مولای او هستم این علی نیز مولای اوست. پس خود نبی ص میگه هرکس من مولایش… پس این اولی الامر چرا دوازده نفر هستش؟ چرا حضرت رسول نشد امام؟ ‏‎

    #4240

    abdollah.hanafi
    کاربر
    تازه اگه بگید حضرت رسول ص امامت را واگذار کرده به علی رض دچار تناقض میشوید چون به زعم شما امامت الهی هستش… راستی حتما تو همین سایت سرچ کن غدیر و یا امامت تا بهتر روشن بشی.بس
    الله اعلم‎

    #4309

    farid_die
    کاربر
    شما امامت و ولایت را با هم اشتباه نگیرید

    خداوند هم ولی است پیامبر هم ولی است

    انما ولیکم الله و رسول و اولی الامر منکم

    اما امامت با رسالت هم تفاوت می کند. رسول فرستاده است و امام کسی است که باید به سراغش رفت لذا پیامبر اسلام در به در دنبال این و آن می رود تا پیرو جمع کند اما امامان ما هم نشستند تا مردم به سراغشان بیایند مثلا علی تا زمانی که کسی نیامد سراغش نرفت ادعایی هم نکرد تا مردم خودشان به این شعور رسیدند. و امام حسن وقتی مردم رهایش کردند از خلافت صرف نظر کرد. اما امام وظیفه امر به معروف نیز دارد و لذا حسین ع وقتی دید یزید دین خدا را به بازی گرفته جنگید ولی زیر بار بیعت با او نرفت.

    شیعه نمی گوید فقط روی کره زمین این دوازده امام بوده اند . امام کفر هم طبق قرآن وجود دارد پیامبرانی هم امام بوده اند. امام شافعی هم امام بوده مثلا برای شما. ولی ما این دوازده امام را خاص می دانیم. چرا که خود پیامبر گفت دوازده امام بعد از من می آیند و تا ابد هستند و می بینید ما دوازده امام داریم و مشخص است که هنوز هم هستند.

    ظاهر این ها هم ائمه اهل تسنن هستند

    3 ـ ابن حجر

    شيخ الاسلام ابن حجر عسقلانى نيز در شرح صحيح بخارى 27 در بحث از حديث جابر بن سمره كه نبى اكرم(صلی الله علیه واله) براساس آن جانشينان خود را دوازده نفر اعلام نموده اند، 28 در صدد چاره جويى بر آمده تا راه حلى براى اين مشكل ارائه دهد، وى كه علاقه فراوانى به خاندان اموى دارد، كوشيده است تا شمار خلفاى دوازده گانه پيامبر را از ميان سلاطين اين خاندان انتخاب وتكميل كند. وى برخلاف عبدالله بن عمر و جلال الدين سيوطى، هيچ سهمى از خلافت پيامبر را به دودمان بنى عباس اخصاص نداده و تمام آن را ملك مطلق بنى اميه مى داند.
    وى نظر قاضى عياض را نقل نموده كه خلفاى دوازده گانه را اين گونه معرفى مى كند:
    1ـ ابوبكر
    2 ـ عمر
    3 ـ عثمان
    4 ـ على (علیه السّلام)
    5 ـ معاويه
    6 ـ يزيد
    7 ـ عبدالملك بن مروان
    8 ـ وليد بن عبدالملك
    9 ـ سليمان بن عبدالملك
    10 ـ يزيد بن عبدالملك
    11ـ هشام بن عبدالملك
    12 ـ وليد بن يزيد بن عبدالملك.

    بدا به حال شما امامت ائمه اطهار اظهر من الشمس است ولی شما کوردلان ….

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.