حقانیت و صداقت اهل سنت در موضوع خلافت پس از فوت پیامبر اسلام

Home انجمن ها جانشینی حقانیت و صداقت اهل سنت در موضوع خلافت پس از فوت پیامبر اسلام

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  abdollah1990 در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 14 نوشته (از کل 14)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1909

    abdollah1990
    کاربر
    1- اهلسنت پیرو واقعی قرآن و دین اسلام می باشند و هیچ وقت خواسته ها و تفکرات و عقیده های غیر الهی را به نام منصوص الهی به آیات قران تحمیل نکرده اند .

    2- دین اسلام را همانطوریکه به پیامبر اسلام نازل شده و همانطوریکه آیات قران را پیامبر اسلام تبیین نموده ، اهل سنت پیروی می کنند .

    3- عده اندکی (پیروان عبدالله ابن سبا یهودی) عقیده و خواسته ها و تفکرات باطل خود را به ایات قران تحمیل کردند و آیات قران را با فی قلوبهم زیغ تاویل کردند و از بی سوادی یک عده هم سوء استفاده کرده و طرفدارانی هم پیدا نمودند.

    4- عبدالله ابن سبا یهودی که طبق نص کتاب رجال کشی اولین فردی بود که موضوع امامت منصوص الهی حضرت علی را مطرح کرد و امروز پیروان آن عقیده نمی توانند با ایات قران امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را ثابت کنند و متوسل به هزاران ترفند و فلسفه بافی می شوند باز هم مفتضح و رسوا شده اند .

    5- اگر اهل سنت می خواستند به روش پیروان عبدالله ابن سبا یهودی عمل کنند و خلافت خلفای راشدین را منصوص الهی تلقی کنند و خلفای راشدین را معصوم معرفی کنند با چند ایه از قران می توانستند این کار را انجام بدهند .

    اولین آیه : (خلافت)

    (وَعَدَ اللَّـهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْ‌ضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْ‌تَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِ‌كُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَن كَفَرَ‌ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ) (55 نور)

    (ترجمه آیت الله مکارم شیرازی : خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل می‌کند، آنچنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.)

    از این آیه به صراحت هم ایمان و هم خلافت خلفای راشدین ثابت می شود .

    1- ابوبکر و عمر و عثمان و علی به خلافت رسیدند و وعده الهی تحقق پیدا کرد .

    2- از ضمیر «کم» در «منکم» مشخص می شود که افراد با ایمان زمان پیامبر مورد خطاب بوده است .

    3- همچنین درجه ایمان و افضلیت ابوبکر و عمر و عثمان و علی به ترتیب خلافت از این آیه مشخص می شود .

    4- و از جمله (وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْ‌تَضَىٰ لَهُمْ) (ترجمه: و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت؛) در این آیه مشخص می شود که عقیده خلفای راشدین عین اسلام واقعی می باشد که تا امروز هم آن عقیده پا برجا و ریشه دار است .

    5- و از جمله (وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِ‌كُونَ بِي شَيْئًا ۚ) (ترجمه : و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل می‌کند، آنچنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. ) در این ایه مشخص می شود که هیچوفت از دین خارج نشده اند .

    آیه دوم : (عصمت)

    (إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّيُطَهِّرَ‌كُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِ‌جْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْ‌بِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ) (11 انفال)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و (یاد آورید) هنگامی را که خواب سبکی که مایه آرامش از سوی خدا بود، شما را فراگرفت؛ و آبی از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند؛ و پلیدی شیطان را از شما دور سازد؛ و دلهایتان را محکم، و گامها را با آن استوار دارد!)

    و در این آیه 11 سوره انفال که مورد خطابش صحابه جنگ بدر که ابوبکر و عمر و علی و … جزو ان بوده اند ، از کلمه «لِّيُطَهِّرَ‌كُم» و از جمله «وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِ‌جْزَ الشَّيْطَانِ» و از جمله «وَلِيَرْ‌بِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ» و به خصوص از جمله «وَيُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ» اهل سنت می توانستند با فلسفه بافی (مثل پیروان عبداالله ابن سبا یهودی) ،عصمت خلفای راشدین را ثابت کنند .

    و نیازی هم نداشتند به بهانه تراشی و قیچی کردن آیه 11 سوره انفال مثل قیچی کردن ایه 33 احزاب که پیروان عبدالله ابن سبا یهودی انجام می دهند .

    و نیاز به احادیث جعلی و موضوعی هم نداشتند.

    و نیازی نداشتند به اینکه بگویند پیامبر اسلام عبا یا کساء خود را روی آنها انداخت و یا نعوذ بالله خداوند نمی دانست که ایه 33 احزاب شامل چه کسانی است و پیامبر آنها را زیر کساء کرد و نعوذ بالله به خدا گفت که اشتباهی زنان من را از اول آیه مورد خطاب قرار داده ای !! این افراد زیر کساء اهل بیت من هستند !!!!!

    در حالی که در حدیث صحیح به صراحت آمده و ما اهل سنت معتقدیم که پیامبر اسلام در زیر کساء دعا کردند که خدایا اینها را جزو اهل بیت من قرار بده .

    (اللهم هؤلاء اهل بيتي وخاصتي فأذهب عنهم الرجس)

    ایه سوم : (وجوب اطاعت) (بهشتی بودن یوم الابد) (رضایت خداوند)

    (وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِ‌ينَ وَالْأَنصَارِ‌ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّ‌ضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَ‌ضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِ‌ي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ‌ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ) (100 توبه)

    (ترجمه آیت الله مکارم شیرازی : پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزی بزرگ!)

    از این آیه 100 سوره توبه به راحتی وجوب اطاعت از ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … که جزو مهاجرین بوده و خلفای راشدین می باشند (با تفسیر شیعه از آیات قران) ثابت می شود .

    آیه چهارم : (رستگار بودن خلفای راشدین)

    (لَـٰكِنِ الرَّ‌سُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ جَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ ۚ وَأُولَـٰئِكَ لَهُمُ الْخَيْرَ‌اتُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) (88 توبه)

    (ترجمه آیت الله مکارم شیرازی : ولی پیامبر و کسانی که با او ایمان آوردند، با اموال و جانهایشان جهاد کردند؛ و همه نیکیها برای آنهاست؛ و آنها همان رستگارانند!)

    همانطوری که از این ایه مشخص است رستگار بودن ابوبکر و عمر و عثمان و علی که خلفای راشدین بوده اند ثابت می باشد .

    آیه پنجم : (صادق بودن خلفای راشدین)

    (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّـهِ وَرَ‌سُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْ‌تَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ) (15 حجرات)

    (مؤمنان واقعی تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند، سپس هرگز شکّ و تردیدی به خود راه نداده و با اموال و جانهای خود در راه خدا جهاد کرده‌اند؛ آنها راستگویانند.)

    همانطوری که از این ایه مشخص است ، صادق بودن ابوبکر و عمر و عثمان و علی که خلفای راشدین بوده اند و با اموال و جانهای خود در رکاب پیامبر جهاد کردند ، ثابت می باشد .

    و ده ها آیه دیگر در مورد مهاجرین در قرآن آمده ، و صفات و خصلت های نیکوی مهاجرین از مکه به مدینه را به صراحت بیان کرده در قران وجود دارد .

    با توجه به تمام این آیات باز هم اهل سنت خلافت خلفای راشدین را منصوص الهی ندانسته و به لحاظ اینکه خداوند برای پس از فوت پیامبر اسلام جانشینی و امامت و خلافت برای اشخاص خاص و معینی آیه نازل نکرده است ، نسبت دروغ به خدا نمی دهند .

    اما کسانی که فی قلوبهم زیغ می باشند ، با وجود اینکه یک آیه هم در قران امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را بیان نکرده ، با توسل به ایات متشابه و آیاتی که هیچ ربطی به موضوع جانشینی یا امامت پس از فوت پیامبر اسلام ندارد ، با هزاران ترفند و فلسفه بافی و مغلطه بازی می خواهند عقیده باطل خود را به خدا و قران نسبت دهند .

    یعنی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را به نام حکم الهی به خورد مردم بدهند .

    #10627

    abdollah1990
    کاربر
    .
    #10628

    abdollah1990
    کاربر
    کسانی که می خواهند پاسخ بدهند حتما در رابطه با همین موضوع باشد و به مسائل انحرافی نپردازند که امروزه مردم با سواد می باشند و تشخیص می دهند و به خوبی قضاوت می کنند .

    و خوانندگان محترم از طرف من اجازه دارند که این موضوع و دیگر موضوعاتی که من در این سایت گذاشته ام ، را در سایت ها و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی منتشر کنند .

    #10631

    abdollah1990
    کاربر

    1 – هیچ وقت و هیچ کجا خلفای راشدین هم ادعای منصوص الهی بودن را نکرده اند .

    2-ادعای عصمت و معصومیت نکرده اند .

    3- ادعای ولایت تکوینی نکرده اند .

    4- خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشهای ان زمان شخصی به خلافت می رسد.

    و اگر اهلسنت ادعای منصوص بودن الهی خلافت را می کردند پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون اهل تشیع دلیل روشن و مستند از قران به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ندارند اهل سنت را به دروغ متهم می کنند به چیزی که قبول ندارند .

    و خلافت یعنی سرپرستی یک جامعه و مردم یک سرزمین معین ، که با ساز و کارهای انتخابی هر زمان و مکان ، و یا غیر انتخابی حاکم می شوند ، مثل خلافت عثمانی در ترکیه و دارالخلافه در زمان زندیه و قاجاریه در ایران .

    و همین حالا هم در یزد به کسانی که در کاری تبهر ومهارت دارند ، خلیفه می گویند و چند شیرینی فروشی خلیفه وجود دارد .

    و این مطلب را حضرت علی هم به صراحت در نامه 6 نهج البلاغه تایید فرموده اند :

    1- خلافت خود را الهی نمی داند و خود را منصوب مردم و شورای مهاجرین و انصار می داند .

    2- خلافت خود را مثل خلافت سه خلیفه ی قبل مردمی و شورایی معرفی می کند . نه منصوص الهی . (اِنَّهُ بايَعَنِى الْقَوْمُ الَّذينَ بايَعُوا اَبابَكْر وَ عُمَرَ وَ عُثْمانَ)

    3- موضوع تعیین خلیفه را منحصر در شورای مهاجرین و انصار می داند .( اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاْنْصارِ)

    4- هر فردی را که شورای مهاجرین و انصار معرفی کند و تعیین نماید ، امـــــــــام می داند .( فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رَجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً )

    5- از همه مهمتر این گفتار صریح و روشن حضرت علی که به تصریح علما امام بلاغت و کلام بوده ، این مورد می باشد ، که رضایت خداوند هم در ان انتخابی است که شورای مهاجرین و انصار انجام داده اند . (كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى)

    #10663

    یوسف 2014
    کاربر
    سلام .

    مر حبا خدا نگهدار شما با این مطلب مستند .

    #10923

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11225

    abdollah1990
    کاربر
    —-…—
    #11254

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11329

    یوسف 2014
    کاربر
    ………………….
    #11363

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11396

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11397

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11401

    Osman Muhamedi
    کاربر
    بله برادر. من به عنوان شخصی که سالهاست با آنها بحث میکنم میدانم که عزیزان تشیع همیشه قرآن را رها میکنند و همیشه در أحاديث به دنبال حدیثی هستند که عقاید باطل خود را در کتب اهل السنة والجماعة ثابت کنند. که ألحمدلله هیچ وقتموفق نشدند. به این خاطر که اکثر روایاتی که از کتب ما میدهند. یا موضوع یا ضعیف و یا منقطع و هیچ وقت به روایات صحیح ما که بر خلاف اعتقاد آنها است توجه نمی کنند.
    #11545

    یوسف 2014
    کاربر
    .
در حال نمایش 14 نوشته (از کل 14)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.