حدیث یوم الدار سندی برخلافت وجانشینی منصوص علی علیه السلام؟؟

Home انجمن ها جانشینی حدیث یوم الدار سندی برخلافت وجانشینی منصوص علی علیه السلام؟؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  خالد35 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 19)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6871

    mojahed.din
    کاربر
    تشكر برادر عزیز حقیقت جو.

    این کذاب 35 متاسفانه عبرت نمیگیرد و سلسله رسوا گری هایش همچنان ادامه دارد.

    الاسم : محمد بن حميد بن حيان التميمى ، أبو عبد الله الرازى
    الطبقة : 10 : كبار الآخذين عن تبع الأتباع
    الوفاة : 248 هـ
    روى له : د ت ق ( أبو داود – الترمذي – ابن ماجه )
    رتبته عند ابن حجر : حافظ ضعيف ، و كان ابن معين حسن الرأى فيه
    رتبته عند الذهبي : الحافظ ، وثقه جماعة و الأولى تركه

    قال يحيى بن أحمد بن زياد : ذكر محمد بن حميد عند يحيى بن معين فقال : ليس به بأس .

    و قال يعقوب بن شيبة السدوسى : محمد بن حميد الرازى كثير المناكير .

    و قال البخارى : حديثه فيه نظر .

    و قال النسائى : ليس بثقة .

    و قال إبراهيم بن يعقوب الجوزجانى : ردىء المذهب غير ثقة .

    و قال فضلك الرازى : عندى عن ابن حميد خمسون آلف حديث لا أحدث عنه بحرف .

    و قال محمد بن شاذان ، عن إسحاق بن منصور الكوسج : قرأ علينا ابن حميد كتاب ” المغازى ” عن سلمة ، فقضى من القضاء أنى صرت إلى على بن مهران فرأيته يقرأ كتاب ” المغازى ” عن سلمة . فقلت له : قرأ علينا محمد بن حميد ـ يعنى عن سلمة ـ

    قال : فتعجب على بن مهران ، و قال : سمعه محمد بن حميد منى !!!!!!!!!!

    و قال أبو العباس أحمد بن محمد الأزهرى : سمعت إسحاق بن منصور يقول : أشهد على محمد بن حميد و عبيد بن إسحاق العطار بين يدى الله أنهما كذابان .

    قال أبو العباس بن سعيد : سمعت داود بن يحيى يقول : حدثنا عنه ـ يعنى محمد ابن حميد ـ أبو حاتم قديما ، ثم تركه بأخرة .

    قال : و سمعت عبد الرحمن بن يوسف بن خراش يقول : حدثنا ابن حميد و كان والله يكذب .

    #6872

    خالد35
    کاربر
    ابن حجر در پایان می نویسد: وقال بن عدي سمعت بن عقدة يثني على أبي مريم ويطريه وتجاوز الحد في مدحه حتى قال لو ظهر على أبي مريم ما اجتمع الناس الى شعبة قال وانما مال اليه بن عقدة هذا الميل لافراطه في التشيع

    ابن عدی گفته است از ابن عقده شنیدم که بر ابی مریم ثنا می کرد وبسیار او را می ستود …….وبعد در ادامه می گوید ابن عقده به او اینچنین تمایل داشته است بواسطه افراط او در تشیع معلوم است که اگر هم عده ای او را توثیق نکرده اند از جهت مذهب او بوده است اما به هر حال ایشان در لابلای کلامش می گوید وکان ذا اعتناء بالعلم وبالرجال…. وهو شیخ شعبه واثنی علیه شعبة ……………………………………………………………….

    البته دلیل ما بر حقانیت خلافت مولایمان علی علیه السلام منحصر در این حدیث نیست که با نقض سندی در آن بتوانید مشکل را حل کنید وخلافت را برای کسانی ثابت کنید به خانه وحی هجوم بردند و…..

    #6873

    حقيقت جو
    کاربر
    اولا خانه وحی منزل حضرت عایشه بوده که حدیث واسه اثباتش هست

    دوما اگه منظورت خانه حضرت علی است هیچ کس به ایشون و خانه ایشون نه حمله کرده نه بی حرمتی.

    این حرفتم مثل بقیه حرفات کذبه با سندای کذب تر از خودت

    #6874

    mojahed.din
    کاربر
    نوشته ای: البته دلیل ما بر حقانیت خلافت مولایمان علی علیه السلام منحصر در این حدیث نیست


    خب پس برایت ثابت شد که این روایت به دردت نیمخورد؟؟؟؟؟؟؟ یا باز جهل پراکنی میکنی

    البته ای کاش از قرآن دلیلی می آوردی تا کسی نگوید به فلان دلیل ضعیف است و دست از روایات کذبی بر داری.

    دوست عزیز ما همانطور که در اینجا شما را شناختیم که تا چه حد کذاب هستی در آن زمان نیز کذابان از هیچ دروغی دریغ نمیکردند و ارزش و اعتبار کذابانی مثل شما در گفتار دقیقا برابر صفر است

    و اینکه کسی کذاب را تصدیق نمیکند به خاطر مذهب کذبش است همانند ابن عقده ی عقده ای و …

    در ضمن نگرد خودت را خسته نکن چون روایت صحیحی هم پیدا نخواهی کرد.

    اما رای شعبه درباره عبد الغفار

    در لسان المیزان امده« وقد أخذ عنه شعبة ولما تبين له انه ليس بثقة تركه انتهى» یعنی شعبه وقتی که فهمید ثقه نیست سر انجام روایاتش را ترک کرد

    و در کامل الکامل فی الضعفا نیز آمده «وكان لشعبة فيه رأي وتعلم منه زعموا توقيف الرجال ثم ظهر منه رأي رديء في الرفض فترك حديثه»

    پس شعبه نیز ابتدا فکر میکرد مورد اعتماد است اما بعد از اینکه برایش مشخص شد که کذاب است روایاتش را ترک کرد.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 19)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.