Home › انجمن ها › جانشینی › جایزه ۵۵ ملیون تومانی برای کسی که یک حدیث صحیح در رابطه با دادن زکات در نماز توسط علی بیاورد
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط mojahed.din در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7369شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7371به نسبت روایتی که دادی نیز ابراهیم بن هاشم پدر قمی توثیقی ندارد و برای مثال یکی از جعلیتان و اکاذیبش این روایت می باشد
عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، قال: استأذن على أبي جعفر قوم من أهل النواحي من الشيعة، فأذن لهم فدخلوا، فسألوه في مجلس واحد عن ثلاثين ألف مسألة، فأجاب وله عشر سنين
(الأصول من الكافي كتاب (الحجة)، باب مولد محمد بن علي 1/ 496). البحار: (50/93).
کلینی روایت کرده از علی از ابراهیم که گفت قومی از اهل نواحی که شیعه بودند از ابی جعفر اجازه خواستند که به انها اجازه داد که از ابی جعفر در یک مجلس واحد از سی هزار مساله سوال کردند که ابی جعفر به همه سوالات جواب داد در حالی که فقط ده سال سن داشت
این روایت را یا علی بن ابراهیم یا پدرش جعل کرده و هر صاحب خردی میداند این قصه کذب محض است
_____
اما به نسبت معنی ولی . خداوند در ایه 51 میفرماید
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ
و از طرف دیگه اجازه ازدواج با دختران یهود و نصارا داده است
در جای دیگر نیز میفرماید
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ [التوبة: 71]
پس نتیجه این میشود که ولی در این آیات به معنی ناصر است. یعنی مردان و زنان مومن بعضی از آنها ناصر و بعض دیگر منصور هستند
پس در ایه 55 مائده نیز معنی این است که ناصر و یاور شما الله و رسولش و مومنان هستند نه یهود و نصاری.
___
اینکه ولی آمده و اولیائکم نیامده علت این است که الله ولی مطلق است( اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ) اگر میگفت اولیای شما الله و رسول و مومنان هستند افاده معنی نمیکرد و چطور میشود خالق با مخلوق یکسان باشد؟ آیا رب با عبد و ملک و مملوک با هم برابر هستند؟ سبحانه و تعالی عما یصفون
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7372.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7373رابعاً سائل نیز نزول آیه را با لفظ مجهول (بلغنا= به ما رسیده … الخ) ذکر کرده که از این باب نیز قاقد اعتبار است ولذا خود امام ابوجعفر محمد بن علی باقر آن را تأیید نکرد بلکه براساس عمومیت آیه سیدنا علی رضی الله عنه مشمول اوصاف آیه دانسته است.
خامساً این روایت از ابوجعفر محمد بن علی باقر رحمة الله علیهما اسنادش صحیح است. و این فرموده امام باقر رحمه الله موافق جمهور مفسرین است به جای اینکه به نفع اهل تشیع باشد به ضرر آنها است؛ زیرا سؤال کننده از او پرسیده است که مراد از « الذين آمنوا » در آیه 55/مائده چه کسی می باشد؟ امام در پاسخ می فرماید « الذين آمنوا »کسانی که ایمان آوردند (این جمله تکرار نیست بله جواب می باشد که همانا کسانی که ایمان آوردند مراد آیه می باشد)،سائل می گوید: به ما رسیده است که علی بن ابی طالب رضی الله عنه می باشد، امام در پاسخ می فرماید: علی رضی الله عنه از کسانی است که ایمان آورده است. در ضمن سیاق این اثر تنها بر این نکته اشاره می کند که سائل نزول آیه را سیدنا علی دانسته نه این که درحالت رکوع زکات داده باشد و لذا برهمین اساس امام ابوجعفر باقر آن را بر عموم حمل کرده است و این موافق دیدگاه اهل سنت است.
سادساً سؤال شما مبنی بر این که اگر این ایه شامل غیر سیدنا علی می شود باید برایش حدیث صحیح السند ذکر کرد که در پاسخ می گوئیم: دوست عزیز! آیه عام است و شما قائل به تخصیص ایه هستید پس باید شما ادعای خودتان را ثابت کنید نه ما ؛چون دلیل ما سیاق ظاهری آیه است و ظاهر آیه هم بر تمام اهل ایمان شامل می شود ، هرگاه ما گفتیم آیه بر فلان صحابی منفرداً اطلاق می شود آنگاه شما حق دارید آن سؤال را بپرسید اما اکنون چنین حقی ندارید چون سؤالتان اشتباه است.
موفق باشید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7375با سلام.
ایشان یک روایت صحیح السند خواستند.بنده هم در زمینه حدیث هستم.پس یک سند صحیح میدم:
حدثنا : هناد بن السري قال : ، حدثنا : عبدة ، عن عبد الملك ، عن أبي جعفر ، قال : سألته ، عن هذه الآية : إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون ، قلت : من الذين آمنوا؟ ، قال : الذين آمنوا! قلنا : بلغنا أنها نزلت في علي بن أبي طالب ! ، قال : على من الذين آمنوا.
سند:تفسیر طبری ج 6 ص 389
3-عبد الملك بن ميسرة:از راویان صحیح بخاری و مسلم است.یحیی بن معین و ابو حاتم و ابن خراش و نسائی و ابن حبان و ابن سعد و ابن نمیر ایشان را توثیق کرده اند
4-عبد الله بن جعفر بن أبي طالب بن عبد المطلب بن هاشم:از صحابه و نیازی به جرح و تعدیل ندارد
پس این خبر صحیح است.
حال شبهه ای که میدانم به این سند میگیرید این است که اینجا نوشته همه مومنان و حضرت علی هم جز انهاست.
شما هم مثل من یک حدیث صحیح السند برای شخص دیگری بیاورید که اینکار را کرده باشد.من او را تائید میکنم.وعليكم السلام و رحمة الله
دوست عزيز :
اولاً سند اين حديث اگر به عنوان سندی متصل به(تا) واقعه بنگريم صحيح نيست لكن به (تا)گوينده (ابوجعفر) صحيح است.
ثانياً اين ابوجعفر كه در سند آمده است ظاهراً اسم ايشان برشما مشبه گشته چرا كه ايشان امام ابوجعفر محمد بن علي باقر رحمهما الله تعالي است يعني امام معصوم نزد شما ، نه صحابي عبدالله بن جعفر بن ابي طالب رضی الله عنهما ، اين صحابي در سال 80 هــ . ق وفات شده است و عبدالملك بن ميسرة علی الظاهر ، حدیثش تنها از یک صحابی نقل شده است و آن انس بن مالک رضی الله عنه می باشد که بنابه دیدگاه علما اهل فن حدیثش از انس بن مالک مرسل است و این درحالی است که انس بن مالک در سال 118 هــ . ق متوفی است اکنون هرعاقلی میتواند قضاوت کند که از انس بن مالک حدیثش مرسل است جزماً و قطعاً حدیثش از عبدالله بن جعفر مرسل است.
ثالثاً بند دوم در رد ادعای شما مبنی بر این که راوی این اثر صحابی باشد ، اما سخن ما بر این اساس است که راوی (ابوجعفر) که در بند اول بدان اشاره نمودیم.
…
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7405بماند که مطلب بنده را متوجه نشدید اما؛اولا شما یک اصل از اصول را نشان بده که در قرآن باشد و فرموده شده باشد که این اصل است. نه اینکه من و شما یه نحوی بفهمیم که این اصل است.صراحتا گفته باشد که معاد اصل است.
ثانیا شما چرا همیشه اصرار به این دارید که عسل را از ته باز کنید؟ عزیزم در مورد آیه نوشته ام. اول شما موضوع آیه رو حل کن بعد طلب حدیث.
ثالثا نکته اینجاست که آیه در بخش اول فرموده اینها ولایت دارند و در بخش دوم که آن حدیث مورد مطالبه شما هم مربوط به آن بخش است نه بخش اول یک مصداق را معرفی کرده. که اگر هیچ حدیثی هم در مورد بخش دوم وجود نداشته باشد هیچ لطمه ای به استدلال شیعه وارد نمیشود. چون اصل قضیه در قسمت اول وجود دارد. و اما چونم شما ته عسل رو خوردی فکر میکنی که اگر شان نزول ثابت نشود پس همه چیز بر فناست.
رابعا طبق چیزی که من نوشتم این آیه یقینی است که محکم است. شما اگر میتونی به استدلال ولایتی که من گفتم ایراد وارد کن.
خامسا آن متشابهاتی که نهی شده اند مگر آیات قرآن نیستند؟ باید چه کارشان کرد؟ اگر رسول آمد و وظیفه اش یعنی یعلمهم الکتاب را انجام داد و آیه ای را طبق لتبین للناس تبیین کرد آن وقت کی میتونه بگه که این متشابه است؟ به جز یک احمق؟
سادسا متوجه شدی که روایت چند سند دارد؟ احتمالا که نه ولی یقینا متوجه نشدی.
سابعا با اینکه فرعی سات اما؛
تعداد سوال کذب است یا سن کم حضرت؟ نکته اینه که به شما برخورده که چکونه کودکی 10 ساله میتواند جواب بدهد اما شیخی نزدیک 70 ساله میگوید اکثر الناس افقه من… . به من چه که گنده شما بیسواد بوده. نکته دیکه اینه که فکر کردی ایشان مانند علمای شما نیاز به تحقیق و تعلیم و… دارند. اما ما چه کنیم که علمای شما بیسواد بوده و تلمذ ائمه ما را کرده اند که عالم بدون معلم بوده اند.
ثامنا اینکه ولی را مفرد آورده دلیل بر همسانی خداوند با رسول و نفر سوم نیست؟ چه حرفی است که میزنید. یک لفظ برای سه نفر. یعنی این سه یکی هستند. غیر اینه؟
تاسعا دیدی پیچ و دیگر هیچ؛
ناصر. پیامبر الان یهودی است یا نسیت؟ میدانید که ایشان برای کنترل یهود مدینه چگونه رفتار کردند؟ پیمان های ایشان با یهود را که میدانید؟ زشته.عیبه.میفهمن.
حال اگر یه نفر رفت زن گرفت از یهود و زنش شد پشتیبان او این بابا میشه از یهود؟
راستی قبلا ولی در این آیه دوست بود که. چی شد؟ پیچ و دیگر هیچ؟
و در پایان نگاه کنید به 150 آل عمران. 107 بقره. 120بقره. 74و 116 توبه. 22 عنکبوت. 8و31 شوری. نصیر چرا گفته؟ ولی را چرا؟ و در عمل میبینیم که نصرتی از این الذین آمنوا در احد و خیبر و حنین نصیب الذین آمنوا نشده. چرا؟
بعد چرا در 56 فرموده که اینها حزب الله هستند؟
سبحانه و تعالی عما یصفون رو خوب اومدی. هستم. یه کمی هم به اثبات صفات مربوط میشه.
.
نوشته من را بخوانید و در صورت رد آن بعد شان نزول بخواهید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7416خوب میدانم جواب ندارید ولی با صفحه سیاه کردن قصد دارید موضوع را به بحث های غیر مرتبط بکشانید ولی برای بستن دهان شما جواب میدهم تا حجت بر امثال شما تمام شود و عذری برایتان باقی نماند___________
ايات 51 تا 56 درباره عدم دوستی با اهل کتاب است و میگوید دوست و ناصر و یاور شما فقط اهل ایمان است و آیه 56 میگوید
وَمَن يَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
– در آخر آیه هم الغالبون آمده یعنی آنها غالب و چیره و پیروزهستند، و این عبارت برای نصرت دادن گفته میشود نه برای حکم رانی. پس هر کس الله و رسول و مومنان را یاور خود قرار دهند الله آنها را غالب و چیره و پیروز خواهد کرد و هم الغالبون هستند
____________
حال چند آیه از قران که در آن کلمه ولی آمده است را با هم بخوانیم تا ببینیم ایا به معنی فرمانروا خلیفه و امیر و … است یا به معنی دوست و یاور و پشتیبان
– وإن تولوا فاعلموا أن الله مولاكم ۚ نعم المولىٰ ونعم النصير 40 أنفال
و اگر پشت كردند بدانيد كه خداوند یاور شما است و او بهترين یاور و بهترين مددكار است .
-در آیه اخر سوره بقره میخوانیم
أنت مولانا فانصرنا على القوم الكافرين 286 بقره
تو ياور و سرور مائي ، پس ما را بر جمعيّت كافران پيروز گردان.
– بل الله مولاكم ۖ وهو خير الناصرين 150 آل عمران
-وما لكم من دون الله من ولي ولا نصير 107 بقره
– إذ همت طائفتان منكم أن تفشلا والله وليهما ۗ وعلى الله فليتوكل المؤمنون 122 ال عمران
آن گاه كه دو طائفه از شما ( يعني بَنُوسَلَمه از خَزْرَج ، و بَنُوحارِثه از أَوْس ) آهنگ آن كردند كه سستي ورزند ، ولي خداوند يار آنان بود ( و به ايشان كمك كرد تا از اين انديشه برگشتند ) ، و مؤمنان بايد تنها بر خدا توكّل كنند و بس .
–
و در نهایت این ایه
يا أيها الذين آمنوا لا تتخذوا آباءكم وإخوانكم أولياء إن استحبوا الكفر على الإيمان ۚ ومن يتولهم منكم فأولـٰئك هم الظالمون 23 توبه
اي مؤمنان ! پدران و برادران را ياوران خود نگيريد اگر كفر را بر ايمان ترجيح دهند . كساني كه از شما ايشان را ياور و مددكار خود كنند مسلّماً ستمگرند .
___________هرکس مثقال ذره ای عقل در سر داشته باشد نمیگوید که منظور خداوند در این ایه و آیاتی که گذشت این بوده که پدر و مادرتان را خلیفه و یا جانشین یا فرمانروا یا حاکم خود قرار ندهید. بلکه منظور دوستی و یاوری است.
پس فصل الخطاب در آیه 55 مائده نیز همین است. دوست و یاور مومنان الله و رسولش و مومنان هستند نه یهود و نصاری و کفار.
والسلام علی من اتبع الهدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7453اثبات اینکه آیه55درشان امیرمؤمنان علی علیه السلام است :طبري در تفسير خود به نقل از مجاهد نوشته است:}إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ{الآية.نزلت في علي بن أبي طالب تصدق وهو راكع.تفسير الطبري ج 6 ص 390اين آيه در باره علي بن أبي طالب عليه السلام نازل شده است و او در حال رکوع صدقه داده است.همچنبن ابن أبي حاتم در تفسير خود ازعتبة بن أبي حكيم همين مطلب را نقل کردهاست:تفسير ابن أبي حاتم ج 4 ص1162.ابن تيميه در باره تفسير طبري و تفسير ابن أبي حاتم گفته:تفاسيرهم متضمّنة للمنقولات التي يعتمد عليها في التفسير.منهاج السنة، ج7، ص179.تفسير طبري و ابن ابي حاتم از تفاسيري است که روايات نقل شده در آن ها، درتفسير قرآن قابل اعتماد هست:شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7454با سلام . برادرم اولا : چون اهل تشیع باید امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با آیات واضح و روشن و مرتبط با همان موضوع از قران ثابت کند . مثل آیات نبوت و معاد .دوما :در کجای آیه ی 55 سوره مائده امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ؟؟!!
سوما : اگر از ایه 51 مطالعه فرمایید موضوع برای شما روشن می شود که دوستی و دشمنی با چه کسانی می باشد .
چهارما : و اگر بخواهید با تدلیس و فریب و نیرنگ و احادیث ضعیف و مجعول به ان ایه استناد کنید دچار مشکلات عدیده ای می شوید .
اولا : کلمه انما حصر می باشد برای امامان دیگر از کدام آیه استفاده می کنید ؟؟!!
و چون حصر می باشد پس نمی تواند کسی دیگر امام شود.
و دوما : اگر شما برای حضرت علی بگویید که در رکوع زکات داده است ایا همه ی امامان در رکوع زکات داده اند که به امامت برسند ؟؟!!
سوما : کلمه الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاة عام است و ایا هرکسی که در رکوع زکات بدهد امام می شود ؟؟!!
چهارما : حضرت علی که در فقر به سر می بردند صاحب اموالی نبوده اند که زکات به ان تعلق بگیرد و حتی روزها و شب ها گرسنه بوده اند .
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
و مسائل عدیده ی دیگری که اگر خواستید برایتان بنویسم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7455با سلام . اینکه در تاریخ 8/1/93 گفته ای (آیه 55 میفرماید که دوست شما منحصر است در این سه نفر.)برادرم چرا دست از فریب کاری و مغلطه بازی بر نمی داری ؟؟
در کجای ایه 55 مائده صحبت از 3 نفر شده ؟؟!!!!
بیا سه نفر را ثابت کن . و به صراحت گفته باشد سه نفر چه کسانی می باشند .
اگر راست می گویی بگذار و معلوم کن تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و خوانندگان قضاوت کنند چه کسی ایات قران را به میل خود تحریف می کند .
و مذهب باطل مشخص شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7456و اینکه گفته ای (آیه 56 میفرماید که هر کس دوستی این سه نفر را قبول کند حزب الله است و پیروز.)اولا : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟
در کجای ایه 56 صحبت از سه نفر شده ؟؟؟!!!
اگر راست می گویی بگذار تا دروغگو کذاب رسوا شود .
دوما : چون گفته ای (آیه 56 میفرماید که هر کس دوستی این سه نفر را قبول کند حزب الله است و پیروز.)
پس 11 نفر امام دیگر باطل است .
چون خودت گفتی منحصر به 3 نفر .
سوما : چرا خداوند را مثل انسانها حساب کرده ای ؟؟!!! از خدا شرم نمی کنی ؟؟
در حالی که خداوند در قران به صراحت گفته (لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ) .
و این هم از معجزات قران است که شما را به دست خود شما و با گفتار خود شما در نزد مردم رسوا می کند .
ولی چون شرم و حیا نداری هنوز هم به بحث ادامه می دهی .
البته این موضوع به نفع اهل سنت تمام می شود و متوجه می شوند که شماها چه عقیده ی باطلی دارید و به هیچ عنوان نمی توانید امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با ایات قران ثابت کنید .
مگر اینکه به همان قرانی که 17000 هزار ایه دارد و معتقد هستید متوسل شوید . میدونی که ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7457و اینکه گفته ای (و كسانى كه ولايت خدا و پيامبر او و افراد باايمان را بپذيرند، پيروزند (زيرا) حزب خدا پيروز است.)طبق ضرب المثل دروغگو و کذاب حافظه ندارد !!
شما در کامنت قبل مدعی شدی که ایه 55 و 56 سوره مائده منحصر به سه نفر است !!
ولی در اینجا گفته ای که خدا و پیامبر و افراد با ایمان !!
خوب کلمه افراد جمع است و شامل چند نفر می شود .
کدام حرف خود را قبول داری؟؟؟
؟؟؟ سه نفر ؟؟ یا خدا و پیامبر و افراد با ایمان ؟؟
چرا هنوز به این تناقض گویی ها ادامه میدهی در حالیکه خداوند اینطوری تو را به دست خودت رسوا می کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7458الحمد لله روافضدر این پست اوج جهالت وضعف خود را نشان دادند و شکست بسیار مفتضحی خوردند.این پست یکی از تاریخی ترین و مهمترین پستهایی خواهد بود که در آن شیعه به این حد خوار و زبون شده است
________
اما به نسبت تفسیری طبری. روایت چنین است:
12214 – حدثني الحارث قال، حدثنا عبد العزيز قال، حدثنا غالب بن عبيد الله قال: سمعت مجاهدًا يقول في قوله:”إنما وليكم الله ورسوله”، الآية، قال: نزلت في علي بن أبي طالب، تصدَّق وهو راكع.
ترجمه: حارث، از عبد العزیز، از غالب بن عبید الله نقل کرد که گفت شنیدم مجاهد درباره ی آيه «انّما وليكم الله ورسوله…» گفت: درباره ی علی بن ابیطالب نازل شد، صدقه دارد در رکوع.
این روایت نیز ضعیف است به علت غالب بن عبيد الله که حدیثش رد میشود و مورد قبول نمیباشد و به آن احتجاج نمیشود و ضعیف میباشد
غالب بن عبيد الله العقيلي الجزري.
• ذكره الدَّارَقُطْنِيّ في «الضعفاء والمتروكين» (429) ، وقال عن عطاء، والزهري، وأبي إسحاق.
• وقال الدَّارَقُطْنِيّ: متروك. «السنن» 1 137.
• وقال الدَّارَقُطْنِيّ ایضا ضعيف الحديث. «السنن» 4 160.
وقال ابن معين: ليس بثقة. ميزان الاعتدال في نقد الرجال ترجمه رقم 6645
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ بَحْرٍ، حَدَّثَنا عَبد اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ الدورقي، قَال: قَال يَحْيى بْن مَعِين وغالب بن عُبَيد الله لَيْسَ بثقة.
حَدَّثَنَا ابْن حَمَّاد، حَدَّثَنا معاوية، عَن يَحْيى، قال: غالب بن عُبَيد الله ضعيف.
حَدَّثَنَا ابن حماد، حَدَّثَنا عَبد الله بن أحمد، حَدَّثني مُحَمد بن عَبد الله المخرمي سمعت وكيعا يقول رأيت غالب بن عُبَيد الله يطوف البيت فذكر من هيئته وخضابه قَالَ فسألته عن حديث فقال، حَدَّثَنا سَعِيد بن المُسَيَّب وسليمان الأَعْمَش فتركته.
سمعتُ ابن حماد يقول: قال السعدي غالب بن عُبَيد الله غير مقنع فِي الحديث.
الكتاب: الكامل في ضعفاء الرجال- المؤلف: أبو أحمد بن عدي الجرجاني- رقم ترجمه 1551 ج:7 ص:109___________
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7459و اینکه گفته ای (خوب این دو آیه(ولایت و اولی الامر که الان بحث بر روی ولایت است) به صراحت به ما میفرمایند غیر از خدا و پیامبر شخص دیگری یا اشخاص دیگری هستند که باید مورد اطاعت مطلق قرار بگیرند)آیه (إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿٥٥﴾)
و اگر بخواهید با تدلیس به ان ایه استناد کنید دچار مشکلات عدیده ای می شوید .
اولا : کلمه انما حصر می باشد و اگر شما برای حضرت علی بگویید که در رکوع زکات داده است ایا همه ی امامان در رکوع زکات داده اند که به امامت برسند ؟؟!!
دوما : کلمه الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاة عام است و ایا هرکسی که در رکوع زکات بدهد امام می شود ؟؟!!
سوما : حضرت علی که در فقر به سر می بردند صاحب اموالی نبوده اند که زکات به ان تعلق بگیرد و خود حضرت علی شب ها و روزها گرسنه بود و مالی نداشت که به فقرا بدهد .
و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
مسائل عدیده ی دیگری که اگر خواستید برایتان بنویسم .
و ایه (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا ﴿٥٩ نساء﴾)
اولا : از این آیه 59 نساء به هیچ عنوان امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ثابت نمی شود .
دوما : در هیچ کجای این ایه به پیروی از 12 امام مورد ادعای اهل تشیع امر نشده است .
سوما : در جاهای دیگری از قران کلمه اولی الامر آمده و برای فرمانداران و فرماندهان جنگی به کار رفته است .
چهارما : اگر اطاعت از اولی الامر واجب می بود در خود همین آیه می گفت (فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ وَأُولِي الْأَمْرِ) .
و اگر اطاعت از اولی الامر پس از فوت پیامبر واجب است و معصوم است و دچار خطا و اشتباه نمی شود در حالی که زنده است ، پس چرا خداوند گفته به رسول (که فوت کرده) مراجعه کنید ؟؟؟!!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7460روایت دوم از عتبه بن ابی حکیم نیز در همان تفسیر طبری موجود بود با این تفاوت که به جای اسماعیل بن اسرائیل الرملی ، الربیع بن السلیمان المرادی وجود دارد . و نیازی نبودی که همان روایت را از یک کتاب دیگر آدرس بدهی. و این نشان میدهد که کپی و پست کرده ای و خودت دنبال روایت نرفته ای پس حتما باید رسوا بشوی و کذب امثال شما را به همه نشان میدهمروایت چنین است
_______
12213 – حدثنا الرَّبِيعُ بْنُ سُلَيْمَانَ الْمُرَادِيُّ قال، ثنا أيوب بن سويد عن عتبة بن أبي حكيم في قوله :”إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا”، قال: علي بن أبي طالب.
ترجمه: ربیع بن سلیمان مرادی از ايوب بن سويد، از عقبة بن ابى حكيم نقل كرد كه درباره آيه «انّما وليكم الله ورسوله…» گفت: على بن أبى طالب عليه السلام است.
این روایت ضعیف است به سه دلیل.
دو دلیل اول به خاطر ضعف دو راوی و دلیل سوم به خاطر منقطع بودن سند میباشد.راوی دوم: أيوب بن سويد الرملى ، أبو مسعود الحميرى السيبانى
• قال عباس الدورى ، عن يحيى بن معين : ليس بشىء يسرق الأحاديث ” تاريخ يحيى بن معين “: 49.
عباس الدوری از یحیی بن معین نقل میکند که گفت: بی ارزش است او احادیث را میدزدید.
• قال أبو أحمد بن عدى يكتب حديثه فى جملة الضغفاء ” الكامل ” لابن عدي: لوحة 44.
ابو احمد بن عدی میگوید: حدیثش در جمله ی احادیث ضعیف نوشته میشود.
• قال أحمد بن أبي يحيى: سمعت أحمد بن حنبل يقول: أيوب بن سويد ضعيف. «الكامل» (193) .
احمد بن ابی یحیی میگوید: شنیدم احمد بن حنبل میگفت: ایوب بن سوید ضعیف است.
• وقال الدَّارَقُطْنِيّ: ضعيف. «الضعفاء والمتروكون» (492) .
و دارقطنی گفت: ضعیف است.راوي سوم: عتبة بن أبى حكيم الهمدانى ثم الشعبانى ، أبو العباس الشامى الأردنى الطبرانى [الوفاة: 141 – 150 ه]
این راوی نیز ضعیف میباشد
رتبته عند ابن حجر : صدوق ، يخطىء كثيرا
• قال الدَّارَقُطْنِيّ: ليس بقوي. «السنن» 1 62.
قال المزي في تهذيب الكمال :
قال أبو بكر بن أبى خيثمة ، عن يحيى بن معين : ضعيف الحديث .
و قال النسائى : ضعيف .
قال الآجرى ، عن أبى داود : سألت يحيى بن معين عنه ، فقال : والله الذى لا إله إلا هو إنه لمنكر الحديث
و قال فى موضع آخر : ليس بالقوى .
و قال أبو أحمد بن عدى ، عن أبى بشر الدولابى : ضعيف .و دلیل سوم آن این است که نظر شخصی عتبه می باشد ، یعنی از عتبه پرسیده شده در باره ی این آیه و او عقیده شخصی اش را گفته و جواب داده که منظور علی بن ابی طالب میباشد.
چون سال وفات عتبه 147 هجری میباشد و آیه 55 مائده قطعا قبل از 11 هجری نازل شده است. یعنی از 11 هجری تا 147 هجری میشود 136 سال. پس عتبه خود شاهل شان نزول آیه نبوده است و ذکر هم نکرده که از چه کسی شنیده است و چون در سند روایت علاوه بر خود عتبه شخص ضعیف دیگری نیز وجود داشته است پس این روایت کلا از اعتبار ساقط است و هیچ گاه نمیتوان عقاید را از روایات ضعیف گرفت و این از مسلمات است و نیازی به اثبات ندارد و لله الحمد.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
آیه میگوید والذین امنوا. یعنی کسانی که ایمان آورده اند. این جمع است یک نفر نیست پس کل ایمان داراند ولی هستند.
این پست اسمش واضح است درخواست روایتی که مدعیان تشیع ادعایش میکنند. مگر نمیگویید علی در نماز زکات داد؟ یا منکر این هستی؟ خب واضح بگو منکر این خرافه هستم و خودت راحت کن چرا اینقدر سفسطه میکنی
این آیه – در بهترین شرایط – متشابه است، و احتمال چند معنا را دارد. پس این آیه نص صریح در امامت عام و امامت فرد خاصی نیست و استدلال به آن برای قضیهی امامت، استدلال به چیزی ظنی و احتمالی است، و مسألهی امامت در این آیه منصوص علیه نیست، بلکه از راه استنباط میتوان به این مسأله رسید.
و مسألهای که از راه استنباط و اجتهاد به دست آمده باشد، در اصول دین جایگاهی ندارد و نمیتواند بدان تکیه کرد. و قائل شدن به آن، پیروی از آیات متشابه میباشد که از آن نهی شده است.
پس این آیه بدون شان نزول مبنی بر اینکه علی در نماز زکات داده است به هیچ وجه نفعی برای شیعه ندارد بلکه بر ضد او نیز میباشد
چون برای مثال «انما» آمده و حصر است پس فرضا اگر فقط خدا ورسول و علی ولی و سرپرست و امام و حاکم و دیگر برداشت های شیعه از کلمه ولی باشند پس 11 امام دیگر شیعه هیچ کاره اند. نه امام اند نه سرپرست اند نه ولی هستند.
شیعه در یک دور باطل گیر کرده که از هر طرف بکشد از خودش کم می شود