جایزه ۵۵ ملیون تومانی برای کسی که یک حدیث صحیح در رابطه با دادن زکات در نماز توسط علی بیاورد

Home انجمن ها جانشینی جایزه ۵۵ ملیون تومانی برای کسی که یک حدیث صحیح در رابطه با دادن زکات در نماز توسط علی بیاورد

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mojahed.din در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 71)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1810

    mojahed.din
    کاربر
    در نزد شیعه آیه 55 سوره مائده قوی ترین و مهم ترین دلیلشان در اثبات امامت علی رضی الله عنه میباشد

    الطوسي: “وأما النص على إمامته من القرآن فأقوى ما يدل عليه قوله تعالى: {إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ}یعنی این قوی ترین دلیل تشیع هست بر امامت علی بن ابی طالب

    البته ظاهر آیه هیچ ربطی به امامت و یا آوردن اسم کسی ندارد اما شیعه به مدد روایات دروغین با آیات قرآن بازی میکند و هر آنچه که بخواهد را بر قرآن تحمیل میکند

    ایندفعه ای شیعیان فرصت را غنیمت بشمارید و حد اقل به طمع این 55 ملیون تومان هم که شده یک روایت صحیح از کتب اهل سنت بیاورید که شان نزول آیه 55 سوره مائده درباره زکات دادن علی در نماز باشد

    کتب شیعه که برای ما حجت نیست اما اگر از کتب اهل سنت پیدا نکردید بعد سراغ کتب خودتان می رویم که متاسفانه در کتب شیعه نیز سند صحیحی پیدا نمیشود.

    یک روایت با سند صحیح و متصل و راویان ضابط و عادل بیاورید و جایزه تان را از من دریافت کنید

    من منتظر هستم……………………………

    #6898

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    پس الان شما قبول کردی که آیه معنای ولایت میدهد نه دوستی.

    و حالا دنبال مصداق صاحب ولایت هستی. اگر این است که عرض میکنم عزیزم ابتدای آیه میفرماید ولایت. قسمت اخیر آیه یک نوع وصف در خود دارد که اگر بگویی چه مدلی از وصف است من این جایزه را به شما میبخشم.

    اگر از آیه دوستی فهمیدی و نه ولایت که خب این سوال شما کلا کشک است.

    شیعه نمیگوید چون امیرالمومنین سلام الله علیه زکات داده اند پس صاحب ولایت هستند. بلکه حرف چیز دیگری است که شما خودت هم میدانی.

    اما با این اوصاف؛

    شما بگو که ولایت فهمیده ای یا دوستی؟ چون جواب شما گیر این رفع ابهام است.

    بعد بگو که نوع آن وصف چیست.

    بعد بگو که اگر حدیث صحیحی مبنی بر آنچه که شما خواستی پیدا نشود، به چه چیزی لطمه وارد میشود؟

    #6937

    mojahed.din
    کاربر
    ابتدا به شما تبرکی میگویم که بالاخره تلسم را شکستی و مطلبی اگر چه جواب هم نبود نوشتی و شهامت به خرج داده و برای دریافت این جایزه پیشقدم شدید

    در ثانی آیه به معنی دوستی است لطفا دقت کنید

    بهتر است آیات مورد بحث را یک بار (با ترجمه مکارم شیرازی) مرور کنیم:

    «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ»

    ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یهود و نصاری را ولّی (و دوست و تکیه‌گاه خود،) انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند، از آنها هستند؛ خداوند، جمعیّت ستمکار را هدایت نمی‌کند[مائده:51]

    «فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنْفُسِهِمْ نَادِمِينَ»

    (ولی) کسانی را که در دلهایشان بیماری است می‌بینی که در (دوستی با آنان)، بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، و می‌گویند: «می‌ترسیم حادثه‌ای برای ما اتفاق بیفتد (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم!)» شاید خداوند پیروزی یا حادثه دیگری از سوی خود (به نفع مسلمانان) پیش بیاورد؛ و این دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند![مائده:52]

    «وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا أَهَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ إِنَّهُمْ لَمَعَكُمْ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خَاسِرِينَ»

    آنها که ایمان آورده‌اند می‌گویند: «آیا این (منافقان) همانها هستند که با نهایت تأکید سوگند یاد کردند که با شما هستند؟! (چرا کارشان به اینجا رسید؟!)» (آری،) اعمالشان نابود گشت، و زیانکار شدند.[مائده:53]

    #6940

    mojahed.din
    کاربر

    «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ»

    ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.[ مائده:54]

    « إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ»

    سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا می‌دارند، و در حال رکوع، زکات می‌دهند.[ مائده:55]

    البته ترجمه صحیح این آیه چنین است« ولی شما تنها خدا و رسول او و آن مؤمنانی هستند که نماز را اقامه میکنند و زکات را میپردازند در حالیکه با خضوع و فروتن هستند»

    « وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ»

    و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است.

    « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»

    ای کسانی که ایمان آورده‌اید! افرادی که آیین شما را به باد استهزاء و بازی می‌گیرند -از اهل کتاب و مشرکان- ولیّ خود انتخاب نکنید؛ و از خدا بپرهیزید اگر ایمان دارید![ مائده:57]

    #6943

    mojahed.din
    کاربر

    ابتدا سوالاتی از شیعیان میپرسم؛

    آیا کلمه ولی که در آیه آمده به معنی امام یا امیر است؟

    یعنی منظور خداوند در اصل انما امامکم الله ورسوله… و یا انما امیرکم الله ورسوله والذین امنوا… بوده؟

    هر وجدان بیداری اگر یک بار این صفحه از قرآن (ص117) را بخواند متوجه میشود که بحث درباره ی ولاء و براء میباشد و منظور خداوند بسیار واضح است که دوستی با کفار را از صفات منافقان و دوستی با مومنان را از صفات ایمان داران میداند و هیچگونه ارتباطی به امامت و خلافت و جانشینی ندارد. برای مثال این آیه، ولاء و براء مورد بحث در این آیات (ص117) را بهتر توضیح میدهد:

    «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا آبَاءَكُمْ وَإِخْوَانَكُمْ أَوْلِيَاءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَانِ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»

    ترجمه ناصر مکارم شیرازی: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هرگاه پدران و برادران شما، کفر را بر ایمان ترجیح دهند، آنها را ولیّ (و یار و یاور و تکیه‌گاه) خود قرار ندهید! و کسانی از شما که آنان را ولیّ خود قرار دهند، ستمگرند![توبه:23]

    و آیات 51 تا 57 سوره مائده نیز به همین موضوع اشاره دارد و هیچ گونه ارتباطی با امامت و جانشینی ندارد. و فکر نمیکنم شخص صاحب عقل و اندیشه ای از این آیه بخواهد امامت را ثابت کند چون ارتباطی با امامت ندارد اگر ارتباطی دارد لطفا نشان دهند والله یهدی من یشاء الی صراط مستقیم.

    شیعه میگوید انما در آیه حصر است یعنی تنها خدا و رسولش و علی بن ابی طالب ولی هستند و با تاکید زیاد بر کلمه انما قصد دارند ولایت را تنها برای این سه نفر ثابت کنند اما بی خبر از آنکه چنین حصری سبب خارج شدن 11 امام دیگرشان از ولایت و به دوستی گرفتنشان میشود.

    اگر شیعه با {إِنَّمَا} بخواهد حصر برای خدا و رسولش و تنها علی بن ابیطالب ایجاد کند طبق باور خودش اجبارا باید 11 امام دیگر را از ولایت و امامت خارج کنیم.

    #6947

    mojahed.din
    کاربر
    حال فرض میکنیم که این آیه درباره ی زکات دادن علی در نماز نازل شده است ، پس مثل دیگر آیات، خداوند با صیغه ی جمع دیگر ایمان داران را نیز به این عمل دعوت میکند. یعنی اینکه زکات دادن در حین رکوع توسط خداوند مدح شده است و ما نیز باید در حین نماز و رکوع زکات بدهیم که این برداشت نیز باز به ضد روافض میباشد.
    و چون آیه با صیغه استمرار آمده است و گفته ولی شما اینها هستند و نگفته ولی شما اینها بودند پس این حکم تا قیامت باقی است .

    به هر حال موضوع بحث و جایزه بزرگ من آوردن فقط یک روایت صحیح از کتب اهل سنت است که در آن گفته باشد علی در رکوع زکات داد پس به جای عوض کردن بحث و سفسطه کردن که پیشه شیعه است لطفا بدون راه دور رفتن حدیث را بیاورند و جایزه را برایشان بفرستم.

    #6957

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم . شما که در این قسمت سنگ حضرت علی و عترت رسول را به سینه می زنید چرا در قسمت جانشینی و سوال اساسی در مورد امامت منصوص الهی به قران و عترت رسول توهین کرده ای و گفته ای (عزیزم شما بند کردی به قرآن و عترت .)

    از این کلمات شما معلوم می شود که ادب ندارید و همچنین به قران و اهلبیت احترام نمی گذارید و نه به قران و عترت اعتقاد و احترام دارید.

    و خوب است که بدون تقیه عقائد خود را بیان می کنید .

    می دانی که معنا بند کردن یعنی چه ؟؟؟ البته شما امثال شما وقتی در این مورد عقائد واقعی خود را بیان می کنید ، برای ما اهل سنت مایه مباهات است .

    و دیگر نمی توانی به بهانه دوستی با عترت با اهل سنت بحث کنی .

    و تا معذرت خواهی نکنی من از این موضوع نخواهم گذشت .

    و قبلا هم خداوند را به الزایمر و ناتوانی در مقابل قدرت بزغاله و … متهم کرده ای .

    و از خوانندگان محترم می خواهم برای اینکه قضاوت کنند به قسمت http://islamtxt.net/?q=content/forum/2015&page=3 سایت مراجعه نمایند .

    #6975

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    گر چه باشد در نوشتن(نبشتن) شیر شیر

    اینی که من فهمیدم اینه که شما از آیه معنای دوستی فهمیدی. خب اگر اینست حدیث برای چی میخواهی؟ من حدیث هم بیاورم که به معنای ولایت است یا در مورد انگشتری بوده شما باز هم میگی آیه معنای دوستی میدهد.

    سوال اولم رو جواب گرفتم. و سیر ادامه بحث را هم تا آخرش رفتم.

    اما هنوز 2 سوال دیگر پابرجاست؛

    نوع آن وصف چیست؟

    اگر حدیث صحیحی مبنی بر آنچه که شما خواستی پیدا نشود، به چه چیزی لطمه وارد میشود؟

    .

    شاهد مثال آوردی برای اولیاء. در 257 بقره الله والی الذین آمنوا. یعنی دوست؟ یا سرپرست؟ در 23توبه من هم با شما هم عقیده هستم البته در بخشی. کی گفته این آیه معنای امامت دارد. جدید بود.

    این رو هم معلوم کنید که کی و کجا گفته که ولیکم یعنی امام شما؟ حرف خودت رو به ما نچسبون. شیعه از آیه ولایت یک استنباطی دارد که شما یا نمیدانی یا میدانی و صلاح نیست که بگی.

    در ترجمه صحیح که شما نوشتی، ولی چه معنی میدهد؟ همان ولی است؟

    در اینکه انما حصر است شما شک داری؟

    بعد این انما مربوط است به نوع وصفی که آیه دارد. آیه میفرماید به ترجمه شما دوست شما خدا و رسول و کسانی که ایمان آورده اند. کسانیکه نماز برپا میدارند و زکات میدهند و در خضوع هستند. خب این چه نوع وصفی است؟ آیا عام است؟ اگر اینطور باشد که ملت باید با همدیگر در صفا و دوستی باشند. ضمنا این چه مدل از دوستی است که عدم آن موجب حزب شیطان شدن است؟ خدا فرموده دوستی. صرف دوستی را گفته که اگر نباشد حزب شیطان میشوی. خب من با کلی آدم مومن دوست نیستم. آنها را هم دوست ندارم. اصلا نمیشناسمشان که بخواهم دوست داشتهخ باشم. از یکی به خاطر قیافه اش خوشم نمیاد از یکی به خاطر اینکه مثلا طرفدار چلسی شده. برای این کار حزب شیطان میشم؟

    دقت کنید که نگفته اگر دشمنی کنید حزب شیطان میشوید. صرف عدم دوستی را گفته. چه کنیم؟

    بعد شیعه کجا حصر را فقط برای این ه موردی که گفتید آورده؟ در شان نزول اگر صحبت کرده، بله. یکنفر بوده. اما این کار را مختص به ایشان میداند؟

    بعد اینکه فقط انما نیست. این که خبر مقدم بر مبتدا آمده و مفرد نشانه چیست؟

    استمرار رو خوب اومدی. هستم. بله این ولایت استمرار دارد. اگر بگی چه جوری جایزه داری.

    بعد یه سوالی هم هست؛

    این ولایت در آیه اگر دوستی باشد با مودت مغایرت دارد یا خیر؟ دوستی و مودت مثل هم هستند یا ضد هم هستند؟

    اگر دوستی باشد چرا در 5مائده فرموده از اهل کتاب زن بگیرید. و در 21 روم گفته بین زن و شوهر مودت و رحمت قرار میدهیم. اگر دوستی باشد و ممنوع چرا مرتبه بالاتر آن یعنی مودت را خدا خودش مجاز کرده و وعده داده؟

    #6976

    mojahed.din
    کاربر
    دوست عزیز فرض را بر این میگذاریم که ولی در این ایات به معنی امام و جانشین خداست.

    حال نتیجه چه میشود؟

    این میشود که همانا امام شما خدا و رسول و ایمان دارانی هستند که نماز میخوانند و زکات میدهند و همواره در رکوع هستند.

    خب چه شد؟

    آیا امامت علی ثابت شد؟

    قطعا خیر بلکه طبق فرض شما تماااااااااااااام مومنان امام و خلیفه هستند

    اما

    اگر بگویی طبق حدیث منظور از الذین تنها علی است. بسم الله روایت را بیاور روی چشممان میگذاریم.

    وگر نه بحث را با سفسطه و فلسفه بازی عوض نکن وسکوت کن تا شیر مرد دیگری پا به این میدان بگذارد

    این پس برای آوردن تنها یک روایت صحیحه اگر نداری مثل بقیه دوستان که در چنته چیزی ندارند و سکوت کرده اند سکوت بفرمایید تا شاید فرجی حاصل شد و کسی پیدا شد و روایتی را آورد.

    #7023

    mojahed.din
    کاربر
    کسی جایزه نمیخواد

    #7034

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام برادرم .اولا : چرا در مورد اهانتی که به قران و عترت کرده ای معذرت خواهی نمی کنی ؟؟؟

    دوما در مورد ایه 55 مائده و این شبهات که مطرح کرده اید .

    در قسمت سوال اساسی پاسخ را دریافت کرده اید و از خوانندگان محترم می خواهم برای قضاوت به صفحه ی 2 و 3 این لینک مراجعه کنند و بعد قضاوت کنند . :

    http://islamtxt.net/?q=content/forum/2015&page=3

    #7035

    abdollah1990
    کاربر
    و اینکه گفته ای (شیعه از آیه ولایت یک استنباطی دارد که شما یا نمیدانی یا میدانی و صلاح نیست که بگی.)

    برادرم نمی شود کشکی از هر ایه به دلخواه خود استنباط کرد .

    پس بهایی ها و خیلی دیگر از فرق می گویند ما اینطوری استنباط می کنیم .

    و اینکه گفته ای (بعد این انما مربوط است به نوع وصفی که آیه دارد.) برادرم انما حصر خدا و رسول و وصف کسانی است که انها را به عنوان دوست انتخاب کنیم .

    #7036

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (آیه میفرماید به ترجمه شما دوست شما خدا و رسول و کسانی که ایمان آورده اند. کسانیکه نماز برپا میدارند و زکات میدهند و در خضوع هستند)

    برادرم اولا : در ترجمه همین ایه باز مثل استاد خود به دلخواه خود وارونه کرده اید .

    و خوانندگان به کامنت 11/12/92 برادر مجاهد دین مراجعه کنند و ترجمه صحیح را بخوانند .

    دوما : اینکه گفته ای (خب این چه نوع وصفی است؟) برادرم ایه خیلی واضح و روشن گفته شما نمی دانی . یا خود را به نادانی زده ای .

    و اینکه گفته ای (آیا عام است؟ اگر اینطور باشد که ملت باید با همدیگر در صفا و دوستی باشند.) برادرم اگر امروز با همدیگر در صفا و دوستی زندگی نمیکنند مشکل از دستور خداوند نیست مشکل از امثال شماهاست .

    #7037

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (ضمنا این چه مدل از دوستی است که عدم آن موجب حزب شیطان شدن است؟)

    برادرم کسانی که جزو حزب شیطان شده اند خداوند در ایات مختلف قران معرفی کرده است .

    و اینکه گفته ای (خب من با کلی آدم مومن دوست نیستم. آنها را هم دوست ندارم. اصلا نمیشناسمشان که بخواهم دوست داشته باشم. از یکی به خاطر قیافه اش خوشم نمیاد از یکی به خاطر اینکه مثلا طرفدار چلسی شده. برای این کار حزب شیطان میشم؟)

    برادرم همین فلسفه بافی و مغلطه بازی شما مشخص می شود که می خواهی اب را گل الود کنی و ماهی دلخواه خود را بگیری .

    تا حالا کسی دیده برای اثبات نبوت از قران ، شخصی چنین فلسفه بافی ها بکند ؟؟!!

    دوستی و دشمنی در قران برای خدا و رسولش می باشد نه برای طرفداری از تیم چلسی .

    و اینکه گفته ای (استمرار رو خوب اومدی. هستم. بله این ولایت استمرار دارد. اگر بگی چه جوری جایزه داری.) برادر کدوم ولایت ؟؟!! اگر منظور ولایت خداوند است بله . استمرار دارد .

    اما اگر امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر است شما اول ثابت کن بعد ادعای ارث کن .

    #7038

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (اگر دوستی باشد چرا در 5مائده فرموده از اهل کتاب زن بگیرید.)

    برادرم جواب تو در قسمت سوال اساسی و در قسمت ایه تطهیر داده شده است و باز هم برایت می گذارم .

    در مورد ایه 5 مائده : اگر ایه 5 مائده را می فهمیدی خداوند را به تناقض گویی متهم نمی کردی .

    در ایه 5 مائده خداوند فرموده زنان مومن و پاک دامن اهل کتاب برای شما حلال است وخداوند مومنین اهل کتاب را هم معرفی نموده است .

    (لَيْسُوا سَوَاءً ۗ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّـهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ ﴿١١٣﴾ يُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ‌ وَيَأْمُرُ‌ونَ بِالْمَعْرُ‌وفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ‌ وَيُسَارِ‌عُونَ فِي الْخَيْرَ‌اتِ وَأُولَـٰئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ )

    (ایه 113و 114 سوره ال عمران) که فرق بین مومن اهل کتاب و کسانی که خود را اهل کتاب می دانستند مشخص شود .

    و طبق گفته ی قران مردان بر زنان ولایت دارند (الرِّ‌جَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ)(34 نساء) و خداوند نگفته به یهود و نصارا زن بدهید .

    و ان شا الله که این دفعه از ایه 51 سوره مائده تا ایه 57 سوره مائده را بخوان تا مفید فایده افتد .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 71)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.