توسل عایشه به قبر پیامبر

Home انجمن ها امهات المومنین توسل عایشه به قبر پیامبر

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  ابولولو در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1652

    ابولولو
    کاربر
    با نام خداوند بزرگ و با سلام خدمت تمامی محبین اهل بیت مخصوصا برادران اهل سنت

    در طول تاریخ شیعیان همیشه به شرک و قبر پرستی از سوی عده ای جاهل قرار گرفته اند و به سبب همین ادعا خون بسیاری از آنها بر زمین ریخته شده.حال آنکه شیعه این امر یعنی توسل به پیامبر و اهل بیت را از جناب عایشه همسر رسول الله یاد گرفته اند و اگر اتهامی به شیعه وارد است ابتدا به جناب عایشه وارد است

    ببینیم در کتاب مسند دارمی معروف به سنن دارمی چه جیزی اومده:

    93-حدثنا ابو ونعمان حدثنا سعید بن زید حدثنا عمرو بن مالک النکری حدثنا ابوالجوزاء اوس بن عبدالله قال:قحط اهل المدینة قحطا شدیدا فشکوا الی عائشة فقالت:انظروا قبر النبی فاجعلوا منه کوا الی السماء حتی لا یکون بینه و بین السماء سقف. قال:ففعلوا فمطرنا مطرا حتی نبت العشب و سمنت الابل حتی تفتقت من الشحم فسمی عام الفتق» سنن الدارمي ج1 ص227

    ترجمه:اوس بن عبدالله میگوید:قحطی شدیدی در مدینه اتفاق افتاد پس مردم به عایشه شکایت کردند.عایشه گقت:به قبر رسول الله روی بیاورید و پنجره هایی از آن رو به آسمان بگشایید به طوری که بین قبر و آسمان سقفی نباشد.روای گوید:مردم این چنین کردند پس باران فراوانی باریدتا جایی که گیاهان رویید و شترها آنقدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند به حدی که آن سال را سال ترکیدن نامیدند.

    آقای حسین سلیم اسد الدرانی که یکی از برادران وهابی شما هست در تحقیقی که به این کتاب نوشته میگوید:

    «رجاله ثقات و هو موقوف علی عائشة»

    ترجمه:تمام راویان این حدیث ثقه هستند و بر جناب عایشه موقوف میباشد

    حالا دوستان اهل سنت جواب بدن که عایشه هم مسلک ما هستش یا هم مسلک شما؟؟

    راستی از این احادیث توو کتب خودتون زیاده الی ماشالله!!فعلا به این یکی جواب بدین بعد ببینیم چی میشه

    با تشکر از مدیران سایت و اعضاء محترم

    #4226

    mojahed.din
    کاربر

    این روایت ضعیف و بی ارزش است.

    خلاصه ی حکم محدث بزرگ شیخ آلبانی در باره ی روایت چنین است:

    الراوي: أبو الجوزاء أوس بن عبدالله الأزدي المحدث:الألباني – المصدر: تخريج مشكاة المصابيح – الصفحة أو الرقم: 5894
    خلاصة حكم المحدث: إسناده ضعيف

    الراوي: أوس بن عبدالله المحدث:الألباني – المصدر: أحكام الجنائز – الصفحة أو الرقم: 335
    خلاصة حكم المحدث: لا يصح

    الراوي: أوس بن عبدالله المحدث:الألباني – المصدر: التوسل – الصفحة أو الرقم: 126
    خلاصة حكم المحدث: ضعيف الإسناد موقوف

    همانطور که دیده میشود این روایت ضعیف و غیر صحیح موقوف است یعنی به عایشه نسبت داده شده

    سند روایت چنین است:

    حدثنا أبو النعمان ثنا سعيد بن زيد ثنا عمرو بن مالك النكري حدثنا أبو الجوزاء أوس بن عبد الله قال قحط أهل المدينة قحطا شديدا فشكوا…

    راوی اول:

    1- ابو نعمان( محمد بن الفضل معروف به عارم).

    در رواه التذهبین رقم 6226 آمده است:
    رتبته عند ابن حجر : ثقة ثبت تغير فى آخر عمره . در آخر عمرش حافظه اش تغییر کرد
    رتبته عند الذهبي : الحافظ ، تغير قبل موته فما حدث. قبل از فوتش تغییر کرد.

    و قال النسائى : كان أحد الثقات قبل أن يختلط .یکی از ثقات بود قبل از اینکه مغزش تغییر کند.

    و قال البخارى : تغير فى آخر عمره .بخاری میگوید در آخر عمرش تغییر کرد

    و قال ابن حبان : اختلط فى آخر عمره و تغير حتى كان لا يدرى ما يحدث به ، فوقع فى حديثه المناكير الكثيرة ، فيجب التنكب عن حديثه فيما رواه المتأخرون ، فإن لم يعلم هذا من هذا ترك الكل و لا يحتج بشىء منها .

    در آخر عمرش حافظه اش تغییر کرد تا حدی که نمیدانست چه میگوید و در حدیث هایش مناکیر پدید آمد .

    #4227

    mojahed.din
    کاربر

    راوي دوم

    2- سعید بن زید

    در جرح سعید آمده است:

    قال أبو حاتم ، والنسائي ، والبيهقي: ليس بالقوي قوی نیست. معجم الجرح والتعديل ص 65

    وقال الدارقطني ، وابن حزم ضعيف . الجرح والتعديل عند ابن حزم الظاهري ص 118

    وقال البزار : لين. سستی دارد.

    وقال الجوزجاني : سمعتهم يضعفون أحاديث فليس بحجة. شندیم که ضعیفش میدانند . حجت نیست

    وقال ابن حبان : كان يخطئ في الاخبار ويهم حتى لا يحتج به إذا انفرد. در اخبار خطا میکند و توهم دارد و اگر خبری را تنهایی نقل کند خبرش حجت نیست.

    وذكره ابن الجوزي في كتاب والضعفاء والمتروكين ، وذكره الذهبي في المغنى في الضعفاء .

    ابن جوزی در کتاب ضعفا و متروکین اسمش را آورده و ذهبی هم در المغنی او را ضعیف میداند.

    راوی سوم:

    3-عمرو بن مالك النكري

    ذكره ابن حبان في الثقات وقال : يغرب ويخطئ. اسمش را در ثقات ذکر کرده و میگوید غریب الحدیث و خطا دارد. ص 487 / 8

    قال ابن عدي في الكامل وقال : منكر الحديث عن الثقات ويسرق الحديث سمعت أبا يعلى يقول عمرو بن مالك النكري كان ضعيفا. ص 150 / 5

    ابن عدی میگوید از ثقات منکر الحدیث است و حدیث میدزدد و شنیدم که ابا یعلی میگفت عمرو بن مالک ضعیف است

    وقال محمد بن طاهر المقدسي : ضعيف جداً ذخيرة الحافظ ص 1991 / 4

    همچنین انقطاع بین عایشه رضی الله عنها و ابی الجوزاء وجود دارد

    خود ابو الجوزاء هم مورد بحث است.

    اسم او اوس بن عبد الله الربیعی البصری است و بخاری در تاریخ الکبیر میگوید: في إسناده نظر. تاریخ کبیر ص 16 / 2

    در ضمن نوشته ای:

    آقای حسین سلیم اسد الدرانی که یکی از برادران وهابی شما هست در تحقیقی که به این کتاب نوشته میگوید:

    «رجاله ثقات و هو موقوف علی عائشة»

    پاسخ: دوست عزیز از معده ات سند نده. ادرسی صفحه ی کتابی منبعی برای این ادعا هم میکردی بد نبود.

    یه خورده تحقیق کن از این ور آن ور کپی پست نکن.

    این همه محدث رجالش را تضعیف کردند این بنده خدا میگه رجاله ثقات!!!

    (البته دروغ گفتن مجانی هست)

    #4235

    ابولولو
    کاربر
    به نام خدا و سلام

    سلام جناب آقای مجاهد.میبینم که طرف حساب ما در این سایت شما هستین.

    در همین ابتدای امر ناامیدم کردی بلبل بابا!!! فکر کردم میتونم یه چیزایی ازت یاد بگیرم که برام مفید باشه ولی مثل اینکه من باید بهت یاد بدم

    نوشته ای

    دوست عزیز از معده ات سند نده.آدرسی صفحه ای کتابی منبعی برای این ادعا هم میکردی بد نبود.یه خورده تحقیق کن از این ور و اون ور پست نکن.اینهمه محدث رجالش رو تضعیف کردن این بنده خدا میگه رجاله ثقات!!!(البته دروغ گفتن مجانی هست)

    ببین عسل بابا بهتره اول نوشته های منو خوب بخونی بعد متوجه میشی که سندش کجاست

    ولی عیب نداره بهت دوباره میگم

    السنن الدارمی ج1 ص227 چاپ دارالمغنی ریاض تحقیق:حسین سلیم اسد الدارانی -پایین سمت راست صفحه,قسمت پاورقی, خط هفتم,شماره(4) نوشته:

    «رجاله ثقات»

    گرفتی؟؟؟پس آفرین

    #4250

    mojahed.din
    کاربر
    دوست عزیز محترم شما گفتی در سنن ابو محمد الدارمی این روایت آمده

    الدارمی خود متوفای قرن سوم است.

    و همچنین نوشتی:حسین سلیم اسد الدرانی که یکی از برادران وهابی شما هست.

    و میدانیم که محمد بن عبد الوهاب مربوط به قرن دوازدهم است.

    پس اینکه ادعا کردی که ادرس و سند داده ای در واقع هذیان و پریشان گویی است.
    تنها ادرسی که دادی سنن الدارمي ج1 ص227 میباشد.

    اما العجب اینکه یک وهابی بیاید و این شرک عظیم را صحیح بداند. من میکم دروغ مجانیه میگی نه.

    حسين سليم الدارانی نزد ما غیر معتبر است و اشتباهات وی بسیار بوده و شیخ البانی او را حتی نوکر خطاب میکند.

    قول صدها محدث را آورده ام. حتی یک محدث هم این رجال را توثیق نکرده.

    در ضمن سعی کن با جواب علمی شخص مقابت را ساکت کنی نه با رجز خوانی و پرت و پلا گفتن.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.