بیایید تدبر در قران را به مسابقه بگذارید

Home انجمن ها اهل بیت بیایید تدبر در قران را به مسابقه بگذارید

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  eslami در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1259

    eslami
    کاربر

    با سلام

    خدمت دوستان خصوصا آقای سجودی عزیز ومدیران تالار

    قران کتابیست که فریب نمی دهد هیچ کدام از آیات با یکدیگر در تضاد نیستند وبرعکس یکدیگر را اگر تدبری باشد تایید می کنند واز قران به خیلی چیزهای دیگر میرسیم چرا به خاطر اعمال گذشتگانمان به جان یکدیگر بیفتیم بیایید در قران تدبر کنید وجواب سوالات مهممان را از آن درآوریم

    یکی از آن مسائل عدالت خداست در جایی خداوند مستقیما نگفته خداوند عادل است آیا کسی در این زمینه نظری دارد در قران به عدل امر کرده است ولی آیا خودش هم عدل دارد

    دوم اینکه در جای جای قران مردم را معمولا به سه قسمت تقسیم کرده است السابقون یمین شمال یعنی انسانها یا جهنمی اند یا بهشتی بینابین این قضیه در قران چیزی تعریف نشده است آیا می توانید از قران دلیلی بیاورید پس تکلیف دیوانه ها بچه ها وکسانیکه اصلا موقعیت امتحان برایشان پیش نیامده چه می شود

    در قران بحثی را در باره ذولقرنین آغاز کرده است در زمانی زندگی می کنیم که برای همه ما ثابت شده زمین به دور خورشید می گردد واین خورشید نیست که بتواند در چشمه ای گل آلود در زمین غروب کند خورشید چند برابر زمین است چگونه می تواند در یک چشمه ای از آب زمین غروب کند ولی در آیات مربوط به ذولقرنین به صراحت می گوید به جایی رفت که خورشید در چشمه ای گل آلود غروب می کند

    دانشمندان در زمینه های مختلف علمی وپژوهشی به پیشرفتهای چشمگیری دست پیدا کرده اند ولی بعضی از تازه بدوران رسیده ها یی که بعضا خودشان هم در پیشرفت علم هیچ نقشی نداشته اند سریعا خداوند را کنار می زنند در حالیکه اگر می دانستند قران در مورد تمامی این پیشرفتها حتی نظریه نسبیت خاص اینشتین نظریه داده است یا اگر انسان به خلاقیتی دست می زند مرهون همان قوه جانشینی خدا در روی زمین یا خلاقیتی است که خداوند در او به ودیعه وامانت گذاشته است دیگر چنین فکری نمی کردند واین نیست مگر تقصیر علمای هر مذهب که به جای آنکه مردم را به قران فکر کردن وادارند وخودشان هم از قران بگویند مدام به خاطر اعمال گذشتگان به جان هم می افتند

    درباره خلقت آدم در باره آفرینش 7 آسمان که در 6 روز طول کشید اگر هرکسی فکر می کرد به چه عجایبی می رسید که فقط زبان به تقدیس الله می گشود

    از همه خواهشمندم چه اندیشمندان بزرگواری چون آقای سجودی وچه دیگر عزیزان از شیعه وسنی وهر مذهب دیگر بیایید برای اولین بار تحولی جدید در قران ایجاد کنیم بیاییم مردم را به فکر درباره آیات فراخوانیم به جای رسیدن به ظاهر قران وقرائت وترتیل وحفظ  به باطن آن فکر کنیم بیایید مسابقه تدبر در قران راه بیندازیم وواقعا فکر کنیم اگر حتی مطلبی به عقلمان جور در نمی آید از کنار آن سرسری رد نشویم  فکر نکنید ممکن است کافر شوید قران همیشه به تفکر وادار کرده است اصلا تمامی امتیاز ما همین تفکر است اگر بدون فکر وتنها بر اساس تعصب مسلمان شده اید این اسلام را کنار بزنید که این اسلام پایدار نخواهد بود وشیطان به راحتی موقع مرگ آنرا خواهد گرفت چون مثل حبابی در روی آب است

    #2079

    eslami
    کاربر

    ذوالقرنین کیست؟

    یکی از اشکالاتی که معاندین دین بر قران می گیرند آیه ذولقرنین در سوره کهف است که می فرماید ذولقرنین به جایی رسید که دید خورشید در چشمه ای گل آلود غروب می کند که این با مسائل علمی در تضاد است چون گردش زمین به دور خودش موجب طلوع وغروب خورشید می شود وحجم خورشید 50 برابر زمین است که نمی تواند خورشید را در یک چشمه ای مخفی کند واین با عقل وعلم در تضاد است

    بله اگر ما آیات را اینگونه ظاهری وبدون تدبر بخوانیم حق با معاندین است خورشیدی که ما می شناسیم به هیچ صورتی نمی تواند در چشمه ای غروب کند حال داستان از چه قرار است اگر دقت کرده باشید قبل از داستان ذولقرنین داستان دیگری را مطرح می کند وشخصی را بدون اینکه نامی از آن ببرد به همراه موسی که علمش فوق اوست نشان می دهد وبعداز اتمام آن داستان می فرماید واز تو می پرسند در باره ذولقرنین بعضی ها بدین گونه تفسیر کرده اند که منظور از ذولقرنین کورش اسکندر صاحب دوشاخ و…. است که هیچ کدام منطقی نیست مردم آنزمان بیایند از یک داستان تاریخی مربوط به پادشاه کشوری دیگر سوال کنند وتازه اسم او را هم عوض کرده وذوالقرنین بگذارند وخداوند هم بیاید وداستان مسافرتهای او را بگوید که بله فلان جارفت وبه او گفتیم حالا که براین مردم مسلط شدی هر کار دلت خواست انجام بده وبدون هیچ نتیجه ای داستان را به اتمام برساند واین از خداوند بعید است چنین کار لغو بیهوده ای انجام دهد حال او کیست با توجه به داستان قبل برمی آید که ذولقرنین همان فردی بود که با موسی سفر می کرد وکارهای عجیب می کرد که مردم احتمالا از آن شخص پرسیده اند که او چه کسی بود وداستان بعدی نشان می دهد که درباره ذولقرنین اطلاعات بیشتری داده است ذولقرنین از یک دید معنی صاحب دو قرنیه معنی میدهد که به صورت مخفف ذولقرنین نام گرفته که صاحب چشمان تیز بین که می توان گفت مسول اجرای اوامر الهی است همان روح که تقدیر را بریکی از بندگان خداوند نازل می کند این بنده خداوند همان ذولقرنین است که مسولیت اجرای آن اوامر را بعهده دارد وقتی بچه ای را می کشد باید غیر انسان باشد وگرنه قتل نفس آنهم فتل یک بچه ای که هنوز گناهی مرتکب نشده است خارج از حیطه وظایف یک انسان است انسان اگر حتی مثل موسی پیامبر هم باشد قتلی انجام دهد باید توبه کند نه اینکه توجیه کند حتی اگر بداند که در آینده او آدم بدی خواهد شد حق ندارد قتل نفس انجام دهد پس ذولقرنین یک انسان نیست کسی است که واقعیتها را می داند ومسول اجرای اوامر الهی است حال داستانش از چه قرار است 3 گروه در ذولقرنین معرفی می شوند

    گروه اول را بدین شرح می گوید که دید خورشید در چشمه ای گل آلود غروب می کند منظوراز خورشید یعنی حق وحقیقت است که آن را می پوشانند حق رادر دلهای تاریکشان می پوشانند می دانند حق چیست ولی آنرا کتمان می کنند اینها همان مغضوبینند که ممکن است بالاخره از اینهمه بدی خسته شده وبرگردند چون می دانند امتیاز این گروه دانستن است که برای ذولقرنین اختیار قرار می دهد

    ولی دسته سوم که همان گمراهانند وبین سدهایی از جهل وتعصب خودشان را محصور کرده اند حاضر نیستند خودشان را از حصار بیرون آورده ودنیا را با چشم حقیقت بین بنگرند وبراساس تعصب یکسری پیش داوری ها را انجام می دهند حاضر نیستند فکر کنند وچون به راهشان ایمان دارند هیچ وقت برنمی گردند هرچند راهشان غلط باشد چون آنها هیچ وقت حاضر نیستند روی راهشان فکر کنند معمولا اینها گمراهانند واقعا نمی دانند راه حق چیست وفکر می کنند راه خودشان حق است ودیگران را فاسد می دانند وهمانطور که در سوره یس هم معرفی فرموده است وجعلنا من بین ایدیهم سدا ومن خلفهم سدا فاغشیناهم فهم لایبصرون وقرار دادیم جلو آنها وپشت سرشان سدی که در ذولقرنین هم می گوید آنها بین دو سدند وپس چشمهایشان را هم می بندند که سد سوم هم ساخته شود حال چگونه ذولقرنین برایشان سد سوم را می سازد خداوند در قران می فرماید ما هر که را بخواهیم گمراه وهر کس را بخواهیم هدایت می کنیم که البته با درخواست خود افراد این کار انجام میشود مثلا اعتقاد دارند خدایی بنام سحر وجادو یا چشم بد می تواند زندگی اورا نابود کند وقتی اول خودش آن دو سد جهل را ساخت خداوند هم توسط ذولقرنین سد بعدی را می سازد بدین ترتیب کاری می کند که از سحر وجادو یا چشم بد بدی ببیند وایمانش را روی خدایی بودن آنها محکمترکند بطوریکه با آلیاژمس سوراخهایش را هم می گیرد که هیچ راه نفوذی جهت عقل باقی نماند یا معقتد می شود که بت شفا می دهد خداوند هم توسط ذولقرنین کاری می کند که شفا پیدا کند که ایمانش در این مسئله قویترشود وممکن است شیطان یا همان ذولقرنین بصورت آن بت بر او ظاهر شود که او فکر کند که واقعا همان بت اورا شفا داده است پس با این مسئله آنچنان ایمانش نسبت به بت قوی می شود که هیچ کس نمی تواند او را آگاه کند به محض اینکه با او صحبت می کنید که اورا به طریق توحید دعوت کنید چشمش را می بندد وسرش را بالا نگه می دارد که اینها همه در سوره یس بیان شده است حال چه وقت این سد شکسته می شود زمان مرگ یا قیامت این سد شکسته شده وچشمان او طبق سوره ق تیز بین می شود وحقیقت برایش برملامی شود که دیگر آنروز سودی ندارد می بیند چه کارهایی برای بتان کرده است چه مالها ووقتهایی را صرف غیر خدا نموده است که الان جز آتش نتیجه ای برایش باقی نگذاشته در حالیکه او فکر می کرده بااین کارها به بهشت نزدیک می شود

    گروه دوم که می فرماید به جایی رسید که محل طلوع خورشید بود که منظور مخلصینند که بین آنها وآفتاب هیچ حائلی وفاصله ای نبود یعنی اینها نه تنها حق را نمی پوشانند بلکه خودشان حق می گویند وتمامشان نور است که بدون صحبت وکاری از کنارشان رد می شود

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.