Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مدافعین حرم در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11660شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11667شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .
اینکه گفته ای (بقیه در کلمه به معنای باقی مانده و در اصطلاح یعنی کسانی که از یک لشگر باقی مانده اند،حال بقیه الله یعنی باقی مانده الهی و در اصطلاح یعنی من ابقاه که پیامبران و اولیا هستند)
نمی شود تنها واژه بقیه را مورد استناد قرار داد ، باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و موضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .
شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .
حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم .
این یک نوع فریب کاری است .
اینکه گفته ای (طبق احادیث صحیح که نشان دادم از شیعه ….)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی را می گذارم .
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
ضمنا اگر خواستی پاسخ بدهی زیر کامنت اولیه خودت رجز خوانی نکن و دکمه replay را زیر هر کامنت را باز کن و همانجا پاسخ بده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11668با سلام و عرض ارادت خدمت شما .امکان دارد شما خیلی عالم و آگاه به موضوعات دینی باشید .
و روش بحث کردن شما با کسانی که به دنبال حق و حقیقت می باشند خیلی خوب است .
اما آخوندهای شیعه برای فریب کاری و رسیدن به آرزوهای خودشان ، در این سایت شبهه پراکنی می نمایند .
و متاسفانه شما را خیلی راحت از اصل آیه 86 سوره هود به سمت اینکه زمخشری و قرطبی چنین گفته و چنان گفته کشانده اند .
خوب جناب یاسی شما اگر به روش بحث کردن با این آخوندهای فریب کار آشنایی می داشتید خیلی راحت می توانستید مچ طرف مقابل را بگیرید .
1- اصل موضوع این است که در این آیه منظور خداوند چه می باشد .
و برای اهل سنت اصل و اساس منظور خداوند می باشد .
2- پیامبر اسلام که طبق ایه 44 سوره نحل تبیین کننده قران می باشد هیچ وقت نگفته است که منظور این ایه امام زمان پس از فوت من می باشد .
3- و خود زمخشری و قرطبی هم هیچ وقت نگفته است که بقیة الله در این آیه مختص امام زمان فرزند امام حسن عسگری می باشد .
4- نظر و تفسیر قرطبی برداشت شخصی خودش از آیه می باشد و اصل آیه که مربوط به قوم شعیب است هیچ ربطی به امام زمان مورد ادعای شیعه ندارد .
و امیدوارم که از پند و نصیحت من دلخور نشوید و این درد دل را به خاطر دفاع از عقیده اهل سنت گفتم .
و همچنین خواهشمندم که ترتیب کامنت ها را به هم نریزید و همیشه اول در قسمت بالای صفحه اصلی ورود به سایت را کلیک کنید و بعدا وارد تالار گفتمان که شدید زیر همان کامنت طرف مقابل پاسخ بگذارید .
به لحاظ اینکه خوانندگان این سایت متوجه شوند که روند بحث چگونه بوده است .
و خود شما هم باید متوجه شده باشید که علمای شیعه وقتی پاسخ ندارند فرار می کنند و زیر سوال اولیه پاسخ می گذارند .
و خوب نیست که این عمل را شما هم انجام بدهید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11669با سلام .به لحاظ اینکه شما فریب کاران از اصل معنی ایه سوره هود فراری هستید و متوسل به تفسیرهای متفاوت اشخاص می شوید مجبورم که من پاسخ بدهم .
اینکه گفته ای (درباره جناب قرطبی هم گفتید موجود نیست و نشانتان دادم اما زمخشری:)
پاسخ من :
1- اصل موضوع این است که در این آیه منظور خداوند چه می باشد .
و برای اهل سنت اصل و اساس منظور خداوند می باشد .
2- پیامبر اسلام که طبق ایه 44 سوره نحل تبیین کننده قران می باشد هیچ وقت نگفته است که منظور این ایه امام زمان پس از فوت من می باشد .
3- و خود زمخشری و قرطبی هم هیچ وقت نگفته است که بقیة الله در این آیه مختص امام زمان فرزند امام حسن عسگری می باشد .
4- نظر و تفسیر قرطبی برداشت شخصی خودش از آیه می باشد و اصل آیه که مربوط به قوم شعیب است هیچ ربطی به امام زمان مورد ادعای شیعه ندارد .
اینکه گفته ای (اینم تفسیر نمونه ایت الله مکارم:)
پاسخ من : 1- در ترجمه ای که از ایت الله مکارم شیرازی گذاشته ام هیچگونه ارتباطی با امام زمان مورد ادعای شما وجود ندارد .
2- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود.)
و در اینجا هم به هیچ عنوان بحث اختصاص این آیه به امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام مطرح نیست .
3- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة الله اند.)
در این قسمت هم امام زمان مورد ادعای شما از 5 سالگی گم شده است و فقط در داخل چاه امکان دارد آب تنی کرده باشد !! و در داخل چاه هیچ دشمنی وجود نداشته که مبارزه کند .
4- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند آنها نیز بقیة الله اند.)
پس با این استدلال تمام کسانی که در جنگ ایران و عراق شرکت کرده اند و الان زنده اند امام زمان شما می باشند !!!
5- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (و از آنجا که مهدى موعود (علیه السلام ) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) است)
در این قسمت هم امام زمان مورد ادعای شما از 5 سالگی گم شده است و فقط در داخل چاه امکان دارد آب تنی کرده باشد !! و در داخل چاه هیچ انقلابی اتفاق نیفتاده است که ایشان رهبر آن انقلاب در چاه باشد !!
خواهشمندم به لحاظ اینکه بیشتر رسوا نشوی به این استدلالات آبکی متوسل نشوید و همین موضوع نشان دهنده بیچارگی و درماندگی شما برای اثبات ادعای شما می باشد.
و کسانی به چنین استدلالات بی ربط متوسل می شوند که برای اثبات ادعای خود هیچ سند و دلیل محکمی ندارند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11670از این مطلبی که اینجا گذاشته اید مشخص شد که شما وارد هستید که زیر هر کامنت پاسخ بگذارید .پس خواهشمندم دیگر ترتیب کامنت ها را به هم نزنید و زیر هر کامنت پاسخ بگذارید .
و چه بهتر بود که شما از منبع این مطلب خیلی علمی که استفاده کرده اید و قسمتهایی از آن را گذاشته اید هم نام می بردید .
مقاله شماره 368 این سایت .
این هم لینک آن :http://www.islamtxt.net/?q=article/368
امکان دارد شما خیلی عالم و آگاه به موضوعات دینی باشید .
و روش بحث کردن شما با کسانی که به دنبال حق و حقیقت می باشند خیلی خوب است .
اما آخوندهای شیعه برای فریب کاری و رسیدن به آرزوهای خودشان ، در این سایت شبهه پراکنی می نمایند .
و متاسفانه شما را خیلی راحت از اصل آیه 86 سوره هود به سمت اینکه زمخشری و قرطبی چنین گفته و چنان گفته کشانده اند .
خوب جناب یاسی شما اگر به روش بحث کردن با این آخوندهای فریب کار آشنایی می داشتید خیلی راحت می توانستید مچ طرف مقابل را بگیرید .
1- اصل موضوع این است که در این آیه منظور خداوند چه می باشد .
و برای اهل سنت اصل و اساس منظور خداوند می باشد .
2- پیامبر اسلام که طبق ایه 44 سوره نحل تبیین کننده قران می باشد هیچ وقت نگفته است که منظور این ایه امام زمان پس از فوت من می باشد .
3- و خود زمخشری و قرطبی هم هیچ وقت نگفته است که بقیة الله در این آیه مختص امام زمان فرزند امام حسن عسگری می باشد .
4- نظر و تفسیر قرطبی برداشت شخصی خودش از آیه می باشد و اصل آیه که مربوط به قوم شعیب است هیچ ربطی به امام زمان مورد ادعای شیعه ندارد .
و امیدوارم که از پند و نصیحت من دلخور نشوید و این درد دل را به خاطر دفاع از عقیده اهل سنت گفتم .
و همچنین خواهشمندم که ترتیب کامنت ها را به هم نریزید و همیشه اول در قسمت بالای صفحه اصلی ورود به سایت را کلیک کنید و بعدا وارد تالار گفتمان که شدید زیر همان کامنت طرف مقابل پاسخ بگذارید .
به لحاظ اینکه خوانندگان این سایت متوجه شوند که روند بحث چگونه بوده است .
و خود شما هم باید متوجه شده باشید که علمای شیعه وقتی پاسخ ندارند فرار می کنند و زیر سوال اولیه پاسخ می گذارند .
و خوب نیست که این عمل را شما هم انجام بدهید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11696جناب مدافع حرم شما کور هستی و هرچه سریع تر خودت را به یک چشم پزشک نشان بده
در تفسیر نمونه جناب مکارم شیرازی آیه 86سوره هود را از صفحه 203 شروع میشه
نه از صفحه 204
حالا من صفحه 203 را به شما نشان میدم
این متن جناب مکارم شیرازی هست:
{دو آیه فوق این واقعیت را به خوبى منعکس مى کند که بعد از مساءله اعتقاد به توحید و ایدئولوژى صحیح ، یک اقتصاد سالم از اهمیت ویژه اى برخوردار است ، و نیز نشان مى دهد که بهم ریختگى نظام اقتصادى سرچشمه فساد وسیع در جامعه خواهد بود.
سرانجام به آنها گوشزد کرد که افزایش کمیت ثروت – ثروتى که از راه ظلم و ستم و استثمار دیگران بدست آید – سبب بى نیازى شما نخواهد بود، بلکه ((سرمایه حلالى که براى شما باقى مى ماند هر چند کم و اندک باشد اگر ایمان به خدا و دستورش داشته باشید بهتر است )) (بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤ منین ).
تعبیر به ((بقیة الله )) به خاطر آن است که سود حلال اندک چون به فرمان خدا است ((بقیة الله )) است .
و یا اینکه تحصیل حلال باعث دوام نعمت الهى و بقاى برکات مى شود.
و یا اینکه اشاره به پاداش و ثوابهاى معنوى است که تا ابد باقى مى ماند هر چند دنیا و تمام آنچه در آن است فانى شود، آیه 46 سوره کهف و الباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا و خیر املا نیز اشاره به همین است .
و تعبیر به ان کنتم مؤ منین (اگر ایمان داشته باشید) اشاره به این است که این واقعیت را تنها کسانى درک مى کنند که ایمان به خدا و حکمت او و فلسفه فرمانهایش داشته باشند…..تفسیر نمونه جلد 9 صفحه 203
در اینجا جناب مکارم شیرازی به وضوح اعتراف میکند منظور از بقیه الله سود حلال و اندک است
و اینجا موچ ت را گرفتم نشان دادم آنقدر شهامت نداری متن سخن مراجع ت را بدون قیچی بدی
و تا تو باشی دیگر از این سوالات مزخرف نپرسی {آیا ایت الله مکارم شیرازی منظور ایه را سود حلال میداند؟}
و برای آنکه بیشتر رسوا شوی اینم لینک متن تفسیر جناب مکارم شیرازی از سایت شیعه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11697با سلام
امروز امدم باز یکی از دروغهای جناب مدافعین خرم رو اشکار کنم تا مشخص شود چقدر مکار است
این متن جناب مدافعین حرم است که در زیر مشاهده می کنید که از امام قرطبی سند دادند
{ قوله تعالى: (بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ) أَيْ مَا يُبْقِيهِ اللَّهُ لَكُمْ بَعْدَ إِيفَاءِ الْحُقُوقِ بِالْقِسْطِ أَكْثَرُ بَرَكَةً، وَأَحْمَدُ عَاقِبَةً مِمَّا تُبْقُونَهُ أَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ فَضْلِ التَّطْفِيفِ بِالتَّجَبُّرِ وَالظُّلْمِ
بقية الله بهتر است براي شما يعني آنچيزي که خداوند براي شما بعد از دادن حق ديگران باقي گذاشته است
پس معني بقية الله عام است و شامل هر چيزي مي شود که خداوند براي مردمان باقي گذاشته باشد. يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد.
تفسیر قرطبی ج9ص86}توجه1: در اینجا امام قرطبی هم هیچ وقت نگفته است که بقیة الله در این آیه مختص امام زمان فرزند امام حسن عسگری می باشد.
توجه 2: در این سند امام قرطبی نگفته است منظور از بقیة الله انبیا واولیاست
توجه3: جناب مدافعین حرم به این جمله اشاره کردن ((يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد))
جواب بنده این است:
گوئیم پس امام، امام آینده است نه امام زمان!
امام زمان مورد ادعای شیعه از 5 سالگی گم شده است و 1200سال است که امده
اما امام قرطبی فرمودن (کسی است که خواهد آمد). اما امام زمان شیعه 1200 ساله که امده و الان حضور دارد و از 5 سالگی گم شده است و فقط در داخل چاه امکان دارد آب تنی کرده باشد !!و در داخل چاه هم جامعه پر از عدل نشده
توجه 4:نظر و تفسیر قرطبی برداشت شخصی خودش از آیه می باشد و اصل آیه که مربوط به قوم شعیب است هیچ ربطی به امام زمان مورد ادعای شیعه ندارد .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و برای آنکه بیشتر رسوا شوی اینم لینک متن تفسیر جناب مکارم شیرازی از سایت شیعه lib.eshia.ir/50082/9/203