بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین

Home انجمن ها مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  مدافعین حرم در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 97)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1918
    بسم الله الرحمن الرحيم

    با سلام خدمت تمام دوستان عزیز بنده طی این مقاله یا مطلب قصد دارم هم جوابی را بدهم هم سوالی را بیان کنم که امید است تمام دوستانی که تمایل به پاسخ دارند زیر این پست جواب را ارسال کنند مخصوصا آیدی کاربری مجاهد دین

    همانطور که در تیتر بیان کردیم موضوع آیه شریفه بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین است که در جواب به اینکه آیا ایه ای برای امام زمان در قران موجود هست بیان میکنم.عده ای از عزیزان میگویند ایه مربوط به مهدی نیست و مربوط به حضرت صالح است که قبل از آن امده است واما جواب:

    بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین«هود86»
    باقیمانده الهی برای شما بهتر است اگر مومن هستید

    بقیه در کلمه به معنای باقیمانده است و در اصطلاح بمعنای باقیمانده جنگی و کسانی که در جنگ زنده میمانند هست و بقیه الله در کلمه به معنای باقی مانده الهی و در اصطلاح به معنای پیامبران و اولیا است که در هر زمانی هدایتگر بوده اند چه حضرت صالح چه حضرت محمد و چه علی بن ابیطالب و… بقیه الله نام میگیرند.

    حال با این تفاسیر باقی مانده الهی شما در این زمان کیست و چه کسی شما را نیکوست؟

    #10805
    .

    #10806
    .
    #10807

    با سلام خدمت دست اندر کاران سایت اسلام تکس ودیگر دوستان عزیز

    حاضر در تالار گفتمان

    وبرادر مدافع!!!!

    فرمودین/(بقیه در کلمه به معنای باقیمانده است……..و بقیه الله در کلمه به معنای باقی مانده الهی و در اصطلاح به معنای پیامبران و اولیا است و………..)

    جواب/من(ابن تیمیه)در تالار مهدی موعود یا مهدی موهوم

    یه مطلب گذاشتم با این عنوان

    آیا در قران ایه ای درمورد امام زمان هست؟؟(در تاریخ5/2/93)

    اینجا

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2195

    اگه جوابی داشتین اونجا هم مطرح کنین

    بنده تمام ایاتی را که شیعیان ادعا میکنند در مورد امام زمان هست اونجا بررسی کردم وجواب دادم وندیدم کسی از شیعیان اونجا جوابی بده(البته اقای عبدالحسین یه گرد و خاک کوچکی راه انداختند که جواب شنید و…………..الفرار)

    قران کریم(می‌فرمایدبَقِیَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّکُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَآ أَنَاْ عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ هود86)

    باقی گذاشتة خدا برای شما بهتر است اگر ایمان داشته باشید». که می‌گویند منظور از«!$#_ امام زمان است!!! این آیه نیز با توجّه به ما قبل و ما بعدش به روشنی معلوم است که مربوط به قوم شُعَیب است که پیغمبر آنان می‌فرمود: کم فروشی نکنید و آنچه خدا از روزی‌های حلال باقی گذاشته از آنها سود بجویید. و مقصود از «بَقِيَّةُ الله»، سود حلالی است که از راه کسب به دست می‌آید،

    و به علاوه باید گفت خدا اجزاء ندارد که امام زمان باقی آن اجزاء باشد و چگونه ممکن است حَقّ­تَعالی به قوم شعیت بگوید مهدی که شما وی را حتی پدرانش را نمی‌بینید، برای شما بهتر است؟!!.

    #10808
    .
    #10809

    وباز اینکه فرمودین/عده ای میگویند این ایه در مورد حضرت صالح(ع)است

    جواب/اول ایه تو قران ببینید!!بعد به دیگران نسبت بدهید که چه میگویند!!!!!!!(هر چند نفرموده بودین منظورتون از این افراد چه کسانیه!!!)

    ایه ی ما قبل را ملاحظه بفرمائید+ایه 86

    وَيَا قَوْمِ أَوْفُواْ الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ وَلاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْيَاءهُمْ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِي الأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿۸۵﴾

    و اى قوم من پيمانه و ترازو را به داد تمام دهيد و حقوق مردم را كم مدهيد و در زمين به فساد سر برمداريد (۸۵)

    بَقِيَّةُ اللّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿۸۶﴾

    اگر مؤمن باشيد باقيمانده [حلال] خدا براى شما بهتر است و من بر شما نگاهبان نيستم (۸۶)

    http://www.parsquran.com/data/show.php?lang=far&user=far&quantity=&sura=11&ayat=0
    ودر سایت دیگر شیعه هم بقیه الله سود حلال معنی شده

    وَ یا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِکْیالَ وَ الْمیزانَ بِالْقِسْطِ وَ لاتَبْخَسُوا النّاسَ أَشْیاءَهُمْ وَ لاتَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ مُفْسِدینَ (85

    و اى قوم من! حق پیمانه و وزن را با عدالت، ادا کنید; و از اموال مردم چیزى کم نگذارید; و در زمین به فساد نکوشید;

    بَقِیَّةُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ وَ ما أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفیظٍ (86)

    آنچه (از سرمایه هاى حلال،) خداوند براى شما باقى گذارده، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید. و من، نگهبان شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم.»

    http://old.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=73737&Serv=28

    #10812

    با تفسیر وتاویل شما اگه بپذیریم که منظور از بقیه الله مهدی شماست!!!!!!!!1

    ترجمه ایات قران این طور میشود((حضرت شعیب خطاب به قومش)میگوید ای قوم من پیمانه وترازو را به داد تمام بدهیدو……………….(85)

    چون مهدی که باقی مانده ی خداست!!!!!!!!!!!!برای شما بهتر است!!!!!!!!!!!!!!!!!

    وهم چنین اگر خوانندگان عزیز خواهان اطلاعات بیشتری در مورد مهدی ای که شیعیان از ان حرف میزنند(که هزار دویست سال پیش به دنیا اومده وفرزند امام حسن عسکری هست و…..) هستند+ورد ادعاهای شیعیان

    به این لینکها هم مراجعه کنند(حتما)

    http://www.aqeedeh.com/view/book/319/بررسی-علمی-در-احادیث-مهدی

    http://www.aqeedeh.com/view/book/706/غایب-همیشه-غایب-بررسی-مهدی-شیعیان

    http://www.aqeedeh.com/view/book/986/نقد-و-بررسی-روایات-مهدی

    http://www.aqeedeh.com/view/book/857/کارنامه-امام-زمان

    #10824
    نظر مفسرین شیعه
    1-تفسیر المیزان علامه سیدمحمد حسین طباطبایی(رحمه الله)
    بقِیَّت اللَّهِ خَیرٌ لَّکُمْ إِن کنتُم مُّؤْمِنِینَ وَ مَا أَنَا عَلَیْکُم بحَفِیظٍ
    کلمه ((بقیه )) به معناى باقى است و مراد از آن ، سودى است که از معامله براى فروشنده بعد از تمام شدن معامله باقى مى ماند و آن را در مصارف زندگى و در حوایجش خرج مى کند، گو اینکه مبادله در اولین بار که باب شد براى این نبود که صاحب کالا در معامله چیزى اضافه بر ارزش کالا بگیرد، و به اصطلاح سود ببرد، الان هم قصد اولى متعاملین این نیست بلکه قصد اول این است که مثلا زارعى که حاصل خود را برداشته زاید بر مقدار احتیاج خود و خانواده اش را بدهد و در ازاى آن چیزهایى که دیگران به دست آورده و بیش از مقدار حاجتشان دارند بگیرد تا در نتیجه همه افراد مجتمع همه حوایج ضرورى خود را دارا شوند قصد اولى از مبادله این بوده و اکنون نیز همین است ولى رفته رفته عمل دادوستد حرفه اى شد به نام تجارت ، و افرادى این را کار رسمى و ممر معیشت خود کردند یعنى یک کالا و یا انواع مختلفى کالا را از دیگران مى خرند (نه اینکه خود بسازند و تولید کنند) و آنگاه آن را با بهایى بیشتر در اختیار دیگران (که به آن متاعها احتیاج دارند) قرار مى دهند و از بهاى بیشتر هر کالا مقدارى به سرمایه خود مى افزایند، دیگران نیز به دادن آن بهاى بیشتر راضى هستند زیرا او در تهیه انواع مختلف کالا (از نقاط دور و نزدیک و همچنین در نگهدارى و توزیع آن بین مشترى هایش ) زحمت مى کشد
    ترجه تفسیر المیزان ج10ص544
    http://lib.eshia.ir/50081/10/544
    #10825
    پس منظور جمله مورد بحث این است که اگر به خداى تعالى ایمان دارید ربحى که بقیه اى است الهى و خداى تعالى شما را از طریق فطرتتان بسوى آن بقیه هدایت فرموده بهتر است از مالى که شما آن را از طریق کم فروشى و نقص مکیال و میزان به دست مى آورید، آرى مؤ من تنها از راه مشروع از مال بهره ورى مى کند، از راهى که خداى تعالى او را از طریق حلال به آن راهنمایى کرده و اما مالهاى دیگر که خدا آن را نمى پسندد و مردم نیز آن را به حسب فطرتشان نمى پسندند، خیرى در آن نیست و انسان با ایمان احتیاجى به چنین مالى ندارد.
    بعضى از مفسرین گفته اند: اشتراط به ایمان در جمله ((ان کنتم مؤ منین – اگر ایمان دارید)) براى این است که بفهماند اشتراط ایمان تنها براى علم به صحت کلام خداى تعالى است نه براى اصل آن کلام ، یعنى در حقیقت خواسته است بفرماید: اگر ایمان داشته باشید علم پیدا مى کنید و مى فهمید که سخن من درست است و بقیة اللّه برایتان بهتر است .
    بعضى دیگر گفته اند: معناى آیه این است که ثواب اطاعت خدا براى شما بهتر است اگر مؤ من باشید. و معلوم است که این مفسر بقیة اللّه را به معناى ثواب آخرتى خداى تعالى گرفته ، و نیز معلوم است که خداى تعالى به کسى ثواب اطاعت مى دهد که ایمان داشته باشد. بعضى دیگر نیز معانى دیگرى براى شرط مورد بحث کرده اند.
    ترجمه تفسیر المیزان ج10ص545
    http://lib.eshia.ir/50081/10/545
    ====================================================
    2-تفسیر مجمع البیان طبرسی

    بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين) البقية بمعنى الباقي أي: ما أبقى الله تعالى لكم من الحلال، بعد اتمام الكيل والوزن، خير من البخس والتطفيف. وشرط الإيمان في كونه خيرا لهم، لأنهم إن كانوا مؤمنين بالله عرفوا صحة هذا القول، عن ابن عباس. وقيل: معناه إبقاء الله النعيم عليكم خير لكم مما يحصل من النفع بالتطفيف، عن ابن جبير. وقيل: معناه طاعة الله خير لكم من جميع الدنيا، لأنها يبقى ثوابها أبدا، والدنيا تفنى، عن الحسن، ومجاهد. ويؤيده قوله (والباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا) الآية. وقيل: بقية الله رزق الله،

    تفسیر مجمع البیان ج5 ص321

    http://lib.eshia.ir/12023/5/321

    #10826
    موفق باشید

    ابن تیمیه72

    مورخه

    27/7/93

    a-s-n

    m-r-v

    #10943

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .

    اینکه گفته ای (بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین«هود86»
    باقیمانده الهی برای شما بهتر است اگر مومن هستید)

    و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .

    (وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْ‌ضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ‌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُ‌كَ أَن نَّتْرُ‌كَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّ‌شِيدُ ﴿٨٧)

    ( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایه‌های حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور می‌دهد که آنچه را پدرانمان می‌پرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را می‌خواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیده‌ای هستی!» (۸۷))

    خواهشمندم بیشتر از این خود را رسوا نکنید و اگر یک جو شرم و حیا و مردانگی داشته باشید از این سایت فرار می کنید .

    #10972

    yasi1
    کاربر

    این آیه چه ربطی به مهدی دارد؟

    بَقِيَّةُ اللّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ‏(86) هود

    «باقيمانده‌ حلال‌ خدا براي‌ شما بهتر است‌» يعني‌: خير و بركت‌ در آن‌ چيزي ‌است‌ كه‌ خداوند جلّ جلاله از حلال‌ براي‌ شما باقي‌ مي‌گذارد ـ بعد از تمام‌ و كمال‌ دادن‌ حقوق‌ مردم‌ به‌ عدل‌ و قسط ـ و در كم ‌دادن‌ و كم‌فروشي‌ و فساد در زمين‌ هيچ‌ خير و بركتي‌ نيست‌ «اگر مؤمنيد» زيرا اين‌ مؤمنانند كه‌ از حلال‌ خدا جلّ جلاله بهره‌ مي‌گيرند، نه‌ كفار «و بر شما نگهبان‌ نيستم‌» كه‌ بر اعمال‌ شما نظارت‌ و مراقبت‌ و نگهباني ‌كنم‌ و شما را در قبال‌ آن‌ محاسبه‌ كرده‌ پاداشتان‌ دهم‌ يا مجازاتتان‌ كنم‌ بلكه‌ من ‌ابلاغگري‌ بيش‌ نيستم‌..

    #10976

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .

    اینکه گفته ای (بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین«هود86»
    باقیمانده الهی برای شما بهتر است اگر مومن هستید)

    و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .

    (وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْ‌ضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ‌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُ‌كَ أَن نَّتْرُ‌كَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّ‌شِيدُ ﴿٨٧)

    ( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایه‌های حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور می‌دهد که آنچه را پدرانمان می‌پرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را می‌خواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیده‌ای هستی!» (۸۷))

    خواهشمندم بیشتر از این خود را رسوا نکنید و اگر یک جو شرم و حیا و مردانگی داشته باشید از این سایت فرار می کنید .

    #11018
    .
    #11019
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 97)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.