Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مدافعین حرم در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11478شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11479با سلام
نگاهی به ﺁﯾﻪ : ﺑَﻘِﻴﺖُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﻴﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎ ﻋَﻠَﻴﻜُﻢْ ﺑِﺤَﻔِﻴﻆٍ(ﻫﻮد 86)
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺁﻳﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﯾﻪ ﻓﻮﻕ ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﻣﻨﻌﮑﺲ ﻣﻰ
ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺴﺎئله ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﺍﻳﺪﺋﻮﻟﻮﮊﻯ ﺻﺤﻴﺢ ، ﻳﮏ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺳﺎﻟﻢ
ﺍﺯ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﻯ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﻢ ﺭﻳﺨﺘﮕﻰ ﻧﻈﺎﻡ
ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻯ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻓﺴﺎﺩ ﻭﺳﻴﻊ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ
ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﻮﺷﺰﺩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﮐﻤﻴﺖ ﺛﺮﻭﺕ – ﺛﺮﻭﺗﻰ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻇﻠﻢ ﻭ
ﺳﺘﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﺜﻤﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻳﺪ – ﺳﺒﺐ ﺑﻰ ﻧﻴﺎﺯﻯ ﺷﻤﺎ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﺑﻠﮑﻪ
(ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺣﻼﻟﻰ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻗﻰ ﻣﻰ ﻣﺎﻧﺪ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻢ ﻭ ﺍﻧﺪﮎ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ
ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭﺵ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ) (ﺑﻘﻴﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻴﺮ ﻟﮑﻢ ﺍﻥ ﮐﻨﺘﻢ ﻣﺆمنین(
ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ (ﺑﻘﻴﺔ ﺍﻟﻠﻪ) ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﻮﺩ ﺣﻼﻝ ﺍﻧﺪﮎ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ
ﺍﺳﺖ (ﺑﻘﻴﺔ ﺍﻟﻠﻪ ) ﺍﺳﺖ
این ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﯿﺐ، ﻫﻤﺎﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ جناب مدافع حرم ﺍﺯ ﻭﺳﻂ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﺯﺩﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮید ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ، امام زمان است
*حال ﺑﺎ ﺗﻔﺴﯿﺮ جناب مدافع حرم پیش میریم
ﺑَﻘِﻴَّﺔُ ﺍﻟﻠّﻪِ ﺧَﻴْﺮٌ ﻟَّﻜُﻢْ ﺇِﻥ ﻛُﻨﺘُﻢ ﻣُّﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎْ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﺤَﻔِﻴﻆٍ ﴿۸۶﴾
[حضﺕ ﺷﻌﯿﺐ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ] ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ [ﻣﻬﺪﯼ را ﮐﻪ ﺣﺘﯽ شما وی و ﭘﺪﺭﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺑﯿﻨﯿﺪ] ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻧﮕﺎﻫﺒﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻢ
ههههههه آخر خنده ست
و ﺍﯾﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﺩﺭﻭﻍ ﺍﺳﺖ ﭼﻮﻥ ﮐﺎﻣﻼ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ، ﺑﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﻗﺒﻞ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ ﺳﺨﻦ ﺷﻌﯿﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺛﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺣﻼﻝ ﭘﯿﺶ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯿﻤﺎﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﻮﻣﻦ ﻫﺴﺘﯿﺪشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11581اما خیلی برای من جالبه که قران برای اهلسنت حکم یک کتاب داستان را دارد که قصه شعیب تعریف کرده و قصه موسی و عیسی تعریف کرده خیلی جالبه و برایشان واقعا متاسفم برای خودشان کسی اینگونه برایشان گفته واقعا متاسفمشما هنوز نمیدانید که قران و تاریخ برای عبرت است خیلی از آیات مصداق دارند و بنده هم گفتم برایتان که بقیه الله هم هم شعیب هم حضرت محمد و هم همه ی انبیا و امامان هستند که متاسفانه شما نفهمیدید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11582اما خیلی برای من جالبه که قران برای اهلسنت حکم یک کتاب داستان را دارد که قصه شعیب تعریف کرده و قصه موسی و عیسی تعریف کرده خیلی جالبه و برایشان واقعا متاسفم برای خودشان کسی اینگونه برایشان گفته واقعا متاسفمشما هنوز نمیدانید که قران و تاریخ برای عبرت است خیلی از آیات مصداق دارند و بنده هم گفتم برایتان که بقیه الله هم هم شعیب هم حضرت محمد و هم همه ی انبیا و امامان هستند که متاسفانه شما نفهمیدید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11584اما اینکه اومدی ایه ی دیگه ای پیدا کردی که اخرش میگه ان کنتم مومنین خطاب به قوم شعیب خیلی مزخرفه و واقعا خنده دار دیگه نمیدونم چی به تو زبون نفهم بگم این رو از من نمیشنویم از قرطبی و زمخشری بشنو سخن زمخشری رو گذاشتم و زیبا تر سخن قرطبی است که میگه:قوله تعالى: (بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ) أَيْ مَا يُبْقِيهِ اللَّهُ لَكُمْ بَعْدَ إِيفَاءِ الْحُقُوقِ بِالْقِسْطِ أَكْثَرُ بَرَكَةً، وَأَحْمَدُ عَاقِبَةً مِمَّا تُبْقُونَهُ أَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ فَضْلِ التَّطْفِيفِ بِالتَّجَبُّرِ وَالظُّلْمِ
بقية الله بهتر است براي شما يعني آنچيزي که خداوند براي شما بعد از دادن حق ديگران باقي گذاشته است
پس معني بقية الله عام است و شامل هر چيزي مي شود که خداوند براي مردمان باقي گذاشته باشد. يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد.
تفسیر قرطبی ج9ص86این حدیث رو بخون حالا:
حدثنا عبدان بن أحمد ثنا عبد الله بن عمر بن أبان ثنا يوسف بن حوشب ثنا واسط بن الحارث عن عاصم بن أبي النجود عن زر بن حبيش عن عبد الله رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يذهب الدنيا حتى يملك رجل من أهل بيتي يوافق اسمه اسمي يملأ الأرض قسطا وعدلا كنا ملئت جورا وظلما
معجم الکبیر ج10ص135شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11585اما اینکه اومدی ایه ی دیگه ای پیدا کردی که اخرش میگه ان کنتم مومنین خطاب به قوم شعیب خیلی مزخرفه و واقعا خنده دار دیگه نمیدونم چی به تو زبون نفهم بگم این رو از من نمیشنویم از قرطبی و زمخشری بشنو سخن زمخشری رو گذاشتم و زیبا تر سخن قرطبی است که میگه:قوله تعالى: (بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ) أَيْ مَا يُبْقِيهِ اللَّهُ لَكُمْ بَعْدَ إِيفَاءِ الْحُقُوقِ بِالْقِسْطِ أَكْثَرُ بَرَكَةً، وَأَحْمَدُ عَاقِبَةً مِمَّا تُبْقُونَهُ أَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ فَضْلِ التَّطْفِيفِ بِالتَّجَبُّرِ وَالظُّلْمِ
بقية الله بهتر است براي شما يعني آنچيزي که خداوند براي شما بعد از دادن حق ديگران باقي گذاشته است
پس معني بقية الله عام است و شامل هر چيزي مي شود که خداوند براي مردمان باقي گذاشته باشد. يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد.
تفسیر قرطبی ج9ص86این حدیث رو بخون حالا:
حدثنا عبدان بن أحمد ثنا عبد الله بن عمر بن أبان ثنا يوسف بن حوشب ثنا واسط بن الحارث عن عاصم بن أبي النجود عن زر بن حبيش عن عبد الله رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يذهب الدنيا حتى يملك رجل من أهل بيتي يوافق اسمه اسمي يملأ الأرض قسطا وعدلا كنا ملئت جورا وظلما
معجم الکبیر ج10ص135شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11604شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .اینکه گفته ای (بقیه در کلمه به معنای باقی مانده و در اصطلاح یعنی کسانی که از یک لشگر باقی مانده اند،حال بقیه الله یعنی باقی مانده الهی و در اصطلاح یعنی من ابقاه که پیامبران و اولیا هستند)
نمی شود تنها واژه بقیه را مورد استناد قرار داد ، باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و موضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .
شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .
حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم .
این یک نوع فریب کاری است .
اینکه گفته ای (طبق احادیث صحیح که نشان دادم از شیعه ….)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی را می گذارم .
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
ضمنا اگر خواستی پاسخ بدهی زیر کامنت اولیه خودت رجز خوانی نکن و دکمه replay را زیر هر کامنت را باز کن و همانجا پاسخ بده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11605اینکه گفته ای (شما هنوز نمیدانید که قران و تاریخ برای عبرت است خیلی از آیات مصداق دارند)پاسخ من : معلوم است که خداوند برای عبرت گرفتن کم فروشان تاریخ قوم شعیب را در سوره هود بیان نموده است .
و هیچ ربطی به امام زمان موهوم و خیالی ندارد .
و کسانی مثل شما که دلیل و سندی قرانی برای اثبات آن موهوم خیالی ندارید مجبور هستید که به آیاتی که هیچ ربطی به موضوع ندارد متوسل شوید .
و همین متوسل شدنهای شما به آیاتی که هیچ ربطی به امام زمان ندارد نشان دهنده این است که بیچاره و درمانده از اثبات عقیده باطل خود می باشید .
ضمنا از شما و دیگر افراد که در این سایت مطلب می گذارند برای چندمین بار می خواهم اگر خواستند پاسخ بدهند زیر کامنت اولیه رجز خوانی نکنند و دکمه replay را زیر هر کامنت را باز کنند و همانجا پاسخ بدهند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11606اینکه گفته ای (شما هنوز نمیدانید که قران و تاریخ برای عبرت است خیلی از آیات مصداق دارند)پاسخ من : معلوم است که خداوند برای عبرت گرفتن کم فروشان تاریخ قوم شعیب را در سوره هود بیان نموده است .
و هیچ ربطی به امام زمان موهوم و خیالی ندارد .
و کسانی مثل شما که دلیل و سندی قرانی برای اثبات آن موهوم خیالی ندارید مجبور هستید که به آیاتی که هیچ ربطی به موضوع ندارد متوسل شوید .
و همین متوسل شدنهای شما به آیاتی که هیچ ربطی به امام زمان ندارد نشان دهنده این است که بیچاره و درمانده از اثبات عقیده باطل خود می باشید .
ضمنا از شما و دیگر افراد که در این سایت مطلب می گذارند برای چندمین بار می خواهم اگر خواستند پاسخ بدهند زیر کامنت اولیه رجز خوانی نکنند و دکمه replay را زیر هر کامنت را باز کنند و همانجا پاسخ بدهند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11613میشه به من نشان بدهید امام قرطبی کجا گفته است بقیة الله انبیا و اولیاست؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11646در مورد سندی که از امام قرطبی دادید پاسخ بنده این است که کجا امام قرطبی گفته است بقیة الله انبیا واولیاست؟؟؟
در مورد حدیثی که دادید پاسخ دادم [ﺣﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﻢ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺳﺖ
و دﺭ ﻣورﺩ ﺯﻣﺨﺸﺮﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﻌﺘﺰﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و با این حال بنده متن اصلی تفسیرش را داد و ﺩﺭﺗﻔﺴﯿﺮﺷﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﮐﺮﺩید ﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭﺍﺩﻋﺎﺩﺭﻭﻍ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺿﺢ ﻭﺁﺷﮑﺎﺭﻫﺴﺖ
و در مورد اینکه سوال پرسیدی (آیا ایت الله مکارم شیرازی منظور ایه را سود حلال میداند؟)
پاسخ بنده این است جناب ایت الله مکارم شیرازی فرمودند: تعبیر به ((بقیة الله )) به خاطر آن است که سود حلال اندک چون به فرمان خدا است ((بقیة الله )) است .
تفسیر نمونه جلد2 صفحه 203
اینم ترجمه جناب مکارم شیرازی
آنچه خداوند برای شما باقی گذارده ( از سرمایه های حلال ) ، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من ، پاسدار شما ( و مأمور بر اجبارتان به ایمان ) نیستم!
و ضمنن اینکه وتاالان حتی حاضرنیستی خود آیه راباترجمه ش بدی نشان دهنده کذب محض شماست
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #116491.ملحدی که میگوید چرا در یک کتاب 600 صفحه ای اینهمه آیات مکرر و داستانهای تکراری وجود دارد خوب است این ریزه کار های( مچ گیر) را ببیند، و بعد اگر انصاف دارد به عظمت قرآن سر فرود آورد.
2- میلیون ها شیعه در طول تاریخ با اندک تفکر و تدبری در آیات قرآن میتوانستند مچ علمای خود را در وقت دروغ گویی و تحریف کلمه بقیه الله بگیرند.
3- این بکارگیری هوشمندانه (بَقِیةُ اللَّهِ ) = (ذَلِكُمْ) در دو سوره دلیلی دیگر برای ما که الله از غیب خبر داشت و میدانست محمد باقر مجلسی و علمای دیگر شیعه،معنی آیه و کلمه بقیت الله را تحریف میکند و قوم بزرگی نیز این دروغ او را باور خواهند نمود و حضرت بقیه الله غایب منتظر را خواهند ساخت، پس پیشاپیش برای هدایت قوم تدبیر نمود و سبحان ربی الاعلیداستان تمام نیست:
ببیند جمله (بَقِیةُ اللَّهِ خَیرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ )این آیه است: بَقِیةُ اللَّهِ خَیرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ وَمَا أَنَا عَلَیكُمْ بِحَفِیظٍ (86) سوره هود
یعنی آیه با (إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ) تمام نشده با کلمه حفیظ تمام شده و این خیلی عجیب است!! شاید بپرسید کجایش عجیب است؟
برای این حیرت آور است که جمله (إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ) در قران 16 بار تكرار شده ولی در 15 دفعه دیگر آیه ها با جمله إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ تمام شده بعضی از مثال ها را ببینید:
إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآَیةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران: 49)
وَذَرُوا مَا بَقِی مِنَ الرِّبَا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (البقرة: 278)
وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران: 139)
فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ )آل عمران: 175)
وَعَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (المائدة: 23)
وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ )المائدة: 57)
وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (الأنفال: 1)
فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ )التوبة: 13)
یعِظُكُمَ اللَّهُ أَنْ تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ )النور: 17)
وَقَدْ أَخَذَ مِیثَاقَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (الحدید: 8)
آری آری فقط در آیه مورد نظر شیعه است که بطور استثنایی، آیه با (إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ) پایان نمی یابد و اینطور است:
بَقِیةُ اللَّهِ خَیرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ وَمَا أَنَا عَلَیكُمْ بِحَفِیظٍ (هود: 86)
بنظر من یک محکم کاری دیگر است! الله اگر آیه با (ان کنتم مومنین) تمام میکرد آخوند شیعه با رویی که دارد میگفت این درباره امام زمان است اما الله برخلاف قانون خود آیه را با واو ( و )ادامه داده تا ملت شیعه را اگر روز قیامت وارد جهنم کرد نگویند ای الله ما نمیدانستیم
زیرا شیعه حتما جواب خواهد شنید که برای دانستن شما «اولا» همان کافی بود که دیدید (بقیه الله) مال داستان شعیب است و اول و آخرش هیچ ربطی به امام زمان ندارد.
دوما: باز الله برایتان آیه مشابه را داد تا بدانید بقیه الله یعنی ذالکم
و سوما:باز اینطرف و آن طرف نشانه گذاشتشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11651این کذب هایی که میگید و فکر میکنید بله گفتیم نیست و الان مچش رو گرفتیم واقعا خنده داره خیلی مزخرف میگید شما و فکر کردید زمان ابن تیمیه است که هرچی چرندیات گفتید همه باور کنند یا واقعا فکر کردید بنده از اینترنت سرچ میکنم و به شما نشون میدم به هرحال مزخرف زیاد میگید برای اینکه دیگه مزخرف نگید لینک رو از سایت خودتون پیدا کردم وبهتون میدم تا رسوا شوید در این سایت جناب بیسواد:http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=1813&idto=1813&bk_no=48&ID=1240
تا شما باشید و خوب بگردید و تهمت نزنید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11652اول فرمودید:در مورد سندی که از امام قرطبی دادید پاسخ بنده این است که کجا امام قرطبی گفته است بقیة الله انبیا واولیاست؟؟؟جواب بنده:ابتدا مطلب را ترجمه میکنم تا کمی برای شما واضح شود که جناب قرطبی چی گفته است:
بقية الله بهتر است براي شما يعني آنچيزي که خداوند براي شما بعد از دادن حق ديگران باقي گذاشته است
پس معني بقية الله عام است و شامل هر چيزي مي شود که خداوند براي مردمان باقي گذاشته باشد. يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد.این از مطلب جناب قرطبی حال آخر این مطلب را مشاهده کنید:
يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد
حالا نگاه کنید که میگه ((کسی است که خواهد آمد))و در حدیث از پیامبر (ص)داریم که میفرماید دنیا به پایان نمیرسد تا یکی از اهل البیت من بیاید و زمین را پر از عدل و داد کند در حالیکه از ظلم وجور پر شده است جناب قرطبی هم میگه((وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد))از این تفسیر می فهمیم که جناب قرطبی منظورش حضرت مهدی بوده و اینگونه تفسیر کرده است آیه را
اما گفتی:در مورد حدیثی که دادید پاسخ دادم [ﺣﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﻢ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺳﺖ
جواب بنده:چندبار حدیث بدم
محمد بن يحيى، عن جعفر بن محمد قال: حدثني إسحاق بن إبراهيم الدينوري عن عمر بن زاهر، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: سأله رجل عن القائم يسلم عليه بإمرة المؤمنين؟ قال: لا، ذاك اسم سمى الله به أمير المؤمنين (عليه السلام) لم يسم به أحد قبله ولا يتسمى به بعده إلا كافر، قلت: جعلت فداك كيف يسلم عليه؟ قال: يقولون: السلام عليك يا بقية الله، ثم قرأ (بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين).
سوم گفتید:و دﺭ ﻣورﺩ ﺯﻣﺨﺸﺮﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﻌﺘﺰﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و با این حال بنده متن اصلی تفسیرش را داد و ﺩﺭﺗﻔﺴﯿﺮﺷﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﮐﺮﺩید ﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭﺍﺩﻋﺎﺩﺭﻭﻍ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺿﺢ ﻭﺁﺷﮑﺎﺭﻫﺴﺖ
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11653اما به بنده اتهام زدید که در تفسیر زمخشری همچین چیزی نیست که مانند تفسیر قرطبی دروغ گفتید در پایین خواهیم دید:جواب من:درباره جناب قرطبی هم گفتید موجود نیست و نشانتان دادم اما زمخشری:
اینم از سایت خودتان
اما آخرین مطلبتان:پاسخ بنده این است جناب ایت الله مکارم شیرازی فرمودند: تعبیر به ((بقیة الله )) به خاطر آن است که سود حلال اندک چون به فرمان خدا است ((بقیة الله )) است
اما جواب: دوستان عزیز نگاه به تحریفات این کذاب که قیچی گری بیش نیست
اینم تفسیر نمونه ایت الله مکارم:
درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود.
تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ ((بقیة الله ))اند.
تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة الله اند.
همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند آنها نیز بقیة الله اند.
و از آنجا که مهدى موعود (علیه السلام ) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) است یکى از روشنترین مصادیق ((بقیة الله )) مى باشد و از همه به این لقب شایسته تر است ، بخصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران و امامان است .
تفسیرنمونه ج9ص204 -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
ﺩﻳﮕﺮ -ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻋﺮﺍﻑ آیه 85 تکرار میکند و باز در این سوره ﺷﻌﯿﺐ ﻗﻮﻣﺶ را
ﻧﺼﺤﯿﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ باز این جماه را ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ
ﺣﺎﻻ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺁﯾﻪ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻋﺮﺍﻑ ﻭ ﻫﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﮕﺰﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﻣﻌﻨﯽ
ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﺑﯿﺪ
ﺫﺍﻟﮑﻢ ﺧَﯿﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﯿﻦَ …. (85) ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻋﺮﺍﻑ
ﺑَﻘِﯿﺔُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﯿﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﯿﻦَ …. (86) ﺳﻮﺭﻩ ﻫﻮﺩ
ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﻮﻣﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ، … )86ﺳﻮﺭﻩ ﻫﻮﺩ
ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﻮﻣﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ…(85) ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻋﺮﺍﻑ
پس خداوند با تکرار آیه و داستان شعیب با دو ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺨﺘﻠﻒ(ﺑَﻘِﯿﺔُ
ﺍﻟﻠَّﻪِ ) = (ﺫَﻟِﻜُﻢْ) ﺟﻠﻮﯼ این ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ مدافع حرم ﺭﺍ ﺭﺳﻮﺍ
ﻧﻤﻮﺩه
نکته دیگر را ﺑﺒﯿﻨﺪ ﺟﻤﻠﻪ (ﺑَﻘِﯿﺔُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﯿﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ
)ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﺍﺳﺖ: ﺑَﻘِﯿﺔُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﯿﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﯿﻦَ
ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎ ﻋَﻠَﯿﻜُﻢْ ﺑِﺤَﻔِﯿﻆٍ (86) ﺳﻮﺭﻩ ﻫﻮﺩ
ﯾﻌﻨﯽ ﺁﯾﻪ ﺑﺎ (ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﯿﻦَ) ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﺎ ﮐﻠﻤﻪ ﺣﻔﯿﻆ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ
ﺍﻟﻠﻪ ﺁﯾﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺍﻭ ( ﻭ ) ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻩ تا مشخص شود (ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ) ﻣﺎﻝ
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﻌﯿﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧﺮﺵ ﻫﯿﭻ ﺭﺑﻄﯽ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭ