Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مدافعین حرم در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11287شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11290
جناب طباطبایی نابغه شیعه ست
بقيت اللّه خير لكم ان كنتم مؤمنين و ما انا عليكم بحفيظ (86(
ترجمه آيات
سودى كه خدا در معامله برايتان باقى مى گذارد برايتان بهتر است و بدانيد كه (ضامن كنترل شما در دورى از كم فروشى و قناعت به خير خدا، تنها و تنها ايمان شما است و) من مسؤ ول كنترل شما نيستم.(86(
كلمه (بقيه ) به معناى باقى است و مراد از آن، سودى است كه از معامله براى فروشنده بعد از تمام شدن معامله باقى مى ماند و آن را در مصارف زندگى و در حوايجش خرج مى كند، گو اينكه مبادله در اولين بار كه باب شد براى اين نبود كه صاحب كالا در معامله چيزى اضافه بر ارزش كالا بگيرد و به اصطلاح سود ببرد، الان هم قصد اولى متعاملين اين نيست بلكه قصد اول اين است كه مثلا زارعى كه حاصل خود را برداشته زايد بر مقدار احتياج خود و خانواده اش را بدهد و در ازاى آن چيزهايى كه ديگران به دست آورده و بيش از مقدار حاجتشان دارند بگيرد
تا در نتيجه همه افراد مجتمع همه حوايج ضرورى خود را دارا شوند قصد اولى از مبادله اين بوده و اكنون نيز همين است ولى رفته رفته عمل دادوستد حرفه اى شد به نام تجارت، و افرادى اين را كار رسمى و ممر معيشت خود كردند يعنى يك كالا و يا انواع مختلفى كالا را از ديگران مى خرند (نه اينكه خود بسازند و توليد كنند) و آنگاه آن را با بهايى بيشتر در اختيار ديگران (كه به آن متاعها احتياج دارند) قرار مى دهند و از بهاى بيشتر هر كالا مقدارى به سرمايه خود مى افزايند، ديگران نيز به دادن آن بهاى بيشتر راضى هستند زيرا او در تهيه انواع مختلف كالا (از نقاط دور و نزديك و همچنين در نگهدارى و توزيع آن بين مشترى هايش ) زحمت مى كشد، مشتريان نيز بهاى بيشتر را بخاطر همين زحمات او مى دهند چون او با اين عمل خود امر دادوستد را براى آنان آسان مى سازد، پس تاجر در تجارتش ربحى مشروع دارد، ربحى كه مجتمع به مقتضاى فطرتش به دادن آن راضى است زيرا همانطور كه گفتيم او از نقاط مختلف، اجناس مختلف و كالاهاى مورد حاجت مجتمع را گرد مى آورد و راه افراد مجتمع را نزديك مى كند.
لینک تفسیر از سایت شیعه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11330با سلام .
اینکه گفته ای (بقیه در کلمه به معنای باقی مانده و در اصطلاح یعنی کسانی که از یک لشگر باقی مانده اند،حال بقیه الله یعنی باقی مانده الهی و در اصطلاح یعنی من ابقاه که پیامبران و اولیا هستند)
نمی شود تنها واژه بقیه را مورد استناد قرار داد ، باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و موضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .
شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .
حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم .
این یک نوع فریب کاری است .
اینکه گفته ای (طبق احادیث صحیح که نشان دادم از شیعه ….)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی را می گذارم .
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
ضمنا اگر خواستی پاسخ بدهی زیر کامنت اولیه خودت رجز خوانی نکن و دکمه replay را زیر هر کامنت را باز کن و همانجا پاسخ بده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11331اینکه گفته ای (جناب عبدالله بنده به این سایت اشنایی ندارم و تازه ثبت نام کردم و تا به حال با این امکان سایت که بتوان مطلب را زیر کامنت گذاشت آشنا نبودم و این ایرادات بنی اسراییلی فقط چیزی بجز مغلطه نیست که شما انجام میدهید)پاسخ من : حداقل وقتی می خواستی این ادعای دروغ را بنویسی و بگذاری تاریخ عضویت خودت را در گوشه کامنت نگاه می کردی که سال 92 می باشد .
به مصداق اینکه می گویند دروغگو حافظه ندارد حال خود شما قضاوت کنید که چه کسی بهانه های بنی اسرائیلی می آورد .
و ان شا الله از این به بعد دکمه Replay زیر هر کامنت را باز کنی که مجبور نشوی دروغی به این بزرگی بگویی .
اینکه گفته ای (این بار بنده شما رو دعوت میکنم که به تفسیر نمونه رفته و این جواب زیبا که از جواب بنده بسیار روشن تر است را ببینید:)
پاسخ من : 1- در ترجمه ای که از ایت الله مکارم شیرازی گذاشته ام هیچگونه ارتباطی با امام زمان مورد ادعای شما وجود ندارد .
2- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود.)
و در اینجا هم به هیچ عنوان بحث اختصاص این آیه به امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام مطرح نیست .
3- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة الله اند.)
در این قسمت هم امام زمان مورد ادعای شما از 5 سالگی گم شده است و فقط در داخل چاه امکان دارد آب تنی کرده باشد !! و در داخل چاه هیچ دشمنی وجود نداشته که مبارزه کند .
4- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند آنها نیز بقیة الله اند.)
پس با این استدلال تمام کسانی که در جنگ ایران و عراق شرکت کرده اند و الان زنده اند امام زمان شما می باشند !!!
5- و در تفسیر هم ایشان به صراحت گفته (و از آنجا که مهدى موعود (علیه السلام ) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) است)
در این قسمت هم امام زمان مورد ادعای شما از 5 سالگی گم شده است و فقط در داخل چاه امکان دارد آب تنی کرده باشد !! و در داخل چاه هیچ انقلابی اتفاق نیفتاده است که ایشان رهبر آن انقلاب در چاه باشد !!
خواهشمندم به لحاظ اینکه بیشتر رسوا نشوی به این استدلالات آبکی متوسل نشوید و همین موضوع نشان دهنده بیچارگی و درماندگی شما برای اثبات ادعای شما می باشد.
و کسانی به چنین استدلالات بی ربط متوسل می شوند که برای اثبات ادعای خود هیچ سند و دلیل محکمی ندارند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11340ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ ﺍﻭﻻ ﻗﺮﺁﻥ ، ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻌﻨﯽ ﺑﻘﯿﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺣﺘﯿﺎﺟﯽ ﺑﻪ ﯾﻤﯿﻦ ﻭ ﯾﺴﺎﺭ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﻓﺘﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺷﯿﻌﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻬﺪﯼ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﻴﺎﻭﺭﯾﺪ : ﺑَﻘِﻴَّﺖُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﻴْﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ (ﻫﻮﺩ: 86)ﻭ ﻧﺎﻣﻰ ﺍﺯ ﻧﺎﻡ ﻫﺎﻯ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺷﯿﻌﻪ ، ﺑﻘﻴﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻋﻈﻢ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﻰ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﻰ ﻧﺪﺍﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺩﻫﻦ ﭘﺮﮐﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﺮﻋﻮﺏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ. ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻰ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺑﻘﻴﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﻰ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﻢ ﺁﻳﻪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺭﺍ، ﻭ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﺑﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺻﻼً ﮐﻞ ﺁﻳﻪ ﺣﺮﻓﻬﺎﻯ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ !! ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺵ ﮔﻔﺘﻪ : ﺑَﻘِﻴَّﺖُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﻴْﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺑِﺤَﻔِﻴﻆٍ * ﻗَﺎﻟُﻮﺍ ﻳَﺎ ﺷُﻌَﻴْﺐُ…. (ﺁﻧﭽﻪ ﭘﻴﺶ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﻗﻰ ﻣﻰ ﻣﺎﻧﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻦ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ. ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺍﻯ ﺷﻌﻴﺐ…..)
ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﻭ ﻗﻮﻡ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻳﻪ ٨٣ ﺳﻮﺭﻩ ﻫﻮﺩ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻧﺼﻴﺤﺖ ﻃﻮﻻﻧﻰ ﺑﻪ ﻗﻮﻡ ﺧﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﺍﻳﻨﻄﻮﺭ ﻧﮑﻨﻴﺪ، ﺁﻧﻄﻮﺭ ﻧﮑﻨﻴﺪ، ﻣﻴﺮﺳﺪ ﺑﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺷﻴﻌﻪ، ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﺑﺎﺯ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻴﺎﺑﺪ ﺗﺎ ﺁﻳﻪ ٩٥ ﮐﻪ ﻗﻮﻡ ﺷﻌﻴﺐ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻴﺸﻮﺩ، ﺭﺑﻄﻰ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺻﻼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﺭﺍﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮ -ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻋﺮﺍﻑ – ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻧﻴﺰ ﺷﻌﻴﺐ ﻗﻮﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺼﻴﺤﺖ ﻣﻴﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ، ﺷﺮﮎ ﻧﮑﻨﻴﺪ، ﮐﻢ ﻓﺮﻭﺷﻰ ﻧﮑﻨﻴﺪ، ﻓﺴﺎﺩ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﮑﻨﻴﺪ ﻭ ﺁﺧﺮ ﺑﺎﺯ ﺑﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﻭﻟﻰ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭ ﻋﻮﺽ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﮕﻮﻳﺪ: ﺑَﻘِﻴَّﺖُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﻴْﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ، ﮔﻔﺘﻪ :ﺫَﻟِﻜُﻢْ ﺧَﻴْﺮٌ ﻟَﻜُﻢْ ﺇِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ (ﺍﻋﺮﺍﻑ: ٨٥) ﭘﺲ ﺑﻘﻴﺖ ﺍﻟﻠﻪ، ﻣﺴﺎﻭﯼ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺫﻟﮑﻢ ﻭ ﻣﻌﻨﻰ ﺫﻟﮑﻢ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﻮﺩ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﻳﮏ ﺩﻓﻌﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﻗﻄﻊ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﻧﻬﻢ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻳﻘﻪ ﻣﺒﻬﻢ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﺪ! ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﻳﮏ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﻋﻘﻞ ﻫﻢ ﻣﻴﺘﻮﺍﻥ ﻓﻬﻤﻴﺪ ﮐﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺁﺧﻮﻧﺪﻫﺎ ﻏﻠﻂ ﺍﺳﺖ
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11343با ﺳﻼﻡ
ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﺧﺮ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﯾﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ؟
چونکه جواب حدیثت را دادم [ﺣﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﻢ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺑﻘﯿﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺳﺖ[
و ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﺯﻣﺨﺸﺮﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﻌﺘﺰﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و با این حال بنده متن اصلی تفسیرش را دادم و ﺩﺭﺗﻔﺴﯿﺮﺷﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﮐﺮﺩﯾﺪ ﻭﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮﺵ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﻭﺗﺤﺪﯼ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭﺍﺩﻋﺎﺩﺭﻭﻍ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺿﺢ ﻭﺁﺷﮑﺎﺭﻫﺴﺖ
و ﺣﺘﯽ مترجمین و ﻣﻔﺴﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ایه ﺭﺯﻕ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ
و ربطی نداره که یه جا دیگه چه معنی میده. مهم اینجاست که منظورش رزق حلال است و آیه قبلش حرف از پیمانه و مقیاس و ترازو میزند
راستی چراحرفای تکراری میزاری سند ها و استدلال هات ته کشیده؟؟؟
جناب متاسفم که با شما بحث کردم چون اصن سوادندارید و تمام مطالبتون راازسایتی که نمیخوام نام ببرم کپی کردید و بخاطرهمین جواب سوالاتمو ومطالبمو نمیدادی و آنقدر جاهل هستی حتی ارزش بحث کردن را نداری چون حتی نتونستیدیک سندیامطلبم ردکنی مطالب من موجودند شما گفتید بیسواد بدون نقد مطالبم یااینکه بگیداین مطلبت اشتباه هست مردم می بینند درجواب مطلبم جوابی یانقدی ازطرف شماصورت نگرفت
وتاالان حتی حاضرنیستی خودآیه راباترجمه ش بدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11344با سلام . برای اینکه خوانندگان متوجه بشوند که پاسخ شما مربوط به کدام کامنت طرف مقابل می باشد ان شا الله که شما هم زیر هر کامنت طرف مقابل پاسخ خود را بدهید و مثل اخوندهای شیعه زیر سوال اولیه پاسخ نگذارید .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11345تفسیر مجمع البیان طبرسی
بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين) البقية بمعنى الباقي أي: ما أبقى الله تعالى لكم من الحلال، بعد اتمام الكيل والوزن، خير من البخس والتطفيف. وشرط الإيمان في كونه خيرا لهم، لأنهم إن كانوا مؤمنين بالله عرفوا صحة هذا القول، عن ابن عباس. وقيل: معناه إبقاء الله النعيم عليكم خير لكم مما يحصل من النفع بالتطفيف، عن ابن جبير. وقيل: معناه طاعة الله خير لكم من جميع الدنيا، لأنها يبقى ثوابها أبدا، والدنيا تفنى، عن الحسن، ومجاهد. ويؤيده قوله (والباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا) الآية. وقيل: بقية الله رزق الله،
تفسیر مجمع البیان ج5 ص321شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11346به لحاظ اینکه پاسخ خوبی که برادر عبدالله 1990داده اند و متاسفانه خواهر یاسی و طرف مقابل یعنی مدافع حرم زیر هرکامنت پاسخ نمی دهند و مطالب را به هم میریزند با اجازه برادر عبدالله 1990من مطلب خوب ایشان را زیر سوال اولیه می گذارم.شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .
اینکه گفته ای (بقیه در کلمه به معنای باقی مانده و در اصطلاح یعنی کسانی که از یک لشگر باقی مانده اند،حال بقیه الله یعنی باقی مانده الهی و در اصطلاح یعنی من ابقاه که پیامبران و اولیا هستند)
نمی شود تنها واژه بقیه را مورد استناد قرار داد ، باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و موضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .
شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .
حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم .
این یک نوع فریب کاری است .
اینکه گفته ای (طبق احادیث صحیح که نشان دادم از شیعه ….)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی را می گذارم .
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
ضمنا اگر خواستی پاسخ بدهی زیر کامنت اولیه خودت رجز خوانی نکن و دکمه replay را زیر هر کامنت را باز کن و همانجا پاسخ بده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11350با سلام خدمت دوستان عزیز
قرآن کریم می فرماید:
وَيَا قَوْمِ أَوْفُواْ الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ وَلاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْيَاءهُمْ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِي الأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿۸۵﴾
و ای قوم من ! پیمانه و میزان را با عدالت ، تمام (و کامل) دهید ، و اشیاء مردم را کم ندهید ، ودر زمین به فساد (وتباهی) نکوشید ( 85 (
بَقِيَّةُ اللّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿۸۶﴾
اگر ایمان داشته باشید ، باقی گذاشته خداوند (از مال حلال) برای شما بهتر است ، ومن بر شما نگهبان نیستم ».(86(
واگر ترجمه ی ایه را در قران نگاه کنیم ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﻭ ﻗﻮﻡ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ که شعیب ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻧﺼﻴﺤﺖ ﻃﻮﻻﻧﻰ ﺑﻪ ﻗﻮﻡ ﺧﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﮐﻢ ﻓﺮﻭﺷﻰ ﻧﮑﻨﻴﺪ، ﻓﺴﺎﺩ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﮑﻨﻴﺪ….
توجه: ایه قبلش داره حرف از پیمانه و مقیاس و ترازو میزنه و منظور از بقیه الله رزق حلال خداست
اصلا ﺭﺑﻄﻰ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11383آیا ایت الله مکارم شیرازی منظور ایه را سود حلال میداند؟درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود.
تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ ((بقیة الله ))اند.
تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة الله اند.
همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند آنها نیز بقیة الله اند.
و از آنجا که مهدى موعود (علیه السلام ) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) است یکى از روشنترین مصادیق ((بقیة الله )) مى باشد و از همه به این لقب شایسته تر است ، بخصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران و امامان استتفسیر نمونه ج9ص204
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11384اینم از شمس الدین قرطبی مفسر معروف اهلسنت:قوله تعالى: (بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ) أَيْ مَا يُبْقِيهِ اللَّهُ لَكُمْ بَعْدَ إِيفَاءِ الْحُقُوقِ بِالْقِسْطِ أَكْثَرُ بَرَكَةً، وَأَحْمَدُ عَاقِبَةً مِمَّا تُبْقُونَهُ أَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ فَضْلِ التَّطْفِيفِ بِالتَّجَبُّرِ وَالظُّلْمِ
بقية الله بهتر است براي شما يعني آنچيزي که خداوند براي شما بعد از دادن حق ديگران باقي گذاشته است
پس معني بقية الله عام است و شامل هر چيزي مي شود که خداوند براي مردمان باقي گذاشته باشد. يکي از مهمترين آنها کسي است که خواهد آمد وجامعه را پر از عدل و داد مي نمايد.
تفسیر قرطبی ج9ص86اینم از نابغه ادبیات عرب اهلسنت زمخشری:
أُولُوا بَقِيَّةٍ أو لو فضل وخير. وسمى الفضل والجودة بقية لأنّ الرجل يستبقى مما يخرجه أجوده وأفضله، فصار مثلا في الجودة والفضل. ويقال: فلان من بقية القوم، أى من خيارهم
تفسیر زمخشری ج2ص436و در تفسیر کلمه به کلمه درست است که معنی کلمات را در ایات دیگر باهم قیاس کنیم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11385شما قران هم بلد نیستید و فک میکنید قران برای این که قصه تحریف کنه و لالایی بخونه و شما بخوابید بله حق دارید قران نزد شما انقد بی ارزشهاهایییییییی ایها الناس بدونید قران میگه تاریخ بخونید تا از سرگذشت گذشتگان عبرت بگیرید قران برای پند و اندرز و نصیحت هست این داستان برای این هست نه قصه شب چرا نمیفهمید؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11386جناب یاسییییییییییی بخون لطفا:جواب مطلبتون در تفسیر نمونه را دادم و برای دیگر علما یک سایت نامعتبر کافی نیست این علما هرکدوم سایت رسمی دارند و اگر در کتابی این حرفشان امده به ان استدلال کنی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11477علمای شیعه میگویند این آیه درباره امام زمان است: (بَقِیةُ اللَّهِ خَیرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ….) (86) سوره هود— بقیه الله برای شما بهتر است البته اگر مومن باشید،….اما این آیه در لابلای آیات مربوط به حضرت شعیب است! و الله بعد از اینکه داستان قوم لوط را در سوره هود شرح میدهد، میپردازد به داستان قوم شعیب، و میگوید شعیب را برای پیامبری بسوی اهالی شهر مدین فرستادیم، و در دنباله حضرت شعیب قومش را نصحیت میکند و به آنها میگوید:«الله یکی است و شرک نورزید، کم فروشی و تقلب نکنید و در مال مردم عیب نگذارید و در زمین فساد بر پا نکنید ، باقیمانده پیش خداوند برایتان بهتر است اگر که مومن باشید و من نگهبان شما نیستم و مردم مدین در جواب شعیب گفتند: ای شعیب آیا نماز خواندن هایت سبب شده که به ما دستور دهی که راه پدران خود را رها کنیم و با مال خود هرچی دلمان خواست انجام ندهیم؟ تو که خیلی رشد یافته و صابر هستی!!! »و این بگو مگو ادامه میابد تا آیه 93 که با مرگ قوم شعیب، داستان به پایان می رسد و بعد داستان موسی علیه السلام شروع میشود.
و این جمله ای را که ما از سخنان حضرت شعیب است که علمای شیعه از وسط داستان دزدیده اند و میگویند منظور از بقیه الله، امام زمان است اما این ادعا دروغ است چون کاملا واضح است که آیه مربوط، به آیات قبل و بعد است و دنباله سخن شعیب است که میخواهد بگوید آنچه ثواب از کار حلال پیش الله برایتان باقی میماند برای شما بهتر است البته اگر مومن هستید.
اما نکته جالب این است که کاملا محسوس است که نازل کننده قرآن خبر داشته که ملایان شیعه میایند و این آیه را تحریف میکنند پس الله جل جلاله، برای رسوا کردن علمای شیعه همین داستان حضرت شعیب را در آیه 85 از سوره اعراف دوباره تکرار میکند و باز در آن سوره هم بعد از اینکه داستان قوم لوط را شرح میدهد، میپردازد به داستان قوم شعیب، و میگوید شعیب را برای پیامبری بسوی اهالی شهر مدین فرستادیم، و شعیب قومش نصحیت میکند و به آنها میگوید:
«الله یکی است و شرک نورزید، کم فروشی و تقلب نکنید و در مال مردم عیب نگذارید و در زمین فساد بر پا نکنید، این پیش خداوند برایتان بهتر است اگر که مومن باشید………… و بزرگان شهر مدین در جوابش گفتند ای شعیب یا برگرد به دین ما یا تو و همراهانت را از شهر بیرون میکنیم»و این بگو مگو بین شعیب و قومش در سوره اعراف نیز ادامه میابد و آخر با مرگ قوم شعیب، داستان پایان میابد و بعد داستان موسی شروع میشود….
حالا این دو آیه مشابه از دو سوره اعراف و هود را کنار هم بگزارید تا معنی بقیه الله را دریابید
ذالکم خَیرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ …. (85) سوره اعراف
بَقِیةُ اللَّهِ خَیرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ …. (86) سوره هود
بقیه الله برای شما بهتر است البته اگر مومن باشید، … (86) سوره هود
انجام اینها برای شمابهتر است البته اگر مومن باشید…(85) سوره اعراف
پس الله چون میدانسته علمای شیعه خواهند آمد و معنی کلمه بقیه الله را تحریف خواهند نمود پس با تکرار آیه و داستان شعیب با دو کلمه مختلف(بَقِیةُ اللَّهِ ) = (ذَلِكُمْ)جلوی این تحریف را گرفت و آنها را رسوا نمود! -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ وَ ما أَنَا عَلَيْکُمْ بِحَفيظٍ
ترجمه استاد فولادوند
«اگر مؤمن باشيد، باقيمانده [حلال] خدا براى شما بهتر است، و من بر شما نگاهبان نيستم.»
ترجمه مجتبوی
اگر ايمان داريد، باقى گذاشته خداى [از حلال]- آن مال اندك كه پس از تمام دادن پيمانه و ترازو، خدا به شما ارزانى دارد- براى شما بهتر است و من بر شما نگهبان نيستم.
ترجمه مشکینی
آنچه خداوند (پس از اداء حق غير) برايتان باقى مىگذارد براى شما بهتر است اگر ايمان داريد، و من بر شما گمارده و نگهبان نيستم (تا مواظب ايمان و عمل و متصدى پاداش و كيفر شما باشم)
ترجمه بهرام پور
اگر مؤمن باشيد آنچه خدا [از كسب حلال] براى شما باقى گذارده بهتر است و من بر شما نگاهبان نيستم
ترجمه ایت الله مکارم شیراز
آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم
ایت الله موسوی همدانی
سودی که خدا در معامله برایتان باقی می گذارد برایتان بهتر است و بدانید که ( ضامن کنترل شما در دوری از کم فروشی و قناعت به خیر خدا ، تنها و تنها ایمان شما است و ) من مسئول کنترل شما نیستم .
استاد الهه قمشه ای
( و بدانید که ) آنچه خدا بر شما باقی گذارد برای شما بهتر است ( از آن زیادتی که به خیانت و کم و گران فروشی به دست می آورید ) اگر واقعا به خدا ایمان دارید. و من نگهبان شما ( از عذاب خدا ) نیستم.
حجت الاسلام انصاریان
آنچه خدا [ در کسب و کارتان از سود و بهره پس از پرداخت حق مردم ] باقی می گذارد ، برای شما بهتر است اگر مؤمن باشید ، و من بر شما نگهبان نیستم.